Перегляд за Автор "Martynenko Olena Viktorivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 40
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Role of International Educational Links in the Formation of World Higher Education System(2016-11-16) Рисіна Марія Юхимівна; Rysina Mariia Yukhymivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaОбґрунтовано роль міжнародних освітніх зв'язків у розбудові світової системи вищої освіти. Виділено основні тенденції в галузі сучасної міжнародної освіти та окреслено особливості їх розвитку. Розглянуто основні завдання міжнародного співробітництва, досліджено різні його форми. Виокремлено найбільш вагомі фонди міжнародного співробітництва та програми студентського обміну, зазначено їх цілі, підкреслено пріоритетні напрями діяльності в світі і, зокрема, в Україні.Документ SWOT-аналіз використання фасилітативного підходу при навчанні математичних дисциплін майбутніх учителів математики(ФОП Цьома, 2022) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychСтаттю присвячено виявленню особливостей реалізації фаслітативного підходу при навчанні математичних дисциплін майбутніх учителів математики. Зазначено, що його впровадження має на меті організацію навчального процесу на принципах педагогіки партнерства та гуманізації освіти, спрямованої на формування професійної компетентності педагога-математика. Виділено визначальні характеристики та основні завдання педагогічної фасилітації у підготовці майбутніх учителів математики, структурні компоненти їх фасилітативної компетентності. На основі аналізу алгоритмів роботи фасилітативних технологій, зазначених особливостей математичних знань описано практичне застосування технології «Світове кафе» при онлайн та офлайн навчанні. Зазначено, що володіння фундаментальними математичними знаннями з обраної теми є одним із факторів успішного використання фасилітативних технологій при навчанні математичних дисциплін майбутніх учителів математики, а проведений SWOT-аналіз дозволив виділити позитивні та негативні сторони упровадження такого підходу. Результати дослідження підтверджують доцільність фасилітативного навчання математичних дисциплін. Передбачено подальше вивчення та осмислення цього процесу, розробку відповідного методичного наповнення математичних курсів.Документ Використання глосарію при формуванні інформаційної компетентності іноземних студентів при навчанні математичних дисциплін у педагогічних університетах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychУ статті досліджено важливі аспекти формування інформаційної компетентності іноземних студентів при навчанні математичних дисциплін у педагогічних університетах. Обґрунтовано доцільність упровадження білінгвального навчання при формуванні інформаційної компетентності іноземних студентів; описано методичні особливості використання в навчальному процесі словника математичних термінів (глосарія) як однієї з форм білінгвізму. Виділено складові інформаційної компетентності студентів фізико-математичного факультету педагогічного університету та схарактеризовано рівні її сформованості.Документ Використання методів математичного аналізу для доведення нерівностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychВстановлення відповідності між типами нерівностей і методами їх розв’язування є досить актуальною методичною проблемою. У статті обґрунтовано доцільність застосування методів математичного аналізу для доведення нерівностей та показано, що в багатьох випадках це дозволяє спростити даний процес. Запропоновано методи, що ґрунтуються на властивостях функцій однієї змінної та теорії диференціального й інтегрального числення. До кожного з них підібрано типові нерівності, для яких відповідний метод доведення є більш ефективним за інші. Розкрито особливості використання деяких теорем математичного аналізу, які за певних умов можна вважати основою загального методу доведення нерівностей.Документ Використання соцмереж як засобу формування математичної компетентності майбутніх вчителів математики(2015) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychАвторами проаналізовано доцільність використання соціальних мереж як засобу формування математичної компетентності майбутніх вчителів математики під час навчання на фізико-математичному факультеті педагогічного університету. Виділені форми залучення можливостей віртуальних спільнот при вивченні математичних дисциплін та виокремлені педагогічні та психологічні фактори навчання та соціалізації студентів через соцмережі.Документ Використання соцмереж як засобу формування математичної компетентності майбутніх учителів математики(2016) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychАвторами проаналізовано доцільність використання соціальних мереж як засобу формування математичної компетентності майбутніх учителів математики під час навчання на фізико-математичному факультеті педагогічного університету. Виділено форми залучення можливостей віртуальних спільнот при вивченні математичних дисциплін і виокремлено педагогічні та психологічні фактори навчання й соціалізації студентів через соцмережі.Документ Впровадження дистанційної форми навчання учнів теми «Похідна та її застосування»(2021) Можна Леся Григорівна; Mozhna Lesia Hryhorivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaМагістерська наукова робота присвячена дослідженню технології організації дистанційного навчання математики школярів 10-11 класів та нормативно-правовому регулюванню навчального процесу ЗЗСО під час дистанційної форми навчання. В роботі охарактеризовано основні форми організації діяльності школярів при дистанційній освіті; з'ясовано психолого- педагогічні особливості сучасних учнів старшої школи, що виникають під час дистанційного навчання математики; виявлено специфіку використання Google- сервісів та інших систем дистанційної освіти при навчанні математики учнів старшої школи. Об'єкт дослідження: процес навчання математики учнів старшої школи. Мета роботи полягає в дослідженні особливостей дистанційної форми навчання математики учнів старшої школи, зокрема, теми «Похідна та її застосування». Практичне значення одержаних результатів пов'язане з їх використанням у практично-педагогічній діяльності вчителів математики закладів загальної середньої освіти, методистів, учнів, всіх, хто цікавиться вивченням математики.Документ Глосарій з математичного аналізу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychГлосарій з математичного аналізу є методичним засобом, що спонукає студентів-іноземців до пошуку навчальної інформації. Він сприяє формуванню кожним студентом необхідної термінологічної бази та дозволяє встановлювати свій власний темп навчання, оскільки у ньому на мові символів і російською подано необхідну математичну символіку, основні поняття та їх означення, важливі математичні твердження відповідно до розділів. Алфавітний покажчик термінів та словник трьома мовами (українською, російською, туркменською), наведений у кінці посібника, забезпечує швидке знаходження потрібної інформації.Документ Диференціальне та інтегральне числення в задачах на послідовності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Мартиненко Олена Вікторівна; Чкана Ярослав Олегович; Martynenko Olena Viktorivna; Chkana Yaroslav OlehovychУ математичному аналізі та на олімпіадах з математики різного рівня досить часто зустрічаються задачі на числові послідовності, які не мають стандартних методів розв’язування. Іноді пошук розв’язку такої задачі потребує ґрунтовних досліджень, пов’язаних з властивостями функцій. Якщо для заданої послідовності an підібрати деяку функцію ax , визначену при всіх x 0 , і покласти an an для будь-яких n N , то вивчення послідовності можна звести до дослідження функції ax в цілочисельних точках. Цей підхід дозволяє зокрема використовувати теореми диференціального та інтегрального числення при розв’язуванні таких задач. Нажаль, у науковій та методичній літературі з математичного аналізу даний підхід не виділений як метод розв’язування задач на послідовності, не встановлені класи задач, для яких він є найбільш ефективним, а пропонуються лише окремі з них. У даній статті ми виділили типи задач на послідовності, розв’язання яких потребує переходу до функцій неперервного аргументу, та розкрили особливості застосування математичного апарату диференціального та інтегрального числення при їх розв’язуванні.Документ Диференціальні рівняння вищих порядків та системи рівнянь(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Герасименко В. О.; Herasymenko V. O.Посібник написано відповідно до діючих програм з курсу «Диференціальні рівняння» для студентів фізико-математичних факультетів університетів. У ньому розглянуто загальні питання теорії звичайних диференціальних рівнянь вищих порядків та їх систем та методи їх розв’язування. Читач матиме можливість ознайомитись з обґрунтуванням розв’язків різних типів рівнянь, а також застосувати набуті знання при розв’язуванні задач, запропонованих у кожному пункті та в кінці посібника. Навчальний посібник рекомендовано для студентів фізико-математичних, природничих та технічних спеціальностей університетів, вчителів математики загальноосвітніх навчальних закладів.Документ Диференціальні рівняння першого порядку як математичні моделі реальної дійсності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Міщенко І. В.; Mishchenko I. V.У статті розглянуто прикладне значення теорії диференціальних рівнянь першого порядку, зокрема, описано математичні моделі для розв’язування задач з хімії, фізики, екології та економічної моделі Еванса встановлення рівноважної ціни; показано важливість вивчення даної теми студентами фізико-математичних спеціальностей у вищих навчальних закладах та учнями, які цікавляться природничими та математичними науками. Диференціальні рівняння та їх системи є досить важливими при дослідженні хімічних процесів. При їх аналізі у хімічних системах завжди виходять з того, що кожен довільний процес здійснюється завдяки певній рушійній силі. Так, для дифузії рушійною силою є градієнт концентрації, конвекції – градієнт густини, потоку тепла – градієнт температури тощо. Тож, об’єктивний аналіз даних процесів можливий тільки при застосуванні диференціальних рівнянь, оскільки поняття градієнту тісно пов’язане з поняттям похідної. Ще одна галузь, яка використовує здобутки теорії диференціальних рівнянь для свого розвитку та вдосконалення є екологія. Як основний об’єкт її дослідження розглядають еволюцію популяції живих організмів. Опишемо диференціальні моделі популяцій, які пов’язані з розмноженням чи їх вимиранням, а також із співіснуванням різних видів тварин у випадках «хижак – жертва». Але окрім розглянутих вище природничих наук, дана теорія має досить широке застосування і в інших галузях. Наприклад, для економіки, де неможливе будь-яке експериментування, завдяки застосуванню потужного математичного апарату математичне моделювання є найефективнішим методом для дослідження. Прикладами економічних моделей є моделі споживчого вибору, моделі економічного зростання, моделі рівноваги на товарних, факторних і фінансових ринках тощо.Документ До питання формування економічної компетентності учнів(2013) Ковтун Галина Іванівна; Kovtun Halyna Ivanivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaУ статті розкривається значення компетентнісного підходу як важливої складової організації педагогічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах; аналізуються дидактичні умови, що сприяють його реалізації; характеризується структура системи компетентностей і функції компетенцій. Авторами обґрунтовується актуальність набуття учнями на уроках економіки економічної компетентності, складовими якої є сукупність економічних знань, економічна свідомість, економічне мислення, економічні якості. Виділяються умови формування та розвитку цих складових, доводиться необхідність модернізації змісту шкільного курсу економіки й розробки відповідних критеріїв відбору навчального матеріалу.Документ Домашні завдання з математичного аналізу як засіб розвитку критичного мислення студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychНаціональна система вищої освіти наголошує на важливості підготовки висококваліфікованих спеціалістів, здатних до прийняття конструктивних рішень на основі критичного аналізу та раціонального використання інформації. Це зумовлює необхідність формування критичного мислення та активацію механізмів самоосвіти, коли самостійно здобуті знання стають ключовим елементом оперативної професійної підготовки студентів. Важливою складовою цього процесу є домашні завдання, при виконанні яких студенти можуть стикатися з різними викликами. Мета статті полягає в обґрунтуванні використання домашніх завдань з математичного аналізу для розвитку критичного мислення студентів. Дане дослідження включає опитування 86 студентів двох університетів та аналіз їхніх відповідей. Студенти позитивно оцінили важливість домашніх завдань та відзначили, що домашні завдання сприяють закріпленню навчального матеріалу, допомагають краще зрозуміти математичні концепції, розвивають аналітичні і практичні навички, самостійність, критичне та творче мислення. У статті також висвітлені підходи до виконання домашніх завдань з математичного аналізу, направлені на формування та розвиток критичного мислення студентів, показано використання різних ресурсів і технологій під час їх виконання. Автори вказують на важливість вибору доцільного підходу з урахуванням філософії конкретного навчального закладу та рівня підготовки студентів. Досліджено ефективність технології "Робочий зошит з математичного аналізу", що поєднує різні підходи до домашніх завдань та сприяє розвитку критичного мислення студентів. Розглянуто структуру "Робочого зошита", яка враховує різні рівні складності, самостійності та творчості завдань. Висновки статті підкреслюють важливість домашніх завдань як інструмента для формування критичного мислення та самостійної роботи студентів у процесі вивчення математичного аналізу.Документ Дослідницька компетентність учителя математики та економіки: специфіка формування(2014) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Ковтун Галина Іванівна; Kovtun Halyna IvanivnaУ статті авторами розглянуто різні підходи до характеристики рівнів сформованості професійної компетентності фахівця та критерії їх визначення, проаналізовано сутність дослідницької компетентності як найважливішої складової професійної компетентності вчителя, її основні елементи та процес формування; обґрунтовано правомірність характеристики дослідницької компетентності вчителя (надпредметної, загальнопредметної, або спеціальнопредметної) в системі компетентностей, побудованій за критерієм змісту освіти; описано специфіку процесу формування дослідницької компетентності вчителя математики та економіки.Документ Застосування методу стискаючих відображень(2019) Лубенець Зоряна; Lubenets Zoriana; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaУ статті розглянуто деякі практичні застосування методу стискаючих відображень та методу ітерацій. Наведено приклад застосування ітераційного методу в ядерній медицині, а саме в томографії, та в геоінформаційних системах.Документ Застосування методу стискаючих відображень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Лубенець Зоряна; Lubenets Zoriana; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena ViktorivnaУ статті розглянуто застосування методу стискаючих відображень та методу послідовних наближень на прикладі фрактального стиску зображень, вказано загальний алгоритм фрактального кодування зображень і його переваги та обґрунтовано важливість вивчення даного питання студентами закладів вищої освіти, зокрема студентами фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. У обчислювальній математиці виникає багато задач, що можна звести до відшукання нерухомої точки відображення. Для цього використовують метод послідовних наближень (метод ітерацій), в основу якого покладено принцип стискаючих відображень. Цей принцип застосовують до доведення теорем про існування та єдиність розв’язків деяких типів диференціальних і інтегральних рівнянь; він також дозволяє розв’язувати наукові проблеми в алгебрі, геометрії, фізиці, медицині, інформатиці, у теорії фракталів тощо. Серед переваг фрактального методу стиснення зображення можна виділити такі: він здатний забезпечити найкраще співвідношення ступеня стиснення та якості відновленого зображення; має короткий час розпакування; надає можливість відновлювати лише частину зображення і будь-якого розміру; має широкі можливості у виборі параметрів стиску. На сучасному етапі стиск даних є важливим як для швидкості передачі, так і ефективності зберігання. Він застосовується у медицині для реконструкції зображень у комп’ютерній томографії, до того ж крім багатьох видів комерційного використання, технології стиску є важливими й для військових потреб. Отже, метод стискаючих відображень має досить широке коло використання та відіграє велику роль у нашому житті. Одним із прикладів його застосування є фрактальне кодування зображень. Знання даного методу дозволить спеціалістам з фізико-математичних спеціальностей застосовувати його при розв’язуванні прикладних задач, а майбутні вчителі зможуть пояснити учням математичний апарат на якому побудовані сучасні технології в багатьох галузях життя.Документ Контроль навчальної діяльності студентів педагогічних університетів при вивченні фундаментальних математичних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychУ статті обґрунтовано значення контролю навчальної діяльності студентів, визначено його мету та принципи побудови системи контролю при вивченні математичних дисциплін у педагогічних університетах. Проаналізовано типи контролю (відстежувальний, поточний, проміжний та підсумковий) в контексті специфіки викладання математичних дисциплін та запропоновано форми його упровадження в процес підготовки майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей. Організація навчального процесу при вивченні фахових математичних дисциплін повинна забезпечуватись навчально-методичними засобами для аудиторної та самостійної позааудиторної роботи. Нами було запропоновано для цього використовувати робочий зошит з математичних дисциплін, який є багатофункціональним дидактичним засобом. В статті описано особливості організації контролю навчальних досягнень студентів за допомогою робочого зошиту. На нашу думку, ефективною формою перевірки виконання завдань першого блоку є проведення тестування, що дозволяє оцінити глибину, обсяг та системність знань студентів з даної теми відповідної математичної дисципліни, яке ми пропонуємо проводити на кожному практичному занятті. Про результати виконання завдань третього блоку, які виконуються студентами індивідуально або групами, кожен студент звітує на спеціально відведеній консультації, що проводиться у формі колоквіуму. Всі види робіт оцінюються певною кількістю балів, вносяться до звідної таблиці в кінці робочого зошиту і входять в систему рейтингового оцінювання навчальних досягнень студента. Ця таблиця містить також стовпці для самооцінки, які студенти заповнюють самостійно, керуючись власними відчуттями. Також в статті нами описано технологію проведення екзамену з математичної дисципліни, де перевірку засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати за допомогою тестування.Документ Математичні методи та моделі споживчої поведінки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Мащенко Ганна; Mashchenko HannaУ статті розглянуто основні питання економетрії, що встановлює безпосередній зв'язок економічних понять та процесів з математикою. Охарактеризовано основні проблеми економіки, які до нашого часу не мають розв’язків без втручання математичних моделей. Також досліджено питання математичних методів, що активно використовуються в економічній науці. Встановлено переваги економіко-математичних моделей. Розглянуто теорію поведінки споживача. Основну увагу приділено математичним методам та моделям споживчої поведінки. Дана стаття є корисною для практичного використання в економічних дослідженнях споживчої поведінки та попиту.Документ Методи математичного аналізу при розв'язуванні функціональних рівнянь(2013) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Бойко Ольга Михайлівна; Boiko Olha MykhailivnaСтаття присвячена дослідженню трьох основних методів (граничного переходу, диференціювання, відокремлення змінних) математичного аналізу розв’язування функціональних рівнянь. На конкретних прикладах проаналізовано доцільність використання того чи іншого методу до розв’язування певного типу функціонального рівняння, показано умови та особливості його застосування.Документ Організація самостійної роботи студентів педагогічних ВНЗ під час вивчення математичного аналізу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychНагальною потребою сьогодення є створення нових та удосконалення вже наявних форм і засобів навчання математичних дисциплін у вищих педагогічних закладах, які б забезпечували належний рівень навчальних досягнень студентів і дозволяли б більш плідно організувати їх самостійну діяльність, зокрема, при вивченні курсу математичного аналізу. Автори вважають, що одним із таких засобів є робочий зошит студента. В статті описано його структуру, обгрунтовано підбір матеріалу до кожного зі змістових блоків відповідно до рівнів самостійної роботи студентів та розглянуто особливості його використання у навчальному процесі. Наведено завдання з теми "Функціональні послідовності і ряди. Рівномірно збіжні функціональні послідовності" робочого зошита студентів другого курсу фізико-математичного факультету.