Перегляд за Автор "Kovalenko Nataliia Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Educational and Scientific Pedagogical Project as a Means of Forming the Early Professional Identity of Future Teachers in the System of Professional and Pedagogical Training of Institutions of Higher Education(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Коваленко Наталія ВолодимирівнаThe study reveals the educational and scientific pedagogical project (ESPP) as a technology that integrated the components of pedagogical professional training of future teachers (tasks and content of the educational discipline "Pedagogy", course pedagogical research, educational pedagogical practice) and which is aimed at forming the professional identity of the future teacher. It is highlighted that the NNPP integrates the characteristics of several types of projects: educational, research, educational, projects of individual development, projects of social action, ensures the principles: conceptuality, systematicity, efficiency, reproducibility. It is justified that ESPP integrates design and training technologies; traditional forms of organization of student education (lecture, practical session, independent work, etc.); and developed special ones (training sessions, training consultation, etc.).Документ Experimental Verification of the Effectiveness of the Structural-functional Model of the Pedagogical System of Future Teachers’ Early Professional Identity Formation in Higher Education Institutions by Means of Project-Training Technologies(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті здійснено експериментальну перевірку ефективності педагогічної системи формування професійної ідентичності майбутніх учителів засобами проєктно-тренінгових технологій у процесі професійно-педагогічної підготовки в закладах вищої освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, У результаті експериментальної перевірки ефективності розробленої педагогічної системи виявлено позитивну динаміку сформованості РПІМУ за показниками: образ професії, образ професіонала, ставлення до професії, професійна самооцінка, навчально-професійні плани, професійна мотивація, професійна позиція, що забезпечило усвідомлення та прийняття майбутнім учителем себе як професіонала в контексті особистісної та соціальної ідентичності на ранніх етапах професійно-педагогічної підготовки в закладах вищої освіти. Доведено динаміку змін рівнів сформованості ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів критерієм знаків і критерієм χ2 (хі-квадрат) у процесі педагогічного експерименту в цілому: позитивну (досягнута (+3 % ЕГ, -2 % КГ), мораторій (+10 % ЕГ, -1 % КГ)), і негативну (зумовлена (-2 % ЕГ, 0 % КГ), дифузна (-11 % ЕГ, +3 % КГ)) та покомпонентно. Підсумки експериментальної перевірки дозволили стверджувати, що розроблена й обґрунтована педагогічна система формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів засобами проєктно-тренінгових технологій на основі діяльнісного, системного, акмеологічного, аксіологічного, середовищного, праксеологічного, екзистенційного, компетентнісного, студентоцентрованого, контекстного підходів та її імплементація в освітній процес професійно-педагогічної підготовки ЗВО забезпечили ефективність процесу формування емоційно-позитивного сприйняття здобувачами освіти професійної групи, педагогічної діяльності, власної належності до професійної спільноти, формування цілісного професійного образу, ставлення до професії, професійної самооцінки, побудови навчально-професійних планів, розвитку їх професійної мотивації, професійної позиції. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів у системі професійно-педагогічної підготовки закладу вищої освіти. До перспективних напрямів подальших наукових розвідок відносимо: концептуальні основи формування ранньої професійної ідентичності майбутнього вчителя; педагогічний моніторинг сформованості професійної ідентичності майбутнього вчителя на різних етапах професійної підготовки; розробку педагогічної системи формування корпоративного середовища закладу вищої освіти з метою розвитку професійної ідентичності майбутніх учителів на основі вивчення й систематизації перспективного європейського та світового досвіду.Документ Organizational Foundations of the Pedagogical System for the Formation of the Early Professional Identity of Future Teachers in Professional and Pedagogical Training(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Коваленко Наталія ВолодимирівнаThe article substantiates the organizational foundations of the pedagogical system of forming the early professional identity of future teachers: the contextual environment was characterized (professional, professional‐pedagogical training of future teachers, professional‐pedagogical training of second‐year students); was justified the unity of the pedagogical system, which integrated the theoretical (study of pedagogical educational disciplines), practical (passing educational pedagogical practice) and scientific‐research (conducting scientific pedagogical research) components united by a common educational goal; is highlighted the analysis of the structure and volumes of the system of professional and pedagogical training of the first (bachelor) level of higher education of educational programs in the specialty 014 Secondary education (by subject specializations), which were accredited by the National Agency for Higher Education Quality Assurance.Документ Professional Identity of the Future Teacher in Foreign Discourse(2021) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaThe article is devoted to the issue of the future teacher’s professional identity, which is revealed by foreign scientists. The leading approaches, from the standpoint of which the professional identity of future teachers is considered by foreign scholars, are determined, namely: psychological, sociological and postmodern. The structure of the future teachers’ professional identity is characterized, which includes self-efficacy, self-esteem, dedication to the profession, job satisfaction, task orientation, motivation to work and prospects for the future. The prospects for further research are seen in comparing the structure of teacher’s professional identity outlined by foreign and domestic scientists.Документ Stages of Formation of the Early Professional Identity of Future Teachers Using Design and Training Technologies in the System of Professional and Pedagogical Training of Institutions of Higher Education(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Коваленко Наталія ВолодимирівнаThe article highlights the peculiarities of the stages of formation of personal identity, social identity, professional identity, reveals the non‐linear nature of the specified process, which is characterized by crisis states, regression in identity changes. The stages of the structural‐functional model of the formation of the early professional identity of future teachers (EPIFT) are substantiated, which ensure the development of the individual and social nature of identity and the formation in students of a sense of belonging to the teaching profession, the image of the profession, the image of a professional, the develop‐ ment of the skills of future teachers to determine plans for the professional future and methods of their implementation, professional and pedagogical reflection and under‐ standing of the experience gained in the context of personal, professional and life goals.Документ The Training Program for Preparing the Future Teacher to Work with Children Who Faced the War(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Коваленко Наталія ВолодимирівнаThis article presents a rationale for the development process and content of a training program designed to prepare future teachers for organizing the educational process and effectively interacting with students who have experienced war. Drawing upon the theoretical basis of the problem and empirical study results of teachers' requests, statistical data on the psychological and physical damage of war, the article provides recommendations for the practical implementation of general and specific principles. The tasks, structure, and content of the training program are disclosed, along with methods for stabilizing the psychologicalstate of both groups of students and individual students, which can be utilized by future teachersin their interaction with students who have faced war.Документ Використання міжнародних тестів компетентності у процесі дослідження сформованості самоосвітньої компетентності учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано можливості та подано результати використання завдань міжнародних тестів компетентності у процесі дослідженя рівнів розвитку діяльнісної складової самоосвітньої компетентності; виявлено готовності та здібності учнів самостійно здобувати знання і вміння на основі існуючого навчального досвіду.Документ Генезис поняття самоосвітня компетентність учнів(2008) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розкрито сутність та структура самоосвітньої компетентності особистості, подано характеристику її компонентів у контексті досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених.Документ Демографічні тенденції та освітня інтеграція вимушено переміщених українських дітей та молоді в освітньому ландшафті Австрії(2023) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті розглянуто демографічні зміни в Австрії викликані вимушеним переміщенням з України через війну, відображено відповідні зміни в контенгенті учнів у порівнянні з іншими мігрантами. Проаналізовано загальні підходи,інтеграційні моделі та практики в приймаючих країнах, створені на основі попереднього міграційного досвіду і спрямовані на комплексне забезпеченням трьох аспектів: навчальні потреби, соціальні потреби, емоційні потреби.Висвітлено особливості австрійської моделі інтеграції українських дітей до освітньої системи країни яка ґрунтується на загальноєвропейських підходах,інтеграційних моделях і досвіді міграційних процесів в Європейських країнах попередніх років та різниться відповідно до конкретної землі Австрії.Документ Дослідження гендерних особливостей розвитку емоційного інтелекту старшокласників(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Гриценко Роман; Hrytsenko RomanУ дослідженні подано порівняльний аналіз визначення поняття емоційний інтелект у зарубіжних та вітчизняних дослідженнях, розглянуто моделі структур емоційного інтелекту. Представлено результати проведеного дослідження гендерних особливостей розвитку емоційного інтелекту старшокласників. Визначено, що емоційний інтелект, його компоненти розвинуті приблизно однаково в представників обох статей старшокласників, дещо вищі результати виявили у хлопців за компонентами емоційного інтелекту: розуміння і контроль власних емоцій, розвиток соціальних навичок саме.Документ Дослідження медіаграмотності: проект школи та університету(ФОП Цьома С.П., 2019) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ монографії представлено результати науково-дослідницької роботи студентів другого курсу Фізико-математичного та Природничо-географічного факультетів Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, що виконувалась у рамках навчально-наукового педагогічного проекту «Дослідження рівня сформованості складових медіаграмотності учнів початкової школи та майбутніх вчителів» протягом 2018-2019 років. Матеріали висвітлюють особливості реалізації навчально-наукового педагогічного проекту: розробку концепції проекту, організацію, проведення психолого-педагогічного дослідження; публікацію отриманих результатів, виявлення актуальних завдань виховної роботи, вибір тематики та проведення виховних заходів. На прикладі медіа грамотності, як актуальної в інформаційному суспільстві, ключової особистісної якості, яка стала змістовою лінією навчально-наукового проекту, розкрито результати психолого-педагогічного дослідження рівнів сформованості складових медіаграмотності учнів початкової школи та майбутніх вчителів. Рекомендації стануть у нагоді студентам та магістратам педагогічних закладів вищої освіти (галузь 014 Середня освіта, за предметними спеціалізаціями), класним керівникам, керівникам практики, викладачам ЗВО і працівникам освіти.Документ Змістові лінії системи педагогічних практик(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті висвітлено концепцію побудови системи завдань педагогічних практик у контексті майбутньої професійної діяльності, змісту навчальних педагогічних дисциплін, попередніх та наступних видів педагогічної практики, професійного становлення майбутнього компетентного вчителя. Обґрунтовано змістові лінії навчальної (пропедевтичної) та виробничих педагогічних практик, їх розвиток на різних етапах університетського навчання. Висвітлено динаміку змін у технологіях підготовки, організації практики та оцінювання навчальних досягнень студентів за результатами практики.Документ Категоріально‐термінологічний та морфологічний аналіз психолого‐педагогічних умов формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів у системі професійно‐педагогічної підготовки закладів вищої освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті подано результати категоріально‐термінологічного та морфологічного аналізу психолого‐педагогічних умов формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів засобами проєктно‐тренінгових технологій у системі професійно‐педагогічної підготовки закладів вищої освіти. Визначено сутність поняття «психолого‐педагогічні умови» та чотири психолого‐ педагогічні умови, які забезпечили взаємопов’язану сукупність методологічних підходів, принципів формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів, стали підґрунтям педагогічної системи формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів засобами проєктно‐тренінгових технологій у системі професійно‐педагогічної підготовки закладів вищої освіти.Документ Компетентнісна модель молодіжного працівника: досвід Фінляндії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ дослідженні проаналізовано розвиток молодіжної політики Фінляндії в законодавчому полі. Наведено складові компетентнісної моделі молодіжного працівника – інструктора з питань молоді та громадськості, якого готує Народна школа Південної Остробонії (Фінляндія). Схарактеризовано область компетенцій інструктора для молоді та громади, яка складається з обов’язкового компетентнісного блоку (професійні вимоги в галузі освіти та менеджменту; керівництво особами, групами та громадами; сприяння росту та добробуту молоді; підтримка інклюзії та соціальне розширення можливостей молоді) та варіативного (здійснення волонтерської діяльності та діяльність в громадських організаціях; здійснення діяльності для людей похилого віку; керівництво самовираженням; супровід осіб, які потребують підтримки; планування бізнесу тощо). Проаналізовано можливості адаптації моделі як орієнтиру підготовки фахівця в рамках освітньо-професійної програми «Методика виховної роботи» другого рівня вищої освіти за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки, галузі знань 01- Освіта / Педагогіка.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Майстер-клас як форма презентації результатів студентського педагогічного дослідження(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaДослідження мало на меті вивчення інноваційних форм презентації результатів студентського педагогічного дослідження. У статті проаналізовано завдання й особливості організації традиційних форм апробації студентських наукових здобутків. Висвітлено сутність та змістові характеристики студентських майстер-класів за результатами дослідження як альтернативної форми презентації практичного значення наукових пошуків молодих науковців. Ґрунтуючись на ретроспективному аналізі власної педагогічної практики, аналізі продуктів дослідницької діяльності студентів виокремлено та схарактеризовано структуру майстер-класу, з’ясовано його ефективність, описано систему підготовки студентів до презентації наукових результатів у традиційних та інноваційних формах оприлюднення.Документ Медіаграмотність як предмет вивчення та проектоутворювальна дефініція в навчально-науковому педагогічному проекті(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaГуртуючись на ретроспективному аналізі власної педагогічної практики розкрито особливості організації навчально-наукового педагогічного проекту, який об'єднав вивчення навчальної дисципліни «Педагогіка», проведення студентського психолого-педагогічного дослідження та навчальної пропедевтичної практики майбутнього вчителя. Схарактеризовано структуру спільного проекту школи і університету: розробка діагностичних методик психолого-педагогічного дослідження та методичних розробок виховних заходів; пілотна апробація, експертна оцінка діагностичних методик та методичних розробок; проведення дослідження в період навчальної практики в початковій школі; проведення системи виховних формуючих заходів у початковій та основній школі; висвітлення отриманих результатів (підготовка до друку статей, друк збірок матеріалів).Документ Метод категоріального аналізу у студентському педагогічному дослідженні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано сутність, структуру методу аналізу категоріально-понятійного апарату студентського педагогічного дослідження, подано методику опанування ним майбутніми вчителями в ході проведення наукового педагогічного пошуку. Ґрунтуючись на ретроспективному аналізі власної педагогічної практики, аналізі продуктів дослідницької діяльності студентів, наведено результати ефективності розробленого алгоритму. Розглянуті шляхи відображення сутності методу аналізу категоріально-понятійного апарату у змісті тренінг-консультацій із проведення педагогічного дослідження та реалізації основних положень в університетському педагогічному процесі.Документ Метод педагогічного спостереження в підвищенні якості результатів навчальної педагогічної практики(2015) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті проаналізовано значення методу педагогічного спостереження у професійному зростанні, професійній ідентифікації майбутнього вчителя у період навчальної (пропедевтичної) педагогічної практики. Визначено, що навчальна практика є складовою навчальних модулів дисципліни «Педагогіка», середовищем трансформації теоретичних досягнень у професійні уміння. Доведено, що якість отриманих педагогічних висновків у ході практики залежить від умінь студентів здійснювати педагогічне спостереження та його методичного забезпечення. Подано концепцію розроблених протоколів, аналіз стану сформованості вмінь студентів здійснювати спостереження. Описано технологію формування готовності студентів до використання методу педагогічного спостереження в період педагогічної практики.Документ Методологічна модель дослідження проблеми формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів у системі професійно‐педагогічної підготовки в закладах вищої освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті подано обґрунтування методологічної моделі дослідження формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів засобами проєктно‐тренінгових технологій у системі професійно‐педагогічної підготовки закладів вищої освіти. Визначено та схарактеризовано наукові підходи, принципи, методи дослідження на чотирьох виокремлених методологічних рівнях: філософському, загальнонауковому, конкретно‐науковому, технологічному, що забезпечило розробку взаємопов’язаної сукупності методологічних підходів, принципів, методів дослідження проблеми формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів, стало підґрунтям розробки педагогічної системи формування ранньої професійної ідентичності майбутніх учителів засобами проєктно тренінгових технологій у системі професійно‐педагогічної підготовки закладів вищої освіти.