Перегляд за Автор "Bykova Mariia Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Емоційна культура креативної особистості в процесі самовизначення(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглядаються зміст та взаємовплив понять емоції, емоційність, емоційна культура, емоційний інтелект, самовизначення креативної особистості. У ході дослідження були використані такі методи, як вивчення, аналіз, узагальнення, систематизація даних науково-методичної та спеціальної літератури. Аналізуються підходи до визначень, структури, умови розвитку цих понять, розглядаються провідні теорії емоцій. Доводиться, що самовизначення особистості є керованим процесом, а невід’ємну роль у цьому процесі відіграють такі якості, як емоційна культура, що представлена в контексті професійно-педагогічної культури педагога та творчий потенціал. Отже, пропонуються шляхи розвитку емоційної культури особистості, що впливає на підвищення продуктивності процесу самовизначення.Документ Засоби української народної педагогіки як елемент сучасної національної системи виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розкривається зміст понять «етнопедагогіка» «засоби етнопедагогіки», «спільність педагогічних культур», «етнос», розглядаються сутність виховних засобів народної педагогіки, можливість використання їх у провідних напрямах виховного процесу, аналізується місце засобів етнопедагогіки в процесі становлення особистості. Також характеризуються можливі шляхи конструктивного використання етнопедагогічних знань у процесі формування національної самосвідомості особистості школяра.Документ Комунікативні аспекти самовизначення креативної особистості(2016) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглянуто сутність і взаємовплив понять самовизначення креативної особистості, комунікативність, творче спілкування, творчий потенціал. Проаналізовано підходи до визначень, структури, умови розвитку та критерії ефективності реалізації цих понять. Доведено, що самовизначення особистості є керованим процесом, а невід’ємну роль у цьому процесі відіграють такі якості, як творчий потенціал та комунікативність. Отже, пропонуються механізми педагогічної допомоги школярам у реалізації їхніх потенціалів, розкритті здібностей і задатків, що таким чином впливають на підвищення продуктивності процесу самовизначення.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Педагогічні умови управління розвитком професійної компетентності вчителя нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaСучасна реформа освіти передбачає перетворення освітнього процесу на інноваційне середовище. Проте, цей процес вимагає від педагога постійного розвитку у професійній діяльності, особливо, творчого зростання задля вдосконалення професійних компетентностей. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи теоретичного рівня. З метою визначення стану та теоретичного обґрунтування сутності феномену «професійна компетентність учителів Нової української школи», використовувалися методи аналізу та узагальнення наукових даних, представлених у філософських, психолого-педагогічних, навчально-методичних та інструктивно-методичних джерелах для визначення основних педагогічних умов управління професійною компетентністю учителів Нової української школи. У дослідженні розглядаються педагогічні умови управління розвитком професійної компетентності педагогів Нової української школи. Ці умови передбачають створення належних умов для розвитку професійних компетентностей вчителя у закладах середньої освіти; використання в освітньому процесі пізнавальних ситуацій, що спонукають молодих учителів до усвідомлення цілей, змісту і засобів крізь призму культурної відповідності історичним та соціальним обставинам; пізнання учителем самого себе та своїх намірів; свідоме планування кожним вчителем змін у собі, викликаних потребами професії, спілкуванням і співпраці з іншими.Документ Професійне самовизначення особистості як спосіб її самореалізації(2015) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розглядаються сутність і взаємовплив понять «професійне самовизначення особистості», «самореалізація особистості». Аналізуються підходи до визначень, структури, критерії ефективності цих понять. Професійне самовизначення розглядається як найважливіша складова процесу самореалізації особистості. Доводиться, що професійне самовизначення є керованим процесом, а, отже, пропонуються механізми педагогічної допомоги школярам із метою реалізації власного потенціалу, розкриття здібностей і задатків, таким чином підвищивши продуктивність процесу самореалізації.Документ Соціальна функція етнопедагогіки в навчальному процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розкривається зміст поняття «соціальні функції етнопедагогіки», розглядаються різні класифікації соціальних функцій, аналізується вплив соціальних функцій етнопедагогіки на процес соціалізації особистості взагалі та на навчальний процес зокрема та можливі шляхи конструктивного використання етнопедагогічних знань у процесі розвитку особистості школяра.Документ Сутність і причини утрудненого педагогічного спілкування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розкривається зміст поняття утрудненого педагогічного спілкування, розглядаються причини його виникнення та можливі шляхи конструктивного подолання за рахунок розвитку певних якостей особистості.Документ Сучасні підходи до реалізації принципу полікультурності у вихованні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaМета статті полягає у визначенні сутності, структури, характерних особливостей та педагогічних умов реалізації принципу полікультурності в сучасному освітньому процесі. У процесі наукового дослідження використовувалися такі методи, як теоретичний аналіз, порівняння, узагальнення спеціальної літератури з проблеми дослідження. Наголошується, що зазначений принцип розвивається в річищі теорії та практики полікультурної освіти, яка проголошує визнання наявності різноманіття рівноцінних культур та затвердження доброчинності їх взаємодії як для учасників освітнього процесу, так і для суспільства в цілому. Доводиться необхідність розробки ефективних соціально-педагогічних умов і засобів організації й реалізації даного процесу.Документ Сімейні традиції та обряди української етнопедагогіки як педагогічний інструментарій сучасного виховного процесу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розкривається зміст понять «етнопедагогіка», «родинна етнопедагогіка», розглядається співвідношення української етнопедагогічної мети та сучасної мети родинного виховання, аналізується вплив сімейних звичаїв та обрядів української етнопедагогіки на навчально-виховний процес, зокрема на можливі шляхи конструктивного використання етнопедагогічних знань у процесі родинного виховання.Документ Теорії та технології інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті концепції «Нова українська школа(2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaМонографія є результатом виконання колективної наукової теми кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. У розділах монографії висвітлено широке коло актуальних проблем інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя, що стали предметом вивчення в контексті реалізації концепції «Нова українська школа». Схарактеризовано теоретичні та методичні засади бакалаврської, магістерської та докторської підготовки майбутнього вчителя до викладання у закладах шкільної і неформальної освіти. Показано, що в сучасних умовах підготовка вчителя спрямована на формування інноваційного фахівця як агента змін. Дослідження буде корисним для викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів, педагогічної громади в цілому.Документ Толерантність педагога як чинник його комунікативної культури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розкрито зміст поняття “комунікативна толерантність” педагога, структуру й види, з’ясовано причини зниження її рівня, розглянуто можливі шляхи розвитку та вплив на продуктивність професійної взаємодії.Документ Толерантність як актуальна проблема виховання в закладах дошкільної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaПредметом дослідження є толерантність як одна з характеристик особистості та пріоритетна проблема виховання в закладах дошкільної освіти. Метою виступає аналіз сучасних підходів до проблеми толерантності, визначення завдань та напрямів формування толерантності дітей у закладах дошкільної освіти. У статті використані методи теоретичного аналізу наукових джерел з проблеми дослідження, також застосовано метод систематизації, порівняння, узагальнення спеціальної літератури. Автор охарактеризував основні завдання формування толерантності, визначив принципи, критерії та показники педагогічної толерантності, запропонував методичний комплекс для формування толерантності дітей у закладах дошкільної освіти.Документ Ідеї української етнопедагогіки в сучасному навчально-виховному процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia MykolaivnaУ статті розкрито зміст понять « етнопедагогіка», «етнопедагогічний ідеал», розглянуто співвідношення української етнопедагогічної мети та сучасної мети виховання, проаналізовано вплив ідей українськоїетнопедагогіки на навчально- виховний процес, зокрема на можливі шляхи конструктивного використання етнопедагогічних знань у процесі розвитку особистості школяра.