Перегляд за Автор "Butenko Vita Hryhorivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 76
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Competence and Professional Skills in Training Future Specialists in the Field of Physical Education and Sports(2020) Іваній Ігор Володимирович; Вертель Антон Вікторович; Зленко Наталія Миколаївна; Бутенко Віта Григорівна; Білєр Оксана Славіківна; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Vertel Anton Viktorovych; Zlenko Nataliia Mykolaivna; Butenko Vita Hryhorivna; Bilier Oksana SlavikivnaThe relevance of the problem is determined by the need to understand the further strategy of improving the training of physical education and sports specialists. The purpose of the article is to study the problem of correlation between the notions of “competence” and “professional skill” in the context of the formation of a specialist in the field of physical education and sports. The study of the relationship between the notions of “competence” and “professional skill” was conducted on the basis of an array of special literature on the competent approach to training of physical education and sports specialists, including more than 200 sources published in different countries. The article analyses negative trends in the content of training future specialists in the system of higher professional physical education based on a competence approach. The acme-culturological approach for improving the professional training of future specialists is proposed and tested, the stages of formation of professional skills of future specialists in the training process are presented. There is a need to focus on the identified features of professional training of young people to professions in the field of physical education and sports. The proposed system of professional training of future specialists of physical education and sports on acme-culturological bases directs teachers to improve the quality of training graduates in their future professional activities.Документ LEGO-технологія як засіб інтелектуального розвитку дітей старшого дошкільного віку(2020) Бутенко Віта Григорівна; Бесага Ірина Русланівна; Butenko Vita Hryhorivna; Besaha Iryna RuslanivnaУ статті визначено види пізнавальної активності, притаманних дітям дошкільного віку; охарактеризовано значення використання LEGO-технології в освітньому процесі сучасного закладу дошкільної освіти; розкрито вплив LEGO-технології на інтелектуальний розвиток дітей старшого дошкільного віку.Документ Methods of Using Fiction for the Development of Artistic-Speech Activity of Preschool Children(Frankfurt, Deutschland Poitiers, France Los Angeles, USA, 2021-03) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaThe article considers the methods that promote development of artistic-speech activity by means of fiction. The methods of artistic-aesthetic consciousness formation are determined: narrative or explanation of the preschool teacher, retelling the fairy tale “in one’s own words”, direct storytelling, reading-viewing literary works, conversation. The methods of artistic-speech activity organization are characterized: analysis of a fictional text; commenting on a literary work with non-textual materials; observations or excursions; comparison; lexical and stylistic analysis of the work. The methods of stimulating practical verbal creativity are revealed: creation of problem-searching situations, emotional action, modeling interactive games, realization of a literary work, literary creativity, dramatization and staging of works.Документ Preschool Education in Foreign Countries: Theory and Practice(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaThe handbook covers the main tasks and content of the leading conceptual, basic and variable program documents on current issues of theory, general cultural development, world achievements in pedagogy, which ensure integration of the national education system into the world and European area. The systematic coverage of the results of analysis of the source base of education systems of different countries was conducted in order to identify global patterns and trends in education and take into account their specifics in domestic pedagogy. The foundations of modern and perspective development of domestic preschool education on the basis of the analysis of foreign pedagogical experience achievements are given.Документ Targeted Motivation of the Future Teachers for Forming Health-Saving Competence of Preschoolers by Means of Activity(2017-12) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaIn the article the essence of the definitions of "motive" and "motivation" has been analyzed; types, structural elements of motivation have been highlighted. The significance and stages of targeted motivation of the future teachers of preschool education institutions for forming health-saving competence of preschoolers by means of game activity have been revealed. The factors of influence of the teacher of higher education institution on the formation of the indicated motivation have been determined.Документ The Influence of Non-Traditional Drawing Techniques on the Development of Creativity of Preschool-Aged Children(2023) Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana Slavikivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaIn the article, a theoretical substantiation of the creativity development problem of older preschool children by means of non-traditional drawing is carried out. The authors consider creativity as a pedagogical category and its specifics in older preschool children and determine the features of using non-traditional drawing techniques for the development of creativity of older preschool children through giving a concise description of the most effective of them.Документ The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness(2020) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena Illivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaThe article considers the impact of the level of professional and personal readiness of the teachers of preschool education institutions on the process of children’s environmental awareness formation. We have assumed that the ways in which the educational process is organized (forms, methods, means) and behavior of adults surrounding children directly affect the results of environmental education of the younger generation.Документ Валеологічна культура вихователя ДНЗ як організаційно-педагогічна умова формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників(2015) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті висвітлено актуальність проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Використовуючи метод теоретичного аналізу психолого-педагогічних і навчально-методичних джерел з проблеми дослідження, охарактеризовано сутність понять «культура», «валеологічна культура»; розкрито зміст компонентів валеологічної культури та особистісні якостівихователя дошкільного навчального закладу в аспекті їх впливу на ефективне формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників засобами ігрової діяльності.Документ Валеологічна культура вихователя дошкільного навчального закладу як організаційно-педагогічна умова формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників(2015) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті висвітлено актуальність проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Використовуючи метод теоретичного аналізу психолого-педагогічних та навчально-методичних джерел з проблеми дослідження, охарактеризовано сутність понять «культура», «валеологічна культура»; розкрито зміст компонентів валеологічної культури та особистісні якості вихователя дошкільного навчального закладу в аспекті їх впливу на ефективне формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників засобами ігрової діяльності.Документ Використання LEGO-технології як засобу розвитку обдарованості дітей старшого дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2023) Пічкуренко Лілія; Pichkurenko Liliia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті розкрито історію створення конструктора LEGO; визначено переваги LEGO перед іншими видами конструкторів; схарактеризовано принципи та функції розвитку обдарованості дітей старшого дошкільного віку засобами LEGO-технології; виокремлено форми, методи та прийоми для означеного розвитку.Документ Використання засобів мнемотехніки для формування мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2023) Пашкова Надія; Pashkova Nadiia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті розкрито сутність мнемотехніки як сукупності прийомів ефективного запам’ятовування нової інформації при формуванні кількісних уявлень у дітей старшого дошкільного віку; обґрунтовано можливості використання засобів мнемотехніки для формування мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку.Документ Використання мультиплікаційних фільмів у формуванні комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку(2020) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaУ статті схарактеризовано сутність понять «компетентність», «мовленнєва компетентність», «комунікативно-мовленнєва компетентність», «формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку»; проаналізовано потенційні можливості використання мультиплікаційних фільмів у формуванні комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; визначено критерії добору мультиплікаційних фільмів з точки зору їх придатності для використання як засобу формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; означено етапи роботи над мультиплікаційними фільмами в контексті формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.Документ Використання наочності в освітньому процесі початкової школи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana SlavikivnaУ статті визначено найбільш вагомі та поширені тлумачення ключового феномену дослідження – «наочність»; прослідковано філософську та психолого‐педагогічну сутність принципу наочності в освітньому процесі; уточнено класифікації наочності, як дидактичного елементу навчання, які науковці систематизували за умовними ознаками; виокремлено й обґрунтовано види наочності: матеріальну, уявну та комп’ютерну або віртуальну та розкрито дидактичні функції, які мають реалізовувати означені види наочності; окреслено дидактичні принципи використання наочності для навчання здобувачів початкової освіти.Документ Використання наочності в освітньому процесі початкової школи(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2022) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana SlavikivnaУ статті визначено найбільш вагомі та поширені тлумачення ключового феномену дослідження – «наочність»; прослідковано філософську та психолого-педагогічну сутність принципу наочності в освітньому процесі; уточнено класифікації наочності, як дидактичного елементу навчання, які науковці систематизували за умовними ознаками; виокремлено й обґрунтовано види наочності: матеріальну, уявну та комп’ютерну або віртуальну та розкрито дидактичні функції, які мають реалізовувати означені види наочності; окреслено дидактичні принципи використання наочності для навчання здобувачів початкової освіти.Документ Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності в сучасному закладі дошкільної освіти(ФОП Цьома С. П., 2022) Булах Катерина; Bulakh Kateryna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті здійснено класифікацію груп нетрадиційних технік зображувальної діяльності; визначено методи роботи дітей дошкільного віку з різними матеріалами; розкрито функції, етапи, форми роботи щодо використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності в сучасному закладі дошкільної освіти.Документ Використання театралізованих ігор у формуванні комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2023) Колодка Анна; Kolodka Anna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті проаналізовано визначення сутності ключових понять дослідження «комунікація», «спілкування», «комунікативна компетентність»; досліджено потенціал театралізованих ігор у формуванні комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку; встановлено позитивний вплив театралізованих ігор на основні психічні процеси дитини (мовлення, уява, увага, пам’ять).Документ Вплив казки на формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2023) Пишна Діана; Pyshna Diana; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті проаналізовано сутність понять «компетентність», «художньо-мовленнєва діяльність», «художньо-мовленнєва компетентність»; уточнено жанрові різновиди, функції казок та їх змістові особливості; визначено аспекти впливу казки на формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку.Документ Дефінітивна характеристика проблеми сенсорного виховання дітей раннього віку(ФОП Цьома С. П., 2023) Літуча Дар’я; Litucha Dar’ia; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті здійснено характеристику ключових понять проблеми сенсорного розвитку дітей раннього віку: «відчуття», «сприймання», «органи чуття», «сенсорна культура», «сенсорні здібності», «сенсорне виховання», «сенсорний розвиток», «сенсорні еталони».Документ Дидактична гра як засіб формування уявлень дітей дошкільного віку про геометричні фігури та форми предметів(ФОП Цьома С. П., 2022) Петренко Катерина; Petrenko Kateryna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ статті висвітлено сутність категорії «дидактична гра»; охарактеризовано її структуру, значення; визначено потенціал дидактичних ігор у формуванні уявлень дітей дошкільного віку про геометричні фігури та форми предметів.Документ Дистанційне навчання: досвід використання, проблеми, перспективи(2020) Васько Ольга Олександрівна; Бутенко Віта Григорівна; Шаповалова Ольга Віталіївна; Vasko Olha Oleksandrivna; Butenko Vita Hryhorivna; Shapovalova Olha VitaliivnaУ статті розглянуто проблему впровадження елементів дистанційного навчання в підготовку студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальностями 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта. Визначено структуру дистанційного навчання, до якої входять всі компоненти, притаманні освітньому процесу. Представлено аналіз результатів опитування студентів останнього року навчання освітнього рівня «бакалавр» спеціальностей 012 Дошкільна освіта і 013 Початкова освіта, яке стосувалося їх ставлення до використання дистанційного навчання при підготовці магістрів. Для магістрів названих спецільностей спроєктовано дистанційний курс «Технології вивчення математичної освітньої галузі» із застосуванням системного підходу ADDI. Представлено аналіз результатів опитування «Мої враження від проходження дистанційного курсу». Визначено завдання, які сподобалися студентам, не сподобалися і викликали ускладнення. Обґрунтовано причини такого вибору і представлено шляхи вирішення ускладнень, що виникли.