Перегляд за Автор "Buhrii Volodymyr Stanislavovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання краєзнавства як засобу розвитку дослідницької діяльності учнів у сучасній українській школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті проаналізовано особливості використання краєзнавства для розвитку дослідницької діяльності учнів у сучасній українській школі. Встановлено, що вивчення рідного краю спирається на особисті спостереження школярами природи, життя, праці, побуту, історичних пам'яток. Воно виводить дітей за межі уроку та школи, ознайомлює із найближчим оточенням, розвиває їх світогляд, сферу інтересів, прищеплює навички застосування наукових методів дослідження, самостійного виконання всіх етапів пошукової діяльності.Документ Внесок жінок у розвиток української культури другої половини ХІХ – початку ХХ ст.(2020) Вілях Інна Сергіївна; Viliakh Inna Serhiivna; Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychДипломна робота присвячена дослідженню жінки у системі українських культурних цінностей другої половини ХІХ – початку ХХ ст.Документ Зміст і форми краєзнавчої роботи загальноосвітніх шкіл Сумщини у 20-ті рр. ХХ ст.(2014) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті проаналізовано зміст і форми краєзнавчої роботи загальноосвітніх шкіл Сумщини у 20-ті рр. ХХ ст. Було встановлено, що з початку 1920-х рр. зміст краєзнавчої роботи у школах Сумщини визначався відповідно до нормативних документів, що розроблялися центральними органами радянської влади. Підходи, принципи та вимоги до змісту краєзнавчої роботи шкіл, викладені в загальних положеннях у державних нормативних документах, конкретизувались у планах роботи місцевих органів освіти Сумщини та навчальній літературі для школи. Охарактеризовано найбільш поширені форми краєзнавчої роботи, які використовувались у школах Сумщини протягом 1920-х рр.Документ Зміст історичної освіти в інститутах соціального виховання України (1930–1933 рр.)(2019) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychСтаття присвячена розкриттю змісту історичної освіти в інститутах соціального виховання України. На основі джерел виявлені політичні, ідеологічні, економічні та освітні чинники, які обумовили зміни в змісті історичної освіти. Схарактеризовано структуру навчального плану, рівень розробки навчальних програм з історичних дисциплін. Розкрито наукову спрямованість змісту історичної освіти, місце в ній практичної підготовки студентів-істориків. З’ясовано негативний вплив більшовицької ідеології на розвиток змісту історичної освіти.Документ Краєзнавство у шкільних програмах з історії (50–80 рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті здійснений аналіз змісту та структури краєзнавства у шкільних програмах з історії у 50-х- 80-х рр. ХХ ст. З’ясовано, що у досліджуваний період відбувалися кількісні та якісні зміни у становищі краєзнавчого компоненту у шкільних програмах з історії. Якщо у програмах 50-х рр. була відсутня цілісна система знань про рідний край, ігнорувалися регіональні особливості розвитку історії, а краєзнавчий матеріал розглядався лише як допоміжний для кращого розуміння загальних явищ і закономірностей, то уже з другої половини 60-х рр. краєзнавство у шкільних програмах з історії було представлене самостійними темами „Наш край” та подіями місцевого характеру, які мали загальноісторичне значення.Документ Кількісні та якісні показники викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів Сумської області (друга половина 40-х – перша половина 50-х рр. ХХ ст.)(2016) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychМета статті – здійснити аналіз кількісних і якісних показників викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів Сумської області в другій половині 40-х – першій половині 50-х рр. ХХ ст. Методи дослідження: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Автором встановлено кількісні та якісні показники викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів Сумської області. У статті розкрито можливості творчого використання історико-педагогічної інформації про кількісні та якісні показники викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів Сумської області на сучасному етапі. У результаті дослідження виявлено, що до середини 1950-х рр. тривав процес відновлення кількісного складу викладацького корпусу. У якісному відношенні викладацький склад вищих педагогічних навчальних закладів Сумської області за рівнем наукової кваліфікації був неоднаковий. Найкраща ситуація склалася в Сумському педінституті, який мав у своєму штаті найбільшу кількість доцентів, кандидатів наук. Подальшого вивчення потребує питання національного складу викладацького корпусу педагогічних вузів Сумської області.Документ Мобілізація українського суспільства на захист територіальної цілісності держави (2014–2015 рр.)(2020) Безкоровайний Сергій Васильович; Bezkorovainyi Serhii Vasylovych; Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ роботі проаналізовано історіографію та джерельну бази дослідження, встановлено особливості комплектації, бойової підготовки та озброєння військових підрозділів для їх участі у АТО; розкрито хід та результати основних бойових операцій на території Луганської і Донецької областей у 2014 -2015 роках; з'ясовано роль волонтерських організацій у забезпеченні боєздатності військових підрозділів України у 2014-2015 рр.Документ Оволодіння учнями загальноосвітніх шкіл різними видами діяльності у процесі краєзнавчаї роботи (кінець 50-Х – початок 60-х рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті проаналізована роль краєзнавства у засвоєнні учнями загальноосвітніх навчальних закладів репродуктивного та творчого видів діяльності протягом досліджуваного періоду.Документ Організаційні засади історичної освіти в Сумському педагогічному інституті (1933–1943)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychМета статті: розкрити організаційні засади історичної освіти в Сумському державному педагогічному інституті в період 1933–1943 рр. Методи дослідження: теоретичний аналіз, порівняння та узагальнення джерел. Результати дослідження: суттєво доповнено уявлення про діяльність історичного відділення та історичного факультету Сумського педагогічного інституту протягом означених хронологічний меж. Практичне значення дослідження: висвітлено досвід організації історичної освіти у вищому педагогічному навчальному закладі, який сприятиме поліпшенню підготовки вчителів історії в педагогічних університетах на сучасному етапі. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок: установлено, що основними організаційними ланками історичної освіти в Сумському педагогічному інституті протягом досліджуваного періоду були спочатку історичне відділення, а з 1938 р. – історичний факультет із сукупністю кафедр, що забезпечували загальнопедагогічну та фахову освіту. Подальшого вивчення потребують організаційні засади історичної освіти в Сумському державному педагогічному інституті в повоєнний період.Документ Проблема визначення вихідних понять теорії шкільного краєзнавства(2014) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychСтаття присвячена аналізу наукових підходів до визначення вихідних понять теорії шкільного краєзнавства («краєзнавство», «шкільне краєзнавство», «педагогічне краєзнавство», «край», «краєзнавчий матеріал») у різні історичні періоди. Встановлено, що не зважаючи на тривалий дефініційний дискурс, на сьогоднішній день не всі вони є достатньо унормовані. Такий стан справ обумовлюється розмаїттям дослідницьких стратегій і поглядів та відсутністю кореляції між ними. Існуюча невизначеність ускладнює процес розвитку шкільного краєзнавства як самостійного науково-педагогічного напряму.Документ Професійна педагогічна освіта на Сумщині (друга половина 40-х – 50-ті рр. ХХ ст.)(2016) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychМета статті: здійснити аналіз професійно-педагогічної освіти на Сумщині у другій половині 40-х – 50-х рр. ХХ ст. Метод: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Результати: охарактеризовано систему педагогічних навчальних закладів Сумської області, з’ясовано зміст навчального процесу в них. Практичне значення: розкрито можливості творчого використання досвіду діяльності професійно-педагогічних закладів Сумщини на сучасному етапі. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок: встановлено, що система педагогічних навчальних закладів Сумської областіпротягом 40-х – 50-х рр. ХХ ст.зазнавала неодноразового реформування. Негативний вплив на зміст навчального процесу у професійно-педагогічних навчальних закладах Сумщини мала загальна суспільно-політична ситуація, що панувала в СРСР. Подальшого вивчення потребують питання організації навчального процесу (форми, методи, засоби) у педагогічних навчальних закладах Сумщини.Документ Реалізація більшовицької політики українізації в загальноосвітніх навчальних закладах Глухівської округи(2014) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті, на основі аналізу джерел, розкрито хід реалізації більшовицької політики українізації в загальноосвітніх навчальних закладах Глухівської округи. Встановлено, що вона, передусім, зводилася до переходу на українську мову навчання. Для цього окружною комісією з українізації систематично здійснювався облік педагогічних кадрів і для тих, хто не володів українською мовою, проводилося відповідне навчання. Завдяки цілеспрямованим зусиллям Глухівської інспектури народної освіти було повністю українізовано школи в декількох районах. При цьому процес українізації не обмежував розвиток шкіл для національних меншин у Глухівській окрузі.Документ Роль краєзнавства у реалізації педагогічних підходів до розвитку української школи (20-ті рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychРозбудова нової школи в Україні у 20-х рр. ХХ ст. тісно пов’язувалася з досягненням таких наук про людину, як анатомія, фізіологія та психологія. Уважалося, що, спираючись на умовні та безумовні рефлекси, можна раціонально організувати все життя дитини, включаючи її навчання і виховання. У статті здійснений аналіз ролі краєзнавства у процесі становлення цього напряму української педагогіки.Документ Роль шкільного краєзнавства у політехнічній підготовці учнів загальноосвітніх навчальних закладів України (50-ті роки ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті здійснено аналіз ролі краєзнавства в умовах політехнічного навчання в загальноосвітніх школах України у 50-х роках ХХ ст. Було з'ясовано, що завдяки взаємодії із найближчим оточенням в учнів посилювався інтерес до основ наук, розширювався як їх загальнонауковий, так і політехнічний кругозір.Документ Система управления исторической наукой в педагогических институтах Украины(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychВ исследовании рассмотрены целевые, организационные и контролирующие компоненты системы управления исторической наукой в педагогических институтах Украины. Вскрыты их особенности, взаимосвязь и направленность.Документ Системний підхід як методологічна основа вивчення шкільного краєзнавства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті проаналізовано особливості системного підходу до вивчення шкільного краєзнавства. Установлено, що шкільне краєзнавство як система характеризується: наявністю компонентів; їх взаємовідносинами і взаємодоповненням; зв'язком із загальним освітньо-науковим середовищем як більш широкими системами; розвитком. Використання системного підходу дає можливість реалізувати таку методологію дослідження проблеми, яка не лише сприяє комплексному вивченню шкільного краєзнавства, а й виконує роль методу його вдосконалення.Документ Соціально-економічний розвиток Шалигинського району у 1943–1952(2020) Нємцев Ігор Володимирович; Niemtsev Ihor Volodymyrovych; Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychДане дослідження розкриває тему соціального та економічного розвитку Шалигинського району Сумської області в період після звільнення від нациських загарбників до основного етапу закінчення відбудови народного господарства, а також розкривається сталінський тиск на селоДокумент Становлення нормативної бази та змісту шкільної історичної освіти в незалежній Україні(2020) Ігнатьєва Алла Миколаївна; Ihnatieva Alla Mykolaivna; Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ роботі проаналізовано історіографію та джерельну базу дослідження, розкрито процес створення організаційно-нормативних засад шкільної історичної освіти в Україні; з’ясовано особливості формування змісту шкільної історичної освіти в Україні у досліджуваний період; встановлено, як відображався зміст шкільної історичної освіти у навчальних підручниках з історії України та всесвітньої історії у 1990-х роках.Документ Становлення професійної історичної освіти в Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychМета статті: дослідити організаційно-змістові засади та умови становлення професійної історичної освіти в Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка. Методи дослідження: теоретичний аналіз, порівняння та узагальнення джерел. Результати дослідження: суттєво доповнено уявлення про діяльність соціально-економічного відділення Сумського інституту соціального виховання, на якому велася підготовка вчителів-істориків. Практичне значення дослідження: висвітлено історико-педагогічний досвід, який сприяє розбудові сучасної моделі професійної історичної освіти в педагогічних університетах. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок: установлено, що професійна історична освіта запроваджується в Сумському державному педагогічному університеті на межі 20-30-х рр. ХХ ст. Подальшого дослідження потребує стан історичної освіти і науки в Сумському державному педагогічному університеті напередодні Другої світової війни.Документ Типи та структура уроків фізичної культури в загальноосвітніх школах України (50-80-ті рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті проаналізовано теорію та практику української школи 50-80-х рр. XX ст. стосовно сутності, класифікації та структури шкільних уроків фізичної культури. З'ясовано, що у досліджуваний період проблеми структурування і типології уроків, вимоги до них, отримали подальший розвиток на новій теоретичній основі. Були визначені такі типи уроків із фізичної культури - навчальний, тренувальний, загальний (змішаний) та контрольний. Під структурою уроку переважно розумілася наявність у ньому декількох характерних за змістом, взаємно пов'язаних частин, розміщених у певній послідовності. Типова схема уроку з фізичної культури у 1950-1980-ті рр. включала три частини: підготовчу, основну, заключну.