Перегляд за Автор "Avkhutska Svitlana Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Географія Сумської області: особливості природи, соціально-економічного розвитку та раціонального природокористування(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana Oleksandrivna; Акулов Олександр Юрійович; Akulov Oleksandr Yuriiovych; Гоженко Людмила Петрівна; Hozhenko Liudmyla Petrivna; Данильченко Олена Сергіївна; Danylchenko Olena Serhiivna; Клок Сергій Володимирович; Klok Serhii Volodymyrovych; Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia Hryhorivna; Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana Ivanivna; Омельяненко Віталій Анатолійович; Omelianenko Vitalii Anatoliiovych; Пономарьов Олександр Миколайович; Ponomarov Oleksandr Mykolaiovych; Сюткін Сергій Іванович; Siutkin Serhii Ivanovych; Удовиченко Ірина Віталіївна; Udovychenko Iryna VitaliivnaКолективна монографія підготовлена в межах виконання науково-дослідної теми «Географія Сумської області: особливості природи, соціально-економічного розвитку та раціонального природокористування» (державний реєстраційний номер 0117U004980). Видання орієнтоване на науковців, викладачів, аспірантів і студентів закладів вищої освіти, працівників органів державного управління та місцевого самоврядування, підприємців та іншими особами, які цікавляться цією проблематикою.Документ До питання формування полікультурної компетентності майбутнього вчителя(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaУ статті розглянуто проблему формування полікультурноі компетентності майбутнього учителя. Досліджено основні педагогічні підходи до формування полікультурноі компетентності як інтегративної якості особистості з метою визначення структури останньої і з'ясування передумов, що забезпечують полікультурний і професійний розвиток студента в освітньому процесі вищого педагогічного навчального закладу.Документ Діагностика морально-естетичної вихованості старшокласників(2019) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana Oleksandrivna; Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana IvanivnaУ статті представлено аналіз результатів експериментальної роботи з впровадження методики морально-естетичного виховання старшокласників у процесі опанування духовною музикою. Наведено критерії (когнітивний, ціннісний, поведінковий) і показники рівнів морально-естетичної вихованості старших школярів. Запропоновано основні напрями, різноманітні форми і методи роботи з формування цієї якості в учнів. Представлено порівняльний аналіз результатів констатувального та формувального етапів експерименту. Наведено приклади та порівняння результатів анкетування в експериментальній і контрольній групах.Документ Методичні засади навчання історії середніх віків на межі ХІХ–ХХ ст.(2019) Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana Ivanivna; Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaУ статті проаналізовано методичні засади навчання історії Середніх віків в середній школі, розкрито освітній потенціал підручників, показано особливості змісту, шляхи його запровадження у практику навчання зазначеного періоду.Документ Полікультурна компетентність особистості як результат полікультурної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaУ статті здійснено дефінітивний та ретроспективний аналізи теоретичних основ полікультурної освіти, результатом якої є формування полікультурної компетентності як загальної здатності особистості до плідної життєдіяльності в багатокультурному суспільстві.Документ Промисловість Cумщини в перше повоєнне десятиріччя (1943–1953 рр.)(2020) Лисянська Дар’я Сергіївна; Lysianska Daria Serhiivna; Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaThis study describes the state of industry in Sumy region in the postwar years. It examines in detail the main directions of the Soviet leadership's policy in the reconstruction of the national economy and methods of restoring pre-war indicators.Документ Репресії в середніх і вищих навчальних закладах Сумщини в 1930х – на початку 1950-х рр.(2020) Семешин Едуард Володимирович; Semeshyn Eduard Volodymyrovych; Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaДане наукове дослідження розкриває особливості політичних репресії в середніх і вищих навчальних закладах Сумщини в 1930-х – на початку 1950-х рр. Дослідження ґрунтується на вивченні великої маси архівних документів, в першу чергу архівно-кримінальних справ репресованих учнів, студентів і педагогів.Документ Розвиток промисловості на Слобожанщині (друга половина XIX століття)(2021) Глазько Вадим Олександрович; Hlazko Vadym Oleksandrovych; Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaВ даній роботі розглянуто історіографію та джерельну базу дослідження, описано розвиток машинобудівної галузі регіону, проаналізовано розвиток металургії, досліджено розвиток легкої промисловості, вивчено розвиток харчової промисловості Слобожанщини у досліджуваний період.Документ Роль органів НКВС-НКДБ в організації партизанського руху в роки радянсько-німецької війни (1941-1944рр.)(2021) Юдченко Юлія Леонідівна; Yudchenko Yuliia Leonidivna; Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaОргани НКВС-НКДБ були важливою складовою у партизанському русі в 1941-1944 роках. Зробили значний внесок у перебіг радянсько-німецької війни. На сьогоднішній день ми маємо можливість відійти від однобічного трактування подій у воєнний період, яке було властиве радянським науковцям та радянській історіографії. Дане дослідження розкриває соціальні та політичні складова ведення військових дій за участю органів НКВС-НКДБ, повсякдення військових та їх побут. Висвітлює причини та форми боротьби з військами Німеччини та її сателітами.Документ Соціально-побутові умови життя студентської молоді Сумщини під час введення карткової системи (1928-1935 рр.)(2022) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana Oleksandrivna; Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana IvanivnaСтаттю присвячено аналізу соціально-побутових умов життя студентської молоді одного конкретного регіону (в даному випадку території сучасної Сумщини) під час введення карткової системи в 1928-1935 рр. На основі архівних документів і наукової літератури проаналізовано стан стипендіального забезпечення студентів, встановлено, що у зазначений період студенти мали проблеми з харчуванням, проживанням і лікуванням. Виявлено причини за якими студенти полишали навчання: малограмотність, малозабезпеченість, ганебні вчинки (крадіжки), а також залучення до різних політичних кампаній. Проте, постачання студентів за картковою системою стало порятунком для багатьох із них під час голодомору, а, іноді, й для їхніх рідних, яким вони пересилали продукти в селоДокумент Становлення сучасного канону спеціальних історичних дисциплін у вітчизняній науці: друга пол. ХІХ – поч. ХХІ ст.(2016) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaУ статті досліджується становлення провідних спеціальних історичних дисциплін (далі – СІД) у вітчизняній науці, що займаються вивченням різних видів історичних джерел. Висвітлюються основі етапи їхнього розвитку з другої половини ХІХ – до поч. ХХІ ст. Узагальнено підсумки досліджень вітчизняних науковців у галузі найважливіших спеціальних історичних дисциплін – палеографії, дипломатики, метрології, генеалогії, сфрагістики, геральдики, епіграфіки та ін. Подано дослідження, які визначають основні аспекти розвитку студій СІД та їх місце в системі української історичної науки. Наголошено на тому, що останнім часом спостерігається посилення уваги науковців до історії, теорії та методології СІД.Документ Технологічне забезпечення формування толерантності у майбутніх учителів історії(2014) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaЗ позицій філософського, психологічного, культурологічного аналізу розкрито сутність толерантності особистості. Розглядається принцип толерантності в змісті історичної освіти майбутніх учителів історії. Наведено низку освітніх технологій, що сприяють формуванню толерантності в майбутніх учителів історії. Необхідно розглядати нові можливості, зокрема використання зарубіжного досвіду, для ефективнішого формування толерантного ставлення студентів до інших народів і культур, особливо тих, які проживають на території сучасної України.Документ Формування медіакомпетентності в майбутніх учителів історії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana Oleksandrivna; Турков Володимир Вікторович; Turkov Volodymyr ViktorovychУ статті окреслено окремі аспекти формування медіакомпетентності майбутніх учителів історії у процесі навчання історичних та методичних дисциплін. Виокремлено вміння та навички, які характеризують медіакомпетентного вчителя історії. Обґрунтовано освітній потенціал історії для розвитку медіаграмотності учнів. Окреслено дидактичні можливості медіазасобів для підвищення ефективності шкільної історичної освіти. Визначено завдання, напрями, умови та методи формування медіакомпетентності у студентів-істориків. Запропоновано приклади практичних вправ з інтеграції медіаосвіти в навчально-виховний процес, які застосовувалися під час проведення занять зі студентами в межах курсу «Історія рідного краю (на прикладі історії Сумщини)».Документ Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів історії у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaУ статті визначено можливості суспільно-гуманітарних дисциплін у формуванні та розвитку полікультурної компетентності майбутніх учителів історії. Запропоновано впровадити інтегрований спецкурс з проблем полікультурності з метою поглибленого вивчення студентами міждисциплінарного знання у вищій школі.