Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс»

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 540
  • Документ
    Поняття «вміння навчатися в системі неперервної освіти»: сутність та компонентний склад
    (2023) Савош Валентин Олексійович; Savosh Valentyn Oleksiiovych
    Потрактовано поняття «вміння навчатися в системі неперервної освіти» як складне утворення, визначено його складники та віднесено до переліку умінь, які впорядковані в контексті підготовки індивіда до неперервної освіти впродовж життя.
  • Документ
    Інформаційно-комунікаційні засоби навчання у вивченні математичних дисциплін: методологічний аспект
    (ФОП Цьома, 2023) Дутка Ганна Яківна; Dutka Hanna Yakivna
    Зазначено, що інформаційно-комунікаційні технології, як складові освітньої технології, дозволяють розширити професійні можливості педагогів та оптимізувати освітній процес. Характерними ознаками освітніх технологій визначено дидактичне цілеутворення; інноваційність; оптимальність; коригованість; відтворюваність і гарантованість результатів. Основними функціями визначено гуманістичну; методологічну; проєктувальну та конструктивну. Використання ІКТ у процесі вивчення математичних дисциплін вимагає системного підходу на концептуальному; технологічному; нормативному; процедурному рівня
  • Документ
    Переваги та недоліки використання ChatGPT в освітній сфері: аналіз зарубіжного досвіду
    (ФОП Цьома, 2023) Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna Hryhorivna; Лукашова Тетяна Дмитрівна; Lukashova Tetiana Dmytrivna
    В статті виокремлено переваги та недоліки використання чат-боту зі штучним інтелектом ChatGPT в освітній сфері за результатами аналізу зарубіжного досвіду. Закцентовано увагу на тому, що потрібно шукати не загрози від використання ШІ в освітній сфері, а нові можливості: зміни освітніх цілей навчання, навчальної діяльності, оцінювання та експертизи, переорієнтацію освітніх програм з виконання стандартних завдань.
  • Документ
    Система кросвордів з фізики та їх мультимедійне представлення, як засіб формування ключових та предметних компетентностей з фізики
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Горішна Святослава Романівна; Horishna Sviatoslava Romanivna
    Ця стаття присвячена розгляду інноваційного підходу до викладання фізики в освітніх закладах, зокрема використанню системи кросвордів, поєднаної з мультимедійним представленням, як засобу формування ключових та предметних компетентностей учнів у галузі фізики.
  • Документ
    Проблеми організації навчання фізики в дистанційному форматі
    (ФОП Цьома, 2023) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Борисенко Анастасія; Borysenko Anastasiia
    Розглядається проблема сучасної освіти – необхідність формування навчальної компетентності учнів для самостійного навчання, адже завдяки переходу до дистанційних форм навчання, зростає обсяг самостійної роботи. Висвітлюється важливість організації занять з урахуванням можливих проблем і забезпеченням ефективного навчання, а також наголошується на необхідності покращення методичної та технічної підтримки дистанційної освіти. Аналізуються різні аспекти організації дистанційних занять, зокрема, як вивчення нового матеріалу, розв'язування задач та проведення лабораторних робіт. The article deals with the problem of modern education - the need to form students' learning competence for independent learning, because due to the transition to distance learning, the amount of independent work is increasing. The author highlights the importance of organizing classes taking into account possible problems and ensuring effective learning, and emphasizes the need to improve methodological and technical support for distance education. The article analyzes various aspects of organizing distance learning, including learning new material, solving problems, and conducting laboratory work.
  • Документ
    Методичне забезпечення вивчення молекулярної фізики і основ термодинаміки на уроках фізики середньої школи
    (ФОП Цьома, 2023) Лешко Василина Ігорівна; Leshko Vasylyna Ihorivna
    Стаття присвячена методичним аспектам вивчення молекулярної фізики та основ термодинаміки в середній школі. Обґрунтовано ефективні методики викладання. Акцентовано увагу на ключових поняттях тем. Виокремлено аспекти, що допоможуть підвищити зацікавленість та глибше розуміння учнів молекулярної фізики та основ термодинаміки.
  • Документ
    Підготовка магістрів – майбутніх вчителів математики до практичної діяльності в умовах сьогодення
    (ФОП Цьома, 2023) Сердюк З. О.; Serdiuk Z. O.; Босовський М. В.; Bosovskyi M. V.
    Розглянуто деякі аспекти в підготовці вчителів математики відповідно до вимог часу.
  • Документ
    Врахування характеристик сприймання як психічного процесу під час пізнання учнями математичного об’єкта
    (ФОП Цьома, 2023) Голодюк Лариса Степанівна; Holodiuk Larysa Stepanivna
    У роботі розглянуто поняття «сприймання» у контексті наочної цілісності. Обґрунтована доцільність організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з підсиленням сприймання як форми пізнання навчального матеріалу з врахуванням вимог до обов’язкових результатів навчання учнів у математичній освітній галузі. Наведені класифікації сприймання за різними властивостями та приклад завдання для організації діяльності-спостереження.
  • Документ
    Використання зошита-задачника з математики як один із шляхів подолання освітніх втрат
    (ФОП Цьома, 2023) Єргіна О. В.; Yerhina O. V.; Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna; Греф С. В.; Href S. V.
    Розглядаються можливості використання авторського посібника з математики для подолання освітніх втрат як додатковий дидактичний матеріал на уроках, у роботі гуртка, для індивідуальних занять з учнями.
  • Документ
    Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей шестикласників у процесі проєктної діяльності з математики
    (ФОП Цьома, 2023) Нєдялкова Катерина Василівна; Niedialkova Kateryna Vasylivna
    Автор розглядає проєктну діяльність школярів як потужний засіб розвитку їхніх інтелектуальних умінь та творчих здібностей. Надається приклад реалізації одного із авторських навчальних проєктів для шестикласників «Український борщ»; продемонстровано, в який спосіб можна зацікавити учнів і налаштувати їх на інтелектуальну творчу роботу.
  • Документ
    Модель STEM-компетентності учнів
    (ФОП Цьома, 2023) Оришака Вікторія Леонідівна; Oryshaka Viktoriia Leonidivna
    Одним із ефективних засобів формування компетентностей учнів є дослідницько-проєктна діяльність. Під час виконання навчальних проєктів активізується дослідницька, творча діяльність, спрямована на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя. Дослідницько-проектна діяльність проходить алгоритм від зародження інноваційної ідеї до створення інформаційного продукту – стартапу - та його презентування. Модель STEM-компетентності включає навички, знання і вміння, необхідні для успішної діяльності учнів в галузях науки, технологій, інженерії та математики.
  • Документ
    Технологія навчання фізики на основі досліджень (ibse): розвиток глибокого розуміння та критичного мислення
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Рябко А. В.; Riabko A. V.
    У тезах доповіді досліджуються принципи та переваги IBSE у вивченні фізики та обговорюються проблеми та стратегії, пов’язані з його ефективним впровадженням. Дослідницьке навчання (IBSE) у вивченні фізики є потужним освітнім підходом, який не тільки дає учням глибоке розуміння предмету, але й розвиває критичне мислення, навички розв’язувати проблеми та на все життя формує розуміння законів, які керують фізичним світом.
  • Документ
    Конфліктні аналогії у навчанні математики
    (ФОП Цьома, 2023) Тарасенкова Ніна Анатоліївна; Tarasenkova Nina Anatoliivna
    Описано приклади семіотичних аналогій, які породжують конфлікти між навчальним математичним змістом і його оболонками та перешкоджають успішному навчанню учнів.
  • Документ
    Актуальність впровадження формувального оцінювання у процесі навчання учнів математики в школі
    (ФОП Цьома, 2023) Хутченко І. В.; Khutchenko I. V.
    У статті, на основі аналізу міжнародних досліджень щодо впровадження формувального оцінювання, обґрунтовано, що для ефективного формування математичної компетентності учнів важливим є впровадження у навчальний процес формувального оцінювання.
  • Документ
    Готовність вчителів біології використовувати цифрові інструменти для формувального оцінювання
    (ФОП Цьома, 2023) Чаус Ганна Григорівна; Chaus Hanna Hryhorivna
    Здійснено аналіз рівня підготовки вчителів біології до використання цифрових інструментів для формувального оцінювання. Зазначено про необхідність безперервної самоосвіти вчителя, підвищення його професійних знань та умінь у сфері використання цифрових технологій у зв’язку з недостатнім використанням онлайн-сервісів та програм для налагодження ефективного й швидкого зворотного зв’язку під час навчання.
  • Документ
    Цифрові аспекти командних проєктів для майбутніх учителів інформатики
    (ФОП Цьома, 2023) Луценко Галина Василівна; Lutsenko Halyna Vasylivna
    У роботі розглянуто вимоги до цифрової підтримки командних проєктів для майбутніх учителів інформатики.
  • Документ
    Побудова графіків функцій методом геометричних перетворень засобами інформаційних технологій
    (ФОП Цьома, 2023) Мак Світлана Володимирівна; Mak Svitlana Volodymyrivna
    Розглянуто основні методи геометричних графік функції, метод геометричних перетворень, інформаційні технології перетворень при побудові графіків функцій. Проаналізовано можливості комп’ютерних застосунків Desmos Graphing Calculator та GeoGebra Calculator Suite для візуалізації навчального матеріалу та практичного використання на уроках математики The main methods of geometric transformations when constructing graphs of functions are considered. The capabilities of the computer applications Desmos Graphing Calculator and GeoGebra Calculator Suite for visualization of educational material and practical use in mathematics lessons were analyzed.
  • Документ
    Методика реалізації прикладного аспекту вивчення фізики в школі
    (ФОП Цьома, 2023) Насадик Софія Романівна; Nasadyk Sofiia Romanivna
    У дослідженні розглядається роль прикладного аспекту у вивченнні фізики як навчального предмету у школі. Фізика формує в учня основні предметні та ключові компетентності. Важливо використовувати систематичну демонстрацію прикладного значення вивчених тем, для ефективного формування предметної компетентності. Актуальність полягає в тому, що розглядається меодика та ресурси, які допомагають вчителям впроваджувати прикладний аспект у навчальний процес. Також, надаються приклади використання симуляцій та анімацій для різних тем з фізики, що допомагають учням краще засвоювати теми і мотивують учнів. Розглядаються такі ресурси, як Mozaik, Vascak, Go-Labs, Phet, Labster, які дозволяють вчителям надавати учням доступ до анімованих 3D-об'єктів. Акцентується увага на тому, яким є важливим використання компетентнісних завдань та інтерактивних експериментів для покращення розуміння фізичних явищ та стимулювання інтересу учнів до фізики.
  • Документ
    Використання STEM-методів для вивчення математичних функцій інтерактивними засобами
    (ФОП Цьома, 2023) Палійчук Марія Михайлівна; Paliichuk Mariia Mykhailivna
    Дослідження інноваційних підходів до навчання математики та використання спеціалізованих програм, інженерних проектів, віртуальної реальності, інтерактивних лабораторій відкриває нові можливості для учнів у розумінні та застосуванні математичних функцій.
  • Документ
    Особливості навчання математики учнів з особливими освітніми потребами в 5-6 класах НУШ
    (ФОП Цьома, 2023) Богатирьова І. М.; Bohatyrova I. M.; Ляшенко Т. Д.; Liashenko T. D.; Саєнко Т. Б.; Saienko T. B.
    Розглянуто деякі аспекти організації навчання математики учнів з особливими освітніми потребами в 5-6 класах Нової української школи в загальноосвітніх навчальних закладах. Визначено техніки, які доцільно використовувати під час уроку математики в інклюзивних класах. Анонсовано навчальні матеріали, розроблені на основі цих технік.