Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс»

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 495
  • Документ
    Історизм у навчанні фізики
    (ФОП Цьома, 2023) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Салтиков Дмитро; Saltykov Dmytro; Шкурдода Юрій Олексійович; Shkurdoda Yurii Oleksiiovych
    Після вивчення курсу загальної фізики, як узагальнення його історичних моментів, є потреба для майбутніх учителів у навчанні історії фізики. Компетентності, які були сформовані під час її вивчення, стануть основою для ефективного використання історичного підходу в освітньому процесі з фізики.
  • Документ
    Формувальне оцінювання на уроках фізики в новій ураїнській школі Formative Assessment in Physics Lessons in the New Urain School
    (ФОП Цьома, 2023) Сідорова Анастасія Олександрівна; Sidorova Anastasiia Oleksandrivna
    Формувальне оцінювання в фізиці оцінює рівень особистих здібностей і досягнень учня в процесі навчання.Воно спрямоване на розвиток умінь,навичок і компетенцій учня.Формувальне оцінювання надає можливість вчителю та учневі бачити, які знання і вміння вони вже засвоїли, а також визначити,в яких аспектах потрібно ще працювати.Формувльне оцінювання допомагає стимулювати самостійну роботу учнів,розвивати їх критичне мислення та вміння використовувати свої знання у практичнійдіяльності.
  • Документ
    Фомування творчої особистості студента в процесі вивчення вищої математики
    (ФОП Цьома, 2023) Нестеренко Алла Миколаївна; Nesterenko Alla Mykolaivna
    В тезах розглядається питання формування творчої особистості студента в процесі вивчення курсу вищої математики, зазначаються умови та шляхи виявлення і розвитку у студентів творчих здібностей, навичок до самопізнання, самостійної діяльності; відмічається значущість евристичног, проблемного навчання та психологічного фактору в поєднанні з ефективною методичною системою навчання студентів курсу вищої математики.
  • Документ
    Технології STEM-освіти для розвитку творчого мислення школярів в умовах дистанційного навчання фізики
    (ФОП Цьома, 2023) Ольшанська А. А.; Olshanska A. A.
    Проблема якості дистанційного навчання в Україні загострилася з початком повномасштабних військових дій з лютого 2022 року. Метою роботи є дослідження впливу впроваджених технологій STEM-освіти на розвиток творчого мислення учнів середньої школи під час дистанційного навчання фізики.
  • Документ
    Розгляд деяких методів при вивченні квадратичної функції
    (ФОП Цьома, 2023) Прокопець В. В.; Prokopets V. V.
    Розглянуто проблему узагальнення і систематизації знань учнів з теми «Квадратична функція та її властивості», продемонстровані їх методи та форми: проходження тестів і вправ різного рівня складності, метод проектів, узагальнені таблички, експрес-опитування.
  • Документ
    Порівняння специфіки підготовки до ЗНО та НМТ
    (ФОП Цьома, 2023) Хоменко К. П.; Khomenko K. P.; Хоменко О. В.; Khomenko O. V.
    Протягом багатьох років у 10-11-х класах нашого закладу проводяться додаткові факультативні курси та індивідуальні заняття з профільних предметів для того, щоб забезпечити кращу підготовку учнів до ЗНО, а зараз НМТ. Ця підготовка здійснюється за чинними програмами ЗНО. НМТ має певні переваги у порівнянні з ЗНО: проводиться в один день, наближений до ЗНО, менші пункти тестування, не треба друкувати велику кількість зошитів, можливість оперативно реагувати на загрози. НМТ не заміняє ЗНО, але, на даний час, він є «рятівною паличкою».
  • Документ
    Management Strategy of Formation of Intellectual Skills of Future Teachers as an Object of Research
    (ФОП Цьома, 2023) Anna Klim-Klimashevska; Анна Клім-Клімашевська; Kondrashov M. M.; Кондрашов М. М.
    The work reveals the essence of the management strategy for the formation of intellectual skills of future teachers, specifies its content as a complex of purposeful influences on goal setting, planning, structuring of content, selection of methods and technologies of the educational process and on the individual capabilities of the individual, specifies the conditions of its productivity. У роботі розкривається сутність стратегії управління формуванням інтелектуальних умінь майбутніх педагогів, конкретизується її зміст як комплекс цілеспрямованих впливів на постановку мети, планування, структурування змісту, відбір методик і технологій освітнього процесу та на індивідуальні можливості особистості, конкретизуються умови її продуктивності.
  • Документ
    Training of a Modern Specialist
    (ФОП Цьома, 2023) Rudchenko T.; Рудченко Т.
    The modern world requires high cognitive abilities and modern knowledge from specialists. Courses aimed at learning how to make decisions and develop strategies in business are important. This is related to the development of intellectual abilities. The issue of optimizing results is important. Familiarity with probability theory and mathematical statistics lays the foundations for competent work in business. Familiarity with mathematical modeling plays a significant role in running a business. The formation of soft skills is also important. It is important to develop the ability to learn throughout life.
  • Документ
    Формування та розвиток екологічної свідомості та зелених навичок здобувачів освіти
    (ФОП Цьома, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Павліченко В. І.; Pavlichenko V. I.
    У статті досліджується важливість формування та розвитку екологічної свідомості та зелених навичок особистості та особлива роль викладача у цьому процесі. Зокрема, поетапний процес створення умов для забезпечення розуміння здобувачами освіти важливості оволодіння зеленими навичками, свідомого ставлення до проблеми збереження довкілля, розуміння основних проблем, пов’язаних із збереженням довкілля в контексті Цілей сталого розвитку.
  • Документ
    Проблеми розвитку креативності майбутніх учителів математики в умовах тимчасово переміщеного університету
    (ФОП Цьома, 2023) Ачкан Віталій Валентинович; Achkan Vitalii Valentynovych
    Окреслено проблеми, із якими стикаються викладачі тимчасово переміщеного університету у процесі розвитку креативності майбутніх учителів математики та окремі шляхи та засоби подолання цих проблем.
  • Документ
    Методика організації продуктивної самостійної роботи учнів на уроках біології
    (ФОП Цьома, 2023) Чапчук Тетяна Володимирівна; Chapchuk Tetiana Volodymyrivna; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna
    Авторами визначено продуктивну самостійну діяльність учнів одним із засобів інтенсифікації, удосконалення освітнього процесу, підготовки компетентної особистості. Розроблено методику організації продуктивної самостійної діяльності учнів на уроках біології, яка має освітні підходи: діяльнісний, компетентнісний, особистісно-орієнтований; компоненти: мотиваційно-цільовий, операційно-діяльнісний, результативний; принципи навчання. Визначено методи продуктивної діяльності учнів ( інтерактивні, геймофіковані, евристичний, навчальних дискусій, моделювання, дослідницьких проєктів) та педагогічні умови ефективності даної методики.
  • Документ
    Типові тестові завдання при підготовці до ЗНО з математики: логарифмічні вирази
    (ФОП Цьома, 2023) Школьний Олександр Володимирович; Shkolnyi Oleksandr Volodymyrovych
    Нині актуальність підготовки до ЗНО (зокрема і у форматі НМТ) сумнівів не викликає, оскільки математика є обов’язковою складовою цього виду тестування. У доповіді ми наводимо типові тестові завдання з теми «Логарифмічні вирази», які можуть бути використані вчителями математики під час підготовки до цього незалежного оцінювання. До кожного з цих завдань наведено повне розв’язання і методичні коментарі, у яких ми робимо акцент на особливостях використання цих завдань при підготовці до тестування. Розглядаються лише завдання з альтернативами та з короткою відповіддю, оскільки саме завдання такої форми подання наразі представлені в математичній частині НМТ.
  • Документ
    Візуалізація навчального матеріалу на уроках фізики середньої школи
    (ФОП Цьома, 2023) Шмега Олена; Shmeha Olena
    Ця анотація розглядає сучасні дослідження в галузі когнітивістики та їх важливість у навчанні, особливо в контексті природничих та педагогічних дисциплін. Вона висвітлює значення візуалізації як ефективного засобу покращення сприйняття та запам'ятовування інформації в процесі вивчення фізики. Дослідники, такі як Кошкина Л.М., Осадчий В.В., та Сорока Т.В., розглядають різні аспекти використання візуалізації в освітньому процесі. Зокрема, стаття виділяє метод «скрайбінгу» як ефективний і доступний спосіб візуалізації складного матеріалу, який залучає одночасно різні органи чуття та стимулює увагу та уяву учнів. Описано переваги використання скрайбінгу в навчанні, такі як його оригінальність, спілкування з учнями та підвищення ефективності навчання. Також акцентується на важливості розуміння потреб учнів різного вікового періоду при використанні різних методів візуалізації навчального матеріалу.
  • Документ
    Examples of Using the Most Effective Teaching Methods in Mathematics Lessons
    (ФОП Цьома, 2023) Kravchenkene V.; Кравченкене В.
    The author justifies the choice of the following methods of teaching mathematics: the method of selfassessment or the method of students' expectations; error analysis method; open questions and reflection; method of professional communication; method of conceptual understanding; individual training; method of project work.
  • Документ
    Про особливості вивчення тригонометричних функцій
    (ФОП Цьома, 2023) Братковська Марта Василівна; Bratkovska Marta Vasylivna
    Проаналізовано та методично обґрунтовано особливості вивчення тригонометричних функцій в курсі алгебри та початків аналізу алгебра та
  • Документ
    Особливості роботи з математично обдарованими учнями в державі Ізраїль
    (ФОП Цьома, 2023) Воєвода Аліна Леонідівна; Voievoda Alina Leonidivna
    В статті розглянуто особливості роботи з учнями, здібними до математики, в державі Ізраїль. Встановлено, що в Ізраїлі немає спеціальної навчальної програми з математики для обдарованих дітей у початковій або середній школі, основна робота з обдарованими учнями перенесена в позашкільний формат. В позашкільній освіті розроблено низку програм для роботи зі здібними учнями, які умовно поділяються на програми збагачення і програми пришвидшення. Окремим аспектом цієї роботи є проведення математичних олімпіад.
  • Документ
    Застосування платформи PHeT у вивченні дисциплін у закладах загальної середньої освіти
    (ФОП Цьома, 2023) Гапоненко Ксенія Михайлівна; Haponenko Kseniia Mykhailivna
    В роботі оговорюється важливість пропедевтики при викладанні предметів та інтегрованих курсів природничої освітньої галузі. Зазначається, що з метою пропедевтики можна використовувати інтеркактивні симуляції PhET.
  • Документ
    Задачі на роботу в шкільному курсі математики
    (ФОП Цьома, 2023) Голубенко Анна Олександрівна; Holubenko Anna Oleksandrivna
    Метою даної роботи є розгляд ролі та значення задач на роботу в курсі математики базової школи в контексті формування математичної компетентності учнів, згідно з Державним стандартом базової середньої освіти. Дослідження включає аналіз змісту підручників, нормативних документів і наукових статей, що дозволяє виділити різницю у складності та структурі задач на роботу протягом 5-9 класів.
  • Документ
    Науковий STEAM- проєкт «Німецькі сліди в архітектурі Києва»
    (ФОП Цьома, 2023) Ізюмченко Людмила Володимирівна; Iziumchenko Liudmyla Volodymyrivna; Весна Ольга Василівна; Vesna Olha Vasylivna
    У даному повідомленні ми ділимося власним досвідом організації освітньої діяльності учнів старших класів з профільним вивченням математики і іноземних мов на прикладі підготовки і етапів проведення наукового STEAM–проєкту, звертаючи увагу на важливість проведення інтегрованих уроків для подальшої конкурентноспроможності учнів.
  • Документ
    Про метод ГМТ та суміжні питання
    (ФОП Цьома, 2023) Кадубовський О. А.; Kadubovskyi O. A.
    В представленому повідомлені пропонується один з можливих підходів до провадження та використання методу ГМТ до доведення/розв’язування геометричних тверджень/задач в шкільному курсі геометрії.