Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 36
  • Документ
    Організація медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Царенко Валерія Юріївна; Tsarenko Valeriia Yuriivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna
    Магістерське дослідження присвячене вивченню сфери охорони здоров’я, яка представляє собою один із найпотужніших секторів для професійної самореалізації соціальних працівників. Схарактеризовано сутність медико-соціальної роботи як різновиду мультидисциплінарної професійної діяльності. Проаналізовано законодавчу та правову основу медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я. Висвітлено зміст медико-соціальної роботи з різними категоріями пацієнтів у закладах охорони здоров’я. Експериментально досліджено питання потреби населення в отриманні допомоги медико-соціального характеру. Розроблено пропозиції щодо оптимізації роботи з пацієнтами на різних етапах медико-соціальної роботи, в тому числі з урахуванням гендерного підходу.
  • Документ
    Гендерно чутлива соціальна робота з чоловіками
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Солодова Тетяна Сергіївна; Solodova Tetiana Serhiivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna
    Магістерське дослідження присвячене вивченню труднощів чоловічої соціалізації, механізмів їх детермінації і профілактики, психологічної підтримки тих чоловіків, які переживають кризові періоди. Схарактеризовано сутність гендерно чутливої соціальної роботи, висвітлити взаємозв'язок соціальної роботи і гендерних досліджень. Проаналізовано концепції маскулінності та їх складові (зокрема, батьківську роль) крізь призму гендерних норм чоловіків. Експериментально досліджено соціально-демографічний портрет сучасного чоловіка та специфіку чоловічих проблем. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації соціальної роботи з чоловіками з урахуванням гендерного підходу. Розкрито потенціал діяльності соціальних служб для чоловіків як інноваційних форм і технологій гендерно чутливої соціальної підтримки чоловічого населення.
  • Документ
    Модель співробітництва соціального працівника з сім'єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кас’ян Таміла Юріївна; Kasian Tamila Yuriivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna
    Роботу присвячено розкриттю теоретичних і методичних аспектів співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку. У роботі визначено специфіку виховної роботи соціального працівника в навчальному закладі як середовищі виховання статі дівчат підліткового віку, а також схарактеризовано нормативно-правові та концептуальні засади такого співробітництва. Автором розроблено модель розвитку співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку, визначено критерії та рівні ефективності її впровадження.
  • Документ
    Формування соціальної активності підлітків засобами учнівського самоврядування
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шутько Юлія Олександрівна; Shutko Yulia Oleksandrivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna
    Роботу присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних засад формування соціальної активності підлітків засобами учнівського самоврядування. Автором висвітлено процес формування соціальної активності підлітків як наукову проблему. Проаналізовано соціально-педагогічні особливості підліткового віку та звернено особливу увагу на висвітлення форм і методів учнівського самоврядування як засобу формування соціальної активності підлітків. Практичне значення одержаних результатів дослідження, які стосуються змісту, форм і методів учнівського самоврядування як засобу соціальної активності підлітків, знайшло відображення у обґрунтуванні методичних рекомендацій щодо організації учнівського самоврядування для формування соціальної активності підлітків.
  • Документ
    Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки підлітків в умовах освітніх закладів
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Пухно Анастасія Миколаївна; Pukhno Anastasiia Mykolaivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna
    Квалiфiкацiйну роботу присвячено дослідженню теоретичних і методичних аспектів соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків в умовах освітнього закладу. Проаналізовано адиктивну поведінку неповнолітніх як особливу форму підліткових девіацій, схарактеризувавши форми, види та етапи її формування у підлітків. Розкрито сутність соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків. Висвітлено основні підходи до здійснення соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків в умовах освітнього закладу, її зміст, форми і методи. Сформульовано методичні рекомендації щодо розробки профілактичних програм з попередження адиктивної поведінки підлітків в умовах освітніх закладів.
  • Документ
    Соціально-педагогічна робота з обдарованими підлітками в умовах загальноосвітньої школи
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Попова Єлизавета Євгенівна; Popova Yelyzaveta Yevhenivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna
    Висвітлено соціально-педагогічну роботу з обдарованими підлітками в умовах загальноосвітньої школи як наукову проблему. Досліджено соціально-педагогічні особливості розвитку обдарованих підлітків. Окреслено форми і методи соціально-педагогічної роботи з обдарованими підлітками в умовах загальноосвітньої школи. Здійснено аналіз програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих підлітків в умовах загальноосвітньої школи.
  • Документ
    Розвиток толерантності обдарованих підлітків у ЗЗСО (на прикладі гімназії)
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Парфило Інна Сергіївна; Parfylo Inna Serhiivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla Oleksandrivna
    У кваліфікаційній роботі висвітлено теоретичні і практичні особливості розвитку толерантності обдарованих підлітків в умовах закладу загальної середньої освіти (на прикладі гімназії-інтернату для талановитих і творчо обдарованих дітей). Схарактеризовано поняття «обдарованість», його сутність, структура, різновиди; проаналізовано вікові і соціально-психологічні проблеми особистісного розвитку обдарованих підлітків; визначено толерантність як необхідну складову успішної соціалізації обдарованих підлітків; висвітлено особливості соціально-педагогічної, психологічної і ціннісної підтримки обдарованих підлітків гімназії як підґрунтя для формування навичок толерантної взаємодії; розкрито форми і методи розвитку толерантності в обдарованих підлітків у позакласній роботі гімназії.
  • Документ
    Технологія соціального супроводу випускників інтернатних закладів
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Коцур Ірина Валеріївна; Kotsur Iryna Valeriivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna
    Кваліфікаційна робота присвячена здійсненню теоретико-правового аналізу проблем дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також визначення технологічних аспектів соціального супроводу випускників інтернатних закладів. Схарактеризовано особливості випускників інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, як об’єктів соціального супроводу; з’ясовано сутність соціального супроводу як форми індивідуальної соціальної роботи з випускниками інтернатних закладів; висвітлено нормативно-правове забезпечення соціального супроводу випускників інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. розкрито алгоритм здійснення соціального супроводу випускників інтернатних закладів; проаналізовано технологію підготовки випускників інтернатних закладів до самостійного життя.
  • Документ
    Гендерно чутлива соціальна робота з людьми похилого віку
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Качан Тетяна Володимирівна; Kachan Tetiana Volodymyrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna
    Кваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних і практичних аспектів гендерно чутливої соціальної роботи з людьми похилого віку. Проаналізовано стан проблеми у науковій літературі, з’ясовано сутність, характеристику та демографічні наслідки старіння як соціально-психологічної проблеми; висвітлено сутність гендерно чутливого підходу до соціальної роботи; визначено гендерні аспекти старіння чоловіків і жінок; висвітлено практичні особливості інноваційних методів роботи з людьми похилого віку; проаналізовано гендерну специфіку соціального захисту особистостей, котрі досягли поважного віку.
  • Документ
    Соціально-психологічне консультування в практичній діяльності соціального працівника
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гайдар Тетяна Аркадіївна; Haidar Tetiana Arkadiivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna
    Кваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних і практичних аспектів соціально-психологічного консультування в практичній діяльності соціального працівника. Визначено поняття консультування як методу надання соціальної допомоги; висвітлено сутність та види консультування в соціальній роботі; схарактеризовано бесіду як провідний метод соціально-психологічного консультування; розглянуто специфіку організації роботи соціально-психологічної консультації; розкрито особливості консультування клієнтів соціального працівника, зокрема хворих на ВІЛ/СНІД та наркозалежних, потерпілих від торгівлі людьми.
  • Документ
    Технології соціальної роботи мобільних бригад щодо надання соціальнопсихологічної допомоги жертвам домашнього насильства
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Броннікова Олена Олександрівна; Bronnikova Olena Oleksandrivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla Oleksandrivna
    Магістерська робота присвячена технологізації соціальної роботи мобільних бригад з жертвами домашнього насильства через вдосконалення надання їм соціально-психологічної допомоги для відновлення їхньої здатності самостійно вирішувати соціальні проблеми. Особливістю соціально-психологічної допомоги мобільних бригад є кризове втручання, особливо коли йдеться про загрозу здоров’ю та життю жертви домашнього насильства. Кризове втручання спрямоване на відновлення ресурсів людини вирішувати власні проблеми, зокрема щодо своєї жертовності. Саме відновлення соціальної суб’єктності жертви домашнього насильства сприяє усвідомленню власної проблеми, розвиток в собі якостей, необхідних для її вирішення, спираючись на допомогу відповідних соціальних закладів. Показниками відновлення соціальної суб’єктності постраждалої особи є ціннісне ставлення до себе як суб’єкта, повага до власної особистості та вміння захищати себе та відстоювати власні права в сімейному соціальному середовищі. Технологія соціально-психологічної допомоги мобільної бригади жертвам домашнього насильства з відновлення їх соціальної суб’єктності складається з трьох етапів: підготовчого, безпосереднє відновлення соціальної суб’єктності жінок-жертв домашнього насильства, загартування соціальної суб’єктності жінок- жертв домашнього насильства. Кожний етап поділяється на напрями та процеси. Результатом є підвищення рівня соціальної суб’єктності жертв домашнього насильства.
  • Документ
    Формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників в процесі виробничої практики
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Щуцька Оксана Михайлівна; Shchutska Oksana Mykhailivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna
    Кваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних засад формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників в процесі виробничої практики. Висвітлено питання особливостей формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі виробничої практики як наукову проблему; обґрунтовано педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі виробничої практики; висвітлено специфіку процесу упровадження педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі виробничої практики.
  • Документ
    Соціально-педагогічні умови взаємодії державних і громадських організацій у процесі профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шварц Юлія Володимирівна; Shvarts Yuliia Volodymyrivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla Oleksandrivna
    Кваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретико-методологічних засад і соціально-педагогічних умов взаємодії державних і громадських організацій для профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді. Висвітлено питання профілактики ВІЛ/СНІДу в середовищі учнівської молоді як наукову проблему; визначено сутність взаємодії державних і громадських організацій у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу; схарактеризовано механізми правової та організаційної взаємодії державних і громадських організацій у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу; обґрунтовано соціально-педагогічні умови взаємодії державних і громадських організацій у процесі профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді; висвітлено специфіку процесу упровадження соціально-педагогічних умов взаємодії державних і громадських організацій для профілактики ВІЛ/СНІДу серед учнівської молоді.
  • Документ
    Технологія соціальної роботи з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах на рівні громади
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ужченко Надія Степанівна; Uzhchenko Nadiia Stepanivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Ivanivna
    Кваліфікаційну роботу присвячено проблемі технології соціальної роботи з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах на рівні громади. У роботі досліджено проблему технології соціальної роботи з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах на рівні громади та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. Проаналізувано нормативно-правове забезпечення соціальної роботи з дітьми, опинилися в складних життєвих обставинах. Детально схарактеризовано зміст та особливості соціальної роботи із дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах на рівні громади. З’ясовано та розкрито сутність технології корекції дитячо-батьківських відносин у роботі з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано модель інтерактивного тренінгу для дітей із сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, щодо корекції дитячо-батьківських відносин.
  • Документ
    Феномен музею в соціокультурному просторі сучасного міста (на прикладі міста Сум)
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Слободюк Ярослав Миколайович; Slobodiuk Yaroslav Mykolaiovych; Панасюк В. Ю.; Panasiuk V. Yu.
    Кваліфікаційна робота присвячена феномену музею як інституції, особливостям його функціонування в соціокультурному просторі сучасного міста, зокрема Сум, одного з обласних міст України. В першому розділі визначено феномен музею, його функції та різноманіття типів, доведена периферійна специфіка соціокультурного простору міста Сум. У другому розділі охарактеризована діяльність державних і приватних музеїв міста, робота мистецьких галерей, визначена подальша перспектива їх розвитку.
  • Документ
    Музичні фестивалі у контексті культурно-мистецького життя України зламу XX–XXI століття
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сафронова Дар’я Андріїївна; Safronova Dar’ia Andriiivna; Панасюк В. Ю.; Panasiuk V. Yu.
    Кваліфікаційна робота присвячена організації та проведення музичних фестивалів України зламу XX–XXI століття. У першому розділі визначені пріоритетні тенденції пошукового осмислення фестивального руху, виокремлені специфічні риси організації й проведення конкретних фестивалів із урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду. У другому розділі охарактеризовані провідні музичні фестивалі України, визначені їхні регіональні особливості й зміст програм, музичних фестивалів міста Сум.
  • Документ
    Профілактика правопорушень серед молоді засобами соціального проєктування
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прудник Вікторія Вікторівна; Prudnyk Viktoriia Viktorivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna
    Кваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретико-методичних і практичних засад соціального проєктування як засобу профілактики правопорушень серед молоді. Висвітлено поняття «правопорушення» як різновиду протиправної поведінки молодої особистості; проаналізовано профілактику правопорушень як важливий напрям соціальної роботи з молоддю; визначено соціальне проєктування як інноваційний засіб здійснення профілактичної роботи в молодіжному середовищі; схарактеризовано технологію розробки соціального проєкту та комплексну (регіональну) трирівневу модель профілактики правопорушень серед молоді; сформульовані методичні рекомендації щодо реалізації соціальних проєктів у сфері профілактики правопорушень серед молоді.
  • Документ
    Соціально-педагогічна профілактика негативних звичок підлітків у закладах загальної середньої освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кустенко Карина Юріївна; Kustenko Karyna Yuriivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla Oleksandrivna
    Магістерська робота присвячена попередженню негативних звичок учнів основної школи через вдосконалення соціально-педагогічної профілактики даної проблеми в закладах загальної середньої освіти. Доведено, що надмірне занурення у кіберпростір є сучасною шкідливою звичкою, яка може перетворитися на комп’ютерну залежність, крім того вона негативно впливає на фізичний стан, здоров’я, психічний та соціальний розвиток особистості, отже, потребує попередження її перетворення на залежність. Серед розмаїття напрямів та видів профілактики негативних звичок підлітків (медичної, правової, психологічної тощо) доводяться переваги саме соціально-педагогічної профілактики, оскільки вона об’єднує попереджально-виховні можливості соціального середовища, фахівців та самої особистості. Оскільки підлітки за соціальною ознакою є учнями основної школи, тому розкривається значення для підвищення ефективності профілактичної роботи складення програми соціально-педагогічного попередження сучасної шкідливої звички надмірного занурення підлітків у кіберпростір саме в закладі загальної середньої освіти. У закладах загальної середньої освіти в соціально-психологічній службі працює фахівець соціально-педагогічної діяльності в освіті – соціальний педагог, який є провідним суб’єктом реалізації програми. Обґрунтовані три етапи соціально-педагогічної профілактики в закладах загальної середньої освіти: 1) організації та підготовки до профілактики координаційної групи, яка представляє собою об’єднані попереджальні можливості внутрішньо шкільного, зовнішньо шкільного соціального середовища та територіальної громади; вона складається з батьків підлітків, представників педагогічного колективу школи, фахівців територіальної громади, представників її адміністративної, правової, медичної, інформаційної, мистецько-дозвіллєвої, благодійної, бізнесової тощо сфер; 2) безпосередня попереджувальна робота з тинейджерами, спрямована на відновлення та /або зміцнення цінності тинейджерів реальної соціальної життєдіяльності та на підвищення їх вмотивованості на самореалізаціє в неї, на формування їх вольового опору бажанню занурюватися у віртуальний простів від реальних життєвих проблем, на організацію цікавого та різноманітного суспільного життя та дозвілля підлітків у територіальній громаді для їх реальної самореалізації; 3) стимулювання профілактичної роботи підлітків із запобігання молодших школярів надмірного занурення у кіберпростір, з огляду на психовікові особливості тинейджерів, якім легше засвоювати та усвідомлювати цінності в практичній діяльності, отже, через самостійну профілактичну роботу з меншими дітьми (як в закладах загальної середньої освіти, так і в територіальній громаді) для них ефективніше буде самим зрозуміти та загартувати набутий досвід щодо шкідливості звички надмірного занурення у кіберпростір. Реалізація програми соціально-педагогічної профілактики в закладах загальної середньої освіти сучасної шкідливої звички надмірного занурення підлітків у кіберпростір підтвердила свою ефективність та може реалізовуватися в інших закладах загальної середньої освіти.
  • Документ
    Соціальна робота із дітьми з обмеженими функціональними можливостями в умовах інклюзивної освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кравченко Анна Вадимівна; Kravchenko Anna Vadymivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla Oleksandrivna
    Актуальність теми магістерської роботи зумовлена тим, що із кожним роком в Україні збільшується кількість дітей з обмеженими функціональними можливостями. Важливим завданням сучасного суспільства є формування та розвиток системи повноцінної інтеграції таких дітей у різні сфери життєдіяльності. Особливою складовою цих сфер можна назвати інклюзивну освіту, метою якої є збереження відносної автономії кожної суспільно-соціальної групи. Важливо зазначити, що саме у молодших школярів формуються основні навички та компетентності для подальшого успішного життя. Невід’ємною частиною цього процесу має бути соціальна та соціально-педагогічна робота, що буде сприяти створенню безбар'єрного освітнього середовища. Метою дослідження є розробка програми соціально-педагогічної роботи з молодшими школярами, зокрема з дітьми з особливими потребами в умовах інклюзії та її експериментальна перевірка. Об’єкт дослідження: соціальна робота з молодшими школярами, особливо із дітьми з обмеженими функціональними можливостями в умовах інклюзії. Предмет дослідження: програма соціально-педагогічні роботи з молодшими школярами, зокрема дітьми з функціональними обмеженнями в умовах інклюзії. У першому розділі теоретично досліджено психофізіологічні особливості молодшого шкільного віку, визначено основні соціальні проблеми дітей з обмеженими функціональними можливостями; обґрунтовано правові засади соціальної та соціально-педагогічної роботи з дітьми з ОФМ та вивчено сучасний стан дослідження. У другому розділі розроблено та експериментально перевірено ефективність програми соціально-педагогічної роботи із молодшими школярами, особливо з дітьми з обмеженими функціональними можливостями. За результатами роботи зроблені відповідні висновки. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів та висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел (48 найменувань), додатків (на 30 сторінках). Основний обсяг роботи – 83 сторінки.
  • Документ
    Соціальний супровід сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Звенігородська Юлія Олександрівна; Zvenihorodska Yuliia Oleksandrivna; Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych
    Кваліфікаційна робота присвячена теоретичному обґрунтуванню наукової проблеми оцінки практичних можливостей служб різного спрямування, що здійснюють соціальний супровід, які виховують дитину з особливими освітніми потребами. У дослідженні проаналізовано стан розробленості наукової проблеми та уточнено поняттєво-категоріальних апарат дослідження; визначено інституційно-правові основи соціального супроводу сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами; проаналізовано співпрацю інклюзивноресурсних центрів з батьками, що виховують дитину з особливими освітніми потребами; визначено особливості соціального супроводу сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами, фахівцями соціально-психологічної служби закладів загальної середньої освіти.