Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 36
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Гендерно чутлива соціальна робота з людьми похилого віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Качан Тетяна Володимирівна; Kachan Tetiana Volodymyrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних і практичних аспектів гендерно чутливої соціальної роботи з людьми похилого віку. Проаналізовано стан проблеми у науковій літературі, з’ясовано сутність, характеристику та демографічні наслідки старіння як соціально-психологічної проблеми; висвітлено сутність гендерно чутливого підходу до соціальної роботи; визначено гендерні аспекти старіння чоловіків і жінок; висвітлено практичні особливості інноваційних методів роботи з людьми похилого віку; проаналізовано гендерну специфіку соціального захисту особистостей, котрі досягли поважного віку.Документ Гендерно чутлива соціальна робота з чоловіками(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Солодова Тетяна Сергіївна; Solodova Tetiana Serhiivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaМагістерське дослідження присвячене вивченню труднощів чоловічої соціалізації, механізмів їх детермінації і профілактики, психологічної підтримки тих чоловіків, які переживають кризові періоди. Схарактеризовано сутність гендерно чутливої соціальної роботи, висвітлити взаємозв'язок соціальної роботи і гендерних досліджень. Проаналізовано концепції маскулінності та їх складові (зокрема, батьківську роль) крізь призму гендерних норм чоловіків. Експериментально досліджено соціально-демографічний портрет сучасного чоловіка та специфіку чоловічих проблем. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації соціальної роботи з чоловіками з урахуванням гендерного підходу. Розкрито потенціал діяльності соціальних служб для чоловіків як інноваційних форм і технологій гендерно чутливої соціальної підтримки чоловічого населення.Документ Державна сімейна політика в Україні щодо профілактики соціального сирітства(2020) Шостак Тетяна Валеріївна; Shostak Tetiana Valeriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaЕкономічні, соціальні та політичні кризи в державі чинять негативний вплив на функціонування інституту сім’ї, унаслідок чого актуалізується проблема профілактики такого негативного соціального явища, як соціальне сирітство. У контексті цієї проблеми визначальним ресурсом профілактики, насамперед, є державна сімейна політика. Відповідно до цього, дослідження спрямоване на розкриття сутності поняття соціального сирітства, характеристику змісту та ефективності вітчизняної державної сімейної політики щодо профілактики цього феномену, аналіз вітчизняної та зарубіжної системи запобігання збільшенню кількості дітей, позбавлених батьківського піклування. У дипломній роботі розкривається зміст універсальної моделі профілактики соціального сирітства та охарактеризовано пілотний досвід щодо уникнення цього явища на прикладі реалізації I етапу «Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки» в Житомирській області. Також, у дослідженні сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності системи профілактики відповідно до рівнів її здійснення: планування та реалізації. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, шести підрозділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.Документ Діяльність центрів соціальних служб з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Вертель Марія Юріївна; Vertel Mariia Yuriivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaВ магістерському дослідженні охарактеризовано теоретичні підходи щодо процесу організації надання соціальних послуг центрами соціальних служб сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах. Проведено теоретичний аналіз основних держаних стандартів надання соціальних послуг, які застосовуються в практичній діяльності центрів соціальних служб. Описано та систематизовано професійні компетенції фахівця із соціальної роботи як надавача соціальних послуг сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах, на підставі аналізу посадових обов’язків, професійних вимог та трудових функцій. Вивчено та описано практичний досвід роботи Сумського міського центру соціальних служб з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах. Розроблені методичні рекомендації щодо підвищення ефективності роботи центру соціальних служб через налагодження процесу управління в закладі, а саме: планування, організації роботи, мотивації та контролю. Запропоновані заходи сприятимуть покращенню якості соціальних послуг, удосконаленню роботи закладів, які надають соціальні послуги.Документ Комплексний підхід до профілактики домашнього насильства в Україні(2020) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykolaivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaПопри визнання в Україні, на законодавчому рівні, домашнього насильства кримінальним діянням та проблемою усього суспільств, актуальні статистичні дані свідчать про суттєві економічні втрати нашої країни від цього злочину. Кількість фіксації випадків цього явища продовжує зростати: біля 30 тисяч звернень до відділів травматології, 40 тисяч викликів лікарів на рік, 100 тис. днів госпіталізації. Водночас, лише 10% постраждалих звертаються за допомогою. Згідно із офіційними даними, понад 3 мільйони дітей в Україні щорічно стають свідками або вимушеними учасниками випадків домашнього насильства; майже 70% жінок страждають від різних формам знущань і принижень; близько 1,5 тис. жінок помирають від рук власних чоловіків. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-методологічних засад профілактики домашнього насильства та практичного вивчення впливу гендерних стереотипів на прояви насильницької поведінки учнівської молоді, розробити інтерактивну технологію для профілактики домашнього насильства серед цієї категорії дітей. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є домашнє насильство. Предмет дослідження – профілактика домашнього насильства в Україні.Документ Модель співробітництва соціального працівника з сім'єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кас’ян Таміла Юріївна; Kasian Tamila Yuriivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaРоботу присвячено розкриттю теоретичних і методичних аспектів співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку. У роботі визначено специфіку виховної роботи соціального працівника в навчальному закладі як середовищі виховання статі дівчат підліткового віку, а також схарактеризовано нормативно-правові та концептуальні засади такого співробітництва. Автором розроблено модель розвитку співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку, визначено критерії та рівні ефективності її впровадження.Документ Музичні фестивалі у контексті культурно-мистецького життя України зламу XX–XXI століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сафронова Дар’я Андріїївна; Safronova Dar’ia Andriiivna; Панасюк В. Ю.; Panasiuk V. Yu.Кваліфікаційна робота присвячена організації та проведення музичних фестивалів України зламу XX–XXI століття. У першому розділі визначені пріоритетні тенденції пошукового осмислення фестивального руху, виокремлені специфічні риси організації й проведення конкретних фестивалів із урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду. У другому розділі охарактеризовані провідні музичні фестивалі України, визначені їхні регіональні особливості й зміст програм, музичних фестивалів міста Сум.Документ Наставництво як форма підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування(2020) Скиба Людмила Миколаївна; Skyba Liudmyla Mykolaivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla IvanivnaКваліфікаційну роботу присвячено проблемі наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. У роботі досліджено проблему наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. В результаті аналізу сутності і змісту проблеми, здійснено аналіз соціально-психологічних особливостей розвитку дітей-сиріт та дітей, позбавленої батьківського піклування, в тому числі тих які виховуються в закладах інтернатного типу. Детально проаналізовано та схарактеризовано нормативно-правове забезпечення наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. З’ясовано та розкрито сутність методичних складових соціальної роботи з дітьми-сиротами та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх наставниками. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації процесу впровадження наставництва як форми підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.Документ Організація медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Царенко Валерія Юріївна; Tsarenko Valeriia Yuriivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaМагістерське дослідження присвячене вивченню сфери охорони здоров’я, яка представляє собою один із найпотужніших секторів для професійної самореалізації соціальних працівників. Схарактеризовано сутність медико-соціальної роботи як різновиду мультидисциплінарної професійної діяльності. Проаналізовано законодавчу та правову основу медико-соціальної роботи у сфері охорони здоров’я. Висвітлено зміст медико-соціальної роботи з різними категоріями пацієнтів у закладах охорони здоров’я. Експериментально досліджено питання потреби населення в отриманні допомоги медико-соціального характеру. Розроблено пропозиції щодо оптимізації роботи з пацієнтами на різних етапах медико-соціальної роботи, в тому числі з урахуванням гендерного підходу.Документ Організація соціального супроводу клієнтів в системі центрів соціальних служб(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Буйвал Анна Миколаївна; Buival Anna Mykolaivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena VolodymyrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних і практичних аспектів організації соціального супроводу клієнтів в системі центрів соціальних служб. Висвітлено діяльність центрів соціальних служб як суб’єкта реалізації соціальної політики в Україні; здійснено аналіз організаційного і нормативно-правового забезпечення діяльності центрів соціальних служб; визначено зміст соціального супроводу як форми індивідуальної соціальної роботи з клієнтом у системі діяльності центрів соціальних служб; схарактеризовано типову технологію соціального супроводу на прикладі організації центром соціальних служб супроводження сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах; сформульовано рекомендації щодо оптимізації організації соціального супроводу клієнтів у системі центрів соціальних служб.Документ Особливості соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї(2020) Боровко Наталія Михайлівна; Borovko Nataliia Mykhailivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaКваліфікаційну роботу присвячено проблемі соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. У роботі досліджено проблему соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. В результаті аналізу сутності і змісту проблеми соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї, вивчено соціально-психологічні особливості зазначеної категорії дітей. Детально проаналізовано та схарактеризовано методи та форми соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. З’ясовано та розкрито сутність та досвід соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації соціальної роботи з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах в умовах патронатної сім’ї.Документ Профілактика насильства серед учнів загальноосвітніх закладів інтернатного типу(2020) Бистренко Аліна Вікторівна; Bystrenko Alina Viktorivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПраво дітей України на захист від усіх форм насильства гарантується статтями 28, 52 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Стаття 10 Закону України «Про охорону дитинства» кожній дитині гарантує право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Проте, у сучасному суспільстві проблема насильства в освітніх закладах поступово стає провідною серед проблем соціально-педагогічного характеру. За даними ЮНІСЕФ, в Україні у 2017 році 24% дітей стали жертвами булінгу та 40% з них нікому про це не розповідали. Щодо освітніх закладів інтернатного типу, попри їх закритість, науковці і практики переконані про значно вищий рівень проявів насильства серед учнів у цих закладах. Мета та задачі дослідження. Здійснити аналіз теоретичних і методичних основ проблеми соціально-педагогічної роботи щодо запобігання насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю та обґрунтувати комплекс ефективних технологій соціально-педагогічної профілактики насильства серед зазначеної категорії учнів. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є профілактика насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю. Предмет дослідження – теоретичні та методичні основи соціально-педагогічної профілактики насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю.Документ Профілактика правопорушень серед молоді засобами соціального проєктування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прудник Вікторія Вікторівна; Prudnyk Viktoriia Viktorivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретико-методичних і практичних засад соціального проєктування як засобу профілактики правопорушень серед молоді. Висвітлено поняття «правопорушення» як різновиду протиправної поведінки молодої особистості; проаналізовано профілактику правопорушень як важливий напрям соціальної роботи з молоддю; визначено соціальне проєктування як інноваційний засіб здійснення профілактичної роботи в молодіжному середовищі; схарактеризовано технологію розробки соціального проєкту та комплексну (регіональну) трирівневу модель профілактики правопорушень серед молоді; сформульовані методичні рекомендації щодо реалізації соціальних проєктів у сфері профілактики правопорушень серед молоді.Документ Розвиток толерантності обдарованих підлітків у ЗЗСО (на прикладі гімназії)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Парфило Інна Сергіївна; Parfylo Inna Serhiivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaУ кваліфікаційній роботі висвітлено теоретичні і практичні особливості розвитку толерантності обдарованих підлітків в умовах закладу загальної середньої освіти (на прикладі гімназії-інтернату для талановитих і творчо обдарованих дітей). Схарактеризовано поняття «обдарованість», його сутність, структура, різновиди; проаналізовано вікові і соціально-психологічні проблеми особистісного розвитку обдарованих підлітків; визначено толерантність як необхідну складову успішної соціалізації обдарованих підлітків; висвітлено особливості соціально-педагогічної, психологічної і ціннісної підтримки обдарованих підлітків гімназії як підґрунтя для формування навичок толерантної взаємодії; розкрито форми і методи розвитку толерантності в обдарованих підлітків у позакласній роботі гімназії.Документ Соціальна адаптація студентів до освітнього середовища закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Берсеньова Анжеліка Юріївна; Bersenova Anzhelika Yuriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaНа основі аналізу теоретико-методичних засад соціальної адаптації студентів до освітнього середовища закладу вищої освіти, експериментально проаналізовано ефективність цього процесу та ступінь впровадження у нього гендерного підходу.Документ Соціальна підтримка дітей, які проживають поза біологічними родинами(2020) Шишкіна Ольга Анатоліївна; Shyshkina Olha Anatoliivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla IvanivnaКваліфікаційну роботу присвячено проблемі соціальної підтримки дітей, що проживають поза біологічними родинами. У роботі досліджено проблему соціальної підтримки дітей, що проживають поза біологічними родинами та шляхом аналізу наукової літератури визначено базові поняття дослідження. В результаті аналізу сутності і змісту проблеми соціальної підтримки дітей, що проживають поза біологічними родинами, визначено особливості роботи із даною категорією. Детально проаналізовано та схарактеризовано методи та форми соціальної підтримки дітей, що проживають поза біологічними родинами. Вивчено соціально-психологічні особливості зазначеної категорії дітей. Розкрито міжнародний та національний досвід соціальної підтримки дітей, що проживають поза біологічними родинами. В роботі вперше розроблено та обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації соціальної підтримки дітей, що проживають поза біологічними родинами.Документ Соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні(2020) Хаврат Катерина Андріївна; Khavrat Kateryna Andriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПроцес трансформації українського суспільства закономірно супроводжується зміною усіх його інститутів, у тому числі й інституту соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Водночас, в умовах сьогодення необхідним є подальший розвиток нових форм влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; подальше закріплення на законодавчому рівні обов’язку а також вдосконалення механізмів щодо створення належних умов для розвитку, самореалізації та інтеграції цієї категорії дітей у суспільство та ін. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-практичних засад соціальної реабілітації дітей-сиріт розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення технологій соціальної реабілітації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування як соціальний феномен. Предмет дослідження – соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні.Документ Соціальна робота з дітьми трудових мігрантів(2020) Горбатко Альона Олександрівна; Horbatko Alona Oleksandrivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna VasylivnaРоботу присвячено розкриттю концептуально – методичних аспектів взаємодії соціального працівника з дітьми трудових мігрантів та членами їх сімей засобами соціальної роботи. У роботі проаналізовано теоретичні аспекти соціально-психологічних детермінант психологічного сирітства трудових мігрантів України. Розкрито причини, які впливають на формування в подальшому девіантної поведінки у підлітків. Автором здійснено спробу розробити ефективні шляхи вдосконалення механізму соціальної роботи з соціальними сиротами.Документ Соціальна робота із дітьми з обмеженими функціональними можливостями в умовах інклюзивної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кравченко Анна Вадимівна; Kravchenko Anna Vadymivna; Рижанова Алла Олександрівна; Ryzhanova Alla OleksandrivnaАктуальність теми магістерської роботи зумовлена тим, що із кожним роком в Україні збільшується кількість дітей з обмеженими функціональними можливостями. Важливим завданням сучасного суспільства є формування та розвиток системи повноцінної інтеграції таких дітей у різні сфери життєдіяльності. Особливою складовою цих сфер можна назвати інклюзивну освіту, метою якої є збереження відносної автономії кожної суспільно-соціальної групи. Важливо зазначити, що саме у молодших школярів формуються основні навички та компетентності для подальшого успішного життя. Невід’ємною частиною цього процесу має бути соціальна та соціально-педагогічна робота, що буде сприяти створенню безбар'єрного освітнього середовища. Метою дослідження є розробка програми соціально-педагогічної роботи з молодшими школярами, зокрема з дітьми з особливими потребами в умовах інклюзії та її експериментальна перевірка. Об’єкт дослідження: соціальна робота з молодшими школярами, особливо із дітьми з обмеженими функціональними можливостями в умовах інклюзії. Предмет дослідження: програма соціально-педагогічні роботи з молодшими школярами, зокрема дітьми з функціональними обмеженнями в умовах інклюзії. У першому розділі теоретично досліджено психофізіологічні особливості молодшого шкільного віку, визначено основні соціальні проблеми дітей з обмеженими функціональними можливостями; обґрунтовано правові засади соціальної та соціально-педагогічної роботи з дітьми з ОФМ та вивчено сучасний стан дослідження. У другому розділі розроблено та експериментально перевірено ефективність програми соціально-педагогічної роботи із молодшими школярами, особливо з дітьми з обмеженими функціональними можливостями. За результатами роботи зроблені відповідні висновки. Магістерська робота складається зі вступу, двох розділів та висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел (48 найменувань), додатків (на 30 сторінках). Основний обсяг роботи – 83 сторінки.Документ Соціальний супровід сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Звенігородська Юлія Олександрівна; Zvenihorodska Yuliia Oleksandrivna; Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii OleksandrovychКваліфікаційна робота присвячена теоретичному обґрунтуванню наукової проблеми оцінки практичних можливостей служб різного спрямування, що здійснюють соціальний супровід, які виховують дитину з особливими освітніми потребами. У дослідженні проаналізовано стан розробленості наукової проблеми та уточнено поняттєво-категоріальних апарат дослідження; визначено інституційно-правові основи соціального супроводу сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами; проаналізовано співпрацю інклюзивноресурсних центрів з батьками, що виховують дитину з особливими освітніми потребами; визначено особливості соціального супроводу сімей, які виховують дитину з особливими освітніми потребами, фахівцями соціально-психологічної служби закладів загальної середньої освіти.