Актуальні питання мистецької освіти та виховання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні питання мистецької освіти та виховання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 257
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Akceptacja dzieci niepełnosprawnych przez ich pełnosprawnych rówieśników(2013) Браславська-Хак Мирослава; Braslavska-Khak MyroslavaУ статті висвітлено думку багатьох сучасних педагогів і психологів соціальна інтеграція здорових людей та інвалідів, яка має починатися ще в дитинстві. Показано, що в цьому віці діти із задоволенням приймають усе нове, діти дошкільного віку схильні до наслідування. Проаналізовано дослідження щодо соціальної інтеграції людей з обмеженими можливостями, які стосуються дітей шкільного віку або дорослих. Доведено необхідність вирішення проблеми взаємовідносин здорових дітей та інвалідів. З’ясовано питання про те, чи функціонують стереотипи й забобони щодо людей з обмеженими можливостями й серед дітей дошкільного віку, які виховуються як у інтеграційних дитячих садах, так і громадських.Документ Aktualizacja Wiedzy Rodziców W Zmieniającym Się Świecie Mediów(2017) Марцин Мусьол; Martsyn MusolSkuteczne wychowanie uzależnione jest od wielu czynników, m.in. od kompetencji wychowawczych rodziców. W dobie, w której w procesie wychowania udział biorą również media, skuteczność ta wiąże się także z poziomem kompetencji medialnych rodziców, których jedną ze składowych jest wiedza medialna. W opracowaniu zaprezentowano obszary tej wiedzy, scharakteryzowano jej źródła oraz podano przykłady zjawisk występujących w Internecie, o których powinni wiedzieć rodzice.Документ Art Therapy as a Form of Education and Integration of Children and the Youth in Risk Society(2013) Бялобжеска Катажина; Bialobzheska KatazhynaУ статті зроблено спробу описати детермінанти підтримки та надання допомоги дітям і молоді в суспільстві ризику засобами арттерапії. Автор розглядає арт-терапію як вид психотерапії, що набирає популярності, усе частіше використовуються в немедичному середовищі, у тому числі в роботі з дітьми та молоддю, які потребують підтримки в психолого-педагогічних установах, громадських центрах, терапевтичними агентами, які беруть участь у реабілітації та вихованні соціально дезадаптованих осіб тощо. У статті підкреслюється необхідність професіоналізації при наближенні до ключових питань арт-терапії в контексті теорії та практики.Документ Ausdruсkstanz та стилістика балетмейстерської творчості в Німеччині ХХ століття(ФОП Цьома С. П., 2018) Чепалов Олександр Іванович; Chepalov Oleksandr IvanovychУ статті розглянуто ґенезу вільного (за іншою термінологією експресивного або виражального) танцю в Німеччині з огляду на тенденції розвитку хореографічного мистецтва в минулому столітті. Презентовано спробу узагальнення значного масиву естетичних і мистецьких завдань, які стоять перед дослідниками проблеми змістовності хореографічного твору. Висвітлено особливості становлення хореографічного мистецтва та стилістики балетмейстерської творчості в Німеччині між двома світовими війнами. Визначено основні художні чинники означеного процесу, зокрема ідеї вільного танцю, які розвивались у країні під впливом експресіонізму. Доведено, що в Німеччині 20-х років минулого століття танець став головним мистецьким жанром, у якому суголосні тогочасному суспільству ідеї тілесності пропагувалися невербальними хореографічними засобами.Документ Beauty in Music Therapy – Clinicians’ Perspective(2016) Конечна-Новак Людвіка; Konechna-Novak LiudvikaBeauty is a fascinating phenomenon that is researched and speculated about in many disciplines. In expressive arts therapies it is considered to play an important role, but few theories and little empirical research has been done in this field. This article briefly reviews selected perspectives on the role of beauty and aesthetic experiences in music therapy processes and presents the results of a small qualitative investigation. This study illustrates the clinicians’ points of view regarding understanding the presence and meaning of beauty in the regular clinical music therapy practice.Документ Edukacja artystyczna a wychowanie – problemy XXI wieku(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Качмаркевич Марія; Kachmarkevych MariiaThe article in its three thematic sections devoted to issues related to the history and traditions of art education, to predict the changes that bring with them modern times. The internal and external factors affecting the canon of art education are analyzed. It is these problems in almost all countries is becoming a major source of debate related to the introduction of new forms and methods of teaching, as well as disputes about the need to increase attention to education through art in view of the growing aggressiveness of the youth. The author pays attention to the role of the arts in the education of the younger generation, on the scope and feasibility of new educational programs, especially those related to music on a modern vision of musical training in a variety of its forms and the many original programs, to increase the share of arts in teaching children and young people with special needs – both mental and physical. In our opinion, the ideas proposed in the article can stimulate expansion of the subjects educational programs to create new models of learning.Документ Interkulturowe wychowanie fizyczne w kontekście integracji europejskiej na przykładzie uniwersytetu ekonomicznego w Katowicach(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Каркошка Габріела; Karkoshka Habriela; Паліця Данута; Palitsia DanutaУ статті висвітлено історію становлення та розвитку Економічного університету в Катовицях, який є одним із найстаріших вишів у Сілезії, розглянуто його місію та структуру. Узагальнено досвід участі студентів університету в програмі Еразмус, у ході реалізації якої формується їх інтеркультурні компетенції. Прослідковано перебіг інтернаціоналізації фізичного виховання й академічного спорту, наведені приклади конкретних заходів Студіуму фізичного виховання і спорту університету з міжнародною участю, наголошено на значенні нав’язування контактів між студентами з різних країн у цій сфері для формування толерантності щодо культурних відмінностей і поваги до презентованих цінностей і позицій.Документ „Kolorowe muzykowanie” formą kontaktu dziecka w polskiej przestrzeni edukacyjnej(ФОП Цьома С. П., 2019) Кісєль Мірослав; Kisiel MiroslavAktualnie młode pokolenie coraz częściej staje się biernym odbiorcą muzyki niż działa aktywnie w jej obszarze. Ze społeczeństwa muzykującego stajemy się cywilizacją konsumpcyjną, nastawioną jedynie na odbiór sztuki. W publikacji przedstawiono pomysł użycia kolorowych instrumentów jako rodzaju inspiracji dziecka do aktywnego muzykowania. Zamysł „kolorowego muzykowania” dedykowany został dziecięcym grupom przedszkolnym i uczniom z młodszych klas szkoły podstawowej, nauczycielom edukacji elementarnej, wychowawcom świetlic oraz instruktorom rytmiki. Dzięki identycznemu schematowi kolorów nut, dzwonków, sztabek i tub dzieci oraz ich opiekunowie bez problemu mogą zagrać na kolorowych instrumentach ulubione melodie. Nauczyciele stosujący w swojej pracy tego typu instrumenty odnotowują u podopiecznych wzmożone zainteresowanie aktywnością muzyczną. Wysoki stopień zaciekawienia kolorem, dźwiękiem i sposobem jego wydobycia oraz możliwością gry indywidualnej i zespołowej sprawiają, że muzykowanie staje się dla dzieci źródłem szczerej radości. Prostota odczytu zapisu utworu, jak również atrakcyjność instrumentów i w pewnym stopniu spektakularność wykonania umiejscawia zaprezentowane instrumenty muzyczne z grupy „Boomwhackers” w gronie polecanych pomocy dydaktycznych do wykorzystania w procesie edukacji muzycznej. Zmieniająca się rzeczywistość oraz postępująca przemiana społecznokulturowa wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań w zakresie uprzystępniania muzyki najmłodszym. Aktywizacja muzyczna z udziałem dostępnych środków przekazu, poliestetycznego doznania, ograniczania barier w zakresie notacji muzycznej, jak również łatwości wykonania mogą zachęcić kolejne pokolenia ludzi młodych do radosnego muzykowania. Z czasem może ono przekształcić się w trwałe zainteresowanie muzyką lub rozwinąć się w pasję, dla której warto poświęcić czas wolny w życiu dorosłym. Pielęgnowane w środowisku rodzinnym, edukacyjnym i hobbistycznym muzykowanie bez wątpienia będzie aktywizować jednostki, jednocześnie sprzyjając ich harmonijnemu rozwojowi. Uświadomione korzyści osobiste, społeczne i przeciw nudzie sprawią, że życie muzykujących nabierze z czasem innego wymiaru, zostanie wzbogacone o trwałe wartości, wsparte przeżyciem emocjonalnym. Zaprezentowany opis kolorowych instrumentów-zabawek może stanowić przyczynek do zainicjowania badań ukazujących skuteczność zastosowanej metody „Chroma-Notes” w edukacji muzycznej. Jest także zapowiedzią kontynuowania rozważań nad skutecznością wprowadzania młodych odbiorców w nurt aktywnego muzykowania z użyciem „kolorowych instrumentów”.Документ Międzykulturowa przestrzeń festiwali muzycznych(2013) Єремус-Левандовська Анна; Yeremus-Levandovska AnnaУ статті розглянуто сутність інтеркультурності як діалогу, що має на меті запобігання конфліктам на культурному підґрунті й через пізнання різних культур і спілкування з ними збагачує особистість. Показано, що інтеркультурність передбачає скасування ієрархії між культурами, які є рівнозначними й оцінюються виключно на основі їх власної вартості. Стверджується, що класична музика стає дороговказом у часи дегуманізації, дезорієнтації, насильства, поспіху та поверховості. Музика починає відігравати значну роль у співтворенні нових якостей життя, що надають позачасовий сенс у будівництві спільного міжкультурного простору цивілізації ХХІ століття. Надано перелік музичних фестивалів у Польщі. Репрезентовано літній музичний фестиваль у Кутно, що є практичним утілення авторської концепції мистецької інтеркультурності. Наведено головні положення фестивалю, серед яких, презентація музичних творів композиторів різних національностей і різних культурних кіл, участь у фестивалі виконавців різних національностей, участь у Міжнародних вокальних майстер-класах педагогів і студентів із різних країн, співпраця з інституціями музичної культури.Документ Pedagogika muzyki z perspektywy historycznej(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Грусєвіч Мірослав; Hrusievich MiroslavПедагогіка музики як самостійна наука знаходиться в стадії кристалізації, спроб дефініціювання методологічних основ і дій, що призводять до офіційного її визнання як повноправної субдисципліни педагогічних наук. Зауважимо, що сама галузь і рефлексія щодо учіння й навчання музики згромадили значний доробок. Стаття є спробою оглянути кілька істотних для сьогодення проблем в історичній перспективі. Між іншими звернемося до проблеми співвідношення поміж професійною та загальною музичною освітою, залежності між розвитком педагогічної думки і практикою навчання музики. На маргінесі цього питання спробуємо визначитись, чим є і в чому проявляється розвиток музичної освіти та яким є її сучасний стан. Замислимося над інноваціями в музичній освіті як гарантії її відповідності й розглянемо, наскільки сучасні дискусії щодо змісту музичної підготовки виникають з актуальних суспільно-культурних перемін, а наскільки мають понадчасовий вимір. Базовий умовивід призводить до висновку, що по суті істотні для музичної освіти проблеми здавна знаходяться в центрі уваги. Наголосимо, що розвиток освітньої думки та практики, безсумнівно, носить спіральний характер, тому ми постійно згадуємо розв’язання, що колись уже функціонували, пристосовуємо їх до сучасності, розвиваємо й переробляємо думки наших попередників, повертаємося до питань, уже поставлених раніше, аби спробувати відповісти на них по-новому.Документ Próba współczesnego spojrzenia na relację «mistrz – uczeń»(2013) Беднарек Вєслав; Bednarek VieslavУ статті розглядається проблема взаємовідносин майстра та учня в історичній ретроспективі та реаліях сьогодення. Обґрунтовується сутність і визначається специфіка взаємодії в координатах «майстер учень» у сфері мистецтва, зокрема вокального. Підкреслюється важливість потреби й наснаги в удосконаленні та самовдосконаленні. Показано негативний вплив ліберальної ідеології на мистецьку освіту щодо втрати системи фундаментальних цінностей. Проаналізовано взаємовідносини майстра-педагога та студента в умовах сучасного навчальновиховного процесу в музичних академіях. Висвітлено негативні наслідки соціальної деградації професії вчителя й наголошено на потребі повернення високих ідеалів у відношеннях «майстер-учень».Документ Proces rozwijania postawy twórczej dziecka podczas zajęć muzycznych i zintegrowanych w szkole podstawowej – doświadczenia polskie(2014) Слик Урсула; Slyk UrsulaПольська педагогіка популяризує такі концепції виховання й навчання, які відповідають сучасному етапу суспільного розвитку, коли актуалізується потреба в особистості, здатної до творчого мислення й самореалізації. У навчально-виховному процесі розвиток креативності повинен супроводжуватися формуванням моральних цінностей з опорою на відповідальність та витривалість. Сутнісну характеристику творчих музичних занять становить стимулювання уяви, креативного мислення та творчої спрямованості особистості. Переживання і засвоєння музики відіграють вагому роль в основній школі, а вчитель повинен стимулювати активність дитини через зацікавлення музичною творчістю. Потрібно не тільки надавати знання, але й, перед усім, впливати на емоційність і безпосередність кожної дитини. У статті презентована дослідницька програма розвитку творчої позиції учнів на музичних та інтегрованих заняттях в основній школі.Документ Rodzice Wobec Wczesnej Nieformalnej Edukacji Muzycznej Dziecka(2016) Ленська Домініка; Lenska DominikaArtykuł porusza niezwykle ważną kwestię udziału rodziców w nieformalnej edukacji muzycznej dziecka. Przede wszystkim wskazuje na dom rodzinny, jako podstawowe miejsce owej edukacji oraz formy aktywizacji rodziców do podejmowania muzycznych zadań. Odwołując się do badań psychologów muzyki zwraca uwagę na istotę wczesnego kontaktu dziecka z muzyką, szczególnie zaś śpiewu, pochodzącego od osób emocjonalnie z nim związanych. Przywołuje dawne tradycje rodzinnego muzykowania, tym samym poznawania muzyki w sposób naturalny, przez uczestniczenie. Egzemplifikacją rozważań jest prezentacja wyników opinii rodziców uczestniczących w autorskich zajęciach muzycznych dla dzieci Akademia Przedszkolaka.Документ Rynek pracy nauczyciela edukacji artystycznej w sytuacji zmiany społecznej w polsce –perspektywy i bariery(2014) Кісєль Мірослав; Kisiel Miroslav; Вільк Каміль; Vilk KamilУ роботі репрезентуються перспективи та бар’єри, з якими в умовах соціальних і культурних змін стикаються на ринку праці вчителі мистецьких дисциплін у Польщі. Визначаються цілі й особливості відбору змісту мистецької освіти; аналізується стан підготовки студентів до виконання виховних функцій у своїй майбутній професійній діяльності.Документ Specyfika Szkolenia Sopranu Koloraturowego(ФОП Цьома С. П., 2016) Єремус-Левандовська Анна; Yeremus-Levandovska AnnaThe human voice is a unique instrument. This tool is very interesting due to organic compounds from the human body, as well as unique opportunities for expression and transmission of emotional states. The article is an attempt of approaching subjects relating to teaching methodology and functioning of the voice of coloratura soprano as a specific genre of soprano voice. The research material is based on the ideas and experiences which were the result of years of work in Opera and concert, and in the author’s experience as a teacher of solo singing. In the article the specifics of coloratura soprano, its special features, abilities, but also weaknesses and threats are discussed. The various characteristics of this type of voice, vocal technique are described in detail, and their application, that is a result of working with a coloratura soprano voice is analyzed. In light of the issues discussed, training of this kind of voice, and the vocal art, the studied phenomenon is incredibly complex. The purpose of the research is to find optimal methods allowing safe and effective way of learning and functioning of special voices. The author is deeply convinced that the time devoted to work on formation and mastering coloratura soprano on the stage during training at Alma mater, should be paid to creation of the necessary framework for the full development of the personality, his/her vocal and artistic activities, while at the same time should be found the way to overcome the issues contained in the literature designed for this type of voice. The author is also convinced in the need for further specialization in the field of education certain types of votes. Of course, this requirement should be applied in relation to the process of learning coloratura soprano.Документ Student Culture as a Means of Integrating the Academic Community(2013) Курковський Цезарій; Kurkovskyi TsezariiУ статті розглянуто поняття студентської культури як форми інтеграції академічної спільноти. Сконцентровано увагу на одній із форм культурної активності студентів, якою є діяльність театральних колективів, зокрема, Студентського Театру «Цезар». Представлено характеристику діяльності Студентського Національного Театрального Фестивалю «Theatrum orbis Terrarum», що проходить в Ольштині, як приклад інтеграції академічних і мистецьких кіл у національному та інтернаціональному масштабі.Документ The Organ in France After the Revolution: the Genesis of a Legendary Organ School(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Массалья Лука; Massalia LukaThe organ was one of the victims of the French Revolution. The music of the great French classical authors and the instruments built by François-Henri Clicquot were a summit in the history of the organ in France, but with the Revolution the organ was seen as anti-bourgeois, inextricably linked to the two great enemies of ordinary people: the Church and the aristocracy.Many organs were destroyed or abandoned because of the mere fact of being accommodated in churches, while those who were spared it was thanks to the work of organists who – when the churches were transformed into halls for the popular republican festivities – fit themselves to meet the request from the public of simple music, accessible to everyone: dances and variations on the most famous revolutionary marches, pieces in operistic style (opera was the most popular music genre at the time). The organ, previously religious, liturgical, polyphonic and harmonic, became melodic, secular, orchestral and descriptive.Документ The Value of Music in Education of the Young Generation(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Кісєль Мірослав; Kisiel MiroslavA motif of educating and teaching values present in this article constants aspirations of a teacher and of a learner to commune with, to percept and interpercept musical compositions and to develop the ability to understand all those phenomena. The author of the article argues that the music has great impact on the development and education of children. It influences the spiritual life of individuals and organizes thoughts, ideas, experiences and values. All the forms of musicianship can be used to develop creativeness among children, to form their expression and the creative attitude. Parents, teachers, trainers, and class tutors should try to meet this natural need of creating, expression and realization by creation of appropriate conditions, encouraging and supporting a children’s development and musicality. The joy of working together, creating, listening and experiencing the music will survive many years in a children’s memory and it will result in their future adult life.Документ Theoretical-Methodological Foundations of the Use of Song “Schlager” in Vocal Training of Future Musical Art Teachers(ФОП Цьома С. П., 2019) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaMethodological approaches and theoretical ideas of scientists in order to substantiate the peculiarities of the use of song schlager in vocal training of future musical art teachers are revealed in the article. The article outlines the features of the variety song: its leading role in the system of show business; professionalism of creators and performers of song schlager; version nature of the genre; its stage representation. The author argues that of great importance for future musical art teachers is the children’s schlager, the search of which should be added to the tasks for students for the period of pedagogical practice.Документ Voice оf а Teacher аnd оf а Child аs а Mean оf Expression іn Elementary Education: from Polish Pedagogics Experiences(2014) Кісєль Мірослав; Kisiel MiroslavУ статті порушено витання розвитку і збереження голосу вчителя та дитини як засобу самовираження в початковій освіті Польщі. Висвітлено особливості розвитку вокальних здібностей дітей та способи заохочення до співу, наявні у досвіді польських педагогів. Визначено, що голос педагога є основним інструментом у навчально-виховній роботі з дітьми.