Кафедра української мови та літератури
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови та літератури за Ключові слова "academic culture"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ethics of Scientific Research: Philosophical, Linguistic Aspects. Third (Educational and Scientific) Level(Sumy State A. S. Makarenko Pedagogical University, 2024) Semenoh Olena Mykolaivna; Kapranov Yan Vasylovych; Семеног Олена Миколаївна; Капранов Ян ВасильовичThe manual was prepared as part of implementing projects by the Center for Scientific and Educational Partnership and Networking at Sumy State A. S. Makarenko Pedagogical University, the University of Economics and Human Sciences in Warsaw, Poland, and the collective project "Text in the Modern Educational and Scientific Paradigm: Theory and Practice." The manual includes the course program, assessment criteria, source materials, and tasks on academic culture for formal and informal education of future PhD students. This is for students, postgraduates, and teachers of higher education institutions and the broad scientific community.Документ Researcher’s Academic Culture in the Educational Space of the University: Linguo-Axiological Approach(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ межах статті окреслено сутність понять «класичний університет», «культурно-освітній простір університету», «дослідницька діяльність майбутнього фахівця», «академічна культура дослідника», підходи до академічної культури як основи культури дослідницького навчання в університеті. Означено, що поняття академічної культури багатогранне. Ідеться загалом і про культуру навчання в університеті, цінності, традиції, норми, правила проведення наукового дослідження, і про наукову мовну культуру, культуру духовності і моралі, культуру спілкування наукових наставників та учнів, культуру унікальної, неповторної педагогічної дії майстра і соціальної, моральної відповідальності за результати дослідження. Формування академічної культури, власного ідіостилю, більш ефективно відбувається, якщо враховувати положення особистісно-діяльнісного, компетентнісного, аксіологічного, культурологічного, акмеологічного підходів.Документ Академічна культура дослідника в освітньо-культурному просторі університету(Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava PetrivnaУ монографії окреслено підходи до академічної культури як основи культури дослідницького навчання в університеті, здійснено ретроспективний аналіз академічних традицій університетів, особливостей формування академічної культури студента-дослідника у процесі фольклористичної підготовки, у наукових товариствах і гуртках, під час збиральницько-практичної діяльності та фольклорної практики. На прикладі професійної діяльності викладачів університетів України другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. акцентовано увагу на культурі наукової праці, культурі спілкування наукових наставників та студентів. В основу дослідження покладено ідею професійного розвитку, саморозвитку і самореалізації дослідника. Видання адресоване науковцям, викладачам класичних і педагогічних університетів, учителям-словесникам, студентам і магістрантам, аспірантам, усім, хто цікавиться проблемами академічної культури.Документ Академічна культура – основа дослідницького навчання в університеті(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено сутність, структуру академічної культури дослідника.Документ Концепт «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсі(2020-04) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті представлено проміжні результати аналізу концепту «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсах та в освітній практиці на засадах міждисциплінарного підходу. Концепт освіта окреслено за І.Серебрянською як особистісно-орієнтований, соціально-орієнтований, національно-орієнтований, ціннісно-орієнтований феномен, що перебуває під впливом інноваційних тенденцій в освіті та мові. Освітньо-педагогічний дискурс охарактеризовано як сукупність текстів нормативно-законодавчого, науково-педагогічного підстилів, об'єднаних тематикою освітньої діяльності людини. З'ясовано багатогранність рис (сем) концепту «академічна культура дослідника». Академічну культуру дослідника уточнено як сукупність моделей поведінки особистості, культуру навчання, академічної грамотності, доброчесності, толерантності, що формуються в освітньому середовищі і реалізуються в діалоговій взаємодії учасників освітніх академічних практик. Доводиться, що фахову підготовку майбутніх педагогів-дослідників мають пронизувати цінності академічної культури. Перспективним напрямом, що сприяє формуванню ключових компетентностей, академічної культури дослідників в освітньо-культурному просторі університету, вважаємо вивчення освітньо-педагогічного дискурсу, європейських освітніх практик щодо ефективної комунікативної взаємодії: викладач – студент / аспірант; учитель – учень; університет – школа. Представлено проміжні результати досліджень у рамках українсько-польського проєкту «Інноваційний університет та лідерство» та проєкту Erasmus + Jean Monnet Module в Сумському державному педагогічному університеті імені А.С.Макаренка. Доводиться що реалізація проєктів дозволить оптимізувати процес комунікативної взаємодії «університет – школа», яка спрямована на особистісний і професійний розвиток, академічну культуру суб‘єктів освітнього процесу.Документ Курс "Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід" у докторській підготовці(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020-04) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено доцільність навчальної дисципліни у докторській підготовці, структуру, змістове наповнення курсу, участь аспірантів у заходах з академічної доброчесності.Документ Навчання української мови і літератури у вимірах ключових компетентностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaПропонований методичний посібник для самостійної роботи містить програмний зміст, рекомендовану літературу та рекомендації щодо підготовки студентів з питань курсів лінгводидактики, методики навчання української мови і літератури у закладах загальної середньої освіти. Для студентів, викладачів закладів вищої освіти, вчителів.Документ Педагогічне партнерство як пріоритет сучасної педагогічної освіти(Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2021-11) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava PetrivnaУ статті схарактеризовано педагогічне партнерство як пріоритет сучасної педагогічної освіти в контексті забезпечення якості підготовки сучасного вчителя. Представлено досвід педагогічного партнерства Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України і Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка у процесі багаторічної творчої, наукової, освітньої співпраці. Узагальнено результати експериментальної роботи, проведеної з метою підвищення якості підготовки майбутніх учителів-філологів та професійного розвитку викладачів у межах діяльності ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літера-тури, науково-дослідних лабораторій «Академічна культура дослідника» та «Медіакультура вчителя-словесника» СумДПУ імені А.С.Макаренка; схарактеризовано досягнення у здійсненні професійної комунікації науковців і викладачів; проаналізовано специфіку партнерської взаємодії у межах реалізації освітніх проєктівДокумент Педагогічне партнерство як пріоритет сучасної педагогічної освіти(2021) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava PetrivnaУ статті схарактеризовано педагогічне партнерство як пріоритет сучасної педагогічної освіти в контексті забезпечення якості підготовки сучасного вчителя. Представлено досвід педагогічного партнерства Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України і Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка у процесі багаторічної творчої, наукової, освітньої співпраці. Узагальнено результати експериментальної роботи, проведеної з метою підвищення якості підготовки майбутніх учителів-філологів та професійного розвитку викладачів у межах діяльності ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літера-тури, науково-дослідних лабораторій «Академічна культура дослідника» та «Медіакультура вчителя-словесника» СумДПУ імені А.С. Макаренка; схарактеризовано досягнення у здійсненні професійної комунікації науковців і викладачів; проаналізовано специфіку партнерської взаємодії у межах реалізації освітніх проєктів.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Академічна культура педагога-дослідника»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Лінгводидактика»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ програмі подано мету і завдання дисципліни, передбачені загальні та спеціальні компетентності, результати навчання, власне зміст програми, критерії оцінювання результатів навчання.Документ Українсько-Польське партнерство в галузі освіти: академічний дискурс(2022) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava Petrivna; Фаст Ольга Леонідівна; Fast Olga LeonidivnaСхарактеризовано українсько-польське партнерство як пріоритет інтернаціоналізації у сфері сучасної освіти й науки, як чинник поступу педагогічної науки на основі конструктивної взаємодії українських і польських закладів освіти і наукових установ. Доведено, що українсько-польське партнерство уможливлює формування і розвиток цінностей наукової діяльності в освітньо-науковому просторі, академічної культури, утвердження пріоритетних академічних традицій у європейському дискурсі. Представлено досвід педагогічного й освітнього партнерства двох європейських країн у системі взаємодії «педагогічний коледж – університет – наукова установа» крізь призму багаторічної творчої, наукової, освітньої, дослідницької співпраці. Узагальнено результати українсько-польського партнерства у межах діяльності закладів освіти різних регіонів України і наукових установ під егідою Національної академії педагогічних наук України. Схарактеризовано найвагоміші здобутки у поступі українсько-польського партнерства, результати професійної комунікації науковців і викладачів, що підтверджено проведенням українсько-польських / польсько-українських форумів у співпраці з польськими дослідницькими і освітніми установами. На сучасному етапі розвитку й інтенсивного саморозвитку педагогічної науки, що базується на процесах інтеграції та диференціації, активізується поява нових галузей педагогічного знання, педагогічні субдисципліни (порівняльна педагогіка, педагогіка праці, педагогіка дорослих, соціальна педагогіка, медійна педагогіка та ін.). Водночас педагогіка залишається цілісною, оскільки педагогічні субдисципліни розвиваються у контексті єдиного об’єкта вивчення, об’єднані основними загальнопедагогічними поняттями. Перспективним є вивчення факторів та механізмів саморозвитку педагогіки як науки на основі міждисциплінарного підходу, проблеми професійної підготовки і діяльності вчителя в міждисциплінарному просторі. Вирішення цих проблем потребують спільних творчих зусиль та плідних наукових пошуків українських і польських учених.Документ Формування академічної культури майбутніх педагогів-дослідників в умовах цифрового творчого середовища як наукова проблема(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Безуглий Дмитро Сергійович; Bezuhlyi Dmytro SerhiiovychУ статті окреслено концептуальні основи формування академічної культури майбутніх педагогів-дослідників в умовах цифрового творчого середовища. Академічну культуру дослідника досліджено як інтегральну особистісну характеристику, що знаходить прояв у культурі творчо-критичного мислення, академічної доброчесності, науковій мовній, наративно-цифровій культурі. Цифрове творче середовище визначено як таке навчальне середовище, що передбачає цілеспрямоване використання засобів, технологій та інформаційних ресурсів, які уможливлюють творче самовираження особистості засобами цифрових технологій, інтегруючи інформаційно-комунікаційні технології, інтелектуальні системи, людську сенситивність і контекстуальний досвід науково-педагогічної діяльності.