Освіта. Інноватика. Практика
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Освіта. Інноватика. Практика за Ключові слова "adaptation"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація майбутніх фахівців до міждисциплінарної підготовки як основа формування фахової мобільності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Артюшенко Андрій; Artiushenko AndriiУ статті розглянуто перспективи реалізації системних змін у підготовці майбутніх фахівців в умовах динамічного інформаційно-освітнього середовища. Наголошено на важливому значенні формування фахової мобільності майбутніх фахівців в умовах європейського освітнього простору, що відкриває нові можливості не тільки для здобуття освіти, а й для розвитку європейського ринку праці. Вказано на необхідності суттєвих трансформаційних змін в сучасній парадигми вищої освіти. Висвітлено як суттєві переваги, так і проблеми, що виникають у процесі адаптації студентів до міждисциплінарної підготовки у закладах вищої освіти. Зауважено, що забезпечення міждисциплінарних зв’язків – одне з основних завдань сучасної системи навчання. Наголошено, що найуспішнішими на ринку праці будуть фахівці, що здатні швидко адаптуватися до нових обставин, спроможні шукати і вдало реалізовувати нестандартні рішення та нести відповідальність за них. Акцентовано, що проблема адаптації є міждисциплінарною та займає важливе місце серед досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців у закладах вищої освіти. Досліджено, що міждисциплінарність дозволяє підвищити навчальний процес на якісно новий рівень мислення та безпосередньо зумовлює кооперацію різних наукових областей, циркуляцію загальних понять для розуміння якогось явища. Зокрема, вказується, що міждисциплінарний підхід слід розуміти як спосіб взаємодії між науками, коли пізнання досягається лише при поєднанні зусиль окремих наук. Проаналізовано фактори оптимізації процесу підготовки фахівців на основі комплексного бачення, підходу та вирішення складних проблем реальної дійсності, усвідомлення нових завдань у царині міждисциплінарності, які актуалізують адаптацію студентів до міждисциплінарної підготовки.Документ Адаптація та модифікація навчання учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного класу(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Бобер Анна Володимирівна; Bober Anna VolodymyrivnaУ статті висвітлено питання адаптації та модифікації навчального процесу учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного класу. Розкрито поняття «адаптація» та «модифікація», наголошено на специфіці психічного розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями. Підкреслено необхідність використання при адаптації навчання учнів означеної категорії в інклюзивному класі додаткових засобів і обладнання, ефективних методів і засобів формування теоретичних знань і практичних умінь. Наведено приклади дієвої адаптації навчального процесу учнів з порушеннями інтелекту в умовах інклюзії (застосування актуальних компонентів уроків для цієї категорії дітей, зміна видів навчальної діяльності, застосування фізкультпауз, поділ об’ємного матеріалу на менші складові, звернення до життєвого досвіду школярів, використання наочних посібників, орієнтація на практичну діяльність тощо). Наголошено на важливій ролі асистента вчителя в особистісному розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями, створенні умов для соціалізації таких осіб. Розкрито авторське бачення модифікації навчання учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах освітньої інклюзії. Наведено приклади модифікації навчального процесу для дітей означеної категорії (зміна модельних навчальних програм, скорочення змісту теоретичного матеріалу, який необхідно засвоїти дитині, врахування індивідуальних можливостей кожного учня, використання індивідуального підходу, збільшення часу на виконання завдань, використання додаткових засобів і матеріалів, систематичне повторення вивченого матеріалу тощо). Здійснено аналіз модельних навчальних програм (на прикладі курсу «Історія України» для 7 класу) для закладів загальної середньої освіти та спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Визначено спільні риси та відмінності. На прикладі визначених критеріїв («знання хронологічних дат», «володіння історичними поняттями», «робота з історичною картою» та «виконання індивідуальних письмових завдань») проведено порівняння вказаних модельних навчальних програм та запропоновано шляхи модифікації навчання учнів з інтелектуальними порушеннями в інклюзивному класі.Документ Формування кінезіологічної компетентності студентів у процесі фізкультурно-спортивної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Печко Олександр; Pechko Oleksandr; Горобей Микола; Horobei Mykola; Козерук Юлія; Kozeruk Yuliia; Борисенко Володимир; Borysenko Volodymyr; Козерук Кирило; Kozeruk KyryloПроведено аналіз даних сучасної наукової літератури з проблеми формування кінезіологічної компетентності студентів закладів вищої освіти. Показано, що значна частина студентів має хронічний дефіцит рухової активності. Звична гіпокінезія виникає внаслідок недооцінки значущості тілесності в життєдіяльності та недостатньої кінезіологічної компетентності студентської молоді. Результатом такого стану системи фізичного виховання є низький рівень потреби в здоровому способі життя студентів. Здійснено підбір і обґрунтування комплексу вправ «тріади здоров’я» С. М. Бубновського для формування кінезіологічної компетентності студентів, що включає згинання та розгинання рук в упорі лежачи, присідання та піднімання в сід з положення лежачи в поєднанні з діафрагмальним диханням і розтяжкою.