Перегляд за Автор "Osmuk Nataliia Hryhorivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cтановлення загально-теоретичних основ педагогічної типології в українській науковій думці першої третини ХХ століття(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаттѐ присвѐчена дослідження процеса становленнѐ й розвитку основ педагогічної типології ѐк наукової галузі в українській науково-педагогічній думці першої третини XX століттѐ. Розглѐнуто формуваннѐ методологічних засад, що створили загально-теоретичні основи розробки класифікацій течій Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2017, № 6 (70) 194 реформаторської педагогіки в наукових дослідженнѐх С. Ананьїна, Г. ГоталоваГотліба, Я. Мамонтова, О. Музиченка, В. Петрусѐ. З’ѐсовано особистий внесок науковців у становленнѐ педагогічної типології ѐк науково-практичної галузі, що стала фундаментом української компаративістики.Документ On the Issue of Key Coaching Competences of the Organization Manager(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaThe article considers the theoretical provisions of the key coaching competences of the organization manager. It has been found out that a modern manager must have certain psychological qualities: empathy, directness, impartiality, willingness to apply a fundamentally different approach to personnel management. The authoritarian and debatable approaches are considered. It is determined that coaching provides the manager with real control and the subordinate with real responsibility. In coaching, personal effectiveness is linked to the awareness and responsibility of the manager and the subordinate. It is established that the manager as a coach in his work is guided by the values of subject-subject relations. The integrated approach to the development of personal and interpersonal effectiveness by S. Covey and the levels of principle-oriented leadership, developed by him, are analyzed. The aspects of the “portrait of the ideal coach” developed by A. Savkin and M. Danylova are considered.Документ Детермінанти розвитку реформаційної педагогіки кінця XIX – початку XX століть: досвід системного аналізу(2014) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaВ умовах входження України до європейського освітнього простору значно зростає потреба освітніх змін, що забезпечують швидку адаптацію до нових суспільних вимог. З огляду на це, значної ваги набуває вивчення чинників, закономірностей, тенденцій реформування у сфері освіти окремих країн і регіонів періоду розвитку індустріального й постіндустріального суспільств. Об᾽єктом історико-педагогічного аналізу запропонованої статті є процес становлення й розвитку складових реформаторської педагогіки кінця XIX – першої третини XX століть як освітнього феномену, що ілюструє одну з можливих форм прояву педагогічно-наукової ініціативи приведення школи у відповідність до вимог життя. Методологічною основою дослідження стали основні положення сучасної теорії освітніх змін.Документ Етнокультурні цінності та традиції як складова сучасного процесу виховання(2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті висвітлено проблеми виховання в умовах глобалізації. Підкреслено необхідність ознайомлення молоді з найкращими зразками виховних і освітніх досягнень власного та інших народів, формування особистісного виховного ідеалу на етнокультурних цінностях і традиціях свого народу, оволодіння міжкультурною грамотністю.Документ З історії европейської педагогічної інноватики кінця XIX – початку XX ст.: «нові школи»(2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаттю присвячено розгляду становлення й розвитку європейських «нових шкіл» як альтернативних навчально-виховних закладів, у яких апробовувались нововведення реформаторської педагогіки. Приділено увагу визначенню загальних характеристик щодо інноваційних особливостей шкіл «нового виховання».Документ Загальнотеоретичні основи періодизації вивчення й використання реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній думці кінця ХIX – початку XXI століть(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті досліджено особливості вивчення теорії і практики зарубіжної реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній думці кінця XIX – початку XXI століть. На підставі виокремлених провідних тенденцій вивчення явища й обґрунтованих критеріїв простежено методологічну та змістову ґенези вивчення теорії реформаторської педагогіки й особливості використання її новаційного досвіду, запропоновано авторську періодизацію вивчення теорії і практики зарубіжної реформаторської педагогіки у вітчизняній та українській педагогічній науці вказаного періоду.Документ Конфліктологічна культура сучасного менеджера закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шепеленко Артем Олександрович; Shepelenko Artem Oleksandrovych; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaВ магістерській роботі визначено соціальні особливості формування конфліктологічної культури управлінця, уточнено зміст поняття «конфліктологічна культура сучасного менеджера закладу вищої освіти», вивчено можливості тренінгових технологій у формуванні конфліктологічної культури менеджера закладу вищої освіти. Матеріали, теоретичні положення та висновки роботи можуть бути використані в підготовці й перепідготовці управлінських кадрів вищої школи. Результати дослідження можуть бути використані в практичній діяльності управлінців органів державної, регіональної і місцевої влади, військових частин, громадських організацій чи установ в інтересах підвищення якості і ефективності формування культурологічної культури фахівця.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Методика А. С. Макаренка: новаторство теоретико-практичних засад(2013) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті охарактеризовано процес формування новаторського теоретико-практичного підґрунтя виховної системи А. С. Макаренка в умовах утвердження соціалістичного устрою суспільства, розробки методологічних основ радянської педагогіки та нового етапу розвитку прогресивної зарубіжної педагогіки початку XX століття. Акцентовано увагу на провідних складових авторської системи видатного педагога, обумовлених найголовнішим завданням − вихованням нової людини. Здійснено порівняльний аналіз ідей А. С. Макаренка й зарубіжних педагогів-новаторів досліджуваного періоду. Доведено суголосність прогресивних ідей виховання зарубіжної та вітчизняної педагогіки.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Організаційно-педагогічні особливості розвитку установ освіти національних меншин для дітей дошкільного віку у Чернігівській губернії (20-30-ті рр. ХX ст.)(Херсонський державний університет, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Сидоренко Наталія Володимирівна; Sydorenko Nataliia VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню проблеми становлення й розвитку закладів національних меншин системи соціального виховання Наркомосу УСРР для дітей дошкільного віку у Чернігівській губернії у 20-30-х роках ХХ століття. Розглянуто соціальні й педагогічні умови становлення мережі установ, охарактеризовано труднощі їх функціонування, зʼясовано концептуальні педагогічні засади їх виховної системи.Документ Організація змішаного навчання за допомогою «Google Classroom» під час вивчення біоорганічної хімії здобувачами медичних спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Ліцман Юлія; Litsman Yuliia; Швець Ольга Григорівна; Shvets Olha Hryhorivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаття присвячена проблемі підвищення ефективності хімічної підготовки студентів спеціальності «Медицина». Обґрунтовано актуальність залучення електронного, мультимедійного та мобільного контенту в навчальний процес. Підтверджено, що умовою ефективності реалізації змішаного навчання є поєднання аудиторної та позааудиторної роботи. Здійснено експериментальну перевірку результативності застосування розробленої методики вивчення біоорганічної хімії в умовах змішаного навчання на платформі «Google Сlassroom». Установлено позитивний влив запропонованої методики на рівні навчальних досягнень студентів з хімії.Документ Освітньо-навчальний проект з макаренкознавства як ефективний засіб формування педагогічних компетентностей майбутніх учителів(2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaЗначний потенціал у формуванні педагогічних компетентностей майбутніх учителів має проект по вивченню спадщини А. С. Макаренка.Документ Практикум з історії педагогіки(Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Рисіна Марія Юхимівна; Осьмук Наталія Григорівна; Чистякова Ірина Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Rysina Mariia Yukhymivna; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Chystiakova Iryna AnatoliivnaПрактикум з навчального курсу «Історія педагогіки» складений відповідно до вимог кредитно-трансферної системи навчання. Комплексне методичне забезпечення занять вміщує теоретичні питання, методичні рекомендації, різнорівневі завдання для самоконтролю засвоєння навчального матеріалу, передбачає роботу із першоджерелами та словником основних понять теми за основною та додатковою літературою. Практикум розрахований насамперед на студентів і викладачів закладів вищої освіти. Він буде корисним для магістрантів, учителів, та тих, кого цікавить історія вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки й шкільництва.Документ Промоція як фактор конкурентоспроможності закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривцова Олена Борисівна; Kryvtsova Olena Borysivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaВ магістерській роботі обґрунтовано трактування промоції як фактора формування конкурентоспроможності закладу вищої освіти; уточнено сутність поняття «конкурентоспроможність закладу вищої освіти»; схарактеризовано провідні фактори, що забезпечують успішність функціонування закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг. З’ясовано, що в умовах цифровізації суспільства формування конкурентоспроможності сучасного закладу вищої освіти залежить від організаційного забезпечення промоції закладу в мережі «Інтернет». Проаналізовано особливості використання веб-аналітики як одного з інструментів визначення якості інтернет-промоції; виокремлено основні критерії оцінювання веб-сайтів закладів вищої освіти пошуковими системами; досліджено особливості забезпечення якості веб-сайтів зарубіжних закладів вищої освіти.Документ Професійна свідомість майбутнього вчителя як складова якості освіти(2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaВажливою складовою підготовки вчителів за компетентісним підходом є визначення методологічних орієнтирів забезпечення якості професійної освіти, сутність якої разом із компетентностями складає і професійна свідомість.Документ Пріоритетні завдання фахової підготовки вчительства в європейській педагогічній думці першої третини XX століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті охарактеризовано процес формування нових вимог до професійної підготовки вчителів у межах розвитку ідей світової реформаторської педагогіки. Зосереджено увагу на визначенні місії вчительської професії і творчих засадах педагогічної діяльності. Доведено єдність прогресивних вимог до педагогічної освіти в зарубіжній і вітчизняній педагогіці.Документ Розвиток медіаграмотності майбутніх учителів природничих дисциплін(2023) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті розкрито сутність поняття медіаграмотності в цілому і в освіті зокрема. Як робоче визначення медіаграмотності прийнято таке: це рівень медіакультури, який стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції, тобто розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю, які вони культивують. Визначено, що найбільш перспективними шляхами упровадження медіаосвіти у освітній процес закладів вищої педагогічної освіти можуть виступати як включення до освітніх програм окремих навчальних дисциплін, так і включення до робочих програм існуючих дисциплін спеціальних розділів/модулів з формування та розвитку медіаосвітньої компетентності. Об’єктами медіаосвіти, що можуть бути інтегровані в навчальні дисципліни, виступають: навчальна інформаційні об’єкти в незалежності від носія і джерела інформації; комунікаційні канали для передачі інформації; технічні засоби створення, перетворення, накопичення, передачі та використання інформації. Проведено аналіз стану дослідженості проблеми використання медіаграмотності під час вивчення природничих дисциплін у навчанні студентів природничо-географічного факультету. Студентам різних курсів було запропоновано пройти опитування, мета якого полягала у виявленні рівня природничо-наукової грамотності та довіри до інформації з медіа. Учасникам опитування було запропоновано проаналізувати інформацію, що часто зустрічається на форумах і сайтах і висловити власну думку з цього приводу. Виявлено найбільш стійкі міфи та упередження здобувачів освіти, пов’язані з уявленнями про здоровий спосіб життя, основи правильного харчування, прийоми лікування засобами народної медицини тощо.Документ Становлення загально-теоретичних основ педагогічної типології в українській науковій думці першої третини XX століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaСтаття присвячена дослідженню процеса становлення й розвитку основ педагогічної типології як наукової галузі в українській науково-педагогічній думці першої третини XX століття. Розглянуто формування методологічних засад, що створили загально-теоретичні основи розробки класифікацій течій реформаторської педагогіки в наукових дослідженнях С. Ананьїна, Г. Готалова- Готліба, Я. Мамонтова, О. Музиченка, В. Петруся. З'ясовано особистий внесок науковців у становлення педагогічної типології як науково-практичної галузі, що стала фундаментом української компаративістики.Документ Сучасні вектори підготовки вчителя за компетентнісним підходом(2017) Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaУ статті розглядаються проблеми підготовки майбутніх учителів за компетентісним підходом. Звернуто увагу на освітньо-виховний потенціал та організаційно-методичні особливості індивідуальної навчальної стратегії та її можливості у формуванні спеціальних компетентностей майбутнього вчителя.