Перегляд за Автор "Nykyforov Andrii Mykhailovych"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ From the History of Art Education in Sloboda Ukraine (Second Half of the ХІХ – Early ХХ Centuries)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychThe article reveals the results of the cultural-historical analysis of art education formation in Ukraine in the second half of the XIX – early XX centuries, which made it possible to identify the grounds on which art education in Slobozhanshchyna of the studied period developed. The methodological basis of the study is constituted by the laws and categories of scientific cognition, interconnection and interdependence of phenomena, historicism, systematicity, connection between historical and logical, national and universal. Art education of the studied period is represented by professional schools, which were concentrated in Odessa, Kyiv and Kharkiv. The authors focus on the fact that these artistic and education institutions have revealed the talent of many artists of Slobozhanshchyna.Документ Використання художньої творчості в контексті арт-терапевтичних викликів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Крамаренко Юліана Генадіївна; Kramarenko Yuliana Henadiivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ даній магістерській роботі схарактеризовано арт-терапевтичні можливості образотворчого мистецтва, проаналізовано теоретичні основи арт-терапевтичних можливостей образотворчого мистецтва в зарубіжних та вітчизняних дослідженнях, розглянуто методичні засади застосування технік арт-терапії в сучасному освітньому процесі, виявлено особливості використання засобів арт-терапевтичних можливостей образотворчого мистецтва в навчанні та вихованні дітей з особливими потребами, обґрунтувано актуалізацію засобів арт-терапії в сучасному освітньому просторі.Документ Декоративне мистецтво України ХІХ – початку ХХ століття: види, критерії, оцінки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті в історичній ретроспективі розглянуто витоки й особливості розвитку національного декоративного мистецтва, що уможливило проаналізувати той ґрунт, на якому розвивалася художньо-реміснича освіта України досліджуваного періоду. Виявлено та схарактеризовано чинники становлення традиційного декоративного мистецтва; визначено критерії композиційних закономірностей створення мистецьких виробів; виявлено основні критерії художньої оцінки творів декоративного мистецтва за композиційною побудовою, орнаментальними мотивами, техніками виконання, колористичними поєднаннями, матеріалами виконання, розміром виробу.Документ Жінки-художниці в мистецтві Слобожанщини(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Тарабан Вікторія Сергіївна; Taraban Viktoriia Serhiivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychМета анотованого магістерського дослідження: схарактеризувати творчий внесок жінок-художниць у розвиток мистецтва Слобожанщини. Для досягнення поставленої мети розглянуто стан досліджуваності проблеми в контексті гендерного дискурсу, схарактеризовано художню та мистецько-освітню діяльність перших жінок-художниць Слобідського краю, окреслено творчий внесок жінок-художниць в сучасне мистецтво Слобожанщини.Документ Концептуальна канва формування естетичної культури особистості засобами художньої творчості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Бойченко Марина Анатоліївна; Никифоров Андрій Михайлович; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Boichenko Maryna Anatoliivna; Nykyforov Andrii MykhailovychМета статті – узагальнити погляди провідних педагогів та науковців щодо естетичного виховання молоді. Пріоритетними методами даного дослідження було обрано: теоретичний аналіз та узагальнення відомостей щодо використання засобів художньої творчості в навчально-виховному процесі. Показано відношення народної педагогіки до формування естетичної культури дітей та молоді. З’ясовано, що поряд із розумовим, фізичним, трудовим і моральним вихованням особливе місце в народній педагогіці відведено естетичному виховання, завдяки якому в Україні художня творчість набула надзвичайного поширення. Зроблено висновки про те, що художня творчість є вагомим засобом естетичного виховання й збагачення духовного життя підростаючого покоління.Документ Методи краєзнавчої роботи Никанора Онацького на Сумщині в 20-их - 30-их роках ХХ століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті визначено основні аспекти краєзнавчої діяльності Н. Онацького в контексті розбудови національної культури та освіти на Слобожанщині. Показано внесок педагога у виявлення, збереження та дослідження історико-культурних цінностей свого регіону. Визначено основні форми краєзнавчої діяльності митця: заснування художньо-історичного музею, організація та проведення етнографічних експедицій. Крім цього, автором здійснено аналіз науково-дослідної роботи Н. Онацького за результатами його краєзнавчих розвідок.Документ Никанор Онацький: біографічний нарис(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті розглянуто основні віхи життєвого шляху Никанора Харитоновича Онацького в дослідженнях освітніх діячів і науковців, проведено аналіз відповідних архівних матеріалів, виконано періодизацію життєдіяльності педагога-художника. Приділено увагу суспільнополітичним умовам в країні, на тлі яких відбувалося становлення особистості педагога-просвітителя. Також розглянуто шлях навчання: від сільської школи в Гадяцькому повіті до Імператорської Академії мистецтв у Петербурзі, схарактеризовано періоди життєдіяльності митця.Документ Особливості самореалізації творчого потенціалу художньо обдарованих учнів(2015) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychГоловні зусилля автора статті спрямовані на обробку й аналіз наукових досліджень проблем: виявлення творчо обдарованих дітей, визначення специфічних особливостей роботи з художньо обдарованими учнями, обумовлення необхідності створення відповідних нестандартних умов навчання художньо обдарованих школярів. Крім цього, автор акцентує увагу на винятковій ролі вчителя образотворчого мистецтва у виявленні обдарованості дитини та спрямування його здібностей до творчої самореалізації не тільки в системі художньої освіти, а й протягом усього творчого життя.Документ Педагогічна та культурно-просвітницька діяльність Никанора Онацького (1875–1937 рр.) на Слобожанщині(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychВиявлено стан наукової розробленості проблеми вивчення педагогічної та культурно-просвітницької діяльності Никанора Онацького, здійснено авторську періодизацію розвитку вітчизняної наукової думки щодо даної проблеми. Удосконалено джерелознавче поле дослідження, введено до наукового обігу раніше не відомі та мало відомі архівні матеріали. Проведено бібліографічне впорядкування наукових праць педагога. Здійснено періодизацію життєдіяльності та встановлено провідні чинники формування його особистості. Обґрунтовано й виокремлено етапи педагогічної та культурно-просвітницької діяльності Никанора Онацького, з’ясовано їх змістову складову та освітньо-виховні ідеї національного спрямування культури та освіти. Узагальнено досвід педагогічної роботи, розглянуто внесок митця у становлення художньої освіти Слобожанщини, схарактеризовано творчу спадщину, окреслено перспективні напрями її використання в сучасному освітньо-виховному просторі Слобожанщини.Документ Педагогічна та культурно-просвітницька діяльність Никанора Онацького (1875–1937 рр.) на Слобожанщині(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychВиявлено стан наукової розробленості проблеми вивчення педагогічної та культурно-просвітницької діяльності Никанора Онацького, здійснено авторську періодизацію розвитку вітчизняної наукової думки щодо даної проблеми. Удосконалено джерелознавче поле дослідження, введено до наукового обігу раніше не відомі та мало відомі архівні матеріали. Проведено бібліографічне впорядкування наукових праць педагога. Здійснено періодизацію життєдіяльності та встановлено провідні чинники формування його особистості. Обґрунтовано й виокремлено етапи педагогічної та культурно-просвітницької діяльності Никанора Онацького, з’ясовано їх змістову складову та освітньо-виховні ідеї національного спрямування культури та освіти. Узагальнено досвід педагогічної роботи, розглянуто внесок митця у становлення художньої освіти Слобожанщини, схарактеризовано творчу спадщину, окреслено перспективні напрями її використання в сучасному освітньо-виховному просторі Слобожанщини.Документ Постать Т. Г. Шевченка у творчості митців Сумщини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Грабовська Ольга Володимирівна; Hrabovska Olha Volodymyrivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychМагістерська робота присвячена дослідженню тенденцій зображення постаті Тараса Шевченка в творчості митців Сумщини. У роботі схарактеризовано стан дослідження художньої спадщини Т. Шевченка, проаналізовано тему становлення Шевченка-художника в історико-мистецтвознавчих дослідженнях, розглянуто напрями вшанування пам’яті Тараса Шевченка у творчому доробку митців Сумщини ХХ століття, виявлено тенденції зображення Кобзаря у творах сучасних митців Сумщини.Документ Своєрідність педагогічно-просвітницької діяльності Никанора Онацького(2015) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті розглядається своєрідність педагогічно-просвітницької діяльності Никанора Онацького в змісті краєзнавчої педагогіки. Основна увага приділена автором умовам формування світоглядної позиції педагога-художника; розглянуті основні віхи його життєвого шляху для визначення соціально-політичних умов, особливостей родинного виховання, навчання у визначних художників, спілкування з видатними особистостями, що дали змогу реалізуватися як діячеві освіти і культури Слобожанщини і крізь призму сформованої цілісної системи поглядів, нести культуру та національні освітні ідеї до народу через такі види діяльності, як: педагогічну; художньо-творчу; громадську; публіцистичну; краєзнавчу.Документ Стан художньої освіти на Слобожанщині кінця ХІХ – початку ХХ століття(2016) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті здійснено культурно-історичний аналіз становлення мистецької освіти України кінця ХІХ – початку ХХ ст., що дозволив автору висвітлити той ґрунт, на якому розвивалася художня освіта Слобожанщини досліджуваного періоду. Художня освіта представлена професійними школами, котрі були зосереджені в Одесі, Києві та Харкові. Вищу академічну професійну освіту педагоги-художники Слобідської України (М. Євлампієв, М. Зінов’єв, І. Крапівін, Н. Онацький, Я. Порубіновський, Г. Яременко та ін.) здобули в дореволюційний період у Петербурзькій Імператорській академії мистецтв. Автор акцентує увагу на тому, що зазначені художньо-освітні заклади дали можливість розкрити талант багатьох українських митців і втілити педагогічні ідеї провідних педагогів-художників Слобожанщини.Документ Творчість Надії Гудилко у контексті краєзнавчої підготовки студентів мистецьких спеціальностей(2023) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii Mykhailovych; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaУ статті розглянуто проблему краєзнавчої підготовки майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва та вчителів образотворчого мистецтва задля залучення молоді до дослідження як історичної мистецької спадщини свого народу, так і ознайомлення із сучасними тенденціями творчості провідних митців свого краю. Метою дослідження є ознайомлення студентів із творчістю заслуженого майстра народної творчості України Надії Степанівни Гудилко, яка відроджує мистецтво художнього розпису, витинанки, вишивки та писанкарства Сумщини. Для досягнення поставленої мети було застосовано загальнотеоретичні методи наукового пізнання – аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Із конкретно-наукових методів нами було використано: бібліографічний задля опрацювання літературних джерел щодо вибраної теми; біографічний, за допомогою якого з’ясовано основні віхи життя та творчості мисткині. Поряд із тим культурологічний підхід було залучено для характеристики творів майстрині в галузі художнього розпису, витинанки, вишивки, писанкарства. Розглянуто досягнення майстрині у мистецтві художнього розпису, з’ясовано їх стиль: в орнаментах майстрині домінує графічний стилізований малюнок із бароковими рослинними орнаментами та поліхромним забарвленням площин. Показано використання традиційного українського орнаменту у синтезі із поетичними елементами власного світобачення у творах витинання. Констатовано, що динаміка ліній, колорит, гармонія виконаних у своєрідній манері вишитих тамбурним швом виробів відрізняють роботи Надії Гудилко від інших майстрів вишивки. Зроблено висновки стосовно того, що з такими митцями, як Надія Гудилко, потрібно знайомити майбутніх художників декоративного мистецтва й викладачів мистецьких дисциплін, щоб виховувати покоління, здатне цінувати, берегти і примножувати традиційне українське мистецтво.Документ Тема Т. Г. Шевченка в житті та культурно-просвітницькій діяльності Н. Х. Онацького(2015) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті розглядається своєрідність педагогічно-просвітницької діяльності Никанора Онацького, що базується на діяльності Товариства «Просвіта», організатором і натхненником якої він був на Слобожанщині. Автор акцентує увагу на винятковому значені теми Т. Г. Шевченка в житті та діяльності Н. Х. Онацького на основі аналізу архівних матеріалів та друкованих джерел, а, також, застосовує історико-логічний і персоналі стично-біографічний методи дослідження для з’ясування ролі Т. Г. Шевченка у формуванні світогляду, завдяки здобуткам якого формував та утверджував свої погляди й переконання, свою життєву позицію, педагогічні ідеї та мистецький світогляд.Документ Тенденції фахової підготовки майстрів художньої обробки металу в закладах художньо-ремісничої освіти України ХІХ – початку ХХ століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychУ статті проаналізовано провідні тенденції фахової підготовки майбутніх майстрів-ремісників в Україні ХІХ – початку ХХ століття. Основну увагу автором приділено організаційно-педагогічним засадам підготовки фахівців галузі художньої обробки металу. Констатовано, що для забезпечення запитів тогочасного суспільства на підготовку висококваліфікованих робітничих кадрів галузі художнього промислового виробництва, за сприяння урядів двох імперій – Російської та Австро-Угорської (до складу якої входили землі України досліджуваного періоду) започатковано створення закладів художньо-ремісничої освіти: художньо-промислові школи, художньо-ремісничі училища (школи), доповнюючі промислові школи, курси для майстрів, професійні школи (художнього ковальства, металопластики та інші).