Перегляд за Автор "Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cкандинавська ходьба як засіб зниження надмірної маси тіла жінок другого періоду зрілого віку в умовах самостійних занять(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Гриб Тетяна; Hryb Tetiana; Клименченко Тетяна; Klymenchenko TetianaВивчено вплив скандинавської ходьби на зниження надмірної маси тіла жінок 56–60 років. Визначено зміни рівня фізичного стану жінок, які займаються скандинавською ходьбою. Розроблено та експериментально перевірено методику зниження надмірної маси тіла жінок другого періоду зрілого віку в умовах самостійних занять. Мета роботи: обґрунтування та доведення ефективності експериментальної методики зниження надмірної маси тіла жінок другого періоду зрілого віку в умовах самостійних занять. Методологія. Методологічну основу дослідження становлять принципи теорії наукового пізнання, концептуальні положення психології, педагогіки, медицини, у яких вироблено найважливіші принципи аналізу соціально-психологічних та педагогічних явищ, теорія тренувального процесу. Наукова новизна. Гіпотеза дослідження полягає в тому, що поєднане застосування аеробних, силових, швидкісних, інтервальних вправ приведе до більш вираженої корекції форм тіла у жінок другого періоду зрілого віку в умовах самостійних занять. Висновки. У результаті аналізу літературних джерел було встановлено, що надмірна маса тіла є однією з основних проблем жінок сучасності. Нагальним завданням стає пошук засобів схуднення та запобігання подальшого набору маси тіла. В експериментальній групі була досягнута позитивна динаміка зменшення маси тіла, об’єму талії, підвищення рівня фізичного стану. У результаті дослідження встановлено, що поєднане застосування аеробних, силових, швидкісних, інтервальних вправ, які є складовими експериментальної методики, приводить до зниження маси тіла жінок другого періоду зрілого віку в умовах самостійних занять.Документ Акме-культурологічний підхід до організації педагогічного процесу у професійній фізкультурній освіті(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaУ статті описано акме-культурологічний підхід до організації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту у закладі вищої освіти, в основі якої покладено духовні цінності самореалізації особистості в цілому і окремі її якості. При цьому розглядається система суб’єктивного становлення студента у контексті цілісного процесу професійної фізкультурної освіти. Вказується на можливості управління якістю професійно-педагогічної підготовки студентів з позицій акмекультурологічного підходу, який полягає у виборі методів і технологій навчання погоджених з внутрішніми властивостями фізкультурного освітнього процесу.Документ Вивчення залежності між показниками психічного розвитку та фізичної підготовленості в дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку(2023) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Довгопол Маргарита Олегівна; Dovhopol Marharyta OlehivnaСтаттю присвячено проблемі вивчення особливостей психічного розвитку та фізичної підготовленості дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Встановлено, що діти із затримкою психічного розвитку мають низькі показники як психічного розвитку, так і фізичної підготовленості порівняно зі своїми нормально розвинутими однолітками. Особливо це стосується таких психофізичних показників, як спритність і мислення. Встановлено зв’язок між показниками психічного розвитку та фізичної підготовленості в дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Визначення взаємозалежності зазначених показників проводилося на підставі данихкореляційного аналізу. У результаті досліджень були виявлені статистично достовірні зв’язки між показниками спритностіта сформованості функції мислення в дітей цієї категорії. Визначено певні закономірності між сформованістю психічної функції мислення та розвитком спритності в дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Так, чим вищий рівень сформованості показників аналізу, синтезута процесів узагальнення, тим вищий рівень розвитку точності рухів, динамічної рівноваги, точності просторових перемі-щень, комплексного прояву координаційних здібностей. Спостерігається зв’язок між сформованістю зорово-просторовогоорієнтування (як на об’ємних, так і на площинних предметах) та рівнем розвитку спритності в дітей із затримкою психічногорозвитку. Зв’язок від’ємний: скорочення часу виконання завдання на сформованість зорово-просторового орієнтування пов’язане з підвищенням результативності в тестових вправах на спритність. Проведене експериментальне дослідження не вичерпало розгляд усіх аспектів проблеми вивчення особливостей психічного розвитку та фізичної підготовленості дітей цієї категорії. Перспективи подальших наукових розвідок ми вбачаємо в пошуках та вдосконаленні методики проведення занять із фізичної культури з дітьми старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку.Документ Куратор групи як суб'єкт виховання лідерських якостей студентів у контексті підготовки фахівців з фізичної культури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Красілов Андрій Дмитрович; Krasilov Andrii DmytrovychСтаття присвячена роботі куратора академічної групи та дослідженню лідерських якостей студентів. Мета статті - дослідити діяльність куратора академічної групи як важливу ланку формування лідерських якостей майбутіх спеціалістів із фізичної культури. У ході дослідження застосовували методи теоретичного аналізу науково-методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Визначено діяльність куратора, як суб'єкта виховання лідерських якостей студентів у контексті підготовки фахівців з фізичної культури, функції наставника академічної групи, досліджено ступінь вираженості лідерських якостей студентів 1-4 курсів. Перспективою наших подальших досліджень є кураторська діяльність, націлена на створення психолого-педагогічних умов у межах освітнього простору для поєднання інтелектуальних, духовних, емоційних, моральних основ виховання майбутніх спеціалістів з фізичної культури на нових засадах студентоцентризму.Документ Методика проведення секційних занять з оздоровчих видів гімнастики зі студентками технічних спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сірик Євгенія Володимирівна; Siryk Yevheniia Volodymyrivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaРоботу присвячено розробці методики проведення секційних занять з оздоровчих видів гімнастики для студенток технічних спеціальностей. Нами здійснено аналіз науково-методичної та спеціальної літератури стосовно проблеми особливостей проведення занять з оздоровчих видів гімнастики зі студентами, розроблено та експериментально обґрунтовано методику проведення секційних занять з оздоровчих видів гімнастики для студенток технічних спеціальностей. В результаті проведених нами досліджень ми з’ясували, що розроблена нами авторська методика спрямована на покращення фізичного розвитку, фізичної працездатності та фізичної підготовленості студенток.Документ Методика проведення секційних занять з оздоровчих видів гімнастики зі студентками технічних спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Жуков Олександр Володимирович; Zhukov Oleksandr VolodymyrovychРозроблено методику проведення секційних занять з оздоровчих видів гімнастики для студенток технічних спеціальностей, спрямовану на покращення їх фізичної підготовленості. Методи дослідження: аналіз науковометодичної та спеціальної літератури, анкетування, бесіди, оцінка показників фізичної підготовленості, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Перспективи подальших наукових розвідок ми вбачаємо у розробці методики проведення секційних занять з оздоровчих видів гімнастики зі студентками педагогічних спеціальностей.Документ Методика розвитку витривалості дітей середнього шкільного віку під час проведення спортивно-масової роботи за місцем проживання(2021) Івах Роман Олександрович; Ivakh Roman Oleksandrovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaМагістерська робота присвячена розробці авторської методики розвитку витривалості дітей середнього шкільного віку під час проведення спортивно-масової роботи за місцем проживання. У роботі досліджено анатомо-фізіологічні та психологічні особливості дітей середнього шкільного віку, теоретико-методичні основи розвитку витривалості підлітків, особливості організації спортивно-масової роботи за місцем проживання. Розроблено та подано методику для розвитку витривалості підлітків під час спортивних тренувань. Продемонстровано результати педагогічного експерименту з впровадженням розробленої методики у тренувальний процес дітей середнього шкільного віку. Запропоновано комплекси вправ для розвитку витривалості. Показано доцільність використання авторської методики під час тренувальних занять для розвитку витривалості.Документ Методичні рекомендації з написання курсових робіт освітнього рівня «бакалавр» за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізична культура)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaКурсова робота є одним із видів наукової роботи, самостійним навчально-науковим дослідженням студента, виконується на кожному курсі з певної дисципліни або з двох-трьох дисциплін одного спрямування. Виконання курсової роботи має за мету дати студентам навички проведення наукового дослідження, розвинути у них навички творчої самостійної роботи, оволодіння загальнонауковими і спеціальними методами сучасних наукових досліджень, поглибленим вивченням будь-якого питання, теми навчальної дисципліни. Згідно з Положенням про організацію навчального процесу у вищих закладах освіти України курсова робота виконується з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань, одержаних студентами за час навчання, та їх застосування до комплексного вирішення конкретного завдання.Документ Мінімальна сила як базовий компонент диференційованого розвитку силових здібностей підлітків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Красілов Андрій Дмитрович; Krasilov Andrii Dmytrovych; Пономаренко Олег; Ponomarenko OlehСтаття присвячена дослідженню силових здібностей школярів 10–11 років. Метою статті є обґрунтування й доведення ефективності авторської методики розвитку силових здібностей підлітків на основі мінімальної сили та під час здійснення диференційованого підходу. У ході дослідження застосовували методи теоретичного аналізу науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Досліджено мінімальну силу, як стартовий показник подальшого розвитку силових здібностей підлітків. Розроблено методику розвитку сили підлітків, сутність якої полягає у плануванні силових навантажень на основі мінімальної сили й диференційованого підходу та застосуванні спеціально розроблених засобів і методів розвитку силових здібностей на уроках фізичної культури. Використання тренажерів оздоровчої спрямованості для тренування силових здібностей у дитячому та підлітковому віці є перспективою наших подальших досліджень.Документ Навчально-методичний комплекс з дисципліни теорія і методика фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaПрограма має наскрізний характер і дає повну уяву про систему підготовки висококваліфікованого, конкурентоспроможного фахівця для закладів загальної середньої освіти та спортивних організацій з різним контингентом населення. Посібник передбачає планове, поетапне засвоєння студентами практичних та професійних знань, які передбачають системність і структурування навчально-виховного процесу і базуються на індивідуалізації та диференціації навчання, забезпечують стимулюючу і розвивальну функції отриманих знань, їх самостійність і мобільність у процесі особистісно-орієнтовного навчання. Для кожного етапу навчання програма дає рекомендації щодо оформлення документів учителя фізичної культури. Навчально-методичний посібник – це навчально-методичний комплекс, який розрахований на студентів, магістрів, вчителів фізичної культури, викладачів закладів вищої освіти.Документ Наскрізна програма практик для студентів спеціальності 014.11 Середня освіта. Фізична культура(Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Жуков Володимир Леонідович; Zhukov Volodymyr LeonidovychПрограма носить наскрізний характер і дає повне уявлення про систему практичної підготовки за відповідною кваліфікаційною підготовкою, формує у студентів практичні навички професійної діяльності з обраного фаху. Ключові слова: Програма передбачає планове, поетапне засвоєння студентами практичних і професійних навичок та застосування в реальних умовах теоретичних знань, отриманих при вивченні дисциплін психологічно-педагогічного та медично-біологічного циклів навчальних програм. Для кожного етапу практики програма дає рекомендації щодо оформлення звітної документації та пояснення до її упорядкування. Навчально-методичний посібник – це навчально-методичний комплекс, який розрахований на студентів, магістрантів, вчителів фізичної культури, викладачів ВНЗ, методистів.Документ Оздоровча спрямованість фізичного виховання студентів на основі впровадження інноваційних фітнес-технологій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Дубинська Оксана Яківна; Dubynska Oksana Yakivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaРозроблено оздоровчо-тренувальну програму занять на основі застосування засобів функціонального фітнесу, спрямовану на корекцію фізичної підготовленості студентів. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, анкетування, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент. Авторська програма передбачала формування здоров'язбережувальної компетентності студентів шляхом поетапного збільшення частки занять функціональним фітнесом у позааудиторних формах, реалізація якої здійснювалася протягом навчального року. Подальшу перспективу вбачаємо у визначенні динаміки розвитку рухових здібностей у студентів в умовах позааудиторної роботи в закладах вищої освіти під впливом експериментального фактору.Документ Особливості методики проведення секційних занять з вільної боротьби(2020) Урсакі Олександр Володимирович; Ursaki Oleksandr Volodymyrovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaВ кваліфікаційній роботі розглянуто питання проблеми організації навчально-виховного процесу з фізичного виховання школярів, методики проведення секційних занять з вільної боротьби для старшокласників та визначений її вплив на їх фізичний стан. Секційні заняття з вільної боротьби проводилися з учнями 10-11 класів. Кваліфікаційна робота містить такі розділи: теоретико-методичні особливості проведення секційних занять з вільної боротьби в старшій школі; методи та організація дослідження; обгрутнтування методики проведення секційних занять з вільної боротьби для юнаків 15-17 років. В процесі роботи застосовувалися ігровий і змагальний методи навчання, як одні із форм, які дозволяють реалізувати психологічну готовність юних спортсменів до змагальної діяльності. Нами були розроблені відповідні методичні рекомендації.Документ Особливості методики розвитку спритності у молодших школярів засобами рухливих ігор у групах продовженого дня(2020) Суховєй Євгеній Олександрович; Sukhoviei Yevhenii Oleksandrovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaРобота відкриває нові перспективи розширення науково-обґрунтованої методики підвищення рівня розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку. Також у роботі висвітлюються найбільш доцільні та ефективні рухливі ігри для розвитку даної якості.Документ Особливості розвитку гнучкості у дівчат старшого шкільного віку в процесі занять з фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Паладич Марина Олександрівна; Paladych Maryna Oleksandrivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaАктуальність даної роботи зумовлена протиріччями: між значною кількістю досліджень з питань фізичного здоров’я дітей і підлітків та невтішною статистикою стану здоров’я підростаючого покоління; між необхідністю вдосконалення фізичного виховання молоді та відвідуванням учнями занять з фізичної культури; між бажаннями старшокласниць до зміни своїх фізичних якостей та теоретико-методичним обґрунтуванням стретчинг-програми для розвитку гнучкості. Розв’язано науково-прикладну проблему, що виявляється у відсутності методики розвитку гнучкості засобами стретчингу, недостатністю спеціально направлених вправ щодо розвитку гнучкості в інваріантній складовій загальної фізичної підготовки та відсутністю стретчингу як варіативного модуля в шкільній програмі з фізичної культури.Документ Особливості розвитку силових якостей учнів аграрного ліцею(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прокопенко Денис Олегович; Prokopenko Denys Olehovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaРоботу присвячено проблемі організації і методики проведення занять з фізичного виховання учнів аграрного ліцею у позаурочний час, спрямованих на розвиток силових здібностей. Нами здійснено аналіз науково-методичної літератури з обраного напряму дослідження, досліджено ставлення учнів аграрного ліцею до занять фізичною культурою і спортом, розроблено та експериментально обґрунтовано методику проведення позакласних занять з фізичного виховання, спрямовану на розвиток силових якостей учнів аграрного ліцею. В результаті проведених нами досліджень ми з’ясували, що розроблена нами авторська методика позитивно вплинула на розвиток силових якостей учнів аграрного ліцею експериментальної групи у порівнянні з контрольною, що, в свою чергу, позитивно позначилося на їх професійних навичках.Документ Особливості розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку в групах продовженого дня(2021) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Рибалко Петро Федорович; Прокопова Людмила Іванівна; Дубинська Оксана Яківна; Красілов Андрій Дмитрович; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Rybalko Petro Fedorovych; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Dubynska Oksana Yakivna; Krasilov Andrii DmytrovychМетою статті є розробка та експериментальне обґрунтування методики розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку у групах продовженого дня засобами рухливих ігор. Для реалізації визначеної мети було використано такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, тестування рівня розвитку спритності, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У процесі вивчення й аналізу науково методичної літератури було визначено, що додаткове використання рухливих ігор на годинах фізичної культури в групах продовженого дня позитивно впливає на розвиток спритності в учнів молодшого шкільного віку. Також аналіз існуючих програм і методик стосовно проведення годин фізичної культури у групах продовженого дня показав, що вони малочислені та застарілі і потребують наукового обґрунтування. Для заздалегідь визначеного та спрямованого впливу на розвиток спритності у молодших школярів на годинах фізичної культури у групах продовженого дня була розроблена авторська методика, при складанні якої були враховані: зміст шкільної програми з фізичної культури для молодших школярів, вік, стать, рівень фізичної підготовленості, бажання школярів відвідувати години фізичної культури. Для експериментального обґрунтування розробленої нами методики був проведений педагогічний експеримент, результати якого свідчать про ефективність використання авторської методики для розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку на годинах фізичної культури у групах продовженого дня.Документ Програма комплексного державного іспиту з теорії і методики фізичного виховання та психолого-педагогічних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana VolodymyrivnaАтестація здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» зі спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) проводиться у формі комплексного іспиту за фахом, захисту кваліфікаційної роботи та завершується видачою документу державного зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Вчитель фізичної культури. Організатор спортивно-масової та анімаційної роботи або Вчитель фізичної культури. Вчитель предмету «Захист України». Відповідно до навчального плану за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Фізична культура)» вибрано структуру завдань державної атестації випускників згідно з наступним варіантом: захист кваліфікаційної роботи та комплексний державний іспит за фахом, який складається з трьох розділів: перший – теорія і методики фізичного виховання; другий – теорія та практика навчання і виховання; третій – загальна та соціальна психологія. Мета комплексного державного іспиту – контроль та оцінка рівня компетентностей випускника, отриманих студентом протягом навчання; виявлення навичок вирішення практичних завдань, конкретного аналізу проблемних ситуацій. Керуючись принципами гуманізму, демократизму, принципами організації процесу фізичного виховання і враховуючи національні засади виховання та регіональні особливості, передовий вітчизняний і світовий досвід, з метою формування системи знань про фізичну культуру, яка відповідає сучасності і віковим особливостям різного контингенту населення в процесі фізичного виховання, випускник повинен показати володіння фаховими компетентностями.Документ Програма фахового вступного випробування з теорії і методики фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Лянной Михайло Олегович; Liannoi Mykhailo OlehovychУ програмі визначене основне коло завдань, необхідних для всупного екзамену за ступенем «магістр» денної та заочної форм навчання спеціальності 014 Середня освіта (Фізичне виховання). Запропоновано питання для підготовки до вступних іспитів. Визначено критерії оцінювання знань. Рекомендовано літературу. Видання призначене для випускників-бакалаврів навчально-наукового інституту фізичної культури СумДПУ ім. А. С. Макаренка поточного та попередніх років, а також випускників-бакалаврів інших вищих навчальних закладів спеціальності 014 Середня освіта (Фізичне виховання).Документ Професійно-прикладна фізична підготовка(ФОП Цьома С. П., 2017) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Чередніченко Сергій Вікторович; Cherednichenko Serhii Viktorovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychУ навчально-методичному посібнику на системній основі викладена історія становлення і розвитку прикладної фізичної культури, місце професійно-прикладної фізичної підготовки у сучасній системі фізичного виховання та основи її методики. Видання призначене для студентів-магістрантів навчальнонаукового інституту фізичної культури СумДПУ ім. А. С. Макаренка, а також студентів інших вищих навчальних закладів спеціальності 014 Середня освіта (Фізичне виховання).