Перегляд за Автор "Budianskyi Dmytro Vasylovych"
Зараз показуємо 1 - 19 з 19
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ GeoGebra as Means of Improving the Quality of Education(2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna Hryhorivna; Зігунова Інна Сергіївна; Zihunova Inna Serhiivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychThe article substantiates the use of dynamic mathematics software as effective means of formation of the functional thinking of pupils, which directly impact on the quality of mathematical education. The constructive approaches to solving mathematical problems by GeoGebra reduce the weight of analytical calculations. Such approaches put forward the need for skills to constract the desired configuration, take into account the dependencies between its parameters, visualize positions of possible results, even "see" the desired function, for which you need to determine extreme. The authors use GeoGebra in solving extreme problems using method based on constructing an empirical graph of the relations between the values and defining of extremum. Another method is based on the visualisation of spreadsheets of the values of the empirical function and their analysis. The effectiveness of the proposed approach was tested during 2015-2017 and was experimentally confirmed in the work on the research topic "The use of information technology in education" through the organization of math group works for pupils in the Sumy region. We tracked the overall level of academic achievement and its dynamics. Since the scale had two positions (right/wrong) and the results of educational achievements were not dependent on each other, we used the sign test. The statistical check at the significance level of 0.05 confirmed the positive impact of the group works on the quality of mathematical preparation of pupils.Документ Pозвиток творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в процесі сценічно-театралізованої діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Заїка Яна Володимирівна; Zaika Yana Volodymyrivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychОб'єкт дослідження – процес розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку із особливими освітніми потребами. Предмет дослідження – сценічно-театралізована діяльність як ефективна технологія розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку із особливими освітніми потребами. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні ефективності процесу розвитку творчих здібностей молодших школярів із особливими освітніми потребами засобами сценічно-театралізованої діяльності. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади процесу використання здобутків сценічно-театралізованої діяльності в інклюзивній освіті, а саме психолого-педагогічні підходи до розуміння сутності та структури творчих здібностей, етапи виникнення і розвитку інклюзивного театру, питання використання можливостей сценічно-театралізованої діяльності в інклюзивній освіті. У другому розділі представлено методичні аспекти розвитку творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в процесі сценічно-театралізованої діяльності, технологію організації роботи театрального колективу для дітей з особливими освітніми потребами, результати експериментальної перевірки ефективності сценічно-театралізованої діяльності у процесі розвитку творчих здібностей молодших школярів. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів та публікації. Окремі результати дослідження були представлені на двох конференціях: VIII Міжнародній заочній студентській науково-практичній конференції «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка), VII Міжнародній заочній студентській науково-практичній «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 75 сторінок, з них – 64 сторінки основного тексту, 3 таблиці, 61 джерело.Документ The Use of Virtual Physics Laboratories in Professional Training: the Analysis of the Academic Achievements Dynamics(2020) Semenikhina Olena Volodymyrivna; Drushliak Maryna Hryhorivna; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Udovychenko Olha Mykolaivna; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Друшляк Марина Григорівна; Юрченко Артем Олександрович; Удовиченко Ольга Миколаївна; Будянський Дмитро ВасильовичThe development of information technology cause the emergence of different classes of software such as virtual environment for various experiments. Among such a software, there are virtual physics laboratories that are means for educational, scientific and professional activities of physicists, physics teachers, computer science teachers and IT specialists. Numerous pedagogical findings confirm both positive dynamics and negative impact of such software on educational achievements. Given the ambiguity of the conclusions, we have formulated the problem: is it advisable to use virtual physics laboratories instead of relevant physics devices in the study of physics disciplines. The search for an answer to this question caused the organization and carrying out the pedagogical experiment, the results of which are presented in the article. Students of specialties “014 Secondary education (Physics)”, “014 Secondary education (Computer Science)”, “122 Computer science” were participants in the experiment. The purpose of the experiment was to study the dynamics of educational achievements of students whose training used virtual physics laboratories. Non-parametric sign test and Student’s test of comparison average values were used as methods of statistical analysis. Because of the experiment, the positive dynamics for all specialties were confirmed, but the largest dynamics were for the specialty 122 “Computer science”, and the smallest ones were for the specialty 014 “Secondary education (Physics)”. The best dynamics of results of IT students' achievements gives grounds to recommend to include more courses related to the study of information technologies in professional teachers’ training, because we consider this to be the cause of these results.Документ Використання вебінару в процесі вивчення курсу «Риторика» у закладах вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychФормулювання проблеми. З розвитком інформаційних технологій трансформується роль сучасного викладача, який повинен не лише володіти глибокими знаннями та відповідними професійними компетентностями у певній галузі, але й бути фахівцем щодо використання сучасних технологій у своїй професійній діяльності, а також сприяти розвитку студента у цьому напрямку. У зв’язку з цим, сьогодні необхідно переглянути існуючі форми і методи навчальної роботи. Однією з актуальних сучасних форм надання освітніх послуг є вебінар, який ми розглядаємо як ефективний інструмент розвитку риторичної культури студента в процесі вивчення риторики. Матеріали і методи. Дослідження базується на працях вітчизняних і зарубіжних науковців, які вивчають теоретико-методичні засади викладання риторики та суміжних дисциплін, проблеми підвищення рівня професійної майстерності, зокрема, розвитку риторичної культури сучасного педагога, питання використання інноваційних технологій в освітньому процесі. Для досягнення мети дослідження були використані методи як теоретичні (аналіз науково-методичних джерел, синтез, порівняння), так і практичні (спостереження, опитування тощо). Результати. Вебінар є ефективним інструментом вивчення риторики, зокрема історії та теорії красномовства, методики підготовки і виголошення промови, а також тем, спрямованих на розвиток головних структурних компонентів риторичної культури педагога: культури і техніки мовлення, артистизму, манери виступу тощо. Висновки. Вебінар, як форма дистанційного навчання, яка має відповідний арсенал можливостей, потребує адаптації комунікативно-творчих методів роботи, характерних для риторики, до особливостей інформаційного середовища, спеціальної підготовки викладача та студентів та належної організації навчального процесу та відповідного технічного забезпечення.Документ Використання творчої спадщини А. С. Макаренка у процесі формування педагогічного артистизму майбутніх учителів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті проаналізовано ідеї А. С. Макаренка щодо необхідності розвитку таких професійно-необхідних якостей учителя, як володіння голосом, мімікою, пластикою тіла тощо. Обґрунтовано необхідність використання цих положень у процесі формування педагогічного артистизму майбутніх учителів.Документ Виразне читання як елемент академічного красномовства в структурі професійної діяльності викладача вищої школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті досліджується актуальна проблема вдосконалення професійного мовлення викладача вищого навчального закладу шляхом формування навичок виразного читання. Майстерність володіння художнім словом автор відносить до галузі академічного красномовства. Розглянуто окремі історичні аспекти мистецтва декламації. Виявлено специфічні риси виразного читання в діяльності викладача вищого навчального закладу. Розглянуто зміст і структуру поняття «виразне читання», зокрема такі його складові як інтонація, пауза, темпоритм, мелодійність, техніка мовлення тощо. Докладно представлено методи розвитку навичок виразного читання педагога.Документ Виразні засоби хореографічної композиції(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ревенко Анна Валеріївна; Revenko Anna Valeriivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychОб’єкт дослідження – хореографічна композиція як основа постановочного процесу у мистецтві танцю. Предмет дослідження – виразні засоби сучасної хореографії, які збагачують і урізноманітнюють хореографічну композицію. Мета дослідження – виявити та проаналізувати найбільш актуальні виразні засоби хореографічної композиції у сучасному мистецтві танцю . Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначений науковий апарат дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи хореографічного мистецтва, зокрема розглянуто різні підходи до тлумачення поняття «хореографія», засоби виразності хореографічного мистецтва, його специфічні риси; представлено сутність, структуру, прийоми та засоби створення хореографічної композиції, драматургію танцювального номера. У другому розділі розглянуто роль і особливості артистизму танцівника в процесі виконання модерн-танцю, проаналізовано виразні засоби створення художнього образу хореографічної постановки, досліджено виразні засоби сучасної хореографії, зокрема малюнок танцю як один із головних виразних засобів. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів та публікації. Окремі результати дослідження були представлені на I студентській науковій конференції «Культура і мистецтво: актуальні дискурси» (3 листопада 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 62 сторінки, з них – 60 сторінок основного тексту.Документ Лекція як риторична подія у структурі риторичної культури викладача вищого навчального закладу(2016) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті досліджується актуальна проблема сучасної освіти – вдосконалення традиційного методу викладання у вищому навчальному закладі лекції засобами ораторського мистецтва. На думку автора, лекція, відповідно до вимог сьогодення, має розглядатися як риторична подія, яку слід розуміти як єдність дискурсу, риторичної ситуації, екстра-лінгвістичних і психолого-педагогічних характеристик студентської аудиторії. Розглянуто зміст і специфічні риси поняття «риторична подія». Докладно представлено етапи підготовки та презентації лекції як риторичної події відповідно до канонів класичної риторики. Автор також наголошує на необхідності розвитку риторичної культури викладача вищої школи, елементом якої є риторична подія, з метою підвищення якості професійно-педагогічної діяльності.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Неокласичні тенденції в класичній хореографії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Тимошенко Євгенія Руслана; Tymoshenko Yevheniia Ruslana; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychОсновною метою кваліфікаційної роботи є виявлення найбільш поширених неокласичних тенденцій у класичній хореографії сьогодення. Об’єктом дослідження обрано сучасне хореографічне мистецтво. Предметом дослідження є особливості втілення неокласичних тенденцій у сучасній класичній хореографії. В роботі було виявлено найбільш поширені неокласичні тенденції у класичній хореографії сьогодення. Досліджено та сформовано сутність таких понять як класика, класичний танець, хореографічна лексика. Було виявлено особливості підготовки танцівника класичного стилю та аргументовано необхідність вивчення класичної балетної хореографії при підготовці сучасного танцівника. Також, в роботі було проаналізовано сучасні класичні хореографічні постановки на предмет використання в них неокласичних тенденцій.Документ Педагогічний артистизм викладача хореографії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті розглянуто зміст, структуру, особливості педагогічного артистизму викладача хореографії. Теоретично обґрунтовано положення щодо необхідності використання елементів театральної педагогіки у процесі підготовки майбутнього викладача хореографії до професійної діяльності.Документ Риторична культура викладача математики вищої школи як основа сучасного академічного красномовства(2016) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaВ статті розкрито зміст поняття риторична культура викладача математики вищої школи, описано основні жанри сучасного академічного красномовства та особливості проблеми становлення риторичної особистості викладача математики.Документ Риторичні засади української культури козацької доби(2014) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті здійснено аналіз деяких елементів козацької культури щодо їх риторичного змісту. Автором досліджено специфічні риси козацького красномовства та умови їх виникнення й розвитку. Зокрема, розглянуто риторичні засади козацьких літописів. Проаналізовано риторичні фігури, використані в українському фольклорі, а саме в думах, піснях, прислів’ях. Розглянута роль Києво-Могилянської академії в риторичній підготовці козацької старшини. Представлено фрагменти промов українських гетьманів, які є зразками козацького красномовства. Автором доводиться думка про необхідність ґрунтовного вивчення та широкого використання козацької риторичної спадщини в сучасному навчально-виховному процесі.Документ Роль театрального мистецтва в педагогічній системі А. С. Макаренка(2013) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті описано досвід А. С. Макаренка в галузі організації діяльності театрального колективу як засобу виховної роботи. На прикладі закладів, очолюваних А. С. Макаренком, докладно розглянуто методи, форми роботи в аматорському театрі. Автор досліджує постановки, які були здійснені в різні часи, репертуар колективу, внесок артистів Харківського театру російської драми в розвиток театральної справи при комуні ім. Ф. Дзержинського. Розкрито режисерський, акторський і драматургічний аспект творчості А. С. Макаренка.Документ Театральний художник Іван Григорович Курочка-Армашевський: етапи життєвого та творчого шляху(Гельветика, 2024) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті досліджено сутність і особливості театральної сценографії, розглянуто значення та роль художника в роботі над театральною постановкою. Зокрема доведено, що сценографія є одним із ключових елементів театрального дійства, що поглиблює та розширює мистецький вплив вистави та створює для глядачів незабутнє видовище. Сценографія взаємодіє з усіма елементами вистави, як-от акторська майстерність, музика, сценарій і режисура, створює особливу театральну реальність. Цей вид мистецтва сприяє гармонійному синтезу різних художніх компонентів і забезпечує їх взаємодію для досягнення максимальної виразності. Основну увагу зосереджено на життєвій і творчій біографії одного із провідних українських театральних художників ХХ століття, уродженця Сумщини, Івана Григоровича Курочки-Армашевського. Розглянуто найбільш вагомі театральні постановки, оформлені художником у період роботи в Київському оперному театрі. Зазначено, що роботи І. Курочки-Армашевського були відзначені новаторськими пошуками, що увібрали в себе основні риси авангардистського мистецтва першої половини ХХ століття. Експресивність, гармонійне поєднання барв декорацій і костюмів, метафоричність були характерними рисами митця, які особливо яскраво були втілені в його ранніх роботах. У статті представлено процес трансформації поглядів митця на образну мову сценографії під впливом об’єктивних і суб’єктивних чинників. Досліджено маловідомий період життя художника в еміграції, зокрема участь у мистецьких виставках, оформлення вистав українських театрів, розпис культових споруд. У висновках зазначено, що театральний художник відіграє надзвичайно важливу роль у створенні театральної постановки. Наголошено, що вивчення біографії та творчої спадщини видатних представників української сценографії, особливо пов’язаних із малою батьківщиною, є актуальною та важливою мистецтвознавчою проблемою.Документ Формування професійного іміджу майбутнього вчителя(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті досліджується поняття «імідж» як складова успіху сучасної людини, аналізуються підходи до вивчення іміджу, розглядається сутність, структура, специфіка і шляхи формування професійного іміджу майбутнього вчителя.Документ Формування риторичної компетентності майбутніх учителів історії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті досліджується проблема формування риторичної компетентності майбутніх учителів історії. Розглянуто зміст і структуру поняття «риторична компетентність». На основі аналізу розділів класичної риторики запропоновано етапи і методи формування цієїякості у студентів історичного факультету.Документ Формування риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Данко Юлія Миколаївна; Danko Yuliia Mykolaivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychУ статті розглянуто проблему формування риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти в процесі навчання у вищій школі. Представлено сутність і структуру риторичної культури корекційного педагога. Запропоновано шляхи вдосконалення комунікативно-риторичної підготовки корекційних педагогів у закладах вищої освіти: практично-орієнтоване вивчення «Риторики» та «Основ акторської майстерності», використання в навчальному процесі інформаційних технологій, позанавчальна діяльність.Документ Формування риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Данко Юлія Миколаївна; Danko Yuliia Mykolaivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro VasylovychОб’єкт дослідження − процес підготовки до професійної діяльності майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти. Предмет дослідження − система науково-методичного забезпечення розвитку риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти. Мета дослідження – з’ясувати роль риторичної культури у професійній діяльності корекційного педагога та визначити найбільш ефективні методи формування цієї якості. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади процесу розвитку риторичної культури майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти, а саме місце педагогічної риторики у системі підготовки фахівця галузі освіти, сутність і структуру риторичної культури корекційного педагога, а також виконавський компонент цієї системної якості. У другому розділі представлено методичні аспекти розвитку риторичних якостей майбутніх працівників закладів інклюзивної освіти в процесі підготовки до професійної діяльності, зокрема можливості тренінгу, використання сучасних технологій та електронних освітніх ресурсів, а також хід і результати експериментальної роботи. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів та публікації. Окремі результати дослідження були представлені на двох конференціях: VIII Міжнародній заочній студентській науково-практичній конференції «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка), VII Міжнародній заочній студентській науково-практичній «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., СумДПУ ім. А.С. Макаренка). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 77 сторінок, з них – 64 сторінки основного тексту, 1 таблиця, 56 джерел.