Перегляд за Автор "Bespalova Oksana Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Алгоритм програми фізичної терапії пацієнтів із переломами дистального метаепіфізу променевої кістки у постіммобілізаційному періоді(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шатрюк Анна Олександрівна; Shatriuk Anna Oleksandrivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті проаналізовано і систематизовано сучасні науково-методичні знання і результати вітчизняного і закордонного досвіду з проблеми реабілітаційного втручання при переломах дистального метаепіфізу променевої кістки та на основі цього розроблено програму фізичної терапії для пацієнтів з переломами дистального метаепіфізу променевої кістки у постіммобілізаційном періоді.Документ Аналіз впливу біомеханічних особливостей спортсменів-лучників на процес травматизації ротаторної манжети плечового суглоба(2021) Смаль Ю.В.; Smal Yu.V.; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaВ статті поданий біомеханічний аналіз змагальної вправи спортсменів зі стрільби із лука. Встановлено, що систематичне перенавантаження м’язів ротаторної манжети плеча призводить до мікротравматизації її стуктурних компонентів. Зокрема тривале статичне напруження м’язів розгиначів плечового суглоба призводить до розвитку нестабільності плечового суглоба, що у подальшому сприяє розвитку професійних травм спортсменів. Серед основних патологій виділяють розвиток імпінджменту.Документ Засоби фізичної терапії у профілактиці та реабілітації літніх людей із саркопенією: аналітичний огляд(2021) Беспалова Оксана Олександрівна; Бугаєнко Тетяна Вікторівна; Усова Оксана Василівна; Якобсон Олена Олександрівна; Вайда Олена Валентинівна; Бударна Олена Юріївна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Buhaienko Tetiana Viktorivna; Usova Oksana Vasylivna; Yakobson Olena Oleksandrivna; Vaida Olena Valentynivna; Budarna Olena YuriivnaМета роботи: аналіз практичного досвіду застосування засобів фізичної терапії для профілактики розвитку та уреабілітації людей літнього віку із саркопенією Матеріали та методи: аналіз та систематизація сучасної вітчизняної та зарубіжної літератури з метою виявлення анатомо-фізіологічних змін, які виникають у наслідок розвитку саркопенії, розкриття основних причин її розвитку, визначення ключових показників та клінічних ознак, за якими встановлюється реабілітаційний діагноз відповідно до МКБ-10 та МКФ, а також вивчення досвіду сучасних практиків щодо основних стратегій реабілітаційного втручання, де головним засобом виступають фізичні вправи. Результати. Проблема саркопенії, як однієї із поширених хвороб осіб літнього віку, на сьогодні є остатньою актуальною, адже її розвиток призводить до погіршення якості життя, підвищення ризику інвалідизації та передчасної смертності людини. Під саркопенією розуміють стан організму, який характеризується прогресуючою та генералізованоювтратоюм’язової маси та сили. Найчастіше вона розвивається у літніх людей, і пов’язана із природніми віковими змінами в організмі, наявними захворюваннями та особливостями життєдіяльності, зокрема рівнем повсякденної рухової активності, особливостями харчування. Основними діагностичними показниками саркопенії є м’язова сила, м’язова маса та фізична працездатність. Висновки. Науково доведено, що систематичне виконання адекватного функціональним можливостям організму фізичного навантаження може бути використане як ефективний засіб профілактики саркопонії незалежно від віку людини. Серед основних видів вправ, які можуть бути включені до програми здоровчої фізичної культури, виділяють аеробні, силові та функціональні вправи. Встановлено, що функціональні вправи не впливають на розвиток силових показників. Вправи аеробного характеру надають загальнотонізуючий вплив на весь організм людини, сприяють розвитку кардіо-респіраторної системи, загальної витривалості, а також відіграють ключову роль у метаболічному контролі, але не призводять до м’язової гіпертрофії і не мають вираженого стимулюючого ефекту щодо кісткової тканини. Основними для підвищення силових показників великих м’язових груп та розвитку гіпертрофії є силові вправи різних типів, які виконуються з подоланням зовнішнього опору (гантелей, обтяжувачів, гумових амортизаторів тощо). Найбільшого ефекту у розвитку сили можна досягти за умови дотримання правильного харчування, яке передбачає вживання білкової їжі протягом години після силового тренування (включення до харчового раціону повноцінного білка за відсутності протипоказань з боку нирок).Документ Організація реабілітаційно-оздоровчої роботи серед дітей із дефектами нижніх кінцівок в умовах СДНЗ(2014) Руденко А. М.; Rudenko A. M.; Звіряка Олександр Миколайович; Zviriaka Oleksandr Mykolaiovych; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті подається теоретичне обґрунтування необхідності застосування різних форм гідрокінезотерапії в комплексній програмі оздоровчо-реабілітаційної спрямованості в умовах спеціалізованого дошкільного навчального закладу, з дітьми які мають дефекти нижніх кінцівок: вальгусна деформація нижніх кінцівок (34%); дисплазія кульшового суглоба (30%); плоскостопість (25%); плоско-вальгусні ступні (15%); укорочення кінцівок (5%). Використання властивостей водного середовища дає змогу уникати зайвого осьового навантаження на уражені суглоби, нормалізувати тонус м’язів і психоемоційний стан.Документ Педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії до впровадження фізкультурно-оздоровчих технологій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті висвітлено педагогічні умови організації навчального процесу у ЗВО під час підготовки майбутніх фахівців фізичної терапії та ерготерапії (фізичної реабілітації) до впровадження фізкультурно-оздоровчих технологій у їх професійній діяльності: модернізація змісту професійної підготовки шляхом упровадження практично орієнтованих технологій із організації фізкультурно-оздоровчих технологій; створення відповідного освітньо-розвивального середовища; створення стійкої позитивної мотивації до оволодіння сучасними фізкультурно-оздоровчими технологіями та ціннісного ставлення до діяльності, спрямованої на відновлення здоров'я людини.Документ Перевірка ефективності програми фізичної реабілітації дітей з плоско-вальгусною деформацією стоп(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Авраменко Надія; Avramenko Nadiia; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті теоретично обґрунтована комплексна програма фізичної реабілітації для дітей з вальгусною деформацією нижніх кінцівок на основі лікувальної фізичної культури та лікувального масажу.Документ Питання фізкультурно-оздоровчих технологій у науково-практичному дискурсі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Бугаєнко Тетяна Вікторівна; Buhaienko Tetiana Viktorivna; Авраменко Надія; Avramenko NadiiaУ даній статті авторами розглянуто сутність фізкультурно-оздоровчих технологій як основного структурного компонента реабілітаційних програм, спрямованих на збереження, зміцнення здоров'я, підвищення працездатності, профілактику захворювань або відновлення ушкоджених функцій, усунення порушень унаслідок основного захворювання або супутніх уражень; визначено основні етапи їх розвитку, структуру та базові компоненти.Документ Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва в україні в умовах воєнного стану: проблеми та перспективи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті окреслено проблеми та перспективи професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах воєнного стану. Серед проблем визначено такі, як: руйнування та пошкодження закладів вищої освіти України, масштабне переміщення населення, вимушене перебування на тимчасово окупованих територіях, погіршення психоемоційного стану учасників освітнього процесу, складність організації освітнього процесу в дистанційному форматі та неможливість повноцінного доступу до навчання, неможливість створення безпечних умов для організації освітнього процесу в будь‐якій формі, зниження мотивації навчання через умови постійної невизначеності, нестабільний психоемоційний стан і часті сповіщення про повітряну тривогу, а для деяких учасників освітнього процесу, які перебувають у зоні активних воєнних дій, – обстрілів. Автором запропоновано можливі перспективи навчання майбутніх учителів музичного мистецтва в Україні в умовах воєнного часу, як‐от: активізація проведення індивідуальних музичних занять за спеціалізаціями у форматі реального часу з використанням програм Zoom, Google Classroom та Google Meet; використання практики показу відео‐ занять як викладачів університету, так і запрошених лекторів та відомих митців; застосування сучасних інформаційних технологій, які дають змогу відкрити нові перспективи для підвищення якості освітнього процесу (програмні розробки, цифрові сервіси та платформи, мультимедійні засоби); залучення здобувачів вищої освіти до науково‐дослідницької роботи; участь студентів у мистецьких конкурсах, фестивалях різного рівня; залучення до здійснення концертно‐просвітницької діяльності.Документ Професійна підготовка фахівців з фізичної терапії та ерготерапії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Арєшина Юлія Борисівна; Arieshyna Yuliia Borysivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaМетою статті є розкриття сутності ключових понять галузі: «фізична терапія» та «ерготерапія» й основних нормативно-правових документів, що регламентують професійну підготовку фахівців із фізичної терапії, ерготерапії в Україні. Для досягнення поставленої мети нами були обрані такі методи дослідження: теоретичний аналіз спеціальної науково-методичної літератури та нормативно-правової документації в напрямі фахової підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії, узагальнення результатів дослідження науковців. У результаті було узагальнено підходи до трактування понять: «фізична реабілітація», «фізична терапія» і «ерготерапія» у вітчизняній та міжнародній науково-методичній літературі й конкретизовано їх сутність; представлено історичний шлях розвитку спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» і його поетапні перетворення; представлено перелік і розкрито зміст основної нормативно-правової документації, що регламентують процес професійної підготовки фахівців із фізичної терапії, ерготерапії в закладах вищої освіти України; розглянуто кваліфікаційну характеристику фахівців, яка включає професійні функції і зміст професійної діяльності.Документ Сутність та структурні компоненти готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії, ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті розглянуто тлумачення поняття «готовності» в різних наукових аспектах. Розкрито сутність готовності майбутніх бакалаврів із фізичної терапії та ерготерапії до впровадження фізкультурно-оздоровчих технологій, яка визначається як інтегративна якість особистості й характеризується його прагненням до професійної самореалізації впродовж трудового життя. Визначено та обґрунтовано структуру готовності майбутніх фахівців до впровадження фізкультурно-оздоровчих технологій, що представлена такими компонентами, як: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-змістовий, суб’єктно-діяльнісний.Документ Форми організації позакласної роботи учнів молодших класів та їх вплив на фізичний школярів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Бондаренко Юлія; Bondarenko Yuliia; Гаркавина Євгеній; Harkavyna Yevheniy; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Гончаренко Володимир Іванович; Honcharenko Volodymyr Ivanovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychСтаття присвячена організації позакласної роботи учнів молодших класів. Аналізується вплив різних форм організації позакласної роботи учнів на їх фізичний розвиток. Професіоналізм педагога полягає в оволодінні найбільшою кількістю форм роботи та вмінням їх використовувати для вирішення конкретної педагогічної задачі з максимальним виховним ефектом. Вирішення цього важливого завдання покладено насамперед на систему освіти, що потребує принципово нових підходів до навчання, виховання та підготовки до самостійного життя підростаючого покоління, постійного оновлення форм та методів навчання з метою більш ефективного їх впливу на розвиток творчої особистості учня. На сучасному етапі фахівцями, вчителями фізичної культури постійно ведеться робота з пошуку раціонального підходу до використання часу, що відводиться на шкільне фізичне виховання. Добитися поліпшення здоров’я в рамках тільки уроків фізичної культури практично неможливо, а також повною мірою подолати наростаючу гіподинамію і гипокінезію. Крім тоголише незначна частина школярів охоплена позакласними і позашкільними формами фізкультурних занять, тому компенсувати недостатню оздоровчу ефективність шкільної системи фізичного виховання покликані, в тій чи іншій мірі, позакласні заняття, основним напрямком діяльності яких є активний відпочинок з використанням фізичних вправ, ігор,змагань тощо. .Документ Формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності(2019) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ дисертації обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності, яка базується на комплексі методологічних підходів (системного, особистісного, діяльнісного, аксіологічного, компетентнісного) та сукупності специфічних принципів (інтеграції професійно-орієнтованих знань, практичної спрямованості підготовки, формування здоров’язбережувального середовища), передбачає удосконалення змісту професійної підготовки шляхом посилення міжпредметних зв’язків, формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно-оздоровчої діяльності, удосконалення процесу професійної підготовки у напрямі введення в освітній процес технологій проблемного й інтерактивного навчання з використанням різних форм (проблемна лекція, лабораторні заняття, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика), методів (проблемні, інтерактивні, проектні) й засобів (комплекси фізкультурно- оздоровчих вправ інноваційної спрямованості та ІКТ).Документ Формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності(2019) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ дисертації обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування готовності майбутніх бакалаврів з фізичної терапії та ерготерапії до застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності, яка базується на комплексі методологічних підходів (системного, особистісного, діяльнісного, аксіологічного, компетентнісного) та сукупності специфічних принципів (інтеграції професійно-орієнтованих знань, практичної спрямованості підготовки, формування здоров’язбережувального середовища), передбачає удосконалення змісту професійної підготовки шляхом посилення міжпредметних зв’язків, формування мотиваційно-ціннісного ставлення до фізкультурно-оздоровчої діяльності, удосконалення процесу професійної підготовки у напрямі введення в освітній процес технологій проблемного й інтерактивного навчання з використанням різних форм (проблемна лекція, лабораторні заняття, семінари, ділова гра, тренінги, виробнича практика), методів (проблемні, інтерактивні, проектні) й засобів (комплекси фізкультурно-оздоровчих вправ інноваційної спрямованості та ІКТ).Документ Фізична терапія cлaбозорих дiтей дошкiльного вiку(2018) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Ярмак Єлизавета Олександрівна; Yarmak Yelyzaveta OleksandrivnaУ cтaттi теоретично обґрунтовaна програма розвитку координаційних здібностей cлaбозорих дiтей дошкiльного вiку зacобaми фiзичної терапії.Документ Фізична терапія жінок після кесаревого розтину(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Подопригора Марина Олександрівна; Podopryhora Maryna Oleksandrivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті обґрунтовано та описано програму фізичної терапії жінок після кесаревого розтину на амбулаторному етапі реабілітації, що направлена на інтенсифікацію функціонального відновлення кістково-м’язової системи породіль та оптимізації їх психоемоційного стану.Документ Фізична терапія жінок після кесаревого розтину(2020) Подопригора Юлія Олександрівна; Podopryhora Yuliia Oleksandrivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaМагістерська робота присвячена проблемі фізичної терапії жінок після кесаревого розтину на амбулаторному етапі реабілітації. Мета магістерського дослідження полягає у науковому обґрунтуванні, розробці та експериментальній апробації програми фізичної терапії жінок після кесаревого розтину на амбулаторному етапі реабілітації. У роботі проаналізувано сучасний стан дослідженості проблеми фізичної терапії жінок після кесаревого розтину. Обґрунтовано та розроблено програму фізичної терапії жінок після кесаревого розтину на амбулаторному етапі реабілітації що передбачала реалізацію в два етапи: амбулаторний (в умовах жіночої консультації лікарні), позамбулаторний (самостійні заняття в домашніх умовах, умовах спортивного центру). Досліджено ефективність розробленої програми фізичної терапії жінок після кесаревого розтину на амбулаторному етапі реабілітації експериментальним шляхом. Передбачається, що інтенсифікації функціонального відновлення кістково-м’язової системи породіль та оптимізації їх психоемоційного стану сприятиме поетапна програма фізичної терапії жінок після кесаревого розтину на амбулаторному етапі реабілітації. Відмінними особливостями програмного забезпечення фізичної терапії в умовах жіночої консультації стало комплексне застосування терапевтичних вправ, занять на велотренажері, лікувального масажу, фізіотерапії та активне виконання терапевтичних вправ Кегеля та фітбол-гімнастики в поза амбулаторних умовах; набула подальшого розвитку фізична терапія жінок після кесаревого розтинуДокумент Фізична терапія пацієнтів другого зрілого віку із артрозами колінних суглобів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Лебедєва Марія Ігорівна; Lebedieva Mariia Ihorivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaМагістерська робота присвячена актуальності проблемі фізичної терапії пацієнтів другого зрілого віку із артрозами колінних суглобів. Мета магістерського дослідження полягає у розробці та науковому обґрунтуванні програмі фізичної терапії пацієнтів другого зрілого віку із артрозами колінних суглобів для відновлення функціональних можливостей уражених суглобів. У роботі проаналізовано, систематизовано за узагальнено наявні науково-методичні зарубіжні та вітчизняні роботи науковців з питань фізичної терапії другого зрілого віку із артрозами колінних суглобів. Визначено основні проблеми пацієнтів із артрозами колінних суглобів: біль та набряк колінних суглобів, зменшення рухливості та амплітуди рухів у суглобах, погіршення сну, психоемоційного стану та якість працездатності хворих та на протязі впровадження розробленої програми фізичної терапії досліджено динаміку відновлення рухливості у суглобів при артрозах колінних суглобів. Розроблена програма фізичної терапії раціонально поєднує кінезотерапію, лікувальний масаж, механотерапію та апаратні фізіотерапевтичні процедури, які дозволять зменшити біль, збільшити рухливість колінних суглобів, зміцнити м’язи стегна та покращити якість життєдіяльності та працездатності. Для оптимізації реабілітації необхідно орієнтуватися на індивідуальні особливості пацієнтів та складанні категоріального профілю за допомогою МКФ для збільшення ефективності програми фізичної терапії та тривалості ремісії.Документ Фізична терапія пацієнтів після апендиктомії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Подопригора Марина Олександрівна; Podopryhora Maryna Oleksandrivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaУ статті проаналізовано, узагальнено та систематизовано існуючі підходи і результати практичного досвіду з питань фізичної терапії пацієнтів після апендиктомії. Науково обґрунтовано програму фізичної терапії пацієнтів після апендиктомії в ранньому післяопераційному періоді.Документ Фізична терапія пацієнтів після апендиктомії(2020) Подопригора Марина Олександрівна; Podopryhora Maryna Oleksandrivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaМагістерська робота присвячена проблемі фізичної терапії пацієнтів після апендиктомії. Мета магістерського дослідження полягає у науковому обґрунтуванні та розробці програми фізичної терапії пацієнтів після апендиктомії в ранньому післяопераційному періоді, що направлена на профілактику післяопераційних ускладнень. У роботі проаналізовано, узагальнено та систематизовано існуючі підходи і результати практичного досвіду з питань фізичної терапії пацієнтів після апендиктомії. Розроблено та науково обґрунтовано програму фізичної терапії пацієнтів після апендиктомії в ранньому післяопераційному періоді. Оцінено ефективність впливу запропонованих засобів та методів фізичної терапії на функціональний стан пацієнтів після апендиктомії. Передбачалося, що застосування засобів фізичної терапії (кінезотерапії, масажу, фізіотерапії та позиціонування) дозволить зменшити кількість післяопераційних ускладнень, сприятиме підвищенню функціональних можливостей організму пацієнтів та прискорить відновні процеси.Документ Фізична терапія пацієнтів із переломами дистального метаепіфізу променевої кістки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шатрюк Анна Олександрівна; Shatriuk Anna Oleksandrivna; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana OleksandrivnaМагістерська робота присвячена проблемі фізичної терапії пацієнтів із переломами дистального метаепіфізу променевої кістки у постіммобілізаційному періоді. Мета магістерського дослідження полягає у розробці програми фізичної терапії для пацієнтів з переломами дистального метаепіфізу променевої кістки у постіммобілізаційному періоді та перевірці її ефективності. У роботі проаналізовано і систематизовано сучасні науково-методичні знання і результати вітчизняного і закордонного досвіду з проблеми реабілітаційного втручання при переломах дистального метаепіфізу променевої кістки. Підібрано адекватні методи функціональної діагностики верхньої кінцівки після перелому дистального метаепіфізу променевої кістки. Обґрунтовано та розроблено програму фізичної терапії для пацієнтів з переломами дистального метаепіфізу променевої кістки у постіммобілізаційному періоді та перевірено її ефективність.