Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих учених за Автор "Bondarenko Yuliia Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Активізація учнів початкових класів із затримкою психічного розвитку до вивчення математики(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Левченко Інна; Levchenko Inna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статті автором визначено і описано психолого-педагогічні умови активізації учнів початкових класів із затримкою психічного розвитку до вивчення математики. Автором визначено форми, методи, прийоми, засоби відповідно до виділених психолого-педагогічних умов.Документ Досвід використання кінезіологічних вправ з розвитку нейромоторики в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Вікторова Вікторія; Viktorova Viktoriia; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі висвітлено практику використання в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами кінезіологічних вправ з розвитку нейромоторики. Відібрані вправи систематизовано по групам з урахуванням рівня складності і задіювання різних систем організму. Розроблено педагогічні умови їх використання під час корекційно-розвиткових занять з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку.Документ Законодавчі засади розвитку інклюзивної освіти в Україні(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Головенко Іван; Holovenko Ivan; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ роботі здійснено аналіз законодавчо-нормативних документів, що регламентують право на освіту осіб з особливими освітніми потребами в аспекті організаційних, фінансових, понятійних засад, методичного й аналітичного забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, рівневої підтримки дитини з особливими освітніми потребами в освітньому процесі тощо.16 Визначено, що інклюзивна освіта в Україні проходить досить тривалий шлях свого розвитку з кардинальними змінами на тлі законодавства.Документ Корекційна спрямованість уроків читання учнів з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Захарченко Катерина; Zakharchenko Kateryna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі розглянуто проблему корекційної спрямованості уроків читання учнів з інтелектуальними порушеннями, висвітлено шляхи посилення корекційної ефективності цих уроків завдяки використанню спеціальних вправ і ігор, які було укладено, систематизовано і упроваджено у добукварний, букварний і післябукварний періоди навчання грамоти. Подано загальні рекомендації вчителям щодо використання запропонованих вправ у роботі з учнями з інтелектуальними порушеннями. Ефективність використання запропонованих шляхів підтверджено педагогічним експериментом.Документ Корекційний вплив театралізованої діяльності на розвиток мовлення дошкільників із затримкою психічного розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Терещенко Назар; Tereshchenko Nazar; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі розглянуто проблему корекційного впливу театралізованої діяльності на розвиток мовлення дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Виявлено, що знайомство дітей із затримкою психічного розвитку з театралізованою діяльністю починається з молодшого дошкільного віку через пальчиковий і ляльковий театри, театралізовані ігри і сприяє мовленнєвій активності, комунікації, збагаченню словника, удосконаленню звукової культури, інтонаційного ладу та формуванню уваги, пам’яті, просторових уявлень, що є фундаментом розвитку мовлення. Ключові слова:Документ Корекційно-розвиткова робота у структурі психологопедагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Карпенко Руслана; Karpenko Ruslana; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі висвітлено питання забезпечення корекційно-розвитковими послугами у закладі освіти з інклюзивним навчанням. Наведено сутність основоположних понять: «психолого-педагогічний супровід», «корекція», «компенсація»,окреслено напрямки надання корекційно-розвиткових послуг відповідно дочинного законодавства. Виявлено, що у структурі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами важливе місце посідає корекційно-розвиткова робота, що проводиться фахівцями спеціальної освіти за умови вивчення дитини, що уможливлює її проведення як в індивідуальній так і груповій формах роботи.Документ Особливості навчальної діяльності учнів із порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Корж Лариса; Korzh Larysa; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі автором висвітлено загальні особливості навчальної діяльності учнів початкових класів із порушеннями інтелектуального розвитку, що обумовлені недорозвитком пізнавальних процесів, які відображається на сприйманні, осмисленні навчального матеріалу, застосуванні його на практиці. Показано важливість організації корекційно спрямованого навчання.Документ Особливості проведення корекційно-розвиткових занять з ритміки з дітьми із затримкою психічного розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Чайка Юлія; Chaika Yuliia; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі висвітлено проблему специфіки проведення корекційно-розвиткових занять з ритміки з дітьми із затримкою психічного розвитку, представлено сутність поняття «Ритміка», її корекційні можливості у роботі з дітьми досліджуваної категорії. Автором здійснено аналіз програмового матеріалу з організації корекційно-розвиткового заняття з ритміки з молодшими школярами із затримкою психічного розвитку, виділено основні ікорекційні завдання, засоби корекційного впливу.Документ Розвиток просторової організації рухів дошкільників зі зниженим зором засобами музично-ритмічної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Миндрул Катерина; Myndrul Kateryna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статті показано важливість корекційної складової навчально виховного процесу дітей з порушеннями зору. Є розвиток рухової активності, який здійснюється в процесі фізичного виховання та лікувальної фізкультури що передбачає спеціальні заняття з ритміки, які спрямовані на подолання гіподинамії, зумовленої труднощами зорово-рухового орієнтування у просторі. Оскільки порушення зорового сприймання спричиняє недоліки фізичного розвитку (некоординованість рухів, їх аритмічність, невміння узгоджувати рухи з характером музики, темпом, ритмом тощо), виникає необхідність більше спрямовувати навчально-виховну роботу на музично-ритмічних заняттях на корекцію та розвиток у дітей дошкільного віку, з порушеннями зору сенсорнорухової сфери.Документ Розвиток у дошкільників із порушеннями мовлення потреби у спілкуванні: теоретичний аналіз(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Гиленко Юлія; Hylenko Yuliia; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі автором здійснено теоретичний аналіз проблеми розвитку потреби у спілкуванні у дошкільників із порушеннями мовлення. Висвітлено етапи оволодіння дітьми мовленням як засобом спілкування протягом перших років життя та етапи розвитку потреби у спілкуванні дитини з дорослим. Описано психологічні особливості дітей із порушеннями мовлення, що негативно позначаються на процесі формування і розвитку мовлення як засобу комунікації.Документ Роль асистента вчителя в командній роботі закладу загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Багно Валерія; Bahno Valeriia; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі розглянуто проблему ролі асистента вчителя в командній роботі закладу загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням. Визначено, що асистент вчителя є педагогічним працівником, рівноправним членом педагогічного колективу закладу, що бере участь в освітньому процесі відповідно до своїх обов’язків, визначеними у нормативних документах. Автором висвітлено аспекти співпраці усіх членів команди психолого-педагогічного супроводу. Акцентовано увагу на шляхах співробітництва асистента вчителя з вчителем класу, охарактеризовано моделі їх професійної взаємодій, окреслено низку причин, які заважають співробітництву між усіма членами команди супроводу. Діяльність асистента вчителя як рівноправного учасника команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами сприятиме ефективній реалізації інклюзивної освіти на тернах України.Документ Роль керівника закладу в організації інклюзивного освітнього середовища(2023) Шмелькова Олена; Shmelkova Olena; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статі розглянуто проблему ролі керівника закладу загальної середньої освіти в організації інклюзивного середовища. Визначено, що директор є ключовою фігурою у його формуванні, виконуючи ролі лідера і менеджера. Він має забезпечити рівний доступ до освіти всім її здобувачам і створити для них89 комфортне освітнє середовище, у якому постійно створюються максимально сприятливі умови для розвитку потенціалу кожної дитини. За результатами теоретичного аналізу у роботі представлено для керівників закладів освіти алгоритм організації інклюзивного середовища, застосування елементів якого сприятиме формуванню позитивного іміджу школи та створенню середовища, яке гарантує кожному здобувачеві рівні умови.Документ Сенсорний розвиток дітей зі зниженим зором як напрям корекційної роботи тифлопедагога(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Даниленко Дарина; Danylenko Daryna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статті автором висвітлено проблему проведення корекційних занять з сенсорного розвитку дітей зі зниженим зором. Розкрито досвід роботи з формування і розвитку у дошкільників основних сенсорних функцій таких, як розрізнення за кольором, формою, величиною. Наведено приклади корекційних ігор, які можуть використовувати у своїй діяльності вчителі-дефектологи (тифлопедагоги). Приділення уваги сенсорному розвитку дитини зі зниженим зором сприяє удосконаленню органів відчуття, накопиченню уявлень про навколишній світ.Документ Художньо-продуктивна діяльність як засіб підтримки дошкільників з порушеннями зору під час війни(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Гузь Інна Борисівна; Huz Inna Borysivna; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Bondarenko Yuliia AnatoliivnaУ статті висвітлено питання залучення дошкільників зі зниженим зором до художньо-продуктивної діяльності, як одного із засобу підтримки під час війни. Проведено науковий аналіз ступеня дослідження художньо-продуктивної діяльності фахівцями. Указано, що дана діяльність виступає потужним інструментом подолання кризових ситуацій у дітей з порушеннями зору. Конкретизовано, що колосальний вплив на особистість дитини даної категорії, на її подальший розвиток, навчання та соціалізацію мають різновиди художньопродуктивної діяльності на відповідних заняттях або під час проведення самостійної художньої діяльності.