Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Автор "Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дихальна гімнастика як засіб розвитку мовленнєвого дихання дітей з тяжкими порушеннями мовлення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Качур Тетяна Михайлівна; Kachur Tetiana Mykhailivna; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaОб'єктом дослідження є мовленнєве дихання дошкільників середнього віку з ТПМ – ЗНМ ІІ рівня мовленнєвого розвитку. Предмет дослідження – дихальна гімнастика як засіб розвитку мовленнєвого дихання обраної категорії дошкільників. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади проблеми розвитку мовленнєвого дихання дошкільників із тяжкими порушеннями мовлення. Проведено аналіз проблеми розвитку анатомо-фізіологічних механізмів мовленнєвого дихання в науковій літературі. Висвітлено характеристику мовленнєвого дихання при тяжких порушеннях мовлення. Описано Дихальна гімнастика як невід’ємна складова корекційно-розвиткової роботи при порушеннях мовлення. У другому розділі визначено стан мовленнєвого дихання середніх дошкільників із тяжкими порушеннями мовлення на констатувальному етапі дослідження. Описано організацію та методику констатувального експерименту. У третьому розділі описано дослідження розвитку дихальної гімнастики для дошкільників з тяжкими порушеннями мовлення на практичному етапі. Висвітлено особливості організації занять з використання дихальної гімнастики для дошкільників з тяжкими порушеннями мовлення та представлено аналіз результатів контрольного етапу дослідження. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми).Документ Міогімнастика в роботі з дошкільниками з дизартріями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кочержинська Анжела Анатоліївна; Kocherzhynska Anzhela Anatoliivna; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaОб’єктом дослідження є мімічна мускулатура обличчя дошкільників середнього віку з дизартріями. Предмет – міогімнастика як засіб розвитку мімічної мускулатури обличчя обраної категорії дошкільників Мета дослідження – розробити, науково обґрунтувати та експериментально перевірити комплекс вправ міогімнастики, як засобу формування звуковимовної сторони мовлення у дошкільників з дизартріями. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі обґрунтовано ефективність використання міогімнастики як засобу розвитку мімічної мускулатури обличчя, схарактеризовано мімічну мускулатуру обличчя у дітей з дизартріями, визначено міогімнастику як складову логокорекційної роботи при дизартріях. У другому розділі обґрунтовано та експериментально перевірено експериментальну методику виявлення особливостей мімічної мускулатури обличчя у старших дошкільників з дизартріями, подано результати дослідження. У третьому розділі теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність прийомів міогімнастики в логокорекційній роботі з дітьми старшого дошкільного віку з дизартріями, представлено результати експериментально-корекційної роботи, представлені методичні рекомендації використання прийомів міогімнастики в роботі з дошкільниками з дизартріями. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародна науково-практична конференція «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., м. Суми); Регіональний науково-практичний семінар зі спеціальної педагогіки «Новітні технології спеціальної педагогіки: проблеми, перспективи та шляхи розвитку» (18 червня 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях.Документ Особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Андрєєва Олена Валеріївна; Andrieieva Olena Valeriivna; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaОб’єктом дослідження є процес формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку. Предмет дослідження – особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральній діяльності. Мета дослідження – теоретично узагальнити і експериментально перевірити ефективність театральної діяльності як засобу формування естетичної компетентності у дітей із затримкою психічного розвитку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі подані теоретичні основи формування естетичної компетенції в учнів із затримкою психічного розвитку. У другому розділі розкрито критерії визначення стану сформованості естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку; проаналізовано стан сформованості естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку. У третьому розділі визначено особливості формування естетичної компетентності в учнів із затримкою психічного розвитку засобом театральної діяльності, зокрема методику застосування елементів театральної діяльності в спеціальному навчальному закладі. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень 2021 р., м. Суми); під час участі у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 83 сторінки, з них – 65 сторінок основного тексту, 43 джерела.Документ Розвиток усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ковшар Олена Вікторівна; Kovshar Olena Viktorivna; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaОб'єктом дослідження є процес мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями. Предмет дослідження – розвиток усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями засобом дидактичних ігор. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні засади проблеми розвитку усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями. Проведено аналіз проблеми розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку в науковій літературі. Висвітлено порушення мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Описано дидактичну гру, як засіб навчання дітей дошкільного віку. У другому розділі визначено стан розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями на констатувальному етапі дослідження. Описано організацію та методику констатувального експерименту. У третьому розділі описано дослідження розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями на практичному етапі. Висвітлено особливості організації занять з розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з мовленнєвими порушеннями та представлено аналіз результатів контрольного етапу дослідження. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 113 сторінок, з них – 63 сторінки основного тексту, 6 таблиць, 9 рисунків, 58 джерел.Документ Розвиток фізичних якостей у дітей з порушеннями інтелекту засобами адаптивної фізичної культури в умовах реабілітаційно-спортивного центру(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бартлевич Юлія Миколаївна; Bartlevych Yuliya Mykolayivna; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaОб’єктом дослідження є процес розвитку фізичних якостей у дітей з порушеннями інтелекту. Предмет дослідження – розвиток фізичних якостей дітей з порушеннями інтелекту засобами адаптивної фізичної культури в умовах реабілітаційно-спортивного центру. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи розвитку фізичних якостей у дітей з порушеннями інтелекту. Дано визначення поняттю «адаптивна фізична культура», описано процес фізичної реабілітації та соціальної адаптації осіб з психофізичними порушеннями в умовах реабілітаційно-спортивних центрів України, розкрито особливості фізичного розвитку дітей з порушеннями інтелекту. У другому розділі описано критерії, методику та рівні розвитку фізичних якостей у дітей з інтелектуальними порушеннями. Визначено стан розвитку фізичних якостей у дітей з порушеннями інтелекту на констатувальному етапі дослідження. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито комплекс адаптивної фізичної культури з розвитку фізичних якостей у дітей з порушеннями інтелекту, здійснено експериментальну перевірку ефективності комплексу адаптивної фізичної культури з розвитку фізичних якостей у дітей з порушеннями інтелекту, описано результати формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 106 сторінок, з них – 81 сторінка основного тексту, 4 таблиці, 12 рисунків, 86 джерел.Документ Формування комунікативної активності в дітей з розладами аутистичного спектру дошкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Портянко Ганна Олексіївна; Portianko Hanna Oleksiivna; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaОб'єктом дослідження є процес формування комунікативної активності в дітей дошкільного віку. Предмет дослідження – формування комунікативної активності в дітей з розладами аутистичного спектру дошкільного віку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи розвитку комунікативної діяльності дошкільників із розладами аутистичного спектру. Вивчено феноменологію комунікативної діяльності людини. Досліджено особливості розвитку комунікативної діяльності дитини дошкільного віку з розладами аутистичного спектру. Розкрито значення комунікативної активності в розвитку дитини дошкільного віку. У другому розділі визначено стан сформованості комунікативної активності дітей із розладами аутистичного спектру дошкільного віку на констатувальному етапі дослідження, описано критерії, рівні та методики визначення стану сформованості комунікативної активності в дітей із розладами аутистичного спектру дошкільного віку, висвітлено результати констатувального дослідження. У третьому розділі описано експериментальну роботу з впровадження альтернативної та додаткової комунікації для розвитку комунікативної активності дітей з РАС, описано впровадження засобів альтернативної та додаткової комунікації у дітей з РАС дошкільного віку, представлено результати формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 76 сторінок, з них – 70 сторінки основного тексту, 3 таблиці, 9 рисунків, 77 джерел.