Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7596
Title: Упровадження інноваційних педагогічних технологій у процес підготовки фахівців сфери туристичного бізнесу
Other Titles: Implementation of Innovative Pedagogical Technologies in the Process of Training Specialists in the Field of Tourism Business
Authors: Чикалова, Марина Миколаївна
Коваленко, Світлана Миколаївна
Chykalova, Maryna Mykolaivna
Kovalenko, Svitlana Mykolaivna
Keywords: підготовка фахівців для сфери туризмуп
інноваційні педагогічні технології
заклад вищої освіти
підготовка фахівців
сфера туризму
innovative pedagogical technologies
higher educational institution
training of experts
sphere of tourism
тraining of experts in the field of tourism
Issue Date: 2019
Citation: Чикалова, М. М. Упровадження інноваційних педагогічних технологій у процес підготовки фахівців сфери туристичного бізнесу [Електронний ресурс] / М. М. Чикалова, С. М. Коваленко // Народна освіта : електронне наукове фахове видання. – [Біла Церква], 2019. – Випуск № 2 (38). – Режим доступу : https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5755.
Abstract: У статті проаналізовано сучасні вимоги до підготовки фахівців сфери туризму в закладі вищої освіти. З’ясовано, що поєднання теоретичної і практичної підготовки протягом навчання є обов'язковою умовою формування спеціаліста. На основі дослідження визначено доцільність упровадження інноваційних освітніх технологій з метою вдосконалення професійних якостей та напрямів роботи майбутніх фахівців індустрії гостинності, оскільки сфера туризму відрізняється від інших змінюваністю, креативністю, новизною, індивідуальністю та масовістю водночас. Запропоновано впровадження нових інноваційних технологій, а також удосконалених класичних методів навчання відповідно до вимог сучасності.
The modern requirements for the training of specialists in the field of tourism in higher educational institutions of a new type are analysed. It is shown that the combination of theoretical and practical training should become an indisputable condition throughout the entire academic period. Innovations should be implemented not only in highly specialized areas (tourism, hotel business, restaurant business), but also in the integrated use in the educational process. Based on the research, the feasibility of innovative pedagogical technologies usage to improve the professional qualities of specialists in the hospitality industry has been determined, since this industry differs from many other ones by the complex of variability, creativity, individuality along with massiveness etc. The realization of this goal is promoted by a triple alliance, namely: Teacher, Student and Employer. The use of new innovative technologies, as well as advanced classical methods in the educational process in accordance with the requirements of the time, is proposed.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7596
Appears in Collections:Наукові видання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.