Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6308
Title: Диалогическая природа общих умений предтекстовой работы учителя на этапе подготовки к уроку по языковым дисциплинам
Other Titles: Dialogical Nature оf General Skills for Pre-Text Work of Teacher аt the Stage оf Lesson Preparation іn Linguistic Subjects
Authors: Пахненко, Ірина Іванівна
Pakhnenko, Iryna Ivanivna
Keywords: профессионально ориентированная речь
парадигма диалога
диалогизация знаний
предтекстовый этап работы
речевые партии учителя на уроке
тексты партитурно-сценарного типа
professionally oriented speech
dialogue paradigm
knowledge dialogization
pre-text stage of the lesson
speech parts for the teacher during the lesson
text of score scenario type
Issue Date: 2010
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Пахненко, И. И. Диалогическая природа общих умений предтекстовой работы учителя на этапе подготовки к уроку по языковым дисциплинам [Текст] / И. И. Пахненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарев, О. І. Огієнко та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010. – № 4 (6). – С. 395–402.
Abstract: Выводы о диалогической природе общих умений предтекстовой работы на этапе подготовки к уроку, сделанные в статье (на материале русского языка), экстраполируются на методику их формирования. Анализируются такие умения, как осмысление темы урока в широком и узком контексте, выделение подтем урока, отбор и систематизация материала, составление макета содержания предстоящего урока, планирование текста урока.
The conclusions about dialogical nature of general skills for pre-text work at the stage of lesson preparation made in the article (on the material of the Russian language) should be spread onto the methodics of their formation. Such abilities as to realize the topic of the lesson in both wide and narrow contexts, to single out the subtopic of the lesson, to choose and systematize the material, to make (prepare) the contents model for the future lesson and to plan the texts for the lesson are analysed.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6308
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pakhnenko.pdf144,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.