Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧернякова, Жанна Юріївна-
dc.contributor.authorCherniakova, Zhanna Yuriivna-
dc.contributor.authorШаповалова, Ольга Віталіївна-
dc.contributor.authorShapovalova, Olha Vitaliivna-
dc.date.accessioned2018-01-30T07:56:19Z-
dc.date.available2018-01-30T07:56:19Z-
dc.date.issued2017-05-05-
dc.identifier.citationChernyakova, Zh. Yu. Professional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britain [Text] / Zh. Yu. Chernyakova, O. V. Shapovalova // Shapovalova Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2017. – V. (56), Is. 128. – P. 11–14.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3806-
dc.description.abstractIn the presented article the authors have determined the key priorities of the renewal of the content and methods for professional and pedagogical training of teachers in the conditions of quality management of educational services in Great Britain. The analysis of the requirements of the British teacher professional standards set out in a mandatory component of the policy of «new professionalism» is specified. The modern models of the professionalism of teachers (an effective teacher, a reflective teacher, an enquiring teacher and a transformative teacher) are distinguished and characterized in the article.uk_UA
dc.description.abstractУ представленій статті автори визначили ключові пріоритети оновлення змісту і методів професійної та педагогічної підготовки вчителів в умовах управління якістю освітніх послуг в Великобританії. Представлений аналіз вимог професійних стандартів британського вчителя, викладених в обов'язковому компоненті політики «нового професіоналізму». Виділяються і характеризуються сучасні моделі професіоналізму вчителів (модель ефективного вчителя, модель рефлексивного вчителя, модель вчителя-дослідника, модель трансформаційного вчителя).uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectquality managementuk_UA
dc.subjecteducational servicesuk_UA
dc.subjectprofessional and pedagogical teacher traininguk_UA
dc.subjectprofessional development of teachersuk_UA
dc.subjectmodels of the professionalism of teachersuk_UA
dc.subjectякістьuk_UA
dc.subjectуправління якістюuk_UA
dc.subjectпрофесійно-педагогічна підготовка вчителяuk_UA
dc.subjectпрофесійний розвиток вчителяuk_UA
dc.subjectмоделі професіоналізму вчителівuk_UA
dc.titleProfessional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britainuk_UA
dc.title.alternativeПрофесійно-педагогічна підготовка вчителя в контексті управління якістю освітніх послуг в Великобританіїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ped_psy_v_56__128.pdfarticle "Professional and pedagogical training of teachers in the context of managing quality of educational services in Great Britain"9,96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.