Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3806
Title: Professional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britain
Other Titles: Професійно-педагогічна підготовка вчителя в контексті управління якістю освітніх послуг в Великобританії
Authors: Чернякова, Жанна Юріївна
Cherniakova, Zhanna Yuriivna
Шаповалова, Ольга Віталіївна
Shapovalova, Olha Vitaliivna
Keywords: quality management
educational services
professional and pedagogical teacher training
professional development of teachers
models of the professionalism of teachers
якість
управління якістю
професійно-педагогічна підготовка вчителя
професійний розвиток вчителя
моделі професіоналізму вчителів
Issue Date: 5-May-2017
Citation: Chernyakova, Zh. Yu. Professional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britain [Text] / Zh. Yu. Chernyakova, O. V. Shapovalova // Shapovalova Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2017. – V. (56), Is. 128. – P. 11–14.
Abstract: In the presented article the authors have determined the key priorities of the renewal of the content and methods for professional and pedagogical training of teachers in the conditions of quality management of educational services in Great Britain. The analysis of the requirements of the British teacher professional standards set out in a mandatory component of the policy of «new professionalism» is specified. The modern models of the professionalism of teachers (an effective teacher, a reflective teacher, an enquiring teacher and a transformative teacher) are distinguished and characterized in the article.
У представленій статті автори визначили ключові пріоритети оновлення змісту і методів професійної та педагогічної підготовки вчителів в умовах управління якістю освітніх послуг в Великобританії. Представлений аналіз вимог професійних стандартів британського вчителя, викладених в обов'язковому компоненті політики «нового професіоналізму». Виділяються і характеризуються сучасні моделі професіоналізму вчителів (модель ефективного вчителя, модель рефлексивного вчителя, модель вчителя-дослідника, модель трансформаційного вчителя).
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3806
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ped_psy_v_56__128.pdfarticle "Professional and pedagogical training of teachers in the context of managing quality of educational services in Great Britain"9,96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.