Педагогіка в часі та просторі
Ескіз недоступний
Дата
2025
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Методичні рекомендації до семінарських занять курсу «Історія педагогіки та порівняльна педагогіка» складено у відповідності до вимог кредитно-трансферної системи. Комплексне методичне забезпечення занять вміщує теоретичні питання, методичні рекомендації, завдання для контролю засвоєння навчального матеріалу, тести та питання для підсумкового контролю, методичні поради щодо засвоєння основних понять теми, роботу з першоджерелами. Використання сукупності дидактичних методів і прийомів спрямовано на розвиток критичного мислення, формування історико-педагогічної компетентності, здатності до аналізу та зіставлення педагогічних ідей і систем. Методичні рекомендації розраховані на студентів, магістрантів, викладачів закладів вищої освіти. Вони будуть корисними для освітян і вчителів та всіх, хто цікавиться історією освіти й педагогіки.
Methodical recommendations for seminar classes of the course “History of Pedagogy and Comparative Pedagogy” are compiled in accordance with the requirements of the credit transfer system. The comprehensive methodical support of the classes includes theoretical issues, methodological recommendations, tasks for monitoring the learning of educational material, tests and questions for final control, methodological advice on mastering the basic concepts of the topic, and work with primary sources. The use of a combination of didactic methods and techniques is aimed at developing critical thinking, historical and pedagogical competence, and the ability to analyze and compare pedagogical ideas and systems. The methodical recommendations are intended for students, undergraduates, and teachers of higher education institutions. They will be useful for educators and teachers and anyone interested in the history of education and pedagogy.
Methodical recommendations for seminar classes of the course “History of Pedagogy and Comparative Pedagogy” are compiled in accordance with the requirements of the credit transfer system. The comprehensive methodical support of the classes includes theoretical issues, methodological recommendations, tasks for monitoring the learning of educational material, tests and questions for final control, methodological advice on mastering the basic concepts of the topic, and work with primary sources. The use of a combination of didactic methods and techniques is aimed at developing critical thinking, historical and pedagogical competence, and the ability to analyze and compare pedagogical ideas and systems. The methodical recommendations are intended for students, undergraduates, and teachers of higher education institutions. They will be useful for educators and teachers and anyone interested in the history of education and pedagogy.
Опис
Ключові слова
історія виховання та шкільництва, вітчизняна й зарубіжна історія педагогіки, класики європейської педагогіки, видатні українські педагоги, зарубіжна реформаторська педагогіка, освітні системи зарубіжних країн, освітня система України, розвиток сучасної освіти, history of education and school, national and foreign history of pedagogy, classics of European pedagogy, prominent Ukrainian teachers, foreign reformist pedagogy, educational systems of foreign countries, educational system of Ukraine, development of modern education
Бібліографічний опис
Педагогіка в часі та просторі [Текст] : методичні рекомендації до семінарських занять з історії педагогіки та порівняльної педагогіки / А. А Сбруєва, М. А. Бойченко, І. А. Чистякова, Н. Г. Осьмук. – Суми : Видавництво СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. – 113 с.