Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13182
Title: Становлення європейського баянно-акордеонного виконавства у другій половині ХХ століття
Other Titles: Establishment of European Accordion and Accordion Performance in the Second Half of the Twentieth Century
Authors: Єрьоменко, Андрій Юрійович
Yeromenko, Andrii Yuriiovych
Цебро, Катерина Вікторівна
Tsebro, Kateryna Viktorivna
Keywords: баянно-акордеонне виконавство
баян
акордеон
accordion performance
bayan
accordion
Issue Date: 2021
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Цебро К. В. Становлення європейського баянно-акордеонного виконавства у другій половині ХХ століття [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / К. В. Цебро, науковий керівник А. Ю. Єрьоменко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 97 с.
Abstract: Актуальність дослідження. У сьогоденні баянне мистецтво України посідає вагоме місце у вітчизняній культурі та привертає до себе увагу композиторів, виконавців та науковців. Протягом минулого століття цей інструмент пройшов стрімкий розвиток. Ускладнилась його конструкція, значно розширився репертуар, з’явилися школи баянно-акордеонного мистецтва та значно виріс рівень виконавської майстерності. Якщо на початку ХХ століття баян можна було почути тільки в народному побуті, то зараз він досяг високого професійно-академічного рівня та може конкурувати з визнаними академічними інструментами. Конструктивні можливості сучасного багатотембрового готово-виборного баяна являють собою професійний академічний камерний інструмент, який має широкий діапазон стилів: від фольклору до класичної музики різних епох та жанрів. Зазначимо, що баян і акордеон укріпилися в камерно-ансамблевій музиці відносно недавно – у другій половині ХХ століття. Мета дослідження – визначити особливості становлення європейського баянно – акордеонного виконавства другої половини ХХ століття. Для дoсягнення пoстaвленoї мети неoбхiднo вирiшити нaступнi зaвдaння:  узагальнити історичні відомості про європейське баянноакордеонне виконавство через призму сучасних наукових досліджень;  з’ясувати сутність та специфіку баянно-акордеонного виконавства;  охарактеризувати особливості становлення і розвитку баянно акордеонного виконавства у нордичних країнах;  висвітлити творчість Астора П’яццолли, Рішара Гальяно та з’ясувати особливості становлення та традиції українського баянно-акордеонного виконавства. Об'єкт дослідження – європейське баянно-акордеонне виконавство другої половини ХХ століття. Предмет дослідження – особливості становлення європейського баянно акордеонного виконавства другої половини ХХ століття. Структурa рoбoти. Магістерська рoбoтa cклaдaєтьcя зi вcтупу, двoх рoздiлiв, шеcти пiдрoздiлiв, виcнoвкiв дo 1 i 2 рoздiлiв, виcнoвкiв, cпиcку викoриcтaних джерел (101 позиція), дoдатків. Ocнoвний текcт рoбoти виклaденo нa 78 cтoрiнкaх. Зaгaльний oб’єм рoбoти 97 cтoрiнок.
Actuality of theme. Today, the accordion art of Ukraine occupies an important place in the national culture and attracts the attention of composers, performers and scientists. Over the past century, this tool has undergone rapid development. Its construction became more complicated, its repertoire expanded considerably, accordion and accordion schools appeared, and the level of performing skills increased significantly. If at the beginning of the twentieth century the accordion could be heard only in everyday life, now it has reached a high professional and academic level and can compete with recognized academic instruments. The constructive possibilities of the modern multi-tone ready-tochoose accordion are a professional academic chamber instrument with a widerange of styles: from folklore to classical music of different epochs and genres. It should be noted that the accordion and accordion became established in chamber and ensemble music relatively recently - in the second half of the twentieth century. The purpose of the study is to determine the peculiarities of the formation of European accordion performance in the second half of the twentieth century. To achieve this goal it is necessary to solve the following objectives: • generalize historical information about European accordion performance through the prism of modern scientific research; • to find out the essence and specifics of accordion performance; • describe the peculiarities of the formation and development of accordion and accordion performance in the Nordic countries; • to highlight the work of Astor Piazzolla, Richard Galliano and find out the peculiarities of the formation and traditions of Ukrainian accordion performance. The object of research is the European accordion performance of the second half of the twentieth century. The subject of research is the peculiarities of the formation of European accordion performance in the second half of the twentieth century. The structure of the work. The master's thesis consists of an introduction, two chapters, six subsections, conclusions to chapters 1 and 2, conclusions, a list of sources used (101 items), contributions. The main text of the work is presented on 78 pages. The total volume of the work is 97 pages.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13182
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Цебро_Магістерська.pdf1,44 MBAdobe PDFView/Open
Цебро_протокол.pdf644,03 kBAdobe PDFView/Open
Цебро_рецензія.pdf726,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.