Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12051
Title: Використання потенціалу мовлення вчителя англійської мови для подолання комунікативного бар’єру
Other Titles: Using of English Teacher Talk Potential to Overcome a Communicative Barrier
Authors: Коробова, Юлія Володимирівна
Korobova, Yuliia Volodymyrivna
Keywords: мовленнєва адаптація
комунікативний бар’єр
англомовне професійно орієнтоване говоріння
speech adaptation
communicative barrier
professionally oriented speaking
Issue Date: 2021
Publisher: Київський національний авіаційний університет
Citation: Коробова, Ю. В. Використання потенціалу мовлення вчителя англійської мови для подолання комунікативного бар’єру [Текст] / Ю. В, Коробова // Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : збірник наукових праць. – Київ : Національний авіаційний університет, 2021. – С. 216–220.
Abstract: Комунікативний бар’єр, який виникає під час педагогічного спілкування, розглядається як інформаційний бар’єр, в основі якого лежить недостатня увага вчителя до модифікацій власного мовлення на різних лінгвістичних рівнях відповідно до рівня підготовки учнів та педагогічної ситуації. Методика навчання мовленнєвої адаптації сприяє розв’язанню проблеми підвищення якості навчання професійно орієнтованого говоріння майбутніх учителів АМ.
The communicative barrier that occurs during any pedagogical communication is considered as the information barrier, based on the teachers’ lack of attention to modifications of their own speech at different linguistic levels according to pupils’ level of preparation and pedagogical situation. The methodology of teaching speech adaptation helps to solve the problem of improving the quality of developing future English language teachers’ professionally oriented speaking skills.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12051
ISBN: 978-617-7990-01-6
Appears in Collections:Тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Коробова_Збірник 2021.pdf203,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.