Переглянути
Нові надходження
Документ Проблеми організації навчання фізики в дистанційному форматі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Каленик Михайло Вікторович; Борисенко Анастасія; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Borysenko AnastasiiaРозглядається проблема сучасної освіти – необхідність формування навчальної компетентності учнів для самостійного навчання, адже завдяки переходу до дистанційних форм навчання, зростає обсяг самостійної роботи. Висвітлюється важливість організації занять з урахуванням можливих проблем і забезпеченням ефективного навчання, а також наголошується на необхідності покращення методичної та технічної підтримки дистанційної освіти. Аналізуються різні аспекти організації дистанційних занять, зокрема, як вивчення нового матеріалу, розв'язування задач та проведення лабораторних робітДокумент Використання ментальних карт на уроках фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Каленик Михайло Вікторович; Шатова Олена; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Shatova OlenaРобота присвячена використанню методу інтелект-карт у навчанні фізики. Розглядаються завдання навчання фізики, психологічні особливості учнів, процес систематизації та узагальнення знань. Аргументується, що інтелект-карти сприяють розвитку предметної та комунікативної компетентностей, креативності мислення, мотивації, якості знань і конкурентоспроможності учнів. Робиться висновок про ефективність методу інтелект-карт у навчанні фізикиДокумент Лабораторні роботи з фізики як метод формування дослідницької культури учнів(ІПФ НАН України, 2024) Каленик Михайло Вікторович; Гриценко Роман; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Hrytsenko RomanСтаття присвячена важливості лабораторних робіт з фізики у формуванні дослідницької культури учнів. Автор підкреслює, що лабораторні роботи не тільки сприяють засвоєнню теоретичного матеріалу, але й розвивають практичні навички, критичне мислення та творчі здібності учнів. У статті розглядаються переваги лабораторних робіт, а також наводяться методичні рекомендації щодо їх організації та проведення.Документ Використання комп'ютерної візуалізації фізичного експерименту в умовах дистанційного навчання(ІПФ НАН України, 2024) Каленик Михайло Вікторович; Кочмала Олександр; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Kochmala OleksandrСтаття присвячена актуальній проблемі використання комп’ютерних симуляцій у процесі вивчення фізики. Автор детально розглядає переваги використання симуляцій, зокрема їхню ефективність у дистанційному навчанні. Підкреслюється, що симуляції дозволяють візуалізувати складні фізичні процеси, проводити експерименти в безпечних умовах та індивідуалізувати навчання. Стаття також містить практичні рекомендації щодо створення та використання симуляцій, а також наголошує на важливості поєднання симуляцій з реальними експериментами.Документ Розвиток інтелектуальних здібностей учнів засобами комп'ютерних технологій(СумДПУ, 2023) Каленик Михайло Вікторович ; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Цирулик Єлизавета; Tsyrulyk YelyzavetaУ роботі порушується проблема розвитку інтелектуальних здібностей школярів засобами комп'ютерних технологій, що є особистісним утворенням, яке виражається в комплексі знань, умінь, особистісних характеристик, що забезпечують таку взаємодію з учнями, за якої створюються оптимальні умови для розвитку творчої особистості.Документ Формування дослідницької компетентності учнів шляхом організації інтегрованих позакласних заходів(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021) Каленик Михайло Вікторович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Мясоєдова Ольга; Myasoedova OlgaСтаття присвячена актуальному питанню формування дослідницьких компетентностей учнів через організацію інтегрованих позакласних заходів. Автор підкреслює важливість розвитку в учнів не лише знань, а й умінь самостійно досліджувати, аналізувати та синтезувати інформацію. Описані методи та прийоми, які сприяють формуванню ключових компетентностей, таких як ціннісно-смислові, загальнокультурні, навчально-пізнавальні та інші. Стаття пропонує конкретні приклади інтегрованих заходів, які можуть бути використані в навчальному процесі.Документ Формування екологічної компетентності учнів в проектній діяльності на уроках фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Каленик Михайло Вікторович; Сіромаха Аліна; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Siromakha AlinaСтаття досліджує ефективність використання проектної діяльності на уроках фізики для формування екологічної компетентності учнів. Автор обґрунтовує, що залучення учнів до проектів, спрямованих на вирішення екологічних проблем, сприяє розвитку не лише знань з фізики, а й формуванню відповідального ставлення до навколишнього середовища. Стаття детально описує процес організації проектної діяльності, включаючи вибір тем, формування груп, та оцінювання результатів.Документ Систематизація та узагальнення знань учнів на уроках фізики на прикладі розв’язування задач(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Каленик Михайло Вікторович; Ільченко Вікторія; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Ilchenko VictoriaЦя стаття присвячена ефективним методам систематизації та узагальнення знань учнів з фізики. Автор пропонує інноваційний підхід до проведення уроків, який базується на груповій роботі та розв'язанні різноманітних задач. Запропонована методика дозволяє не лише закріпити теоретичний матеріал, але й розвинути у учнів навички аналізу, синтезу та дослідження. Стаття містить детальний опис етапів уроку, а також обґрунтування переваг запропонованого методу.Документ Методологічні підходи до формування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики(2019) Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaОписано роль таких методологічних підходів як системного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого, компетентнісного, акмеологічного, синергетичного, інтегрованого, когнітивно-візуального, праксеологічного, BYOD-підходу, у формування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики.Документ Візуалізація освіти – вимога сучасності(2019) Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaСучасні учні та студенти – представники покоління Z – живуть у візуально наповненому світі, в якому вони здобувають знання переважно візуальними засобами. Представники покоління Z з легкістю можуть дешифрувати зміст графічної інформації, символічних виразів, навіть при відсутності текстового супроводу. Потреба у формуванні нової культури сприйняття інформації переважно у візуальній формі та навичок роботи з візуальними матеріалами (пошук, інтерпретація, оцінка, створення тощо) стає необхідною складовою освіти ХХІ ст. Починає формуватися, так звана, «візуальна» освіта, яка потребує уточнення поняттєво-термінологічного апарату, оновлення методологічних підходів та принципів.Документ Prospects of Teaching Nanotechnology in the Secondary School(2015) Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha OleksandrivnaThe fundamental aspect of research problem is teaching reorientation to the needs of society in nanotechnology. The author substantiated expediency of development of elective courses in nanotechnology and their implementation in the educational process of secondary school. It is directly related to the achieved level of informatization and computerization of education. Author propose to use of certain computer software for modeling and visualization of nano-objects.Документ Місце нанотехнологій в освітній підготовці випускників загальноосвітніх навчальних закладів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha OleksandrivnaОхарактеризовано стан викладання у загальноосвітніх навчальних закладах питань, пов’язаних із розвитком наноіндустрії. Запропоновано впровадження у навчальний процес основ нанотехнологій у формі міждисциплінарних курсів.Документ Вивчення основ нанотехнологій у загальноосвітніх навчальних закладах(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016) Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha OleksandrivnaАвтором охарактеризовано стан викладання в загальноосвітніх навчальних закладах питань, пов'язаних з розвитком нанотехнологій. Обґрунтовано доцільність розробки і впровадження в навчальний процес основ нанотехнологій у формі елективних курсів. Розглянута проблема ефективного вивчення нанотехнологій у загальноосвітніх навчальних закладах, безпосередньо пов'язаного з досягнутим рівнем інформатизації та комп'ютеризації освіти.Документ Incorporating the Basics of Nanoscale Science and Technology in the Cycle of Natural and Mathematical Sciences of Secondary School(2015) Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha OleksandrivnaThe fundamental aspect of research problem is teaching reorientation to the needs of society in nanotechnology. The author substantiated expediency of development of elective courses in nanotechnology and their implementation in the educational process of secondary school. It is directly related to the achieved level of informatization and computerization of education. Author propose to use of certain computer software for modeling and visualization of nano-objects.Документ Роль фундаментальної складової у підготовці курсантів за напрямом «Системна інженерія»(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Аврамчук Олена Євгеніївна; Avramchuk Olena Yevheniivna; Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha OleksandrivnaДосліджується процес підвищення якості підготовки випускників ВВНЗ на прикладі дисципліни фундаментальної складової підготовки курсантів - дисципліни «Загальна фізика», яка є обов ’язковою у стратегії розвитку усієї системи військової освіти. Розглядається валсливість використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на лабораторних заняттях дисципліни, що має здійснюватися цілеспрямовано ще з перших років навчання у ВВНЗ і відображати інтеграцію фундаментальної і спеціальної професійної підготовки курсантів.Документ Місце нанотехнологій у підготовці майбутніх учителів фізики(2016-04) Пасько Ольга Олександрівна; Pasko Olha OleksandrivnaЗ'ясовано стан викладання у загальноосвітніх навчальних закладах питань, пов’язаних із розвитком наноіндустрії. Обґрунтована доцільність розробки та впровадження у навчальний процес основ нанотехнологій у формі міждисциплінарних курсів.Документ Риторична культура викладача математики вищої школи як основа сучасного академічного красномовства(2016) Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaВ статті розкрито зміст поняття риторична культура викладача математики вищої школи, описано основні жанри сучасного академічного красномовства та особливості проблеми становлення риторичної особистості викладача математики.