Слобожанський науковий вісник. Серія Філологія
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Слобожанський науковий вісник. Серія Філологія за Ключові слова "artistic creativity"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Художні вподобання та естетичні орієнтації у творах Костя Гордієнка «Про комуну»(2023) Шарова Тетяна Михайлівна; Sharova Tetiana MykhailivnaУ дослідженні акцентовано на тому, що показ руйнування патріархального світу українського села як героїчної боротьбисвітла і темряви, трагічного минулого і щасливого майбутнього, перенесеного у план теперішнього часу,оспівування еконо-мічних і соціальних новацій більшовиків, пов’язаних із колективним господарюванням, визначає загальну тематичну домінантув літературі соціалістичної орієнтації. У статті акцентовано увагу на тому, що змушений підлаштовуватись під формат тодішньої влади Кость Гордієнко нелише змінює художні вподобання та естетичні орієнтації, але й опановує методи розробки ідеологічно спрямованої прози, щовідповідала волюнтаристським інтенціям революційної культури. Наголошено, що увага Костя Гордієнка зосереджується на проблемі українського села в період карколомних соціальних змін,на темі землі-годувальниці та її господарів, що була зрозумілою та близькою письменникові через багато об’єктивних причин. У змодельованій Костем Гордієнком картині світу засадничим є конкретно-реалістичне відображення українського селав період радянського «реформування», звідси помітна стильова, сюжетна й образна однотипність. Вказано, що для реаліза-ції творчих намірів прозаїк послуговується нарисовими жанрами, що давали значно більший простір для відтворення динамікий панорами «нового часу», для змалювання актуальних буднів «комунівського життя».Стильова манера письменника має роз-повідно-публіцистичний і художньо-інформативний характер, позначена використанням широкого фактографічного матеріалу. У висновках вказано на те, що різноманітні за стилем і поетикою твори Костя Гордієнка 1928–1930 років демонстру-ють процес адаптації письменника до політико-ідеологічних вимог: спочатку поєднання індивідуального художнього баченнята визначених політичних установок, згодом підпорядковування художнього мислення диктатові влади. Найбільш затребуванімалоформатні жанри – нарис і оповідання – сфокусовані на відтворенні динаміки й панорами «нового часу».