Дисертації
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Дисертації за Ключові слова "adolescents"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Формування інтеркультурної толерантності підлітків засобами музичного мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Тао Є; Tao YeДисертацію присвячено розробленню, теоретичному обґрунтуванню й експериментальній перевірці методики формування інтеркультурної толерантності підлітків засобами музичного мистецтва. Схарактеризовано стан розробленості проблеми формування інтеркультурної толерантності в науково-педагогічному дискурсі, висвітлено її сутність та структуру. На основі узагальнення праць українських та іноземних дослідників охарактеризовано типи толерантності, виокремлені відповідно до низки критеріїв, зокрема: зовнішня та внутрішня; природна, моральна та етична; міжособистісна, міжконфесійна, міжкультурна, міжетнічна та міжсоціальна. Показано, що сутність інтеркультурної толерантності полягає у сприйнятті іноземної культури на основі зіставлення її елементів з подібними елементами власної культури в раціональному та емоційному сенсах. Почуття стимулюють розуміння або заважають визначити свої кордони. Під час цього порівняння відбувається звикання до світу іншої культури. Виявлено, що в закордонному науковому дискурсі питання інтеркультурної толерантності розглядаються, переважно, в межах психологічної науки, закрема в межах вивчення феномену міжгрупової толерантності. Окреслено модель міжгрупової толерантності, відповідно до якої толерантність являє собою особливу орієнтацію, що поєднує несхвалення переконань і практик іншої групи з поведінковим наміром все ж таки прийняти – у сенсі не втручатися – ці переконання та практики. Модель передбачає, що толерантність застосовує зважування причин несхвалення з причинами прийняття та розглядає, де люди проводять межі толерантності, віддаючи перевагу причинам відхилення переконань і поведінки, які не схвалюють, а не причинам прийняття цих переконань і поведінки. З’ясованно потенціал музичного мистецтва для розвитку інтеркультурної толерантності підлітків. Доведено, що музика існує в кожній людській культурі, яка відрізняється своєю складністю й самобутністю. У соціальному контексті музика заохочує міжгруповий зв’язок і взаємодію, підвищує ефективність командної роботи та забезпечує єдність між представниками різних соціальних груп. Це може бути пояснено тим фактом, що музика стимулює соціальну та просоціальну поведінку через одночасні дії й спільний досвід у різних культурах. В еволюції людства музика вважається культурним продуктом, який використовує наявні здібності людини й забезпечує значні наслідки та цінність для людської культури. Музика є спільним елементом, який існує в усіх культурах і традиціях через її універсальний характер і здатність покращувати комунікацію. Музика – це форма людського спілкування, яка є універсальною та має здатність долати мовні, фізичні, ментальні й когнітивні бар’єри для сприяння взаєморозумінню серед її учасників.