Освіта. Інноватика. Практика
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Освіта. Інноватика. Практика за Ключові слова "academic mobility"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Міжнародні стипендійні програми як інструмент мотивації до навчання здобувачів вищої освіти України(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025) Паска Тарас; Paska TarasУ статті досліджено роль міжнародних стипендійних програм як ефективного інструмента мотивації здобувачів вищої освіти до навчання. Зазначено, що роль мотивації в освітньому процесі є вирішальною для досягнення студентами високих результатів та формування стійкої зацікавленості у здобутті знань. Стипендійне забезпечення виступає потужним інструментом мотивації, стимулюючи прагнення до академічної досконалості та активної участі у науководослідницькій діяльності. Для кращого розуміння механізму впливу студентських стипендій на мотивацію до навчання в статті виділено ключові фактори, які визначають ефективність цього процесу. Підкреслено, що система стипендійного забезпечення є важливим елементом підтримки студентів у здобутті вищої освіти. В Україні вона включає державні (академічні, соціальні, іменні) та недержавні стипендії, які надаються українськими і закордонними науковими установами, фондами та благодійними організаціями. Система стимулювання, що передбачає диференційований підхід до розміру стипендій залежно від успішності студентів, сприяє їхньому більш серйозному ставленню до навчання, підвищенню конкуренції та загального рівня освіти в університетах. Розглянуто практику впровадження недержавних стипендій у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ), зокрема співпрацю з Фондом Інституту Східноєвропейських досліджень (Республіка Польща), Фундацією Лозинських (США) та благодійним фондом «Повір у себе» (Україна). Проаналізовано результати цих програм, які передбачають надання стипендій студентам за високі академічні досягнення, а також відзначення найкращих магістерських робіт. Висвітлено основні вимоги до кандидатів на стипендії, процедури подачі заявок, розміри стипендій та додаткові можливості, які надаються стипендіатам. Зроблено порівняльний аналіз недержавних стипендій у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника. Визначено, що такі програми сприяють підвищенню зацікавленості студентів у навчанні, розвитку їхнього наукового потенціалу та формуванню позитивного іміджу університету.