Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 45
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Мовне родинознавство (виховний потенціал лінгвокультури рідного краю)(2003) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ навчальному посібнику розглядається виховний потенціал лінгвокультури рідного краю як засіб формування лінгвокультурознавчої компетенції майбутнього вчителя-словесника в системі професійної підготовки. Дидактичний матеріал українознавчих текстів, фольклорно-етнографічних і діалектологічних практик (назви спорідненості та свояцтва, мовний етикет, топоніміка, обряди, ремесла жителів рідного краю) пропонується під кутом зору лінгвокультурологічного підходу і може слугувати складовою частиною курсів “Народознавство”, "Українська етнопедагогіка", використовуватись при підготовці до занять і виховних заходів із сучасної української мови, літературного краєзнавства, вступу до слов΄янської філології, лінгвістичного аналізу художнього тексту. Видання адресоване студентам вищих навчальних закладiв, учням і вчителям загальноосвiтнiх закладів, шанувальникам рідного слова.Документ Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету)(2005) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – "Теорія і методика професійної освіти". – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2005. У дисертації вперше на основі врахування результатів ретроспективного та зіставного аналізів національного і зарубіжного освітнього досвіду розроблено навчально-методичну систему професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури, побудовану з урахуванням компетентнісно-орієнтованого підходу. Визначено основні напрями розвитку цієї системи у структурі вищої педагогічної освіти, яка характеризується наявністю етнокультурознавчих елементів та інформаційних технологій, обґрунтовано умови поєднання навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної діяльності з метою формування професійно компетентного вчителя-словесника як дослідника і культуромовної особистості. Практична цінність одержаних результатів дослідження полягає в розробці змісту, форм, методів організації навчально-пізнавальної, науково-дослідної діяльності, навчально-пошукових і педагогічної практик на філологічному факультеті педагогічного університету. Авторські навчальні програми і навчальні посібники, у т.ч. на електронних носіях, для викладачів і студентів упроваджено в навчальний процес вищих педагогічних навчальних закладів України.Документ Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету)(2006-02-15) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – "Теорія і методика професійної освіти". – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2005. У дисертації вперше на основі врахування результатів ретроспективного та зіставного аналізів національного і зарубіжного освітнього досвіду розроблено навчально-методичну систему професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури, побудовану з урахуванням компетентнісно-орієнтованого підходу. Визначено основні напрями розвитку цієї системи у структурі вищої педагогічної освіти, яка характеризується наявністю етнокультурознавчих елементів та інформаційних технологій, обґрунтовано умови поєднання навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної діяльності з метою формування професійно компетентного вчителя-словесника як дослідника і культуромовної особистості. Практична цінність одержаних результатів дослідження полягає в розробці змісту, форм, методів організації навчально-пізнавальної, науково-дослідної діяльності, навчально-пошукових і педагогічної практик на філологічному факультеті педагогічного університету. Авторські навчальні програми і навчальні посібники, у т.ч. на електронних носіях, для викладачів і студентів упроваджено в навчальний процес вищих педагогічних навчальних закладів України.Документ Українська культуромовна особистість учителя (шляхи її формування в системі професійної підготовки)(2007) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ монографії на основі ретроспективного та зіставного аналізів національного і зарубіжного освітнього досвіду представлено навчально-методичну систему формування культуромовної особистості майбутнього вчителя української мови і літератури на етапі допрофесійної мовної підготовки, а також у процесі навчально-пізнавальної, самостійної і науково- дослідної, практичної підготовки в умовах вищого педагогічного навчального закладу. Для науковців, викладачів, студентів філологічних факультетів, аспірантів, учителів-словесників.Документ Мовні погляди П. Куліша і мова його творів(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010) Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena PavlivnaIn article the condition of research of language of P. Kulish is shined and necessity of creation of complete work about idiodialect the writer is underlined; on a material mainly primary sources and in a support on P. Kulish's local dialect environment communication of features of language of his novels with his language environment is found out.Документ Етнолінгвістична культура вчителя(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaМета посібника – розширити уявлення про взаємозв’язок мови і культури, про народну культуру як об’єкт етнолінгвістики, опанувати етнолінгвінгводидактичні підходи до вивчення елементів лексики, фразеології, словотвору, граматики в текстах творів усної народної творчості, художньої літератури. Пріоритетну роль відведено дослідницьким завданням, які спрямовані на формування умінь аналiзувати, зiставляти, порiвнювати, узагальнювати етномовнi явища; виконувати етнолiнгвiстичнi дослідження слів-історизмів, етнографізмів, народних фразем; характеризувати етнокультурний оцінний зміст засобів словотвору, граматики, синтаксичних конструкцій у фольклорному, художньому текстах.Документ Формування дослідницьких умінь у майбутніх учителів-словесників: теорія і практика(2014) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ монографії акцентовано увагу на дослідницьких уміннях учителя-словесника як невід’ємного компонента професійно-педагогічної культури і педагогічної майстерності, обґрунтовано основні групи дослідницьких умінь майбутніх учителів-словесників. З урахуванням положень системного, особистісно-діяльнісного, контекстного, компетентнісного, синергетичного, культурологічного, текстоцентричного, аксіологічного підходів розроблено і обґрунтовано модель і педагогічні умови формування дослідницьких умінь у майбутніх учителів-словесників, зокрема у процесі вивчення лінгвістичних, історико-літературних дисциплін, самостійної і науково-дослідної роботи, навчальної і педагогічної практики в умовах вищого педагогічного навчального закладу. Для науковців, викладачів, студентів, магістрантів вищих педагогічних навчальних закладів, аспірантів, учителів-словесників.Документ Професійна комунікативна підготовка майбутніх юристів: теорія і практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Насілєнко Людмила; Nasilienko LiudmylaУ монографії на основі аналізу теорії та вивчення емпіричного досвіду теоретично обґрунтовано комунікативні засади професійної діяльності майбутніх юристів. З урахуванням положень системного, особистісно-діяльнісного, компетентнісного, культурологічного, текстоцентричного, аксіологічного підходів розроблено і обґрунтовано модель і педагогічні умови формування комунікативної компетентності майбутніх юристів, зокрема у процесі вивчення мовних, спеціальних дисциплін, самостійної роботи, виробничої практики в умовах вищого навчального закладу. Для науковців, викладачів, студентів, магістрантів вищих навчальних закладів юридичного профілю, аспірантів.Документ Академічна культура дослідника в освітньо-культурному просторі університету(Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava PetrivnaУ монографії окреслено підходи до академічної культури як основи культури дослідницького навчання в університеті, здійснено ретроспективний аналіз академічних традицій університетів, особливостей формування академічної культури студента-дослідника у процесі фольклористичної підготовки, у наукових товариствах і гуртках, під час збиральницько-практичної діяльності та фольклорної практики. На прикладі професійної діяльності викладачів університетів України другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. акцентовано увагу на культурі наукової праці, культурі спілкування наукових наставників та студентів. В основу дослідження покладено ідею професійного розвитку, саморозвитку і самореалізації дослідника. Видання адресоване науковцям, викладачам класичних і педагогічних університетів, учителям-словесникам, студентам і магістрантам, аспірантам, усім, хто цікавиться проблемами академічної культури.Документ Художньо-педагогічний наратив як засіб формування культури педагогічного спілкування(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті окреслено сутність наративу, особливості художньо-педагогічного наративу, здійснено аналіз деяких аспектів реалізації педагогічного спілкування у художньо-педагогічних творах Олександра Захаренка та Івана Зязюна. Розповіді відомих учених-педагогів і письменників або розповіді про них, представлені у вигляді художньо-педагогічного наративу, дозволяють на конкретних прикладах відрефлексовувати індивідуальний досвід, яскравіше усвідомити нерозривну єдність наукового і творчого пошуку талановитих педагогів-наставників, підвищують рівень засвоєння інформації про культуру педагогічного спілкування як ефективного механізму особистісної взаємодії, що спрямована на взаємопізнання та взаєморозуміння.Документ Ефективні технології навчання і контролю якості знань у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ монографії здійснено аналіз окремих аспектів лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців крізь призму праксеологічного підходу, окреслено нормативно-правову базу й організацію моніторингу якості лінгвістичної підготовки. Дослідницьку увагу приділено особливостям ефективних методів проведення занять із теоретико- та історико- лінгвістичних, культуромовних, медіа- і лінгводидактичних дисциплін у контексті сучасних тенденцій мовної освіти для студентів філологічних спеціальностей, а також лінгвістичних дисциплін для студентів нефілологічних спеціальностей. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти, лінгвістичної підготовки фахівців різних профілів у вищому навчальному закладі, проблеми реалізації праксеологічного підходу, моніторингу якості у системі професійної підготовки.Документ Наставництво в науці і освіті дорослих(2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena MykolaivnaУ статті акцентовано увагу на розгляді мікропедагогіки наукового наставництва і його відкритого середовища крізь призму досліджень учених Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, їхньої ролі в розвитку неперервної освіти в Україні. На основі аналізу наукових праць І. Зязюна, Н. Ничкало, Л. Лук'янової, О. Рудницької, С. Гончаренка доведено, що якісними показниками культури наставництва є наукова етика, взаємоповага, моральність, естетичність.Документ Концепт «освіта» в дискурсивних вимірах(2019) Серебрянська Ірина Миколаївна; Serebrianska Iryna MykolaivnaУ роботі вперше комплексно досліджено концепт ОСВІТА в когнітивно-дискурсивному напрямі, з’ясовано його дискурсивний потенціал як цілісного фрагмента української мовної картини світу. Визначено теоретичні передумови дослідження; уточнено зміст базових понять «когнітивно-дискурсивна наукова парадигма», «мовна картина світу», «мовна свідомість», «мовна особистість», «концепт», «дискурс», «науковий дискурс», «медіа дискурс», «когнітивнаметафора»; розроблено методику концептуального аналізу. Окреслено структуру аналізованого концепту, схарактеризовано його культурний та поняттєвий компоненти, систематизовано терміносистему сфери освіти. Описано дискурсивну реалізацію образно-ціннісного компонента концепту; визначено мовні інновації у сфері освіти та їхні типи (лексичні, стилістичні, фразеологічні та словотвірні). Схарактеризовано метафору як механізм об’єктивації концепту, введено в науковий обіг поняття «освітня медійна метафора», визначено її розряди, створено схему метафоричної моделі концепту ОСВІТА. Виявлено національні ознаки категоризації світу та специфіку репрезентації освітніх понять у мовній свідомості студентів, освітян та журналістів.Документ Мовно-методична підготовка майбутнього вчителя-словесника до використання засобів медіаосвіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ монографії розкрито особливості мовно-методичної підготовки майбутнього вчителя-словесника до використання засобів медіаосвіти як цілісний педагогічний процес у взаємозв’язку навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної складових, що спрямований на формування готовності здійснювати навчання мовно-літературних предметів, гурткову роботу в закладах загальної середньої освіти з урахуванням педагогічно доцільних засобів медіаосвіти та індивідуальних особливостей учнів. Засоби медіаосвіти окреслено як інноваційні дидактичні інструменти організації і забезпечення освітнього процесу, технічні, програмні, мережеві, креолізовані, аудіовізуальні засоби навчання, що сприяють ефективному вирішенню професійних завдань з формування компетентної мовної особистості школяра, його соціалізації, морального, громадянського, естетичного виховання. Розкрито зміст мовно-методичної підготовки майбутнього вчителя-словесника до використання засобів медіаосвіти у процесі навчання нормативних («Фахова українська мова», «Методика навчання української мови»), варіативних дисциплін («Медіакультура вчителя-словесника»), гуртка з медіа культури, під час педагогічної практики.Документ Іван Франко – титан слова: націєтворчий, лінгвориторичний і синтаксичний виміри(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Герман Вікторія Василівна; Ковган Т.; Харченко Н.; Дробна Т.; Herman Viktоriia Vasylivna; Kovhan T.; Kharchenko N.; Drobna T.У колективній монографії, в якій уміщено магістерські дослідження, здійснені під керівництвом В. Герман, а також її власні наукові пошуки, окреслено роль І. Франка в становленні соборної української літературної мови; приділено увагу публіцистиці Каменяра в лінгвориторичному аспекті; здійснено аналіз наукового й художнього дискурсу автора в синтаксичному вимірі, подано методичні розробки з української мови за його творчістю. Монографія адресована науковцям, викладачам, учителям, студентам, усім, хто цікавиться мовотворчістю І. Франка.Документ Теоретико-методичні аспекти формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Майковська Вікторія Ігорівна; Maikovska Viktoriia IhorivnaНавчальне видання підготовлено у відповідності до робочої програми навчальної дисципліни «Основи підприємництва». Містить методичні й психолого-педагогічні основи використання методу проектів і компетентнісно-орієнтованих завдань у формуванні підприємницької компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування, характеристику оціночних засобів і критерії оцінювання для визначення результатів навчання при впровадженні компетентнісного підходу у вищій школі, а також банк матеріалів, рекомендованих до застосування при вивченні дисципліни «Основи підприємництва». Посібник призначений викладачам і студентам, залученим до процесу професійної підготовки за спеціальностями 241 «Готельно-ресторанна справа» і 242 «Туризм».Документ Естетика мови українських народних дум(СДПУ ім А. С. Макаренка, 2019) Беценко Тетяна Петрівна; Betsenko Tetiana PetrivnaУ монографії розглянуто поняття естетики мови. На прикладі аналізу мовно-образної організації героїчного епосу (дум) запропоновано з'ясування природи естетичного потенціалу фольклорних творів. Досліджено модуси формування естетики мови українських народних дум. Для наукових працівників, аспірантів, магістрантів, студентів, учителів-словесників.Документ Підготовка майбутнього учителя початкової школи до педагогічної практики в умовах COVID-19: проблеми та шляхи вирішення(2020) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Шамунова Катерина; Shamunova KaterynaУ статті окреслено сутність базових понять дослідження. Педагогічну практику охарактеризовано як оригінальну форму навчання у процесі професійно-педагогічної підготовки у вищій школі, яка спрямована на пізнання закономірностей та принципів професійної діяльності, оволодіння способами її організації, а відтак, на підготовку майбутнього вчителя як професійно компетентного фахівця. Професійно-педагогічну підготовку майбутніх учителів початкової школи до педагогічної практики окреслено як цілеспрямований процес, що зорієнтований на формування компетентності майбутнього вчителя початкової школи до виконання професійних педагогічних функцій в умовах Нової української школи. Визначено низку проблем та шляхи проходження педагогічної практики майбутніми учителями початкової школи в умовах дистанційного навчання під час карантину, пов’язаного з поширенням в Україні вірусу COVID-19.Виокремлено основні онлайн-платформи, що використовуються для дистанційного навчання і відзначаються популярністю.Документ Формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia Petrivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Шамунова Катерина; Shamunova KaterynaУ монографії представдлено окремі аспекти колективної теми науково-дослідної роботи кафедри української мови і літератури, що виконувалась упродовж 2018-2020 рр. з проблеми формування культуромовної особистості фахівця в умовах неперервної освіти. Здійснено аналіз концептів «освіта», «учительська праця», «культуромовна особистість фахівця», «академічна культура дослідника» в українському і польському освітньо-педагогічному дискурсах та в освітній практиці на засадах міждисциплінарного підходу, досвіду мовної, риторичної, медіа освітньої підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. Окремі розділи присвячені розгляду культуромновної підготовки майбутніх учителів початкової школи, фахівців із журналістики, іноземних студентів медичних спеціальностей, міждисциплінарних проєктів кафедри української мови і літератури СумДПУ імені А. С. Макаренка. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти фахівців різних профілів.Документ Розвиток професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкової школи: теорія і практика( Видавництво СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Кожем’якіна Ірина Володимирівна; Kozhemiakina Irina VolodymyrivnaУ монографії здійснено здійснено аналіз стану розробленості проблеми розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти в педагогічній теорії і практиці, з’ясовано сутність, змістові складові і структуру професійної мовно- мовленнєвої компетентності учителів початкових класів, розкрито наукові підходи щодо розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителів початкових класів, розроблено і теоретично обґрунтовано модель розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів. Підготовлено і впроваджено науково-методичне забезпечення моделі розвитку професійної мовно-мовленнєвої компетентності вчителя початкових класів та педагогічних умов її реалізації у процесі підвищення кваліфікації.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »