Кафедра теорії та методики фізичної культури
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра теорії та методики фізичної культури за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 213
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Музична-ритміка і хореографія. Практикум(2009) Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana ValeriivnaАнотація. У посібнику викладено зміст робочої навчальної програми з музичної ритміки і хореографії. Навчально-методичний посібник містить систему змістових модулів для практичних, індивідуальних і самостійних занять, комплекс тестів із професійною спрямованістю репродуктивного і продуктивного характеру та призначений для поточного та підсумкового контролю студентів за кредитно-модульною системою оцінювання знань з музичної ритміки і хореографії. Практикум дає змогу студентам і викладачам ураховувати всі досягнення за програмним матеріалом, а також узгоджувати та оцінювати науково-дослідницьку роботу студентів.Документ Застосування інтервальних гіпоксичних вправ у тренувально-оздоровчому комплексі майбутніх вчителів(2009) Лоза Тетяна Олександрівна; Верблюдов Ігор Борисович; Loza Tetiana Oleksandrivna; Verbliudov Ihor BorysovychУ работі наводяться дані проведеного дослідження у педагогічному вузі на предмет вивчення впливу на функціональний стан студентів застосування тренувально-оздоровчого комплексу, основу якого складали інтервальні гіпоксичні вправи. В якості тесту використовувався показник індексу Руф’є. В ході дослідження виявлено, що застосований набір інтервальних гіпоксичних вправ може ефективно застосовуватися майбутніми вчителями в самостійному оздоровчому тренуванні.Документ Курс лекцій з теорії і методики фізичного виховання(Вінниченко М. Д, 2009) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola BorysovychУ посібнику на системній основі викладено сутність предмету, основні терміни і поняття, якими повинен володіти професійно грамотний спеціаліст, надаються основи теорії і методики навчання руховим діям. Показані особливості фізичного виховання дітей дошкільного, шкільного віку, студентської молоді, дорослого контингенту населення. Надається технологія розробки документів планування з фізичного виховання. Розкривається методика оздоровчої фізичної культури в аспекті використання її різноманітних форм, засобів і методів стосовно різних вікових груп населення. Пропоновані методики базуються на науковій основі, насичені конкретним матеріалом. Книга може бути корисною для студентів, викладачів вузів і вчителів фізичної культури.Документ Дослідження рівня фізичної підготовленості дівчат-підлітків на уроках фізичної з урахуванням особливостей жіночого організму(2010) Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaУ статті розглядається проблема підвищення фізичної підготовленості дівчат-підлітків на заняттях фізичною культурою з урахуванням особливостей жіночого організму. Визначені дні менструального циклу сприятливі для розвитку фізичних якостей.Документ Основи маркетингу і менеджменту фізкультурно-оздоровчих послуг(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaНавчальний посібник розкриває особливості фізкультурно-оздоровчих послуг у сучасній економіці, концептуальні аспекти та зміст основних напрямів маркетингової діяльності спортивно-оздоровчих організацій у сфері дослідження і сегментування ринку, проектування попиту адекватного пропозиціям фізкультурно-оздоровчих послуг, основні елементи управління маркетинговою діяльністю організацій, практичні рекомендації відкриття бізнесу фізкультурно-спортивного профілю. Видання – це навчально-методичний комплекс, який розрахований на студентів, викладачів, слухачів факультетів підвищення кваліфікації, а також керівників фізкультурно-спортивних організацій.Документ Неспеціальна фізкультурна освіта учнівської молоді: теорія і методологія(2012) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ монографії викладено теоретико-методологічні основи та практичні питання щодо неспеціальної фізкультурної освіти учнівської молоді, подано зміст та обґрунтування її концептуальної моделі. Робота містить розкриття досвіду міжнародної практики неспеціальної фізкультурної освіти, аналіз понятійного апарату і концептуальних підходів стосовно цього явища. Для фахівців сфери фізичної культури і спорту, вчителів, викладачів, аспірантів та студентівДокумент Спортивна реклама як один із найпоширеніших засобів маркетингової комунікації(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Гученко Анна Богданівна; Huchenko Anna BohdanivnaВ статті розглядаються переваги і недоліки реклами в спорті. Найважливішими носіями реклами (відповідно до витрат) на українському ринку є друковані засоби масової інформації, телебачення, радіо.Документ Курс лекцій "Теорія фізичної культури, фізичне виховання різних груп населення"(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Дубинська Оксана Яківна; Dubynska Oksana YakivnaУ посібнику викладено теоретичний матеріал спрямований на навчально-методичне забезпечення викладання дисципліни «Теорія фізичної культури, фізичне виховання різних груп населення». Навчально-методичний посібник складено згідно з програмою з дисципліни «Теорія фізичної культури, фізичне виховання різних груп населення» для студентів педагогічних та фізкультурних вищих навчальних закладів. У рукопису посібника розглядаються загальні основи теорії фізичної культури, висвітлені основні положення методики фізичного виховання з різними групами населення, основні закономірності оздоровчої фізичної культури та рекреації, що визначають формування змісту програм фізкультурно-оздоровчих занять, приділена увага контролю ефективності занять. Достатньо повно розглянуті теоретичні, методичні, практичні аспекти побудови занять оздоровчим фітнесом, значну його частину займають практичні рекомендації, де слід відзначити застосування різноманітних засобів оздоровчого фітнесу з різними групами населення приведені методичні вказівки щодо використання окремих видів вправ оздоровчої спрямованості та наведені принципи, способи та методи оздоровчого тренування, що обумовлюють ефективність не тільки навчання фізичним вправам оздоровчого характеру, а й процесу підвищення рухової активності.Документ Компетентнісний підхід до професійної підготовки вчителя фізичної культури(2013) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychУ статті проведено науково-педагогічний аналіз проблеми компетентнісного підходу до професійної підготовки вчителя фізичної культури. Визначено місце професійних компетенцій в системі вимог до випускника та схарактеризовано структурно-функціональну модель компетентнісно-орієнтованої підготовки вчителя фізичної культури.Документ Технологія створення фізкультурно-спортивної організації(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaВ методичних рекомендаціях описуються всі етапи та нюанси реєстрації бізнесу в Україні (також за спрощеною системою). В роботі даються поради щодо зменшення початкового ризику при веденні бізнесу. Даються зразки документів державної реєстрації фізкультурно-спортивної організації. В методичних рекомендаціях визначається процедура ліцензування діяльності організації фізкультурно-оздоровчого та спортивного напрямів. Для студентів спеціальності «Фізичне виховання» факультетів фізичної культури педагогічних університетів.Документ Бізнес-план підприємства (фітнес-клубу) – запорука успіху власного бізнесу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaВ методичних рекомендаціях вказано, що бізнес-план є формою експертної оцінки доцільності та ефективності здійснення тієї або іншої підприємницької ідеї. В роботі описуються етапи бізнес-планування: підбір виконавців, консультантів та експертів, постановка завдання і розподіл обов’язків між виконавцями, розробка календарного плану виконання робіт, збір вихідної інформації; розробка бізнес-плану; його презентація – доведення основних положень бізнес-плану до потенційних інвесторів. Наводиться схема основних розділів бізнес-плану та їх детальний опис. Приводиться приклад готового бізнес-плану фітнес-клубу «ЛюКс» з надання фізкультурно-оздоровчих та спортивних послуг населенню. Для студентів спеціальності «Фізичне виховання» факультетів фізичної культури педагогічних університетів.Документ Фізична культура як феномен розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: проаналізувати феномен формування фізичної культури особистості з точки зору теоретико-методологічних підходів до розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання, з’ясувати її сутність і структуру. Результати: На підґрунті культурологічного, аксіологічного і компетентнісного підходів визначено поняття соціокультурної компетентності вчителя фізичного виховання як інтегративного новоутворення в мотиваційно-діяльнісній сфері особистості, що визначає спрямованість діяльності фахівця на формування духовних цінностей і є основою його подальшого саморозвитку. Розкрито структуру соціокультурної компетентності вчителя у єдності компонентів: когнітивного (духовно-ціннісна свідомість), мотиваційно-ціннісного (емоційно-мотиваційного ставлення до духовних цінностей), поведінкового (утілення духовних цінностей у професійну діяльність). За кожним компонентом визначено систему духовних цінностей, яка охоплює соціально-психологічні, психічні та культурні цінності фізичної культури. Висновки: соціокультурна компетентність учителя фізичного виховання змістовно і функціонально пов’язана з цінностями фізичної культури особистості. Духовне, ціннісне становлення особистості майбутнього вчителя покладено в основу функціонування всіх компонентів соціокультурної компетентності, які, завдяки їх взаємовпливу в процесі фізкультурної освіти забезпечують соціокультурний розвиток особистості.Документ Характеристика сутності фізичної культури особистості фахівця фізичного виховання та спорту(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: обґрунтувати сутність фізичної культури особистості фахівця фізичного виховання та спорту. Матеріал: основою для даної статті слугують матеріали спеціальної літератури, в яких розробляються аспекти теорії фізичної культури. Результати: показано, що фізична культура особистості фахівця є складовою його загальної і професійної культури та професійної компетентності, є основою соціально-педагогічної зрілості, яка набувається в процесі професійної підготовки та діяльності. Висновки: фізична культура особистості є складним інтегрованим утворенням в структурі особистості фахівця, поєднує професійний і особистісний аспекти, а також зумовлює сформованість фізкультурно-спортивної і життєвої позиції фахівця фізичного виховання та спорту.Документ Методологічні засади формування фізичної культури особистості(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychМета: провести аналіз феномену фізичної культури особистості з урахуванням методологічних підходів щодо її формування у системі фізкультурної освіти. Матеріал: проаналізовано 20 літературних джерел. Результати: теоретичний аналіз дозволив ростежити становлення підходів до фізичної культури як духовно-фізичному явища. Визначено її орієнтація на соціальні та особистісні проблеми. Також окреслено мету, завдання, зміст та умови фізкультурної освіти. Сформульована концептуальна ідея: побудова проективних моделей формування фізичної культури особистості визначається їх аксіологічного, антропологічної та онтологічної складовими (тим чи іншим поєднанням двох взаємопов’язаних напрямків розвитку особистості як тіло – дух і природа – культура). Показано, що реальна кількість моделей відрізняються цільовими орієнтирами і механізмами їх досягнення. Моделі визначаються етапами індивідуального та соціокультурного розвитку особистості. Моделі передбачають адаптацію, соціалізацію, самореалізацію і інкультурацію. Висновки: формування фізичної культури особистості базується на сучасних гуманістичних концепціях загальної теорії культури, теорії людської діяльності. Ця діяльність враховує філософські, педагогічні та психологічні аспекти. Визначення методологічних підходів дозволяє будувати проективні моделі формування фізичної культури особистості і переорієнтацію педагогічної діяльності в цьому напрямку.Документ Правова підготовка як умова високого професіоналізму вчителя фізичної культури(2014) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Іваній Олена Миколаївна; Ivanii Olena MykolaivnaЗ позицій компетентнісного підходу аналізується питання правової підготовки вчителя фізичної культури. Розкрито зміст правових компетенцій, які забезпечують продуктивну навчально-виховну, фізкультурно-оздоровчу, спортивну та управлінську професійну діяльність педагога. Запропоновано спецкурс, спрямований на формування правової компетентності та підвищення рівня професіоналізму майбутнього вчителя фізичної культури. Представлено експериментальні результати, які демонструють ефективність реалізації даного підходу.Документ Дозування фізичного навантаження в процесі реалізації варіативних модулів з елементами хореографії(2014) Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana ValeriivnaАнотація. У методичних рекомендаціях викладені результати дослідження визначення оптимального безпечного фізичного навантаження в процесі реалізації варіативних модулів з елементами хореографії в загальноосвітніх навчальних закладах, які можуть бути використані студентами вищих педагогічних навчальних закладів III – IV рівнів акредитації і вчителями фізичної культури при плануванні і організації педагогічної діяльності.Документ Модель оздоровительно-тренировочных занятий на основе использования средств аквафитнеса в профессионально-прикладной подготовке студентов экономических специальностей(2014-04) Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia Volodymyrivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaМета: обгрунтування, розробка та апробація моделі оздоровчо-тренувальних занять з використанням засобів аквафитнеса. Матеріал: в експерименті брали участь 69 студенток віком 17-18 років. Результати: встановлено, що розроблена модель позитивно впливає на фізичну працездатність студенток сприяє підвищенню адаптаційних процесів до майбутньої професійної діяльності та удосконаленню процесу навчання. Рекомендується враховувати наступне: 1 ) засоби і методи аквафитнесу повинні бути адекватними морфофункціональним особливостям і сприяти підвищенню діяльності серцево-судинної системи, загальної витривалості, силовим зді- бностям, гнучкості, психофізіологічнимиякостями, 2) в якості засобів аквафітнесу доцільно використовувати вправи аеробної спрямованості та помірної інтенсив- ності ; 3 ) використання засобів і методів аквафітнесу має сприяти формуванню інтересу до систематичних і самостійних занять фізичними вправами. Висновки: модель сприяє розвитку і вдосконаленню навичок і вмінь, необхідних майбутнім фахівцям економічного профілюДокумент Обгрунтування технології використання засобів йога-аеробіки у фізичному вихованні молодших школярів(СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2014-04) Михно Людмила Сергіївна; Mykhno Liudmyla Serhiivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaУ статті розглядаються теоретичні засади технології використання засобів йога-аеробіки у фізичному вихованні молодших школярів та визначені шляхи для мотивації учнів до занять фізичною культурою, підвищення фізичної підготовленості та зміцнення їх здоров’я.Документ Оптимізація процесу адаптації першокласників до початку навчання в школі засобами йога аеробіки(Фізична культура, спорт та здоров`я нації Зб.наук.праць, 2014-05) Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Михно Людмила Сергіївна; Mykhno Liudmyla SerhiivnaРозроблена технологія фізичного виховання молодших школярів з використанням засобів йога аеробіки, яка сприятиме адаптації першокласників до початку навчання у школі. Запропоновано використання засобів йога-аеробіки на уроках фізичної культури, у фізкультурних хвилинках, у фізичному вихованні в сім’ї, у самостійних заняттях дітей.Документ Структура професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання та спорту з позицій компетентнісного підходу(2015) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor VolodymyrovychРозглянуто проблему формування професійно-педагогічної культури фахівця фізичного виховання та спорту. Метою статті є розробка та обґрунтування структури професійно-педагогічної культури фахівця з позицій компетентнісного підходу. На основі аналізу наукових джерел та узагальнення результатів дослідження запропоновано концептуальний підхід до трактування змісту і структури професійно-педагогічної культури фахівця як соціально-педагогічного феномену, що набуває визначеності у контексті єдності загальної культури, професійної культури та фізичної культури особистості. Розкрито структуру професійно-педагогічної культури фахівця як сукупність ключових, загальнопрофесійних, предметно-професійних компетенцій та особистісних якостей, яка відображає інтеграцію професіоналізму, фізкультурних і педагогічних цінностей та духовно-творчих якостей особистості.