Перегляд за Автор "Yakymenko Polina Viacheslavivna"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методичні підходи до формування педагогічної творчості в умовах сучасної освітньої реформи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Якименко Поліна В'ячеславівна; Yakymenko Polina ViacheslavivnaТема методичних підходів до формування педагогічної творчості в умовах сучасної освітньої реформи охоплює важливі аспекти розвитку творчого потенціалу педагогів і учнів. Вона розглядає основні принципи, що сприяють формуванню творчої особистості вчителя початкових класів, зокрема інноваційні методи навчання, педагогіку партнерства та індивідуалізацію освітнього процесу. У статті аналізуються різноманітні підходи до активізації творчості в навчальному процесі, зокрема роль співтворчості між учителем і учнем, а також важливість постійного професійного розвитку педагогів. Зокрема, акцентується увага на важливості інтеграції новітніх технологій та методик у навчання, що сприяють розвитку критичного мислення, креативності та ініціативності учнів. Окрім того, підкреслюється необхідність партнерської взаємодії між вчителями, учнями та батьками для досягнення максимального результату в освіті. Висвітлені підходи мають на меті забезпечити більш високий рівень педагогічної майстерності та відповідність вимогам сучасної освітньої реформи, сприяючи розвитку творчого потенціалу всіх учасників навчального процесу. Освітній простір Нової української школи сприяє формуванню компетентних і творчих особистостей, де учень розвивається як свідомий громадянин через партнерство між учителем, учнем і батьками. Творчість у педагогіці включає поняття «творчі здібності», «творче мислення» та «творча особистість». Творчі здібності характеризуються відповідністю особистості вимогам творчої діяльності, а креативність є ключовою складовою творчого потенціалу. Серед особистісних рис, що сприяють творчості, виділяють упевненість, оптимізм, критичний аналіз та здатність до ризику. Ефективне формування творчої особистості учня передбачає особистісно‐зорієнтований підхід, індивідуалізацію навчання, співпрацю учасників освітнього процесу та педагогічний патронаж саморозвитку. Важливою умовою є створення середовища співтворчості між учителем і учнем, що реалізується через педагогіку партнерства, яка сприяє взаємній довірі і підтримці.Документ Порівняльний аналіз методів підготовки вчителів початкових класів в Україні та європейських країнах(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Якименко Поліна В'ячеславівна; Yakymenko Polina ViacheslavivnaВ статті розкрито порівняльний аналіз методів підготовки вчителів початкових класів в Україні та європейських країнах. У дослідженні розглядаються основні аспекти професійної підготовки педагогів у таких країнах, як Фінляндія, Німеччина, Польща та Великобританія, з акцентом на навчальні програми, вимоги до вступу, структуру навчання, практичну підготовку, а також методи викладання та підвищення кваліфікації. Аналізуються переваги і недоліки різних підходів, визначаються ключові чинники, які впливають на ефективність підготовки вчителів початкових класів, а також пропонуються рекомендації щодо покращення української системи підготовки педагогів. Результати дослідження можуть бути корисними для розробки стратегій удосконалення освіти в Україні та для обміну досвідом між країнами. Освітні тенденції країн ЄС включають інновації в оцінюванні молодших школярів, зокрема через міжнародні дослідження, національні тестування, уточнення критеріїв та використання ІКТ. Професійна підготовка вчителів початкових класів спрямована на підвищення кваліфікації педагогів для забезпечення якісної освіти та інноваційного розвитку. В Європі активно застосовуються новітні методи навчання та неперервна освіта, що дозволяє вчителям оновлювати свої навички відповідно до вимог сучасного суспільства, що сприяє інтеграції навчальних програм та підвищенню якості освіти в контексті європейських стандартів. У дослідженні порівнюються методи підготовки вчителів початкових класів в Україні та кількох європейських країнах: Фінляндії, Німеччині, Польщі та Великобританії. Аналіз показує, що в усіх цих країнах підготовка вчителів є тривалою, інтегруючи теоретичні знання та значну практичну підготовку, з особливою увагою до інклюзивної освіти та постійного професійного розвитку. У Фінляндії процес підготовки є найбільш конкурентним, у Німеччині та Великобританії реалізуються спеціалізовані курси та альтернативні програми, а Польща акцентує увагу на поєднанні теоретичних знань з практичним досвідом. Зазначено, що досвід цих країн може бути корисним для удосконалення підготовки педагогів в Україні та інших країнах, оскільки вони орієнтовані на високі стандарти освіти, інклюзивність та інтеграцію сучасних технологій.Документ Розробка та впровадження soft skills технологій в контексті педагогічної підготовки вчителів початкової школи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Якименко Поліна В'ячеславівна; Yakymenko Polina ViacheslavivnaУ статті розглядається проблема розвитку та впровадження технологій формування soft skills в контексті педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Окрему увагу приділено важливості гнучких навичок для успішної професійної діяльності вчителя, а також їх ролі в акмеологічному зростанні студентів. Визначено основні компоненти soft skills, такі як креативність, емоційний інтелект, уміння організовувати свій час, працювати в команді та управляти інформацією, що необхідні для розвитку особистості майбутнього педагога. Окреслено ключові методи і стратегії, які сприяють ефективному впровадженню цих навичок у навчальний процес, зокрема через інтерактивні форми роботи, тренінги, ігрові та театралізовані технології. Представлені результати досліджень, що підтверджують позитивний вплив розвитку soft skills на професійну підготовленість студентів та їхню готовність до роботи в школі. Запропоновано методичні рекомендації для оптимізації освітнього процесу та стимулювання студентів до розвитку ключових гнучких навичок, що є основою для акмеологічного зростання майбутніх педагогів. Результати дослідження показали, що більше чверті студентів мають низький рівень розвитку soft skills, що вимагає уваги викладачів та оптимізації освітнього процесу. Середній рівень демонструє можливості для покращення, а достатній рівень свідчить про здатність студентів досягати високих результатів у професійній діяльності. Високий рівень вказує на професійну готовність до роботи та акмеологічне зростання. Опитування викладачів показало, що для розвитку soft skills активно використовуються театралізація, ігрові та інтерактивні технології, що сприяють розвитку нових навичок. Випускники підтвердили, що гнучкі навички полегшили їх кар'єрний ріст і взаємодію з учнями, батьками та колегами, а також стимулювали професійний розвиток. Розвиток різних педагогічних ролей (вихователя, помічника, організатора, тьютора та ін.) є необхідним для акмеологічного зростання вчителя. Дослідження дозволило сформулювати рекомендації щодо наближення студентів до акмеологічної вершини через вивчення педагогічних та методичних курсів, а також виявлення факторів, що гальмують розвиток гнучких навичок.Документ Роль педагогічного самовдосконалення у формуванні творчого потенціалу майбутніх учителів початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Якименко Поліна В'ячеславівна; Yakymenko Polina ViacheslavivnaУ статті розглядається питання педагогічного самовдосконалення у формуванні творчого потенціалу майбутніх учителів початкових класів. Актуальність теми зумовлена необхідністю підготовки педагогів, здатних ефективно адаптуватися до змін у освітньому середовищі та забезпечити високий рівень навчання дітей на основі інноваційних підходів і методів. Визначено основні компоненти педагогічного самовдосконалення, які включають інтелектуальний, психологічний, професійно‐практичний, соціально‐комунікативний, особистісно‐ціннісний, методичний та самоосвітній аспекти. Акцент зроблено на важливості розвитку творчого потенціалу вчителів початкових класів, оскільки саме творчий підхід до навчання сприяє розвитку критичного мислення, ініціативності та інноваційності у учнів. В висновках підкреслено, що педагогічне самовдосконалення є необхідною умовою для формування професіоналізму вчителя, здатного успішно працювати в умовах сучасних освітніх викликів. Стаття сприяє глибшому розумінню ролі творчості в педагогічній діяльності та необхідності розвитку педагогічних компетентностей у майбутніх учителів початкових класів. Тема педагогічного самовдосконалення у формуванні творчого потенціалу майбутніх учителів початкових класів є актуальною в умовах сучасних освітніх реформ. Самовдосконалення педагогів є ключовим для їх професійного розвитку, оскільки допомагає реагувати на нові вимоги та підвищувати якість освіти. Формування творчого потенціалу у майбутніх учителів сприяє розвитку критичного мислення, інноваційності та креативності в роботі з учнями. Педагогічне самовдосконалення охоплює розвиток інтелектуальних і особистісних якостей, емоційної стійкості та комунікативних навичок, що необхідні для ефективної взаємодії з учнями. Вчителі з високим рівнем творчого потенціалу здатні створювати сприятливе середовище для розвитку учнів. Таким чином, педагогічне самовдосконалення є важливою умовою для підготовки кваліфікованих педагогів, здатних ефективно працювати в сучасних умовах освіти.Документ Роль педагогічної практики у формуванні творчих навичок майбутніх учителів початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Якименко Поліна В'ячеславівна; Yakymenko Polina ViacheslavivnaУ статті розглядається роль педагогічної практики у формуванні творчих навичок майбутніх учителів початкових класів. Акцентується увага на важливості практичного досвіду для розвитку професійних компетентностей, творчого підходу до навчального процесу та здатності до інноваційних методів викладання. Педагогічна практика розглядається як невід'ємна складова підготовки вчителя, що дозволяє застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати творчі здібності студентів та готувати їх до роботи в умовах сучасної освітньої реальності. Окремо виділено значення індивідуального підходу до кожного учня та використання сучасних методів і технологій для стимулювання творчості в навчанні. Педагогічна практика дає студентам можливість реалізувати себе в педагогічній діяльності, мотивуючи працювати з учнями початкової школи. Важливо, щоб майбутній учитель був готовий працювати в цифровому просторі.У статті також розглядається роль педагогічної практики у формуванні творчих навичок майбутніх учителів початкових класів, зокрема в умовах цифрового простору. Педагогічна практика є важливою складовою професійної підготовки, яка дозволяє студентам застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати творчі здібності, педагогічну ерудицію, інтуїцію, здатність до імпровізації та адаптації до умов реального навчального процесу. Зокрема, акцентується на значенні різних видів практик (ознайомча, пропедевтична, педагогічна та ін.), що сприяють формуванню цифрових навичок та здатності ефективно застосовувати інноваційні методи навчання. Окремо розглядаються завдання, які виконують студенти під час практики, що сприяють розвитку мотивації, когнітивних та операційно‐ діяльнісних компонентів, необхідних для досягнення педагогічних цілей. Педагогічна практика є важливим інструментом для підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності, зокрема в умовах цифровізації освіти.Документ Роль педагогічної практики у формуванні творчих навичок майбутніх учителів початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Якименко Поліна В'ячеславівна; Yakymenko Polina ViacheslavivnaУ статті розглядається роль педагогічної практики у формуванні творчих навичок майбутніх учителів початкових класів. Акцентується увага на важливості практичного досвіду для розвитку професійних компетентностей, творчого підходу до навчального процесу та здатності до інноваційних методів викладання. Педагогічна практика розглядається як невід'ємна складова підготовки вчителя, що дозволяє застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати творчі здібності студентів та готувати їх до роботи в умовах сучасної освітньої реальності. Окремо виділено значення індивідуального підходу до кожного учня та використання сучасних методів і технологій для стимулювання творчості в навчанні. Педагогічна практика дає студентам можливість реалізувати себе в педагогічній діяльності, мотивуючи працювати з учнями початкової школи. Важливо, щоб майбутній учитель був готовий працювати в цифровому просторі.У статті також розглядається роль педагогічної практики у формуванні творчих навичок майбутніх учителів початкових класів, зокрема в умовах цифрового простору. Педагогічна практика є важливою складовою професійної підготовки, яка дозволяє студентам застосовувати теоретичні знання на практиці, розвивати творчі здібності, педагогічну ерудицію, інтуїцію, здатність до імпровізації та адаптації до умов реального навчального процесу. Зокрема, акцентується на значенні різних видів практик (ознайомча, пропедевтична, педагогічна та ін.), що сприяють формуванню цифрових навичок та здатності ефективно застосовувати інноваційні методи навчання. Окремо розглядаються завдання, які виконують студенти під час практики, що сприяють розвитку мотивації, когнітивних та операційно‐ діяльнісних компонентів, необхідних для досягнення педагогічних цілей. Педагогічна практика є важливим інструментом для підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності, зокрема в умовах цифровізації освіти.