Перегляд за Автор "Skachedub Nataliia Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання інноваційних засобів оздоровлення студентів вищих педагогічних навчальних закладів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті йдеться про здійснений аналіз інноваційних засобів фізичного виховання, що спрямовані на формування здорового способу життя студентів і використовуються в сучасній системі вищої педагогічної освіти. Проведений аналіз стану здоров'я студентів 1 курсу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка за період з 2011 по 2016 рр. Охарактеризовано специфіку оздоровчих форм і методів фізичного виховання. Описана методика впровадження інноваційних технологій у навчальний процес з фізичного виховання. Отримані результати свідчать, що використання інноваційних форм і методів фізичного виховання збільшує фізичну активність студентів та сприяє формуванню здорового способу життя.Документ Загальні аспекти побудови тренувального процесу із легкої атлетики в умовах закладів вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia Mykolaivna; Островська-Крузе Вікторія; Ostrovska-Kruze ViktoriiaУ статті досліджено проблему побудови тренувального процесу із легкої атлетики в умовах закладів вищої освіти. Зазначено основні положення сучасної методики тренування у легкій атлетиці. Описано періоди річного циклу тренувань: підготовчий, змагальний і перехідний. Зважаючи на річний календар змагань у легкій атлетиці у цей час має характер у процесі підготовки спортсменів, актуалізовано увагу на наступних типах тренувальних мезоциклів: втягуючих, базових, контрольно-підготовчих, передзмагальних, змагальних, відновлювально-підготовчих, відновлювально-підтримуючих. Зроблено відповідні висновки і окреслено перспективи подальших досліджень.Документ Методичні основи розвитку витривалості та її вплив на функціональні можливості бігунів на середні дистанції(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia Mykolaivna; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Сергієнко Володимир; Serhiienko VolodymyrЛегка атлетика – найстарший вид спорту на нашій планеті. Біг – вид рухової активності, який зародився в надрах людської цивілізації тисячі років тому та допоміг зберегти біологічну ідентифікацію виду вищих приматів Homo sapiens. На думку відомих філософів, таких як Йохан Гейзинга, Йоган-Кристоф-Фрідріх фон Шиллер, Жана Бодріяра, Валерій Косяк біг був ключовим фактором трансформації Homo sapiens до статусу Homo sроrticus. Тому сучасні спортивні науковці досліджують проблематичні питання діалектики легкої атлетики у тісній інтеграції з еволюцією сучасної людини. Найбільшого піднесення у добу античності легка атлетика набула у системі змагальної практики древніх греків, яка носила назву агоністика. Усі найвідоміші змагання тієї пори – Олімпійські, Істмійські, Піфійські та Немейські агони розпочиналися протистояннями майстрів бігу. Біг входив і до програми мультиспортивний випробовувань таких як пентатлон. Грекині, правда окремо від чоловіків, теж змагалися у майстерності бігу на іграх присвячених богиням Гері, Деметрі та Афіні. Сучасна історія олімпійської легкої атлетики розпочинається від моменту відродження інтернаціонального проєкту 1896 року. Результати виступів легкоатлетів на міжнародних спортивних аренах сьогодення демонструють досить прогресивні тенденції, що указує на оптимальну організацію навчально-тренувального вишколу спортсменів, який включає в себе багатофакторність елементів вишколу. Саме останній аспект, покликана забезпечити спортивна наука, яка досить скрупульозно і раціонально повинна формувати рекомендації для тренерів у легкій атлетиці через високу конкуренцію у цьому виді спорту. Тому у даній науковій публікації, авторський колектив презентує інформацію перевірки ефективності моделі тренувальної системи щодо розвитку витривалості та її впливу на функціональні можливості легкоатлетів-бігунів на, які спеціалізуються у бігові на середні дистанції, розробленої на основі аналізу науково-методичної літератури. Для вирішення прогностичних завдань автори використали адекватні методи дослідження та довели перспективність власних наукових поглядів.Документ Негативні психічні стани спортсменів та методики їх діагностування у передстартовому періоді.(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Коляда Наталія Вікторівна; Koliada Nataliia Viktorivna; Діденко Ірина; Didenko Iryna; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ даній науковій публікації надається інформація щодо особливостей та класифікації психічних станів спортсменів у передстартовому періоді безпосередньої участі у змаганнях різного організаційного статусу. На основі аналізу науково-методичної літератури, авторський колектив визначив ефективні методики діагностування психічного стану атлетів з урахуванням їх інформативності та ефективності застосування в умовах змагальної діяльності. Логіка дослідження побудована на аналізі сучасної науково-методичної літератури з психології спорту, який дозволив визначити критерії систематизації негативних психічних станів, що впливають на змагальну ефективність атлетів. На першому етапі автори окреслили поняття «психодіагностика спортивна», «психічний стан» та «психорегуляція». Зокрема, психодіагностика спортивна визначається як наука, що досліджує психологічні особливості спортсменів, оцінює їхній психічний стан і готовність до змагань. Психічний стан трактується як поточна активність психіки, зумовлена як зовнішніми обставинами, так і індивідуальними особливостями особистості. Психорегуляція – це вплив на психіку атлета з метою оптимізації його стану, що здійснюється або самостійно (саморегуляція), або з допомогою тренерів (наставників) та фахівців у разі їх наявності (гетерорегуляція). Представлена характеристика найбільш розповсюджених негативних станів, які практично систематично зустрічаються у більшості спортсменів, особливо школярів і атлетів кадетського віку перед змагальною активністю. До них належать: тривожність, страх, монотонія, фрустрація, стрес, надмірна впевненість, тощо. На другому етапі дослідження визначено валідні методики діагностування психічних станів. Описано прості, але ефективні тести діагностування, що можуть застосовуватися безпосередньо перед змаганнями. Серед них: динамометрія, вимірювання дозованого м’язового зусилля, оцінка коротких проміжків часу. Методики характеризуються простотою використання, швидкістю отримання результатів і практичністю в умовах стадіону чи спортивного залу. У статті подано рекомендації для тренерів, які допоможуть ефективно оцінювати і корегувати психічний стан атлетів.Документ Оздоровлення студентів вищих педагогічних навчальних закладів засобами легкої атлетики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті висвітлено тенденції погіршення здоров'я студентської молоді та пошуки шляхів її вирішення; представлено методи оздоровлення студентів вищих педагогічних навчальних закладів засобами легкої атлетики; доведено, що систематичне помірне навантаження на організм, а саме заняття легкою атлетикою, має значущий оздоровчий вплив на всі системи організму; відмічено, що засоби легкої атлетики займають провідні позиції серед інших видів спорту щодо розвитку фізичних якостей людини. Вони мають широкий спектр дії на організм, сприяють вирішенню оздоровчих, виховних та освітніх завдань у процесі фізичного виховання.Документ Педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителівфізичної культури у процесі професійної підготовки(2023) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті висвітлено сучасні підходи до інтерпретації поняття «здоров’язбережувальна компетентність» у сучасних дослідженнях українських науковців; розглянуто здоров’язбережувальну компетентність як ключову в сучасному освітньому процесі закладів вищої освіти. Обргунтовано педагогічні умови, реалізація яких сприятиме успішному формуванню здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури: орієнтованість на визнання формування здоров’язбережувальної компетентності як показника професійно-педагогічної компетентності вчителя фізичної культури; формування здоров’язбережувальної компетентності за допомогою педагогічної технології; встановлення міжпредметних зв’язків між навчальними дисциплінами в освітній програмі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. На підґрунті даних наукового доробку у галузі здоров’язбереження розроблено структуру здоров’язбережувальної компетентності, що має такі складові компоненти: когнітивний компонент, аксіологічний компонент, діяльнісний компонент, рефлексивний компонент. Зроблено висновок про те, що ефективність формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів фізичної культури визначається оптимальним співвідношенням теоретичної складової та практичної діяльності суб’єктів освітнього процесу, а також адекватним визначенням засобів її формування. Окреслено перспективи подальших досліджень: широке впровадження в освітній процес професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури педагогічної технології та моделі формування здоров’язбережувальної компетентності; вивчення диференціації етапів формування компетентності здоров’язбереження у майбутніх учителів фізичної культури.Документ Психологічна підготовка легкоатлетів до змагального періоду в умовах сучасного спорту(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Павленко Інна Олександрівна; Pavlenko Inna Oleksandrivna; Сидоренко Ольга Романівна; Sydorenko Olha Romanivna; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті розглянуто проблему психологічної підготовки легкоатлетів до змагального періоду в у умовах сучасного спорту. Виокремлено критерії формування спортивного характеру; описано складові загальної психологічної готовності спортсмена до змагань.. Представлено передзмагальний період, який має чотири фази за рівнем активації та передстартової напруженості: перша фаза включає тривалий період і починається, коли спортсмен приймає рішення про виступ у конкретних змаганнях; друга фаза охоплює короткочасний період – від тренування до змагання; третя фаза – стартовий стан – настає при включенні спортсмена в атмосферу змагань; остання фаза – активації безпосередньо у змагальній діяльності. Описано метод ситуативного управління станом і поведінкою спортсмена в основі якого лежить процес секундування який включає в себе кілька етапів.Документ Психологічні особливості мотивації спортсменів підліткового віку, які займаються командними й індивідуальними видами спорту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті розкрито мотиви, які спонукають дітей підліткового віку до занять командними та індивідуальними видами спорту. Визначено силу окремих мотивів та встановлено їх ієрархію.Документ Розвиток силових якостей у дівчат старшої школи на уроках фізичної культури методом колового тренування(2021) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaМетодичні рекомендації нададуть можливість викладачам та студентамінститутівфізичної культури поглибити знання про розширенняфункціональних можливостей організму дитини через цілеспрямованийрозвиток основних фізичнихякостей і природних здібностей, у тому числі–силових якостейу дівчат старшої школи.Запропонованіметодичні рекомендаціїможна ефективно використовувати для роботи з молоддю та учнями старшоговіку. Дана робота розрахована на викладачів і студентів інститутів фізичної культури та вчителів закладів загальноїсередньоїосвіти.Документ Розвиток швидкості легкоатлетів 14-15 років засобами рухливих ігор(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Бабак Олександр; Babak Oleksandr; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті представлено методику розвитку швидкості легкоатлетів 14- 15 років засобами спортивних ігор. У представлену методику ввійшли рухливі ігри для розвитку швидкості легкоатлетів і комплекс вправ із елементами рухливих ігор. Для перевірки ефективності впровадження методики розвитку швидкості засобами рухливих ігор проведено педагогічний експеримент. На початку та в кінці експерименту здійснено контрольне тестування фізичної підготовленості легкоатлетів 14-15 років за наступними тестами: біг 30 метрів із ходу, біг 30 метрів із місця. Проведено порівняльний аналіз даних першого та другого контрольного тестування на основі якого здійснено аналіз ефективності впровадження методики розвитку швидкості легкоатлетів засобами рухливих ігор. Результати дослідження показують динаміку зростання показників фізичної підготовки легкоатлетів за всіма контрольними тестами. Висновки: включення рухливих ігор у тренувальні заняття легкоатлетів 14–15 років є ефективним засобом розвитку швидкісних характеристик, що сприяє покращенню їхніх спортивних результатів та загальної фізичної підготовленості. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розробці та впровадженні комплексних програм, що поєднують рухливі ігри та спеціальні швидкісні вправи.Документ Теоретичні аспекти розвитку культури здоров’я майбутніх учителів(2015) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaПроблема розвитку культури здоров’я майбутнього вчителя, формування стійкої мотивації до занять фізичною культурою, розвиток професійно-ціннісних орієнтацій розробляється сучасними науковцями та фахівцями із професійної підготовки у вищих педагогічних навчальних закладах. У статті обґрунтовані теоретичні аспекти розвитку культури здоров’я майбутніх учителів засобами фізичного виховання. Визначені основні принципи, цілі та напрями формування культури здоров’я студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Окреслена роль фізичного виховання в формуванні здорового способу життя та культури здоров’я.Документ Упровадження програми «Прагнемо бути здоровими» в освітній процес дітей молодшого шкільного віку(2024) Пінчук Альона; Pinchuk Alona; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaАктуальність питання здорового способу дітей молодшого шкільного віку зумовлена тим, що саме у дітей даної вікової категорії найбільш міцно закладається досвід оздоровлення, формуються основні знання, уміння та навички здорового способу життя.Дослідно‐пошукова робота включала у себе розробку та реалізаціюпрограми «Прагнемо бути здоровими». направленої на формування у дітей молодшого шкільного віку основ здорового способу життя. Моніторінг результатів експериментальної перевірки впровадження програми свідчить про розвиток у дітей молодших класів інформаційних навичок, формування здоров’язбережувальних знань, гігієнічних навичок, навичок міжособиснісного спілкування. Крім того, спостерігається покращення здоров’я дітей, на 25%зменшився рівень захворюваності та пропусків уроків через хворобу. Перспективи подальших наукових досліджень ми вбачаємо у розробці інноваційних технологій та інтерактивних методів які можуть збільшити інтерес дітей до здорового способу життя.Документ Формування культури здоров'язбереження у студентів вищих педагогічних навчальних закладів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті проаналізовано педагогічний досвід здоров'язбереження в освітньому процесі; установлено, що протягом всієї історії розвитку університетської педагогічної підготовки особлива увага в процесі виховання та навчання молодих людей надавалася здоров'ю, а в навчальних планах та програмах навчальних закладів - його збереженню та примноженню. У роботі розкрито зміст поняття «культура здоров'язбереження студентів вищих педагогічних навчальних закладів» - це інтегративна, динамічна самоосвіта, представлена сукупністю структурно і функціонально взаємопов'язаних і взаємообумовлених компонентів, що визначають можливості збереження здоров'я в суспільно значущих цілях. Визначено, що культура збереження здоров'я студента успішно формується за умов дотримання організації навчального процесу у вищих педагогічних навчальних закладах, ідеї формування культури здоров'я, кваліфікованої участі всіх суб'єктів навчального процесу на основі вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання», інтенсифікації фізичної підготовки й використання міждисциплінарних зв'язків.Документ Фізична культура як складова комплексної реабілітації і соціальної інтеграції осіб з відхиленнями у стані здоров’я(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті розглядається комплексна реабілітація як процес забезпечення готовності людини з відхиленнями у стані здоров’я та інваліда до реалізації способу життя, який би не відрізнявся від способу життя здорових людей, що передбачає обов’язкове використання фізичних вправ, адаптованих до конкретного захворювання або рухової вади.Документ Фізична роботоздатність легкоатлетів: поняття та ключові фактори визначення(Гельветика, 2025) Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті розглянуто поняття фізичної роботоздатності легкоатлетів, яка є важливим критерієм ефективності їхньої спортивної діяльності. За переважаючим вкладом різних шляхів ресинтезу АТФ фізичну роботоздатність диференціюють на три види: аеробну, анаеробну, фізичну роботоздатність зі змішаним типом енергозабезпечення. У процесі спортивної діяльності роботоздатність визначається впливом різноманітних зовнішніх і внутрішніх чинників, які діляться на наступні групи: максимальна величина енергообміну; узгодженість діяльності м’язового апарату, нервової та ендокринної систем; психологічна складова: воля, мотивація, самоконтроль, емоційна стійкість та здатність до концентрації; соціальна складова: умови місць занять, умови проживання, харчування та ін. Проаналізовано ключові фактори, що визначають фізичну роботоздатність, серед яких: рівень фізичної підготовки, функціональний стан організму, енергетичний потенціал, технічна майстерність, психологічна готовність і зовнішні умови. Фізична роботоздатність формується взаємодією цих факторів, які впливають на здатність спортсменів виконувати тривалі й інтенсивні фізичні навантаження. Динаміка роботоздатності характеризується відповідними фазами: фаза мобілізаці, фаза впрацьовування, фаза гіперкомпенсації, фаза оптимальної роботоздатності, фаза субкомпенсації, фаза декомпенсації, фаза зриву (стомлення). Тривалість і вираженість зазначених фаз залежить від багатьох факторів (вік, характер роботи, організація діяльності, тип вищої нервової діяльності, досвід спортивної діяльності, мотивація та ін.). Всі методики дослідження прямих показників роботоздатності спортсменів поділяються на кількісні (метри, секунди, кілограми, очки та ін.), якісні (надійність і точність виконання конкретних фізичних вправ) і комбіновані (поряд із продуктив- ністю оцінюється надійність і точність спортивної діяльності). До непрямих критеріїв роботоздатності відносять різні клініко-фізіологічні, біохімічні та психофізіологічні показники, що характеризують зміни функцій організму у процесі роботи. Дослідження фізичної роботоздатності у підготовці легкоатлетів дозволяє оптимізувати тренувальний процес, підвищити спортивні результати та зменшити ризик травм.Документ Інноваційні технології навчання рухових дій у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliia MykolaivnaУ статті розглянуто проблему впровадження інноваційних технологій навчання рухових дій у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури. Із метою виявлення доцільності використання електронних дидактичних технологій у професійній підготовці фахівців із фізичної культури було проведено анкетування серед викладачів фізкультурно-спортивних кафедр закладів вищої педагогічної освіти. Визначено педагогічні умови впровадження інноваційних технологій навчання рухових дій у професійну підготовку майбутніх фахівців із фізичної культури. Розроблено комп’ютерну програму системи навчання рухових дій і тестування вмінь аналізувати техніку виконання рухових дій виду спорту на підставі її візуального спостереження (модуль-додаток «Відеозавдання» для системи дистанційного навчання Moodle). Розроблено структурно-функціональну модель навчання рухових дій, яка описує технологію інноваційної діяльності навчання рухових дій із виду спорту.