Перегляд за Автор "Petrenko Lesia Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Автономія університету і якість вищої освіти(2023) Мокляк Володимир Миколайович; Mokliak Volodymyr Mykolaiovych; Мокляк Оксана Іванівна; Mokliak Oksana Ivanivna; Петренко Леся Миколаївна; Petrenko Lesia MykolaivnaУ статті доведено, що якість вищої освіти тісно пов’язана з автономією й академічними свободами учасників освітнього процесу.Висвітлено принципи американської системи вищої освіти, що сприяє тому, що американські університети посідають перші місця у визнаних міжнародних рейтингах. Розкрито новаційну категорію «мультиверситет». Виокремлено погляд на автономію закладів вищої освіти в міжнародних освітніх документах (Лімська декларація про автономію та академічні свободи вищих навчальних закладів, посланя Саламанкського з’їзду європейських закладів вищої освіти «Формування європейського простору вищої освіти», Берлінське комюніке «Створення зони вищої освіти Європи: Комюніке конференції міністрів освіти»,Бергенське комюніке «Загальноєвропейський простір вищої освіти – досягнення цілей», Декларація Глазго Європейської асоціації університетів, Лісабонська декларація «Університети Європи після 2010 року: різноманіття за єдності мети» тощо). Репрезентовано переваги й недоліки автономізації вітчизняних університетів після прийняття ключового Закону України «Про вищу освіту».Документ Теоретико‐методологічні засади підготовки майбутнього вчителя до етнокультурної діяльності в закладах загальної середньої освіти(2023) Мокляк Володимир Миколайович; Mokliak Volodymyr Mykolaiovych; Петренко Леся Миколаївна; Petrenko Lesia MykolaivnaУ статті висвітлено теоретико‐методологічні засади підготовки майбутнього вчителя до етнокультурної діяльності в закладах загальної середньої освіти: теоретичне підґрунтя – ідея народності, обґрунтована К. Ушинським; основні методологічні підходи – системно‐діяльнісний,культурологічний, компетентнісний. Виявлено педагогічні умови формування етнокультурної компетентності учнів закладів загальної середньої освіти.Репрезентовано досвід кафедри загальної педагогіки та андрагогіки стосовно впровадження в освітній процес Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка дисципліни за вибором студентів «Технології національного виховання у вищій школі» (для здобувачів другого (магістерського)рівня вищої освіти), окреслено тематику аудиторних занять та самостійної роботи, наведено перелік проблемних питань означеної дисципліни. Ключові слова: етнокультурна діяльність, етнокультурна компетентність, методологічний підхід, компетентнісний підхід, системно‐діяльнісний підхід, культурологічний підхід, заклади загальної середньої освіти,учитель української мови і літератури, педагогічні умови, виховні технології