Перегляд за Автор "Petrenko Maryna Borysivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Діяльність концертмейстера-піаніста: теоретичний аспект(2016) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті на основі теоретичного узагальнення праць із питань ансамблевої взаємодії визначено діяльність концертмейстера-піаніста як різновид самостійної музично-творчої виконавської діяльності, що характеризується спільністю дій, взаємодією та узгодженістю на всіх рівнях процесу спільного музикування. Виділено такі рівні зазначеного процесу, як: концептуальний (створення власної інтерпретаційної концепції вокально-інструментального твору); комунікативно-інформаційний (досягнення взаєморозуміння у виробленні спільної інтерпретаційної концепції вокально-інструментального твору) виконавсько-ансамблевий (збалансована, виважена взаємодія та узгодження «всієї шкали» виконавських можливостей співвиконавців, взаємопроникнення емоційних станів). Створено модель діяльності концертмейстера-піаніста, яка трактується як штучно створений її зразок у вигляді схеми, що відбиває та відтворює у більш простому вигляді будову, взаємозв’язки й відношення між елементами діяльності, що вивчається.Документ Зміст виконавської уваги майбутніх учителівмузичного мистецтва у процесі хорового співу(2013) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna Borysivna; Бережна Наталія Олександрівна; Berezhna Nataliia OleksandrivnaУ статті актуалізовано проблему формування виконавської уваги майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі хорового співу. Згідно специфіки співацько-хорової діяльності розроблено основні характеристики досліджуваної уваги, яка становить цілісну регульовану систему ситуативних проявів емоційної, вольової, ансамблевої, саморегулюючої характеристик у єдності з передувагою, операційною та післяопераційною, її складовими, що становить зміст досліджуваного феномену.Документ Методичні рекомендації до робочої програми навчальної дисципліни «Виконавська інтерпретація»(2021) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Виконавська інтерпретація» висвітлено проблему формування інтерпретаційних умінь магістрів-вокалістів спеціальності 025 Музичне мистецтво. У публікації відповідно до структури курсу конкретизовано зміст практичних занять і самостійної роботи з метою актуалізації знань з теорії виконавської інтерпретації, стимулювання творчого потенціалу студентів в ракурсі знаходження ними особистих рішень втілення авторського задуму вокальних творів минулого і сучасності у відповідності до культурно-історичного контексту, жанрово-стильових ознак та композиційно-драматургічної програми.Документ Методичні рекомендації до робочої програми навчальної дисципліни «Читання партитур»(2021) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Читання партитур» висвітлено проблему формування вмінь опрацювання хорових партитур будь-якого рівня складності магістрів спеціальності 025 Музичне мистецтво. У публікації відповідно до структури курсу конкретизовано зміст практичних занять і самостійної роботи з метою формування здатності студентів глибинного осмислення і освоєння художньо-образного змісту вокально-хорових творів, формування вмінь високомайстерного відтворення на фортепіано (одночасно зі співом будь-якої хорової партії) різних видів хорових партитур, умінь поєднання хорової партитури з фортепіанним супроводом і партією соліста, вмінь спрощення фактури хорових зразків, здатності до їх транспонування та читання з аркуша.Документ Нові виміри інтерпретації вокально-інструментальних творів шкільної програми(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті актуалізовано проблему інтерпретації вокально-інструментальних творів шкільної програми. На основі аналізу, синтезу, систематизації й узагальнення представлених у науковій літературі концептуальних положень із досліджуваної проблематики виявлено особливості та теоретичні основи тлумачення пісенного шкільного репертуару (з акцентом на інструментальну складову), зокрема: необхідність урахування специфічності будови зазначених творів як «моносинтезу» фактур вокально-хорової партії і фортепіанного супроводу, розкидування координат авторського тексту досліджуваних музичних творів, проектування особливих педагогічно спрямованих виконавсько-ансамблевих рішень продукування партії супроводу. На основі виділених ідей запропоновано низку ефективних мистецьких методів здійснення досліджуваного інтерпретаційного процесу.Документ Обґрунтування критеріїв та показників сформованості концертмейстерських інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті на основі науково-теоретичного доробку, згідно розробленої структури досліджуваного феномену обґрунтовуються критерії (ступінь умотивованості набуття концертмейстерських інтерпретаційних умінь та міра когнітивної спроможності, міра комунікативно-регулювальної спроможності, ступінь виконавсько-ансамблевої дієздатності, ступінь рефлексивної та контрольнооцінювальної спроможності), показники та встановлюються рівні сформованості концертмейстерських інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музики.Документ Організація самостійної роботи майбутніх фахівців музичного мистецтва у процесі вивчення дисципліни «Читання партитур»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті розглянуто проблему організації самостійної роботи майбутніх фахівців музичного мистецтва. На основі аналізу, синтезу, порівняння, систематизації та узагальнення поданих у літературних джерелах засадничих положень із досліджуваної проблематики визначено теоретичні й методичні основи організації самостійної роботи магістрів музичного мистецтва під час вивчення курсу «Читання партитур». Конкретизовано зміст самостійних завдань відповідно до другого розділу робочої програми презентованого курсу. Доведено ефективність представлених організаційно-змістових засад самостійної роботи студентів.Документ Розвиток виконавсько-ансамблевої дієздатності студентів факультетів музично-педагогічного спрямування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті актуалізовано проблему розвитку виконавсько-ансамблевої дієздатності як одного з напрямів у роботі з формування концертмейстерських інтерпретаційних умінь студентів факультетів музично-педагогічного спрямування. Висвітлено шляхи розвитку досліджуваного феномену, який актуалізується вміннями забезпечувати виконавський ансамбль зі співом школярів, читати з аркуша та транспонувати, добирати акомпанемент до мелодії шкільної пісні. Запропоновано використання широкого кола мистецьких методів навчання. Доведено ефективність застосування запропонованого методичного інструментарію.Документ Формування «чуття ансамблю» учнів-інструменталістів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті актуалізовано проблему розвитку здатності учнівінструменталістів до ефективної взаємодії в спільно-виконавському процесі. У контексті сказаного важлива переорієнтація поглядів учнів на сутність спільно-виконавчого процесу, усунення «механічності» продукування ними своєї партії в музично-ансамблевому цілому, розвиток їх ансамблевих якостей, а саме феномену «чуття ансамблю». Зазначений феномен ми конкретизували як складне особистісне утворення, комплекс властивостей особистості та професійних здібностей, що забезпечують успішність виконавсько-ансамблевої взаємодії. Невід’ємними складовими «чуття ансамблю» учнівінструменталістів (скрипалів) виділено ансамблеву техніку та емпатійність.Документ Формування ансамблевих навичок підлітків у процесі хорового співу(2021) Шкурдода Олена Леонідівна; Shkurdoda Olena Leonidivna; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ дипломній роботі досліджено проблему формування ансамблевих навичок підлітків у процесі хорового співу. Конкретизовано сутність та компонентну структуру досліджуваного конструкту. Висвітлено педагогічний досвід формування ансамблевих навичок учнів підліткового віку в процесі хорового співу та охарактеризовано вікові особливості розвитку співацького голосу учнів-підлітків. Розроблено та уточнено методи та прийоми формування ансамблево-хорових навичок підлітків.Документ Формування вокально-технічних навичок майбутніх співаків у процесі фахової підготовки(2020) Тарусова Олена Вячеславівна; Tarusova Olena Viacheslavivna; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ магістерській роботі досліджено проблему формування вокально-технічних навичок майбутніх співаків у процесі фахової підготовки. Конкретизовано сутність та компонентну структуру вокально-технічних навичок майбутніх співаків. Здійснено ретроспективний аналіз педагогічної думки щодо шляхів розвитку вокальної техніки співаків та охарактеризовано вікові особливості розвитку голосу студентів-вокалістів педагогічних університетів. Розроблено методичний інструментарій формування вокально-технічних навичок майбутніх співаків, зокрема – комплекс доцільних методів та прийомів.Документ Формування контрольно-оцінювальної спроможності майбутніх учителів музичного мистецтва(2019) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті актуалізовано проблему формування контрольно-оцінювальної спроможності як одного з напрямів у роботі з формування концертмейстерських інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва.Документ Формування концертмейстерських інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва з позицій герменевтичного підходу(2015) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ статті висвітлено теоретико-методичні аспекти формування концертмейстерських інтерпретаційних умінь студентів з позицій герменевтичного підходу. На основі ретроспективного огляду філософської літератури з проблем герменевтики виділено ідеї, які стали базисом розробки педагогічного інструментарію формування вмінь творчого опрацювання образності музично-ансамблевих зразків. Конкретизовано мистецькі методи навчання, що забезпечують ефективність формування вміння здійснювати педагогічно спрямований виконавський аналіз вокально-інструментальних творів для дітей. Доведено ефективність застосування запропонованих методів.Документ Формування мануальної техніки майбутніх диригентів хору у процесі фахової підготовки(2020) Роєнко Марія Миколаївна; Roienko Mariia Mykolaivna; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ магістерській роботі досліджено проблему формування мануальної техніки майбутніх диригентів хору у процесі фахової підготовки. На основі теоретичного узагальнення літературних першоджерел уточнено науковий зміст понять «диригент», «диригування», «хор», «техніка», «виконавська техніка музиканта», «мануальна техніка майбутніх диригентів хору». Виявлено особливості формування мануальної техніки майбутніх диригентів хору та визначено сутність і структуру досліджуваного явища. Визначено критерії, показники та рівні сформованості мануальної техніки майбутніх диригентів хору. Розроблено методичний інструментарій (методи та прийоми) формування мануальної техніки майбутніх диригентів хору у процесі фахової підготовки.Документ Формування мотивації учіння майбутніх співаків у процесі фахової підготовки(2020) Цзінь Цзюньбао; Tszin Tsziunbao; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ магістерській роботі досліджено проблему формування мотивації учіння майбутніх співаків у процесі фахової підготовки. На основі аналізу літературних джерел уточнено науковий зміст понять «мотив», «мотивація», «учіння», «мотивація учіння», «мотивація учіння майбутніх співаків». Виявлено особливості формування мотиваційної сфери студентів-вокалістів та визначено сутність і структуру досліджуваного явища. Визначено критерії, показники та рівні сформованості мотивації учіння майбутніх співаків. Розроблено методичний інструментарій (методи та прийоми) формування мотивації учіння майбутніх співаків у процесі фахової підготовки.Документ Формування навичок академічного співу студентів педагогічних університетів у процесі вокального навчання(2021) Чжан Яньбінь; Chzhan Yanbin; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ дипломній роботі досліджено проблему формування навичок академічного співу студентів педагогічних університетів у процесі вокального навчання. З’ясовано стан досліджуваної проблеми в теорії та методиці музичного навчання. Здійснено ретроспективний аналіз становлення академічної манери співу. Конкретизовано сутність та компонентну структуру навичок академічного співу студентів-вокалістів педагогічних університетів. Визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного явища. Розроблено методи та прийоми формування навичок академічного співу студентів педагогічних університетів у процесі вокального навчання.Документ Формування професійно-особистісних якостей майбутніх диригентів хору у процесі фахової підготовки(2021) Хруцька Віра Анатоліївна; Khrutska Vira Anatoliivna; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ магістерській роботі досліджено проблему формування професійно-особистісних якостей майбутніх диригентів хору у процесі фахової підготовки. На основі теоретичного узагальнення літературних першоджерел уточнено науковий зміст понять «якості», «особистісні якості», «професійні якості», «професійно-особистісні якості», «професійно-особистісні якості майбутніх диригентів хору». Конкретизовано сутність та компонентну структуру професійно-особистісних якостей у контексті фахової підготовки майбутніх диригентів хору. Визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного конструкту. Розроблено методичний інструментарій (методи та прийоми) формування професійно-особистісних якостей майбутніх диригентів хору у процесі фахової підготовки.Документ Формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках мистецтва засобами комп'ютерних технологій: досвід експериментального дослідження(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna Borysivna; Цуй Хаожань; Tsui KhaozhanУ статті актуалізовано проблему формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках мистецтва засобами комп’ютерних технологій, зокрема необхідність проведення спеціальних досліджень, націлених на моніторинг стану сформованості зазначеної якості. Представлено методику констатувального експерименту, яка включала методи педагогічного спостереження, анкетування, бесіди, ігри, вправи, завдання. З’ясовано характер ставлення респондентів до доцільності набуття пізнавальної активності молодших школярів на уроках мистецтва засобами мультимедійних технологій та стан сформованості досліджуваного конструкту за мотиваційно-когнітивним критерієм. Виявлено, що рівень сформованості досліджуваного феномену не відповідає потребам навчальної діяльності молодших школярів.Документ Формування розподіленої уваги студентів педагогічних університетів у процесі вокального навчання(2020) Ао Кайфен; Ao Kaifen; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ магістерській роботі досліджено проблему формування розподіленої уваги студентів педагогічних університетів у процесі вокального навчання. З’ясовано стан досліджуваної проблеми в теорії та методиці музичного навчання. Конкретизовано сутність та компонентну структуру розподіленої уваги майбутніх співаків. Виявлено специфіку та особливості формування досліджуваного феномену. Визначено критерії, показники та рівні сформованості розподіленої уваги студентів-вокалістів педагогічних університетів Розроблено методичний інструментарій формування розподіленої уваги майбутніх співаків-артистів, зокрема – педагогічні умови та комплекс доцільних методів та прийомів.Документ Формування інтерпретаційних умінь майбутніх співаків у процесі фахової підготовки(2021) Лінь Юлін; Lin Yulin; Петренко Марина Борисівна; Petrenko Maryna BorysivnaУ магістерській роботі досліджено проблему формування інтерпретаційних умінь майбутніх співаків у процесі фахової підготовки. З’ясовано стан досліджуваної проблеми в теорії та методиці музичного навчання. Конкретизовано сутність та компонентну структуру інтерпретаційних умінь майбутніх співаків у контексті фахової підготовки. Визначено стан сформованості досліджуваних умінь. Розроблено методичне забезпечення формування інтерпретаційних умінь майбутніх співаків у процесі фахової підготовки, зокрема – комплекс доцільних методів та прийомів.