Перегляд за Автор "Moroz Liudmyla Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 47
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Opганiзацiйнo-змiстoвний аспект пpoфесiйнoї дiяльнoстi асистента вчителя закладу загальнoї сеpедньoї oсвiти з iнклюзивнoю фopмoю навчання(2018-11) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ cтаттi кoнкpетизoванo opганiзацiйнo-змicтoвнi oсoбливoстi пpoфеciйнoї дiяльнocтi аcиcтента вчителя закладу загальнoї сеpедньoї oсвiти в умoвах iнклюзивнoгo навчання. Утoчненo вимoги дo пpoфесiйнoї дiяльнoстi асистента вчителя в iнклюзивнoму класi, щo забезпечить oкpеслення стpатегiчних opiєнтиpiв для удoскoналення їх фахoвoї пiдгoтoвки, та пpoфесiйнoї самopеалiзацiї.Документ Urrent Realities of Cooperation with Parents of Children with Disorders of Psycho-Physical Development at a Preschool Educational Institution(2024-05-19) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ статті визначено, що в сучасних умовах підхід до роботи з батьками дітей має бути індивідуальним, визначатись потребами кожної сім'ї та залежати від конкретної ситуації. Найефективнішими формами роботи визначено індивідуальні консультації: консультації-діалоги; консультативно-навчальні теоретичні заняття; практичні заняття. Консультації-діалоги у статті розглядаються як спосіб двосторонньої взаємодії, головною метою якої є налагодження індивідуального контакту, створення комфортної атмосфери між батьками і фахівцем, забезпечення впевненості в конфіденційності.Документ Вдосконалення зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Биваліна Катерина Олексіївна; Byvalina Kateryna Oleksiivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaФормування зв’язного мовлення в дітей з затримкою психічного розвитку залишається одним із найсуперечливіших питань у спеціальній педагогіці, що, у свою чергу, залежить від ступеня розвитку наочно-образного мислення, вміння встановлювати суттєві ситуаційні зв’язки між предметами та правильно висловлюватися. Отже, питання удосконалення зв’язного мовлення у дітей із затримкою психічного розвитку набувають особливої актуальності. Низький рівень сформованості зв’язного мовлення ускладнює можливість вільного спілкування дитини з дорослими та однолітками, викликає негативні емоційні стани, сприяє формуванню своєрідних психологічних особливостей. Саме зв’язне мовлення має соціальну значущість у формуванні особистості, а також в ньому реалізується комунікативна функція мови та мовлення. Тому, розвиток зв’язного мовлення дітей із затримкою психічного розвитку потребує пошуку ефективних підходів і засобів корекційної роботи, одним з яких є техніка сторітелінгу.Документ Використання ігрових вправ у корекції мовлення дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення(2020) Бездрабко Анастасія Дмитрівна; Bezdrabko Anastasiia Dmytrivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ магістерській роботі висвітлюються особливості використання ігрових вправ в корекційно-розвитковій роботі з подолання фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у в дітей передшкільного віку .Документ Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей раннього віку(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2013) Кузмінська Юлія Богданівна; Kuzminska Yuliia Bohdanivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ статті розглядається вплив дрібної моторики на розвиток мовлення дітей раннього віку.Документ Застосування елементів сенсорної інтеграції в логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку(2021) Стахова Лариса Львівна; Мороз Людмила Василівна; Stakhova Larysa Lvivna; Moroz Liudmyla VasylivnaУ статті висвітлюється проблема включення елементів сенсорної інтеграції в логопедичну роботу з дітьми дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Зазначено, що сенсорний та мовленнєвий розвиток відбуваються в тісній взаємодії, та, що до причин, які викликають порушення мовленнєвого розвитку дітей, відносяться порушення, що пов’язані з переробкою сенсорної інформації, тому одним із засобів корекції даних порушень може бути метод сенсорної інтеграції. Висвітлюються результати обстеження мовлення дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення за методикою обстеження мовлення дітей 4-7 років О. Зайцевої та В. Шептунової на констатувальному та контрольному етапах дослідження. Визначено принципи, на реалізації яких має базуватися включення елементів сенсорної інтеграції в систему логопедичної роботи: розвитку, індивідуального підходу, довіри та співробітництва, активності дитини, наочності, гуманізму і педагогічного оптимізму. Подано зразки використання обладнання Сенсорного центру (сенсорні доріжки, крупи, сухий басейн, пісок, балансир) на логопедичних заняттях з метою корекції порушень мовлення та його розвитку. Зазначено, що використання обладнання Сенсорного центру дає можливість дітям виконувати різноманітні предметно-практичні та ігрові дії, що сприяють розвитку дрібної моторики пальців рук, удосконаленню просодичних компонентів мовлення, розвитку слухового сприймання та фонематичних процесів, формуванню лексико-граматичних категорій, корекції порушень звуковимови, розвитку зв’язного мовлення, а також стимуляції сенсорних функцій, рухової активності, зняття м’язового та психоемоційного напруження, створення позитивного емоційного фону, активізації когнітивних процесів, підвищенню мотивації до спільної з дорослим та самостійної діяльності дошкільнят.Документ Значення природничо-наукової складової в професійній діяльності вчителя-дефектолога(Library of Congress Cataloging-in-Publication, 2021-03-04) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaПідготовка конкурентноспроможного, кваліфікованого, компетентного фахівця завжди залишається актуальною для теорії та практики професійної освіти. В мінливих умовах сьогодення заклади вищої освіти зобов'язані вчасно реагувати на нові виклики суспільства, забезпечуючи належний рівчень підготовки до фахової діяльності майбутніх працівників галузі спеціальної освіти - вчителів-дефектологів.Документ Корекція афазії у дітей за допомогою акупресури (точкового масажу)(ФОП Цьома, 2021) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Кравченко Ірина Вікторівна; Kravchenko Iryna ViktorivnaУ методичному посібнику висвітлено питання про клініко-фізіологічні характеристики афазії, корекційно-педагогічну роботу з її подолання та застосування акупресури (точкового масажу) при афазії.Документ Корекція дизартрії у дітей за допомогою акупресури (точкового масажу)(ФОП Цьома, 2021) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Кравченко Ірина Вікторівна; Kravchenko Iryna ViktorivnaУ методичному посібнику висвітлено питання про клініко-фізіологічні характеристики дизартрії та подано сучасні погляди щодо її подолання за допомогою акупресури (точкового масажу).Документ Корекція дислексії у дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Мірошниченко Катерина Павлівна; Miroshnychenko Kateryna Pavlivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaЗ кожним роком серед дітей, які вступають до закладів освіти, збільшується кількість дітей із різноманітними відхиленнями у мовленнєвому розвитку, що перешкоджає формуванню повноцінної навчальної діяльності. Проблема труднощів у засвоєнні навчальної програми розглядається у працях багатьох науковців. Реалії сьогодення говорять про необхідність створення особливих умов для всебічного розвитку особистості як здобувача освіти з метою подолання труднощів у засвоєнні навчальної програми. Не зважаючи на численні дослідження різних науковців, проблема порушення читання у молодших школярів із ЗПР є актуальною і потребує подальшого розроблення.Документ Корекція дислексії у дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку(ФОП Цьома С.П., 2021) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Мірошниченко Катерина Павлівна; Miroshnychenko Kateryna PavlivnaУ статті обґрунтовано актуальність вивчення проблеми читання в учнів із ЗПР. Запропоновано методику корекції дислексії у молодших школярів із ЗПР за допомогою дидактичних ігор та мобільних додатківДокумент Корекція заїкання у дітей за домомогою акупресури (точкового масажу)(ФОП Цьома, 2021) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Кравченко Ірина Вікторівна; Kravchenko Iryna ViktorivnaУ методичному посібнику подано науково-теоретичні відомості про клініко-фізіологічні характеристики заїкання. Висвітлено історико-фізіологічні аспекти акупресури (точкового масажу) й особливості корекції заїкання у дітей за допомогою акупресури.Документ Корекція звуковимови у студентів спеціальності спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія)(2020-12-30) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna Oleksandrivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychУ статті актуалізовано проблему нормативності звуковимови майбутніх фахівців-логопедів у контексті їх професійної мовленнєвої компетентності. Наголошено, що порушення звуковимови у майбутнього вчителя-логопеда є неприпустимою професійною невідповідністю. Виявлено, що майже третина студентів-першокурсників мають певні порушення звуковимови і це можна розцінювати як перешкоду до подальшої професійної діяльності на посаді вчителя-логопеда. Авторами здійснено опис особливостей реалізації організаційних, етапних, змістовних та методичних компонентів корекційно-логопедичної роботи з дорослими людьми (студентами), а також представлено результати експериментальної системи корекційно-логопедичної роботи щодо корекціїї звуковимови у студентів спеціальності Спеціальна освіта (Логопедія) в умовах закладу вищої освіти. Результативність покращення звуковимови автори пояснюють специфікою "перенавчання" дорослої людини та відношенням до корекційно-логопедичної роботи самих студентів.Документ Корекція ринолалії у дітей за допомогою акупресури (точкового масажу)(ФОП Цьома, 2021) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Кравченко Ірина Вікторівна; Kravchenko Iryna ViktorivnaУ методичному посібнику висвітлено питання про клініко-фізіологічні характеристики ринолалії та подано сучасні погляди щодо її подолання за допомогою акупресури (точкового масажу).Документ Логопедичний практикум в системі підготовки магістрів спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія)(2022) Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Zelinska-Liubchenko Kateryna Oleksandrivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ статті висвітлено особливості викладання вибіркового освітнього компоненту «Логопедичний практикум» у СумДПУ імені А. С. Макаренка для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Освітній компонент відзначається своєю практичною спрямованістю. У результаті вивчення зазначеної навчальної дисципліни студенти мають володіти наступними уміннями: проводити аналіз мовленнєвих порушень; визначати зміст корекційної роботи; вибирати доцільні методи та прийоми логопедичного впливу при різних мовленнєвих порушеннях у дітей та дорослих; обирати доречну послідовність дій та продуктивно їх виконувати; проводити корекційну роботу з особами із мовленнєвими порушеннями різного віку. В рамках курсу студенти мають змогу працювати із особами з мовленнєвими порушеннями на базі Науковопрактичного центру кафедри логопедії а саме: спостерігати за проведенням консультацій, діагностики та занять фахівцями центру, а також брати участь в обговоренні виду та ступеня мовленнєвого порушення і здійснювати повноцінний логопедичний вплив. Зазначено, що освітній компонент «Логопедичний практикум» є важливим у процесі оволодіння фахом логопеда. Особливо значущим він є для студентів-магістрантів, що вступили в магістратуру за системою «перехресного вступу».Документ Логопедичний супровід дітей в умовах інклюзивно-ресурсного центру(ФОП Цьома С. П., 2019-02-15) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Грищенко Катерина Сергіївна; Hryshchenko Kateryna SerhiivnaУ статті висвітлені сутність та зміст логопедичного супроводу дітей в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Визначені організаційні особливості, напрямки та зміст діяльності вчителя-логопеда у процесі комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами.Документ Логопедичний супровід як складова комплексного супроводу дітей із порушенням психофізичного розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa Lvivna; Кравченко Ірина Вікторівна; Kravchenko Iryna ViktorivnaУ статті здійснено науково-теоретичний аналіз сутності поняття «логопедичний супровід» як складової комплексного супроводу дітей із порушеннями психофізичного розвитку. На підставі вивчення науково-методичної, спеціальної літератури, електронних ресурсів та зіставлення різних поглядів щодо проблеми дослідження, авторами прослідковано розвиток поняття логопедичного супроводу як педагогічного явища, уточнено його сутність та методологічний апарат. Показано, що центральною категорією логопедичного супроводу виступає корекційно-розвивальне логопедичне середовище, яке зорганізується шляхом реалізації сукупності умов, що детермінують його ефективність для корекції та розвитку мовлення.Документ Логопедично-реабілітаційний супровід дітей із порушеннями психофізичного розвитку(ФОП Цьома С. П., 2021) Kravchenko Anatolii Ivanovych; Zelinska-Liubchenko Kateryna Oleksandrivna; Moroz Liudmyla Vasylivna; Kravchenko Iryna Viktorivna; Stakhova Larysa Lvivna; Lastochkina Olena Volodymyrivna; Кравченко Анатолій Іванович; Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна; Мороз Людмила Василівна; Кравченко Ірина Вікторівна; Стахова Лариса Львівна; Ласточкіна Олена ВолодимирівнаУ монографії висвітлено актуальні сучасні питання лого-корекційної та корекційно-реабілітаційної роботи з дітьми, які мають порушення мовлення різної складності та етіології. Презентовано результати теоретико-практичних розвідок щодо професійної компетенції учителя-логопеда в умовах професійного середовища з позицій забезпечення потрібного рівня якості освітніх послуги. Обґрунтовано створення нових освітніх і корекційно-розвивальних методик організації оптимального навчально-виховного процесу та соціалізації дітей із порушенням психофізичного розвитку. Визначено особливості логопедично-реабілітаційної роботи серед дітей з різними варіантами порушення психофізичного розвитку. Окреслено перспективи використання представлених розробок у процесі навчання та виховання дітей із порушеннями психофізичного розвитку у закладах різного спрямування. Видання адресоване науковцям, аспірантам, керівникам наукових і навчальних закладів, студентам спеціальності 016 Спеціальна освіта, педагогічним працівникам, викладачам.Документ Логоритміка в системі нейропсихологічної реабілітації після інсульту(2020) Кравченко Ірина Вікторівна; Kravchenko Iryna Viktorivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla Vasylivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaВисвітлено нейропсихологічний напрям реабілітації після інсульту пацієнтів з вираженими порушеннями когнітивних функцій (мовлення, пам’яті, уваги, сприймання і мислення). Описано зміст і особливості проведення логоритмічних занять із особами, які перенесли інсульт, на базі Навчально-наукового центру кафедри логопедії СумДПУ імені А. С. Макаренка. Узагальнено досвід роботи з пацієнтами у віці від 53 до 66 років упродовж раннього відновлювального періоду. Наголошено, що групові заняття логоритмічними вправами посутньо сприяють активації уражених зон головного мозку і налагодженню комунікації між пацієнтами.Документ Методи рефлексотерапії як складова системи корекційно-лікувального впливу при заїканні(2013) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ статті розглядається вплив рефлексотерапії як дуже ефективного методу корекційного впливу при подоланні заїкання. Висвітлюється використання електропунктури, як нешкідливого, відносно простого, здатного доповнювати або замінювати традиційні методи лікування.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »