eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Marmaza Oleksandra Ivanivna"

Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Аналіз як функція управління сучасним навчальним закладом
    (2013) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    У статті теоретично обґрунтовано сутність аналітичної діяльності керівника; розкрито її важливість для ефективного управління сучасним навчальним закладом; визначено місце функції аналізу в управлінському циклі; змальовано принципи аналізу (науковості, об’єктивності, наступності та розвитку, системності, колегіальності); схарактеризовано основні види аналізу з різних підходів: за об’єктом аналізу, метою аналізу, періодичністю, суб’єктом аналізу, змістом і характером аналізу; представлено систему методів функції (теоретичні, інформаційно-констатуючі, рейтингові, продуктивні); описано рівні аналізу та зміст роботи керівника на різних етапах аналітичної діяльності.
  • Документ
    Використання кейс-технології в процесі магістерської підготовки фахівця
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    Мета даної статті полягає у висвітленні сутності, з’ясуванні можливостей кейс-технології для вирішення професійних задач, визначенні особливостей її використання під час магістерської підготовки майбутніх керівників навчальних закладів. У статті обґрунтовано актуальність застосування компетентнісного підходу як методологічної основи організації навчального процесу у вищій школі. Розкрито сутність, представлено види (професійні, соціально-виробничі, соціально-побутові) та класи (стереотипні, діагностичні, евристичні) управлінських задач. Визначено категорії компетенцій (інструментальні, міжособистісні, системні). З’ясовано особливості, принципи та техніки (ситуаційний аналіз і аналіз конкретних ситуацій (АКС), рольова гра, дискусія) використання кейс-технології під час магістерської підготовки майбутніх керівників до управлінської діяльності.
  • Документ
    Гендерна культура як складова професійної культурикерівника навчального закладу
    (2014) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    У статті виділено окремі аспекти (методологічні, психолого-педагогічні, культурологічні, соціологічні) гендерного підходу до професійної діяльності; проаналізовано стан проблеми підготовки до управлінської діяльності керівника навчального закладу з урахуванням гендерних засад; виокремлено основні відмінності феномену «професійна культура» з огляду на стать управлінця; сформульовано поняття гендерної культури керівника як складової його соціально-психологічної культури та вказано на гендерні засади формування його культури. Гендерні засади формування професійної культури керівників являють собою систему підготовки, яка включає оволодіння комплексом знань про відмінності (біологічні, соціальні, психолого-педагогічні), гендерну домінанту; соціокультурні та особистісні гендерні традиційні стереотипи та засоби їх подолання; принципи гендерної рівності й гендерної компліментарності в сучасній організації.
  • Документ
    Готовність педагогів до інноваційної діяльності як управлінська проблема
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    Відповідно до поставленої мети у статті розкрито зміст готовності педагога до інноваційної діяльності, визначено ефективні засоби та сприятливі умови її формування. Методами аналізу, порівняння, систематизації, синтезу, узагальнення опрацьовано джерельну базу з означеної проблеми, що дало змогу визначити структурні компоненти готовності педагога до інноваційної діяльності (особистісний, мотиваційний, інформаційний, діяльнісний); з’ясувати шляхи та засоби управлінського впливу на її формування (підвищення кваліфікації педагогів з інноватики, удосконалення інформаційно-комунікаційної діяльності, розроблення системи нагородження та визнання, управління інноваціями та змінами). Встановлено, що важливим є цілеспрямоване управління процесом формування готовності педагогів до інновацій, що передбачає заохочення педагогів до співуправління, залучення до процесу розробляння інноваційних ідей та цільових проєктів їх реалізації, допомога педагогам у адаптації до змін.
  • Документ
    Культура ділового спілкування як компонент професійної культури майбутнього керівника навчального закладу
    (2013) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    У статті розкрито сутність понять «спілкування», «ділове спілкування», «культура ділового спілкування»; виокремлено основні компоненти культури ділового спілкування; схарактеризовано високий рівень сформованості культури ділового спілкування майбутнього керівника навчального заклад; проаналізовано його характерні ознаки: гнучкість, здатність вибрати найбільш доцільний стиль взаємодії в конкретній ситуації, володіння різноманітними засобами впливу на співрозмовників, добре усвідомлення сильних і слабких сторін спілкування.
  • Документ
    Розвиток лідерського потенціалу керівника закладу освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Мармаза Олександра Іванівна; Козлова Олена Григорівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna; Kozlova Olena Hryhorivna
    Мета статті полягала у визначенні сутності лідерського потенціалу керівника закладу освіти та виокремленні підходів до його розвитку. Використано такі методи дослідження, як: аналіз, синтез, зіставлення, систематизація, метод наукової екстраполяції. У статті зазначено, що гуманістичний менеджмент спирається на людиноцентристську філософію та концепцію лідерства. Визначено, що лідерський потенціал керівника являє собою складне утворення: комплекс особистісних якостей, які знаходять прояв під час різних ситуацій; здатність реалізувати лідерські технології та техніки управлінської діяльності; досвід професійних комунікацій та соціальних стосунків. Запропоновано розділи проєкту розвитку лідерського потенціалу та їхню змістове наповнення. Дійшли висновку, що під час призначення на керівні посади доцільно враховувати лідерський потенціал майбутнього керівника, а вже практикуючим керівникам – створювати проєкти розвитку лідерської компетентності. Перспективними проблемами досліджень є розроблення системи формування лідерського потенціалу керівника.
  • Документ
    Теоретичні аспекти регулювання як функції управління
    (2015) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    У статті на основі аналізу, синтезу, систематизації та узагальнення науково-методичних джерел висвітлено основні підходи до функції регулювання на сучасному етапі розвитку управління. Теоретично обґрунтовано її сутність, яка полягає в коригуванні за наслідками контролю. Встановлено, що регулювання дозволяє підтримувати систему організації на оптимальному рівні, упорядковувати всі підсистеми, забезпечувати умови для подальшого вдосконалення, не припускати надмірного реактивного управління (за наслідками та відхиленнями). Розкрито значення регулювання; визначено принципи та критерії функції. Доведено, що функція регулювання, як надзвичайно важлива, складна та змістовно наповнена, є вагомим чинником, що зумовлює ефективність сучасного менеджменту.
  • Документ
    Формування інноваційної компетентності керівника навчального закладу в процесі магістерської підготовки
    (2014) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    У статті з’ясовано сутність інноваційної компетентності керівника навчального закладу; визначено її складові компоненти (особистісний, когнітивний, діяльнісний); розкрито особливості формування інноваційної компетентності магістрантів зі спеціальності «Управління навчальним закладом», що пов’язані зі створенням відповідних умов, а саме: високим рівнем мотивації, наявністю в навчальному плані вузу дисципліни «Інноваційний менеджмент», застосуванням особистісно орієнтованого підходу до студентів з урахуванням їхнього рівня підготовленості, попереднього інноваційного досвіду, пізнавальних інтересів і ставленням до новацій.
  • Документ
    Інноваційна культура майбутнього менеджера як особистісно‐професійний феномен
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna
    Мета статті полягала у висвітленні змісту інноваційної культури керівника закладу загальної середньої освіти, обґрунтуванні важливості проблеми її формування, визначенні особливостей розвитку інноваційної культури майбутнього керівника під час магістерської підготовки. Інноваційна культура керівника закладу загальної середньої освіти розглядається як структурована, взаємопов’язана, взаємообумовлена та взаємодоповнююча сукупність компонентів, які забезпечують високий рівень готовності до сприйняття та реалізації інновацій у процесі професійної діяльності. Ми дійшли висновку, що підготовка майбутніх керівників закладів загальної середньої освіти в магістратурі перетворюється на процес нарощування та якісного зростання їх інноваційної культури, інтегративних якостей особистості, що є результатом синтезу професійно‐теоретичної підготовки, практичного управлінського досвіду та активної соціально‐педагогічної позиції.
  • Документ
    Інновації в управлінні закладом освіти в контексті гуманістичного підходу
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna; Козлов Дмитро Олександрович; Kozlov Dmytro Oleksandrovych
    Автором зазначено, що в час демократизації суспільних відносин великого значення набуваю філософія людиноцентризму. Важливим стаю впровадження інноваційних технологій в управління персоналом. З огляду на це мета статті полягала у виявленні й розкритті проблемних питань упровадження інноваційних технологій в управління закладом освіти в контексті гуманістичного підходу. Використано такі методи: аналіз, синтез, зіставлення, систематизація, екстаполяція, що Дозволили дослідити джерельну базу з означеної проблеми, розкрити сутність досліджуваних явищ, виявити можливості впровадження інноваційних технологій управління організаціями в Діяльність керівника закладу освіти. Ми дійшли висновку про потребу формування професійної культури керівників на гуманістичних засадах та впровадження відповідних інноваційних технологій управління.
  • Документ
    Історіографічні аспекти ґенези менеджменту в освіті
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Мармаза Олександра Іванівна; Marmaza Oleksandra Ivanivna
    У статті зазначено, що результатом дослідження історії менеджменту освіти стане не тільки формування нової філософії мислення сучасного керівника, а й набуття ним знань і вмінь з використання кращого вітчизняного управлінського досвіду та уникнення ризиків і помилок під час управлінської діяльності. Мета статті полягала у здійсненні аналізу становлення теорії та практики управління закладами загальної середньої освіти в контексті їх подальшого розвитку. Використано такі методи дослідження: aнaлiз наукової літератури, нормативних документів з питань управління в освіті; метод контент-аналізу; порівняльно-історичний метод. Дійшли висновку про потребу проведення досліджень із історіографії менеджменту в освіті, які сприятимуть прогнозуванню розвитку теорії та практики управління закладами загальної середньої освіти, визначення перспективних напрямів.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук