Перегляд за Автор "Lazorenko Serhii Anatoliiovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 35
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Preparation of Future Specialists in Physical Culture and Sports for the Use of Digital Health Technologies in Professional Activity(2021) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Самохвалова Ірина Юріївна; Samokhvalova Iryna Yuriivna; Хоменко Е.; Khomenko E.; Олійник Н.; Oliinyk N.The development of information technologyhas led to the emergence of specialized software in variousfields of knowledge, including health and sports. Knowledgeabout them and the ability to use them become leading inthe work of athletes and their coaches, so their masteryshould take place within their professional training. Thearticle describes a special course "Digital HealthTechnologies", which is studied by future specialists inphysical culture and sports: content, forms, methods, andteaching aids. The authors present the results of statisticalanalysis and confirm the effectiveness of the special course: students confirm the ability to use specialized software todevelop health programs and rehabilitation programs forathletes. Analysis of alumni surveys confirmed theeffectiveness of the course.Документ Prolegomena on the History of Scientific Thought in Physical Culture of the Late Middle Ages(2023) Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Chkhailo Mykola Borysovych; Lazorenko Stanislav Serhiiovych; Skachedub Nataliya Mykolayivna; Лазоренко Сергій Анатолійович; Чхайло Микола Борисович; Лазоренко Станіслав Сергійович; Скачедуб Наталія МиколаївнаThe educational subject «History of scientific thought in physical culture», according to the existing periodization in modern historical science, reveals in sufficient detail the general stages and aspects of the formation of a rational-reflective base (methodology) in physical culture from the point of view of the influence on it of political, economic, social and educational factors. In other words, the requirements for physical education were justified by the dominant religion, the level of economic and social development of society, national and cultural traditions, regional peculiarities of the life and daily life of a people or group of nations, of each individual historical period, in our case – the late Middle Ages. Along with the development of physical culture, scientific thought in this area was also formed, which, as a part of a global process, formed humanistic approaches of universal solidarity in the educational space, and at the same time generated an active expression of the civic position and the best minds of pedagogy on the eve of the Renaissance. During this period the pedagogical process was marked by vivid events: educational institutions of higher and secondary education were created, the pedagogy of leading specialists, although influenced by Christian dogma, already tended more towards experimental sciences, empirical knowledge was inferior to the results of research in applied disciplines. Thanks to the perseverance of Jan Amos Comenius, physical culture was registered in the curriculum of educational institutions in Europe at that time. The material of this article is the result of the analysis of scientific and methodological literature, which made it possible to analyze the humanistic principles of the leading scientists of the European states of the 13th – 16th centuries, to establish the reasons for such reflection, to systematize the chronology of the events that state a deep understanding of the role of physical culture in the late Middle Ages.Документ The Hematological Parameters of Ukrainian National Women’s Wrestle Team before the Competition(2020) Ворона Віта Вікторівна; Лазоренко Сергій Анатолійович; Довгополова Ганна Геннадіївна; Ратов Анатолій Максимович; Чхайло Микола Борисович; Vorona Vita Viktorivna; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Dovhopolova Hanna Hennadiivna; Ratov Anatolii Maksymovych; Chkhailo Mykola BorysovychПідготовка спортсменів високої кваліфікації до змагань потребує постійного біохімічного контролю. Дане дослідження проводилося для вивчення гематологічних показників жінок-борців під час підготовки до Чемпіонату світу з вільної боротьби. У дослідженні прийняли участь 10 спортсменок національної збірної України віком від 21 до 23 років різних вагових категорій. У більшості досліджень авторів говориться про те, що гематологічні показники можуть змінюватися у процесі занять фізичними вправами. Вони можуть вказувати на перенапруження і перетренованість, але в той же час не є корисними маркерами для їх раннього виявлення. За результатами власного дослідження у більшості спортсменок гематологічні параметри були в межах норми. У чотирьох жінок-борців спостерігались ознаки недостатнього відновлення. Своєчасне виявлення цих ознак дозволило внести корективи у тренувальний процес. Найкращій результат на змаганнях показала жінка-борець, данні біохімічного обстеження якої були в межах норми, а концентрація гемоглобіну була найвища серед обстежених. В той же час дві спортсменки, які здобули призові місця, мали відхилення від норми гематологічних параметрів. На нашу думка у вільній боротьбі результат визначається багатьма факторами. Важливим є класифікація борця, психологічна та техніко-тактична готовність, рівень розвитку фізичних якостей та індивідуальні функціональні можливості.Документ The Level of Physical Condition of Students of Different Faculties of Pedagogical University(2019) Ворона Віта Вікторівна; Кулик Ніна Анатоліївна; Литвиненко Віталіна Анатоліївна; Ратов Анатолій Максимович; Лазоренко Сергій Анатолійович; Vorona Vita Viktorivna; Kulyk Nina Anatoliivna; Lytvynenko Vitalina Anatoliivna; Ratov Anatolii Maksymovych; Lazorenko Serhii AnatoliiovychPhysical condition is one of the components of human health. Thus,students as futureteachers of different specializations should be diagnosed in order to characterize their level of physical condition.The aim of the present research is to define the students’ level of physical condition, to determine the factors that influence it. The research was conducted in 2017 and involved 75 students aged from 17 to 21 years old of the first and second courses of Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko. According to the results of the research, most students of different faculties have an average level of physical condition. At the same time the number of students with a level above the average is greater among future teachers of physical culture. The high level of physical condition is determined in 5,7% of the representatives of the Educational and Research Institute of Physical Culture. The high level of physical condition of the students of other faculties has not been recorded. It is also found out that the number of classes and physical activity of future physical training teachers is much higher than of other students. The data we have received do not differ significantly from the results of other authors and indicate the need to increase the level of physical condition and motor activity of the students by increasing the number of physical education classes for the students of different specializations.Документ Атлетичне пластичне образотворче мистецтво у роботах античних скульпторів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Власенко Антон Петрович; Vlasenko Anton PetrovychПластичне образотворче мистецтво Античних цивілізацій підпадало під вплив політеїстичних теософських аспектів їхньої релігії. Характерними ознаками останньої були: велика кількість божественних субстанцій, які нічим не відрізнялися від звичайних людей, за виключенням лише божественної гіпертрофовано-м’язової тілесності, яка відзначалася досконалістю і до якої прагнув кожен Античний еллін, слідуючи давньогрецькому естетичному принципу – калокагатії, яку сповідували і небожителі з Олімпу. Тому митці, які обробляли мармур, намагалися як найкраще передати божественну естетику досконалої тілесності не тільки небожителів, а і звичайних атлетів і героїв Стародавньої Еллади та Риму. Скульптори тієї пори, у неживий кам’яний матеріал вдихали реалістичні риси, передаючи емоції людей, що робило їхні шедеври максимально наближеними до живих істот. Історію становлення Античного образотворчого мистецтва, з повною впевненістю, можна назвати педагогікою давньогрецького буття. Ключовим нюансом цієї педагогіки був факт возвеличення людської тілесності, яка формувалася за божественною подобою. Матеріал даної статті, є результатом аналізу науково-методичної літератури, який дозволив виокремити еволюційні періоди розвитку Грецької і Римської спортивної скульптури від архаїки до початку нашої ери. Інформацію цього допису, можна використовувати, як нетрадиційні форми вивчення тем фізична культура Античної Греції та Риму навчальної дисципліни «Історія фізичної культури». Кожна окремо взята скульптура, або ж скульптурний комплекс, який зображає героїв і переможців змагань стародавнього олімпійського чотириріччя, має власну і неповторну історію, яку у мистецькому шедеврі, намагалися зберегти для нащадків стародавні скульптори. І вивчаючи культурні артефакти, тієї доби, ми відтворюємо: по-перше – атмосферу Античної агоністики; по-друге – відзначаємо високу майстерність скульпторів щодо реалістичності відображення людської тілесності і по-третє – намагаємось втілити у нашу педагогіку естетичні принципи навчання Античного періоду.Документ Використання командних спортивних ігор у фізичному вихованні дітей середнього шкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Давиденко Сергій Сергійович; Davydenko Serhii Serhiiovych; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii AnatoliiovychСучасний стан здоров’я, фізичного розвитку, фізичної підготовки та функціональних можливостей українських дітей турбує все доросле населення країни, починаючи з батьків, педагогів, медиків і закінчуючи керівниками державних структур. Про цю проблему депутатам Верховної ради озвучував народний обранець – Денис Силантьєв. Використання у фізичному вихованні дітей середнього шкільного віку, спортивних ігор, як альтернативи традиційним урокам фізичної культури, розкрив у кваліфікаційній роботі її автор. Його методика взаємопов’язаного формування рухових дій і розвитку фізичних у процесі занять командними видами спорту, була ефективно обґрунтована результатами педагогічного експерименту у якому брали участь школярі середньої ланки освіти.Документ Вплив комплексу заходів з оптимізації фізкультурно-оздоровчої діяльності на динаміку показників соматичного здоров’я студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii AnatoliiovychСтаття присвячена актуальній проблемі нашого сьогодення – покращенню здоров’я студентів вищих навчальних закладів. У статті подано результати дослідження зміни показників соматичного здоров’я студентів другого курсу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка після втілення в життя студентської молоді головних заходів комплексу з оптимізації фізкультурно-оздоровчої діяльності. Після закінчення експерименту, констатуємо позитивні зміни індексу соматичного здоров’я студентів і студенток і його складових у експериментальних групах.Документ Військове мистецтво і фізична культура та їх значення у житті народів що населяли Україну в докиївську історичну добу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Коломієць Андрій; Kolomiiets AndriiПісля закінчення періоду останнього обледеніння, територія України, завжди була об’єктом зазіхання багатьох народів, які мріяли займатися обробітком землі та вирощувати зернові культури у мирних умовах життя, тому починаючи з енеоліту на зазначених теренах з’являються вихідці з Балкан – представники Трипільської культури (середина V тисячоліття до нашої ери). Які кожні 50 років, змінюючи місце проживання, мандрували просторами Євразійського степу створюючи міста та розорювали придатні для вирощування агрономічних культур плантації чорнозему. І така політична ситуація проіснувала до початку бронзового віку. Трипільців змінили кіммерійці – і розпочалася нова сторінка історії освоєння території, яка вписувалась у межі нашої держави. Хронологічні межі дослідження охоплюють часові межі починаючи з ХІ століття і закінчуючи ІІ століттям до нашої ери, коли остаточно з теренів великого Євразійського степу сармати витіснили скіфів, замінивши Велику Скіфію на Сарматію. Лейтмотивом статті є інформація про фізичні і військові звитяги народів, що освоювали простір українського степу задовго до слов’ян, які власним героїзмом вписали своє ім’я у світову історію. Ця історія починалася з кіммерійської доби і формувалася аж до раннього середньовіччя, коли інші науковці почали описувати у своїх публікаціях життя і побут слов’ян.Документ Військові та фізичні звитяги староруських богатирів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola BorysovychТрохи більше чверті століття тому наша країна отримала незалежний політичний статус і визнання в усьому світі. Лише незалежний статус держави дозволив гостро поставити питання відродження духовної спадщини. Українці повертаються до витоків власної історії, культури, мистецтва, релігійності тощо, як було колись, за часів наймогутнішої держави раннього середньовіччя - Київської Русі. Тож у контексті зазначеного звертають на себе увагу військові та фізичні традиції слов'янського богатирства та ратоборства. Тому, у теоретичному плані, інформація даного дослідження основних суспільних функцій, які виконували військовий вишкіл, народні ігри та розваги в давніх слов'ян, надзвичайно важлива для з'ясування їхніх історичних витоків, впливу на формування українського етносу й конкретизації розрізнених фактів, відомостей і свідчень у цілісну систему знань про фізичну культуру Київської Русі.Документ Гуманістичні цінності сокільського фізичного виховання Сумського регіону(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Романова Вікторія Борисівна; Romanova Viktoriia BorysivnaУ статті робиться спроба обґрунтувати теоретичну та практичну актуальність, на теренах сьогодення, сокільського фізичного виховання як одного з основних складників гуманістичної освіченості майбутнього вчителя фізичної культури. Сокільський рух розпочав своє існування в кінці позаминулого століття завдяки зусиллям чеського спеціаліста Мирослава Тирша, і мав сприяти гармонізації інтелектуального, морального та фізичного розвитку молодої людини, як взірця громадянина кожної окремо взятої країни. На основі ретроспективного аналізу та в контексті сучасної парадигми сокільського виховання у статті окреслені предметне поле й обґрунтовано гуманістичні потреби в підготовці майбутнього фахівця в галузі фізичної культури та спорту.Документ Давньогрецька агоністика в мистецтві(2017) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Романова Вікторія Борисівна; Romanova Viktoriia BorysivnaМатеріал статті надає інформацію про змагання й конкурентну боротьбу між античними представниками культури і мистецтва. Одними з головних принципів існування давньогрецької культури були агони. Уся система спортивних змагань, і не тільки, давньої Греції носила назву агоністика – (грец. agonisticos) здатність до боротьби. Стародавні елліни виокремлювали три види суперництва: у спортивних змаганнях, у перегонах квадриг (колісниць) і скачках та в мистецьких конкурсах. Агоністика для греків була головним елементом буття і культури, який надавав можливість реалізувати життєвий потенціал кожного вільного мешканця ойкумени, і в такий спосіб гучно заявити про себе на всю країну, трохи наблизитися до отецьких божеств, на честь яких елліни демонстрували свою майстерність у різних видах атлетики та творчих конкурсах.Документ Давньогрецька агоністика та її зв’язок зі спортивними фестивалями міст Північного Причорномор’я(2015) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Романова Вікторія Борисівна; Romanova Viktoriia BorysivnaУ статті розглянуто історичний аспект зародження, становлення та розвиток спортивних свят (агонів) і традицій Стародавньої Греції, які проходили протягом олімпійського чотириріччя в кожному місті-полісі колоніальної та метропольної Еллади. Адже спортивні свята для античних елейців – одна з головних форм суспільного життя й культури. Спортивні фестивалі у древніх еллінів були невід’ємною складовою панегеричних дійств з нагоди вшанування тих чи інших божеств – покровителів давньогрецьких міст. Кожен грецький поліс, у ті далекі часи, обов’язково двічі на рік, організовував містерії для двох представників олімпійського пантеону. Спортивні форуми під час таких заходів, носили ініціативний характер, молоді юнаки й дівчата демонстрували свій фізичний та інтелектуальний вишкіл і отримували путівку в доросле життя, стаючи при цьому повноправними членами старогрецького суспільства. Починаючи з VІІІ століття до н.е. інституція під назвою давньогрецька агоністика ідентифікується в головний елемент старогрецького буття, адже агони почали слугувати заходами консолідації грецьких громадян. Завдяки зусиллям елладських моряків з міста Мілет, Греція розширила межі своєї ойкумени, одержавши нові поселення на берегах Північного Причорномор’я. У нові землі греки несли свою культуру та традиції. Таким чином, давньогрецька агоністика дісталася до міст-держав Понта Евксинського.Документ Епістемологія явища «трансгендер» у сучасному олімпійському спорті(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola BorysovychМета статті – вивчити питання онтології трансгендеру в сучасному олімпійському спорті та напрями вирішення зазначеної проблеми. Методи дослідження – аналіз, порівняння й узагальнення історичної інформації та її систематизація відповідно до діалектики розвитку зазначеної проблеми. У статті показано, що Міжнародний Олімпійський Комітет вирішив очистити сучасний олімпійський спорт від цього ганебного явища, адже мирні олімпійські суперництва – це демонстрація індивідуальних якостей спортсмена, а не суперництво сучасних надбань медицини і фармакології. Ця боротьба продемонструвала принципову позиція МОК до спортсменів, команд та національних збірних, які заради високих спортивних результатів, у підготовці до офіційних змагань, використовували заборонені фармакологічні препарати, здійснювали заборонені маніпуляції з допінг-пробами тощо, та відсторонення зазначених суб’єктів від участі в Олімпійських іграх 2021 року. Автори статті спробували дослідити діалектику явища «трансгендер» у сучасному олімпійському спорті й визначити аспекти політики МОК щодо допуску атлетів-трансгендерів до участі в літніх Олімпійських іграх 2021 року.Документ Кліматичні умови та їх вплив на планування тренувального процесу триатлоністів відділень дитячо-юнацьких спортивних шкіл(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Левченко Андрій; Levchenko AndriiУкраїнські і закордонні фахівці, для підготовки юних триатлоністів, вважають пріоритетним аспектом врахування у річному тренувальному плані кліматичних характеристик регіону, для тривалішого вишколу в природних умовах, з мінімізацією підготовки у спортивних залах. Аналіз релевантної літератури засвідчив недостатній рівень вивченості даного питання, тому матеріал даної публікації має мету вирішення зазначеної проблеми.Документ Методика впровадження сучасних фітнес комплексів для фізичного розвитку та корекції постави учнів закладів дошкільної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ужвій Богдан Олегович; Uzhvii Bohdan Olehovych; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii AnatoliiovychЗменшення показників рухової активності у дітей, досить гостро стоїть на порядку денному у сучасній освітянській системі, що викликає зацікавленість фахівців і батьків цією проблематикою, а також підкреслює її масштабність. Проведений, в роботі аналіз, спеціальної науково-методичної літератури свідчить про значний інтерес до розробки та впровадження інноваційних технологій у процес оздоровчих занять старших дошкільників, заснованих на різних видах рухової активності. Особливо актуальними є технології, засновані на використанні елементів оздоровчого фітнесу. Дитячий фітнес – це не стільки ефективний набір вправ, скільки стійка мотивація дітей до яскравих, емоційних занять в ігровій формі. Дана робота, присвячена саме вирішенню цієї теми.Документ Методика удосконалення витривалості дітей середнього та старшого шкільного віку на секційних заняттях з веслування на байдарках(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Коваленко Олег Львович; Kovalenko Oleh Lvovych; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii AnatoliiovychВеслування на байдарках та каное, досить важкий у фізичному плані, вид спорту. Він потребує значних фізичних зусиль, концентрації уваги та наполегливості у досягнені поставленої мети. Багато дітей, закінчують свою тренувальну діяльність, не досягнувши рівня вищої спортивної майстерності. Тому, тренерові з веслування приходиться вирішувати складне завдання – зробити тренування на байдарках та каное цікавими, різноманітними і в той же час продуктивними, так як веслування розвиває усі рухові якості людини. Автор кваліфікаційної роботи розкрив зміст та підтвердив ефективність методики удосконалення витривалості школярів засобами веслування на байдарках та каное.Документ Методичні особливості розвитку силових здібностей школярів старшого шкільного віку засобами армспорту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Плодистий Євгеній Олексійович; Plodystyi Yevhenii Oleksiiovych; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii AnatoliiovychСучасний армспорт стрімко розвивається на міжнародній спортивній арені, стрімко зростає конкуренція серед спортсменів на світових та Європейських чемпіонатах. За останні роки створені всі передумови для того, щоб у найближчому майбутньому армспорт був включений до програми Олімпійських ігор. Тому пошук інноваційних шляхів розвитку силових здібностей армспортсменів юнацького та юніорського віку, на противагу традиційним методикам, є перспективою у теоретичному забезпеченні боротьби на руках та є актуальним і своєчасним для сучасної тренувальної практики. Дана робота, присвячена саме вирішенню цієї теми.Документ Оптимізація процесу навчання атакуючим ударам тенісистів груп базової підготовки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Кучеренко Вадим; Kucherenko Vadym; Власенко Антон Петрович; Vlasenko Anton PetrovychАналіз науково-методичної літератури і нормативно-правових актів, представлений у науковій статті, дозволив ретельно вивчити питання вишколу спортсменів груп базової підготовки на предмет організації навчальнотренувального процесу у дитячо-юнацьких спортивних школах, які розвивають великий теніс. Та зробити висновок про недостатність методологічних підходів щодо процесу удосконалення атакуючих ударів у великому тенісі саме на етапі формування ігрової бази майбутніх майстрів великої ракетки. Тому матеріал даної статті присвячений доведенню ефективності застосування у річному тренувальному плані, розробленого нами комплексу заходів, щодо удосконалення атакуючої гри спортсменів періоду базової підготовки. Комплекс заходів удосконалення атакуючих ударів у великому тенісі в групах базової підготовки охоплює як навчальний так і позанавчальний час та представлений традиційними і інноваційними підходами у тренувальному процесі підготовки дітей на етапі базового вишколу. Для здійснення прогностичних ідей нашого експерименту, нами було обрано наступні атакуючі удари з загального арсеналу техніко-тактичих акцій великого тенісу: «бекхенд», «форхенд», «топ-спін», «реверс» та «смеш». Статистична інформація, отримана у результаті педагогічного експерименту, довела його конкурентоспроможність та актуальність у застосуванні тренерами дитячо-юнацьких спортивних шкіл та спортивних клубів. Реалізація головних завдань комплексу заходів дозволила констатувати покращення та підвищення рівня атакуючої гри спортсменів експериментальної групи, як запоруки успіху під час змагальної практики, сформувати стійку потребу та мотивацію у них до самовдосконалення шляхом індивідуальних тренувань та використання засобів доповненої реальності, підвищити рівень соматичного здоров’я спортсменів-початківців.Документ Пеласги – народ, який створив фізичну культуру античної Греції(2015) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Романова Вікторія Борисівна; Romanova Viktoriia BorysivnaСучасна історична наука повністю ігнорує цивілізацію пеласгів за причини недостовірності інформації про цей етнос. У анналах історії є велика кількість відомостей про пеласгів – народ до ахейського періоду Греції, але на превеликий жаль, всі вони представляють розрізнені несистематизовані дані. Про цих відважних, авантюристичних людей, які не мали власної держави, та існували з жагою до життя, з однією єдиною думкою вижити та зберегти свої культурні традиції, як незалежний етнос. Інформацію про пеласгів для нащадків зберегли у своїх роботах відомі давньогрецькі та давньоримські історики Геродот, Страбон, Павсаній, Аполлодор, Фукідід, Діонісій Галікарнаський, Діодор Сіцілійський, та ін. Легендарні поети та літератори стародавніх часів, у своїх нетлінних творах: Гомер в «Іліаді», Вергілій в «Енеїді», Есхіл в «Прохальниці», Софокл в «Інах». У статті зроблена спроба реалістично представити історичну інформацію про народ, котрий стояв у витоків заснування та розбудови античної грецької культури. Пеласги – стародавній етнос індоєвропейського походження, який прийшов у середині ІІІ тисячоліття до нашої ери на територію Пелопоннеського півострова і створив основи цивілізації, що передувала Крито-мікенській. У даній роботі надана відповідь на питання, який народ, усе ж таки, стояв у витоків фізичної культури стародавньої Греції: пеласги, ахейці, дорійці чи іонійці.Документ Показники здоров’я студентів закладів вищої освіти Сумського регіону та шляхи їх покращення(2023) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii AnatoliiovychСтаття присвячена актуальній проблемі нашого сьогодення – контролю стану здоров’я студентів закладів вищої освітив умовах навчальних обмежень і за наявності проблеми, визначення шляхів їх усунення. У статті подано результати дослідження зміни показників соматичного здоров’я студентів першого курсу закладів вищої освіти Сумського регіону після втілення у навчальний процес студентської молоді головних заходів комплексу з оптимізації фізкультурно-оздоровчої діяльності, з урахуванням сьогоднішніх особливостей навчання. Стаття надає інформацію про кількісні показники патологій серед студентської молоді в університетах Сумщини. А також констатацію динаміки зміни індексу соматичного здоров’я студентів і студенток та його складових частин у експериментальних групах, після закінчення експерименту.