Перегляд за Автор "Kryvonos Olha Borysivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Adaptation of Training of Future Teacher to Professional Activity in the New Ukrainian School (on the Example of the Discipline “Current Issues of Innovative Development of Education”)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna YuriivnaThe article is devoted to the scientific substantiation of the process of adaptation of the future teacher’s preparation to professional activity in the new Ukrainian school, namely, through the transformation of the methodological foundations of its training on the example of teaching the discipline “Current issues of innovative development of education”. In particular, the methodological foundations of formation of an innovative pupil who should possess a certain set of qualities which will allow him to be successful in the future life are covered. The methodological foundations of training an innovative teacher capable of forming an innovative pupil, ensuring implementation of the basic principles of partnership pedagogy, changing the content of education from knowledge to competence in accordance with the Concept of the new Ukrainian school are presented.Документ Активізація пізнавальної діяльності учнів в умовах евристичного навчання(2013) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються теоретико-методологічні основи евристичного навчання: його сутність, науково-педагогічна концепція та дидактичні можливості в активізації пізнавальної діяльності учнів. Представлено характеристику евристичних методів навчання, зокрема методів «вживання», «вигадування», «якби», «гіперболізації», «аглютинації», «інверсії», «синектики». Висвітлено роль евристичних методів навчання, зокрема, евристичних запитань у формуванні вміння учнів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати й оцінювати її, самостійно застосовувати способи пізнавальної та творчої діяльності. Розглянуто сутність евристичної (сократівської) бесіди як одного з провідних чинників активізації пізнавальної діяльності учнів.Документ Виховання громадянських якостей школярів у новій українській школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз сучасних ефективних форм, методів, засобів виховання громадянських якостей школярів у контексті інноваційних перетворень сучасної української школи, зокрема: учнівське самоврядування, запровадження волонтерського руху в школі, залучення учнів до дитячих або молодіжних організацій та об’єднань, включення їх до всеукраїнських суспільних акцій, участь учнів у проектній діяльності, активні методи навчання на уроках. Представлено якості особистості, які формуються в процесі громадянського виховання: любов до свого народу, краю, вітчизни, толерантність, демократизм, громадянська свідомість, громадянська гідність, громадянський обов’язок, громадянська відповідальність, громадянська мужність, працелюбність, повага до законів держави, чужої думки тощо.Документ Виховання демократичних цінностей школярів через учнівське самоврядування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз наукових поглядів і власних досліджень стосовно ролі учнівського самоврядування у вихованні демократичних цінностей школярів як почуття свободи, справедливості, солідарності, рівності можливостей, поваги до гідності й прав людини тощо. Визначено умови діяльності органів учнівського самоврядування, що забезпечують формування демократичних цінностей школярів: подолання формалізму в діяльності органів учнівського самоврядування; залучення членів органів самоврядування до процесу оновлення змісту діяльності закладу загальної середньої освіти та до боротьби з негативними явищами в середовищі учнів; надання самоврядування реальних прав і обов'язків; підбір до керівних органів самоврядування найавторитетніших лідерів учнівського колективу; прагнення до розширення структури органів учнівського самоврядування тощо.Документ Виховання професійних якостей студентів медичного коледжу засобами музейної педагогіки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кот Анна Анатоліївна; Kot Anna Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ магістерській роботі теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено вплив засобів музейної педагогіки на виховання професійних якостей студентів медичного коледжу. Здійснено теоретико-методологічний аналіз у психологічній, педагогічній та медичній літературі понять «музейна педагогіка», «виховання професійних якостей майбутніх медичних працівників». Конкретизовано поняття і розкрито зміст засобів музейної педагогіки, які використовуються для формування професійних якостей майбутніх медичних працівників. Експериментально перевірено ефективність запровадження музейно-педагогічної складової у структуру виховання професійних якостей студентів Сумського фахового медичного коледжу. Розроблено методичні рекомендації з використання засобів музейної педагогіки в процесі виховання професійних якостей студентів медичного коледжу.Документ Виховання ціннісних орієнтацій сучасної молоді засобами масової інформації(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз наукових поглядів щодо впливу засобів масової інформації, зокрема, реклами на формування ціннісних орієнтацій сучасної молоді, узагальнення критеріїв ефективної соціальної реклами, яка позитивно впливає на свідомість молодої людини. Зокрема, визначено такі критерії: формування уваги, інтересу, бажання та дії; здатність викликати довіру; урахування мотивів цільової аудиторії; можливість формування висновків; звернення написане зрозумілою мовою цільовій аудиторії; узгодженість всіх елементів соціальної реклами: оформлення (шрифт, рамки, колір, форма) тексту, графічного зображення; чесність та незалежність; конкретність; наявність практичних рекомендацій, адреси; використання фактів; використання думки, значимої для цільової аудиторії осіб; реалістичність; зрозумілість і послідовність; наявність динаміки змісту соціальної реклами.Документ Дидактичні умови формування професійно-творчих умінь студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються питання організації пізнавально-творчої діяльності студентів шляхом створення необхідних дидактичних умов як спеціального середовища у навчальному процесі, що забезпечує розвиток професійно-творчих умінь майбутніх фахівців.Документ Евристична діяльність як чинник оптимізації учіння(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядається проблема оптимізації процесу учіння учнів загальноосвітньо)' школи та студентів педагогічного університету. Характеризуються дидактичні можливості різних видів евристичної діяльності, зокрема, розв'язання творчих завдань, формування евристичних запитань, проектноїдіяльності учнів і студентів як важливого чинника оптимізаціїучіння .Документ Евристичне навчання як важлива умова розвитку обдарованості учнів сільської школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядається організація навчання обдарованих учнів сільської школи з використанням дидактичних можливостей евристичних методів. Зокрема, представлено широкий інструментарій евристичних методів навчання як: вживання; вигадування; якби; гіперболізації, аглютинації, мозкового штурму; інверсії; фокальних об’єктів; розв’язання евристичних задач. Проаналізовано основні підходи вирішення проблеми навчання й виховання обдарованих дітей. Розглянуто основні закономірності та принципи евристичного навчання, які сприяють розвитку обдарованих учнів, зокрема, сільської школи.Документ Евристичне навчання як важливий чинник успішної дидактичної адаптації студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз дидактичних можливостей евристичного навчання як важливого чинника адаптації студентів молодших курсів до навчання в педагогічному університеті. Представлено теоретичні основи дидактичної адаптації студентів, проблеми її успішної реалізації, широкий інструментарій евристичного навчання, який забезпечує досягнення поставленої мети. Зокрема, проаналізовано принципи дидактичного навчання, його провідні методи, умови реалізації цих методів. Результати дослідження можуть бути використані викладачами університету для створення успішного середовища з метою подолання студентами проблем пристосування до нових умов навчання в вищому навчальному закладі.Документ Курсова робота з педагогіки: методичні основи організації дослідження та орієнтовна тематика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику викладено основні етапи роботи над курсовим дослідженням, вимоги до оформлення та захисту. Матеріали допоможуть студентові вибрати актуальну тему курсової роботи відповідно до особливостей майбутньої педагогічної діяльності, наукових інтересів та індивідуальних можливостей. Для студентів та викладачів педагогічних закладів вищої освіти.Документ Маркетингова діяльність керівника в системі профільної підотовки учнів закладу освіти(2020) Шокола Алла Миколаївна; Shokola Alla Mykolaivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaВ магістерській роботі запропоновано розгляд маркетингового підходу до системи управління профільним закладом освіти та розроблено інноваційний проєкт створення базового закладу освіти профільного спрямування в місті Білопілля.Документ Методологічне обґрунтування феномену адаптації студентів до навчання в закладі вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз наукового комплексного дослідження системи поглядів на проблему адаптації зарубіжних та вітчизняних учених та виокремлення важливих положень для сучасного соціально-педагогічного трактування цієї проблеми. Представлено адаптацію як стан, у якому потреби індивіда, з одного боку, і вимоги середовища – з іншого, повністю задоволені або як процес, за допомогою якого цей гармонійний стан досягається (біхевіористська теорія), як адекватну продуктивну результативність (інтеракціоністська теорія), як співвідношення змін середовища й особистості (психоаналітична теорія).Документ Методологічні засади управління процесами соціалізації студентів ЗВО(2020) Сіренко Олена Станіславівна; Sirenko Olena Stanislavivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaВ магістерській роботі виділені фактори, що визначають ефективність управління процесом соціалізації студентів закладу вищої освіти; ставлення до навчально-виховного процесу у закладі вищої освіти; особливості управління процесом соціалізації у закладі вищої освіти; роль зовнішньої оцінки успішності соціалізації ; необхідність прискорення соціалізації; виділена сукупність принципів організації навчально-виховного процесу, що визначають успішне управління соціалізацією студентів закладу вищої освіти: соціальної спрямованості, індивідуалізації, комунікативності, суб'єктності, прогностичності, системності; запропоновані та апробовані напрямки управління процесами соціалізації студентів.Документ Наскрізна педагогічна практика(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Будянський Дмитро Васильович; Budianskyi Dmytro Vasylovych; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ навчально-методичному посібнику подані програми навчальних і виробничих практик студентів педагогічних університетів освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр», «аспірант» галузі знань 014 Середня освіта (за предметними спеціалізаціями), розроблені викладацьким колективом кафедри педагогіки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Визначені цілі й завдання практики, її особливості на кожному з етапів; подані характеристики вікових особливостей дітей відповідних вікових груп, представленні методики педагогічного діагностування, рекомендації щодо організації ефективної навчальної та позанавчальної роботи, що відповідають завданням сучасної освіти в контексті Концепції нової української школи. Призначено для студентів та викладачів педагогічних університетів, працівників освіти.Документ Організаційно-педагогічні умови управління освітнім процесом у закладі дошкільної освіти(2020) Аксьонова Яна Олексіївна; Aksonova Yana Oleksiivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaВ магістерській роботі схарактеризовано особливості управління закладом дошкільної освіти в сучасних умовах. Обґрунтовано організаційно-педагогічні умови управління освітнім процесом у ЗДО. Розроблено критеріально-діагностичний комплекс для оцінки ефективності управління освітнім процесом у ЗДО. Експериментально перевірено ефективність організаційно-педагогічних умов управління освітнім процесом у закладі дошкільної освіти. Розроблено та експериментально перевірено ефективність планування освітнього процесу на основі технології складання інтелектуальних карт.Документ Організація соціально-педагогічної адаптації студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз наукового підходу до організації соціально-педагогічної адаптації студентів молодших курсів, що забезпечить підвищення рівня їх успішної професійної підготовки. Представлено теоретичні основи соціально-педагогічної адаптації студентів. Зокрема, проаналізовано точку зору психологів, соціологів і педагогів на досліджуваний процес, зазначено структуру процесу адаптації як енергетичної підсистеми, середовищної підсистеми, діяльнісної підсистеми, соціальної підсистеми, особистісної підсистеми. Зазначено рівні та етапи соціальної адаптації, види соціально-педагогічної адаптації як нормальна адаптація, девіантна адаптація, патологічна адаптація. Схарактеризовано особливості дидактичної адаптації як невід’ємної складової соціально-педагогічної адаптації студентів.Документ Педагогічна діагностика професійно-творчих умінь студентів як показника готовності спеціаліста до професійної діяльності(2015) Левченко Людмила Степанівна; Levchenko Liudmyla Stepanivna; Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті представлено результати дослідження сутності педагогічної діагностики професійно-творчих умінь студентів, розглянуто комплекс діагностичних процедур для об’єктивної оцінки професійно-творчих умінь студентів розв’язувати нестандартні задачі професійної діяльності на пошуково-виконавчому, евристичному та творчому рівнях. Матеріал сформовано як за результатами аналізу й узагальнення психолого-педагогічної літератури, так і за результатами власного експериментального дослідження авторів.Документ Педагогічна практика – провідна умова формування професійних умінь студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaУ статті розглядаються дидактичні можливості педагогічної практики у формуванні професійних умінь майбутніх педагогічних працівників. Визначено пізнавально-творчі види діяльності, які впливають на здатність студентів застосовувати набуті знання для розв'язання практичнихзадач.Документ Проблеми дидактичної адаптації студентів педагогічного університету(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha BorysivnaМетою статті є аналіз наукових джерел та власних досліджень щодо проблем дидактичної адаптації студентів педагогічного університету. Такими проблемами виявилися: відмінність між шкільною та вузівською формами та методами організації навчального процесу, виховної та наукової роботи; недостатньо сформовані в загальноосвітній школі загально-навчальні вміння, тобто вміння вчитися (шукати необхідну інформацію, аргументувати її, виділяти головне, робити висновки, аргументувати власну думку тощо); недостатньо сформовані вміння самостійно працювати, готуватися до семінарських та практичних занять; великий обсяг навчального матеріалу; складності наукової мови при роботі з науковою літературою; велике навчальне навантаження.