Перегляд за Автор "Kolyshkina Alla Petrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 34
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Programme-Methodological Support of School and Family Interaction in the Formation of the Pupils’ of Primary School Environmentally Expedient Behavior(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ статті розв'язується проблема методичного забезпечення з екологічного виховання учнів початкових класів. Мета дослідження полягає в обгрунтуванні авторської програми «Екосвіт» з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів у взаємодії школи і сім'ї. Для досягнення мети в публікації використано комплекс спеціальних діагностичних методів: опитування учнів; бесіди; спостереження за поведінкою школярів у природі в реальних умовах та умовах експерименту; розв'язання учнями проблемних ситуацій взаємодії з природою. Розроблено методичне забезпечення з екологічного виховання учнів початкових класів: програмно-методичний комплекс «Екосвіт», який охоплює програму екологічного гуртка «Екосвіт» і методичні рекомендації щодо організації його роботи; методичні рекомендації для роботи з батьками щодо формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів. Доведено, що активізація взаємодії батьків із учителем, урізноманітнення форм і методів роботи з батьками та учнями, залучення батьків до безпосередньої участі в навчально-виховному процесі з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів засвідчили якісно новий рівень організації екологічного виховання школярів.Документ The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness(2020) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena Illivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaThe article considers the impact of the level of professional and personal readiness of the teachers of preschool education institutions on the process of children’s environmental awareness formation. We have assumed that the ways in which the educational process is organized (forms, methods, means) and behavior of adults surrounding children directly affect the results of environmental education of the younger generation.Документ Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках «Я досліджую світ» засобом гри(2021) Василенко Аліна Володимирівна; Vasylenko Alina Volodymyrivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaВ магістерській роботі розглядається актуальна проблема активізації пізнавальної діяльності молодших школярів засобом ігор. Теоретичний аналіз з проблеми дослідження довів, що чим більше педагоги використовують дидактичні ігри, тим вищий рівень пізнавальної діяльності під час навчання молодших школярів на уроках «Я досліджую світ». На основі з’ясування сутності ключових понять та врахування особливостей дітей молодшого шкільного віку було визначено та надано характеристику наступним рівням активізації пізнавальної діяльності: відтворювальний, інтерпретуючий, творчий. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено вплив дидактичних ігор на пізнавальну діяльність молодших школярів.Документ Аналіз готовності вчителів початкових класів до формування екологічно доцільної поведінки школярів(2016) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ статті обґрунтовано методи й результати дослідження готовності вчителів початкових класів до формування екологічно доцільної поведінки школярів. Дослідження зазначеної проблеми дало можливість виокремити: особливості роботи вчителів-класоводів із батьками й учнями щодо формування екологічно доцільної поведінки; вивчення стану взаємодії школи і сім’ї в контексті формування екологічно доцільної поведінки учнів початкової школи. Діагностика проводилася за допомогою таких методів: анкетування, бесіди. Виявлено суперечності між: прагненням учителів до організації екологічного виховання учнів початкових класів відповідно до європейських орієнтирів і переважанням урочної форми роботи; розумінням учителями важливої ролі батьків в екологічному вихованні учнів у школі й одноманітністю, несистемністю роботи з батьками.Документ Використання засобів адаптивної фізичного виховання в умовах спеціального освітнього закладу для осіб з інтелектуальними порушеннями(2023) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ статті розкрито методичні засади використання засобів адаптивного фізичного виховання в умовах спеціального освітнього закладу. Зміст зазначеного процесу для осіб з інтелектуальними порушеннями передбачає комплексне уявлення про складові освітнього процесу. Комплекси засобів адаптивного фізичного виховання передбачають оволодіння певним набором основних рухів, сприяють розвитку рухової активності, оздоровленню і корекції психофізичного розвитку. Найбільш ефективними засобами адаптивного фізичного виховання для осіб з інтелектуальними порушеннями є вправи корекційної спрямованості для покращення природних рухів, корекційно‐розвивальні рухливі ігри, які сприяють вирішеннню завдань оптимізації процесу розвитку рухової сфери даних осіб.Документ Використання ігрових технологій у формуванні екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Врадій Катерина; Vradii KaterynaУ статті розв’язується проблема екологічного виховання учнів початкових класів. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні ефективності використання ігрових технологій у формуванні екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів. Для досягнення мети публікації використано методику дослідження рівнів екологічної поведінки учнів початкової школи у природі, що складаються з таких компонентів: 1) створення уявних ситуацій за допомогою серій завдань; 2) створення реальних ситуацій вибору взірця поведінки учнів початкової школи в природі; 3) спостереження за поведінкою учнів у природі. Розроблено змагальні, рольові та імітаційні екологічні ігри, що базуються на навчальному матеріалі, запропонованому шкільною програмою. Доведено, що гра екологічного змісту сприяє реалізації поведінкового потенціалу дитини щодо природи, забезпечує осмислення власної діяльності у природі. Перспективи подальших наукових розвідок пов’язані з дослідженням проблеми формування екологічно доцільної поведінки як чинника соціалізації учнів початкової школи.Документ Дослідження рівнів сфopмованості екoлoгічнoї компетентності учнів пoчaткoвoї шкoли(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті висвітлено організацію та хід констатувального експерименту щодо визначення рівнів сформованості екологічної компетентності учнів початкових класів. Обґрунтовано методи, які було покладено в основу експериментальної роботи: спостереження; анкетування учнів; бесіди. Визначено компоненти та критерії формування екологічної компетентності учнів початкових класів: когнітивний, емоційно‐ціннісний, діяльнісний; обґрунтовано рівні екологічної компетентності: високий, середній, низький. Шляхом аналізу результатів експерименту виявлено: переважне використання вербальних, репродуктивних методів навчання, які є малоефективними у формуванні ціннісного ставлення до природи; часткову реалізацію вчителями можливостей позаурочної та позакласної діяльності для формування екологічної компетентності учнів; відсутність відомостей, які стосуються природи рідного краю. У якості ефективної форми організації екологічної просвітницької діяльності учнів початкової школи визначено позаурочну роботу, а саме функціонування природничо‐краєзнавчого гуртка «Розвідники природи Сумщини».Документ Дослідження стану сформованості екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів(2016) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaОбгрунтовано комплекс спеціальних діагностичних методів (опитування, бесіди, спостереження за поведінкою школярів, розв’язання проблемних ситуацій), за допомогою яких послідовно вимірювались компоненти екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів (когнітивний; емоційно-ціннісний; вчинково-діяльнісний). Зазначено, що вимірювання компонентів екологічно доцільної поведінки здійснювалося за допомогою розроблених критеріїв (знання про поведінку в природі, прагнення до збереження об’єктів природи, уміння та навички екологічно доцільної поведінки). Відповідно до кожного критерію розроблено показники сформованості екологічної поведінки учнів початкових класів. Охарактеризовано екологічно доцільний, екологічно ситуативний, прагматичний і екологічно недоцільний рівні сформованості екологічної поведінки молодших школярів.Документ Методичні рекомендації до самостійної роботи з курсу «Педагогічне партнерство з різними соціальними інституціями»(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaMethodological recommendations consider the issue of implementation Concepts of the New Ukrainian School, in particular – pedagogy of partnership between by all participants of the educational process. Contains theoretical materials, practical advice from the work experience of primary school, revealed theoretical the basics of school-family interaction in the education of younger schoolchildren. The conceptual principles of school-family interaction are characterized and outlined psychological and pedagogical education of parents. The purpose of the manuscript is preparation future primary school teachers to pedagogical partnership with various social institutions for the purpose of educating younger schoolchildren. Content and the structure of methodical recommendations allows to ensure an independent the work of education seekers in the educational discipline "Pedagogical partnership with by various social institutions". Recommended for education seekers specialty 013 "Primary education" full-time and part-time education.Документ Модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності(2020-03) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychРозроблено та теоретично обґрунтовано модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності та педагогічні умови її реалізації, яка включає три взаємоузгоджені блоки (цільовий, змістово-організаційний, підсумково-діагностичний). У цільовому блоці визначено мету і завдання зазначеної підготовки. Змістово-організаційний блок розробленої моделі містить принципи: загальнодидактичні (цілеспрямованості, науковості, природовідповідності, свідомості, активності, позитивного емоційного фону навчання); специфічні (єдності всіх компонентів професійної підготовки, інтеграції здоров’язбережувальної складової у зміст навчання майбутніх вихователів, креативності у застосуванні засобів ігрової діяльності при формуванні здоров’язбережувальної компетентності дошкільників); структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, особистісний, рефлексивний, креативний), методи, форми та засоби підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності. Підсумково-діагностичний блок містить критерії та показники (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, особистісний), які характеризують три рівні готовності (високий, достатній, низький) й відображає очікуваний результат означеної професійної підготовкиДокумент Навчальна пропедевтична практика в ЗЗСО (виховні заходи)(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ методичних рекомендаціях пропонується організація навчальної пропедевтичної практики в ЗЗСО (виховні заходи). Представлена програма практики, в якій висвітлюється мета, завдання і зміст практики. Поданий перелік і зразок оформлення звітної документації, а саме, звіт і щоденник здобувача освіти з навчальної пропедевтичної практики в ЗЗСО (виховні заходи). Методичні рекомендації розраховані для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня другого року навчання спеціальності 013 Початкова освіта, а також будуть корисними для викладачів і методистів, учителів закладів загальної середньої освіти.Документ Національно‐патріотичне виховання здобувачів початкової освіти засобами інформаційно‐комунікаційних технологій(2023) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Гуйва Ольга; Huiva OlhaУ статті здійснено аналіз сутності та структури національно‐патріотичного виховання; висвітлено результати констатувального етапу експерименту з метою визначення рівнів національно‐патріотичноївихованості молодших школярів засобами інформаційно‐комунікаційних технологій (високий, достатній, середній, низький). Обґрунтовано використання інформаційно‐комунікаційних технологій у поєднанні із сучасними виховними технологіями, які надали можливість сформувати патріотичний інформаційно‐комунікаційний виховний простір як систему взаємопов’язаних факторів, умов, засобів, що здійснює інтегрований вплив на розвиток патріотизму здобувачів освіти.Документ Особливості розвитку пізнавально-творчих здібностей в учнів початкових класів(Суми : ФОП Цьома С.П., 2018) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ роботі здійснено аналіз особливостей розвитку пізнавально-творчих здібностей в учнів початкових класів та розкрито їх значення для становлення дитини. наголошується, що творчість для молодшого школяра передбачає наявність у нього мотивів, знань і умінь, завдяки яким створюється продукт, що відрізняється новизною, оригінальністю, унікальністю. Організовуючи розвиток творчих здібностей учнів, слід виходити з того, що здібності особистості виявляються і формуються в діяльності.Документ Патріотичне виховання учнів початкових класів у процесі викладання освітньої галузі «Суспільствознавство»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Врадій Катерина; Vradii KaterynaУ статті обґрунтовано структуру патріотичного виховання учнів початкових класів у процесі викладання освітньої галузі «Суспільствознавство» на основі родинних традицій українського народу, а саме: знання та дотримання родинних традицій українського народу; сформованість елементів національної свідомості та самосвідомості; шанобливе ставлення до культурної спадщини, традицій і звичаїв народів, що живуть в Україні; наявність рис і моральних якостей українця.Документ Педагогічні умови формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів у взаємодії школи і сім’ї(2017) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ статті визначено педагогічні умови формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів у взаємодії школи і сім’ї, а саме: розроблення відповідного змісту, форм та методів взаємодії школи і сім’ї; цілеспрямоване мотивування батьків до взаємодії з учителями школи у формуванні екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів; підготовка учнів до участі в екологічному гуртку; диференційоване залучення батьків до роботи екологічного гуртка. Дотримання зазначених педагогічних умов забезпечувалося шляхом впровадження в навчально-виховний процес виховних годин „Я і природа”, програмно-методичного комплексу „Екосвіт”, якій містить програму роботи однойменного екологічного гуртка, методичні рекомендації щодо проведення його занять і щодо занять із батьками. На заняттях гуртка використовувалися різноманітні методи: аудіовізуальні, словесні, методи евристичного навчання (евристичного спостереження, прогнозування), метод проектів. Під час розробки програми роботи з батьками, перевага надавалася формам і методам, які забезпечували не тільки передачу певної інформації (розповіді, бесіди), набуття знань, отримання правильної відповіді на певне запитання, а й самостійний пошук способів розв’язання проблеми (вправи, розв’язання проблемних ситуацій тощо).Документ Педагогічні умови формування природознавчої компетентності учнів початкових класів на основі розвитку спостережливості(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Романенко Катерина Олексіївна; Romanenko Kateryna OleksiivnaУ статті висвітлено організацію та хід проведення педагогічного експерименту щодо формування природознавчої компетентності учнів початкових класів на основі розвитку спостережливості. Обґрунтовано методи, які було покладено в основу експериментальної роботи: спостереження за діяльністю учнів під час занять; анкетування учнів початкових класів; бесіда з учнями початкових класів; завдання на спостережливість та рівень сформованості природознавчої компетентності; бесіда з учителями початкової школи. Визначено й обґрунтовано педагогічні умови розвитку спостережливості у формуванні природознавчої компетентності учнів початкових класів, а саме: створення емоційно-ціннісної основи спілкування школярів із природою в процесі проведення уроків-ігор та міні- проєктів на свіжому повітрі; використання спостереження в процесі споглядально- ігрової діяльності учнів початкових класів.Документ Практика формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів(2017) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaОбґрунтовано діагностичні методи (анкетування, бесіди, спостереження), за допомогою яких вивчалося ставлення вчителів початкової школи до виховання в учнів екологічно доцільної поведінки, характер роботи з батьками й учнями щодо формування екологічно доцільної поведінки. Зазначено, що були сформовані групи батьків за характером взаємодії зі школою у справі екологічного виховання учнів: активної взаємодії, епізодичної взаємодії, автономно-відстороненої взаємодії.Документ Проблема формування екологічно доцільної поведінки молодших школярів у теорії та шкільній практиці(2020-03) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaСтаттю присвячено теоретичному і практичному обґрунтуванню екологічно доцільної поведінки молодших школярів. Для досягнення мети публікації використано теоретичні (аналіз наукових джерел з проблем дослідження, нормативних і програмних документів; порівняння, систематизація, класифікація й узагальнення здобутих теоретичних та емпіричних даних, за допомогою яких уточнено сутність поняття «екологічно доцільна поведінка учнів») та емпіричні методи: анкетування із використанням запитань закритого та відкритого типів; бесіди, які дали можливість глибше дослідити психологічні особливості дитини, характер і рівень її знань, інтересів, мотивів і вчинків шляхом аналізу отриманих відповідей; спостереження за вчинками та поведінкою учнів початкових класів в умовах експерименту й у реальних умовах; розв’язання проблемних ситуаційДокумент Проблема формування умінь самоконтролю молодших школярів в теорії і сучасній освітній практиці(2020-03) Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychЗдійснено аналіз сутності поняття «самоконтроль», проаналізовано різні підходи дослідників щодо його трактування. Розглянуто самоконтроль як один із провідних компонентів навчальної діяльності молодших школярів. Висвітлено психолого-педагогічні основи формування самоконтролю в учнів початкових класів. Виділено рівні сформованості самоконтролю (відсутність контролю, контроль на рівні мимовільної уваги, потенційний контроль, актуальний контроль, потенційний рефлексивний контроль, актуальний рефлексивний контроль). Досліджено сформованість умінь самоконтролю в сучасній освітній практиці з використанням методик «Малювання намиста» (методика І. Аргінської) і «Продовжи візерунок» (модифікований варіант методики Г. Кумаріної)Документ Психологія дитячої творчості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena Illivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaДаний посібник призначено для здобувачів вищої освіти за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», а також вихователів, керівників та методистів дошкільних навчальних закладів.