Перегляд за Автор "Kobylchenko Vadym Volodymyrovych"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Виховання моральних якостей молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку засобами казкотерапії(2020) Герасимчук Валентина Миколаївна; Herasymchuk Valentyna Mykolaivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychУ магістерській роботі досліджено проблему виховання моральних якостей учнів початкової школи з інтелектуальними порушеннями шляхом впровадження елементів казкотерапії. Розкрито сутність основних понять «моральне виховання», «моральні якості», «казка», «казкотерапія», «школярі з порушенням інтелектуального розвитку», вивчено стан виховання моральних якостей учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Визначено роль казки у моральному становленні молодших школярів з порушеннями розумового розвитку. Проаналізовано теоретичні та практичні аспекти використання елементів казкотерапії у корекційно-виховному процесі спеціальної школи. Визначено психолого-педагогічні умови застосування казкотерапії у процесі виховання моральних якостей молодших учнів з інтелектуальними порушеннями, структуру та особливості проведення казкотерапевтичного заняття. Описана і проаналізована експериментальна перевірка ефективності застосування елементів казкотерапії у процесі виховання моральних якостей молодших школярів з порушеннями інтелекту, а саме розроблено та проведено казкотерапевтичне заняття для учнів 3-4 класів з порушеннями розумового розвитку. Теоретичні положення та практичні результати можуть бути використані педагогами, вчителями-дефектологами, психологами спеціальних шкіл та закладів загальної середньої освіти, в яких навчаються діти з порушеннями інтелектуального розвитку, у позакласній та позашкільній виховній роботі, а також під час проведення корекційно-розвиткових занять.Документ Концептуальні засади психологічного супроводу особистісного розвитку дошкільників з особливими потребами(ФОП Цьома С. П., 2018) Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychУ статті розглядаються концеп-туальні засади психологічного супроводу особистісного розвитку дітей дошкіль¬ного віку з особливими освітніми потребами.Документ Логопедичний супровід дітей із тяжкими порушеннями мовлення в умовах логопедичного пункту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Зюзько Діана Сергіївна; Zyuzko Diana Serhiivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб’єктом дослідження є логопедичний супровід дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Предмет- логопедичний супровід дітей із тяжкими порушеннями мовлення в умовах логопедичного пункту. Метадослідження -дослідити, обґрунтувати та експериментально перевірити модель логопедичного супроводу дітей із тяжкими порушеннями мовлення молодшого шкільного віку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдайня дослідження. У першому розділі висвітлено сучасні підходи до визначення та класифікації тяжких порушень мовлення, обґрунтовано специфіку логопедичної роботи в логопедичних пунктах закладів освіти, досліджено процес та специфіку логопедичного супроводу в сучасній психолого- педагогічній науці та практиці. У другому розділі розроблено та обґрунтовано експериментальну методику виявлення особливостей здійснення логопедичного супроводу молодших школярів з ТПМ; представлено аналіз результатів констатувального етапу дослідження. У третьому розділі теоретично обґрунтовано педагогічні умови здійснення логопедичного супроводу молодших школярів із ТПМ, подано результати експериментальної перевірки формувального етапу дослідження, представлено методичні рекомендації щодо здійснення логопедичного супроводу обраної категорії школярів в сучасному освітньому просторі. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VIII Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VII Міжнародна науково-практична конференція «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 р., м. Суми)регіональний науково-практичний семінар зі спеціальної педагогіки «Новітні технології спеціальної педагогіки: проблеми, перспективи та шляхи розвитку» (18 червня 2021 р., м. Суми).Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи - 109сторінок, з них - 91 сторінка основного тексту, 8 рисунків, 7 таблиць, 83 джерела.Документ Педагогічні умови адаптації дітей із порушеннями зору до навчання в спеціальній школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шеремета Людмила Петрівна; Sheremeta Lyudmyla Petrivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб’єктом дослідження є процес адаптації дітей з порушеннями зору до навчання в школі. Предмет дослідження – педагогічні умови адаптації дітей із порушеннями зору до навчання в спеціальній школі. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи адаптації дітей із порушеннями зору до навчання в умовах спеціальної школи. Досліджено поняття «педагогічні умови», розглянуто спеціальну школу, як інститут освіти й виховання дітей з порушеннями зору, описано психолого-педагогічну характеристику слабозорих дітей. У другому розділі описано критерії, рівні та методики діагностування стану адаптації слабозорої дитини до навчання в спеціальній школі та висвітлено результати констатувального дослідження. У третьому розділі описано формування адаптивно-розвиваючого освітнього середовища слабозорих першокласників, висвітлено програму організації процесу адаптації першокласників з порушеннями зору до навчання в спеціальній школі та проведено аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 100 сторінок, з них – 80 сторінок основного тексту, 2 таблиці, 9 рисунків, 81 джерело.Документ Педагогічні умови соціалізації молодших школярів з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Захарченко Юлія Миколаївна; Zakharchenko Yuliya Mykolayivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб'єктом дослідження є процес соціалізації учнів із порушеннями інтелектуального розвитку молодшого шкільного віку. Предмет дослідження – педагогічні умови соціалізації молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи проблеми соціалізації дітей із порушеннями інтелекту молодшого шкільного віку. Досліджено трактування поняття «соціалізація» у вітчизняній та закордонній науковій спільноті. Вивчено психолого-педагогічні особливості розвитку дітей із порушеннями інтелектуального розвитку молодшого шкільного віку. Опрацьовано фактори соціалізації дітей означеної категорії. У другому розділі вивчено стан соціалізованості молодших школярів із інтелектуальними порушеннями на констатувальному етапі експерименту. Описано критерії та рівні визначення стану соціалізованості учнів означеної категорії, розроблено методику проведення констатувального дослідження та описано його результати. У третьому розділі проведено експериментальну перевірку ефективності умов, програми та моделі соціального розвитку молодших школярів із порушеннями інтелекту. Визначено педагогічні умови соціалізації молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. Розроблено програму та модель соціального розвитку дітей з порушеннями інтелекту молодшого шкільного віку та висвітлено результати формувального експерименту У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 95 сторінок, з них – 76 сторінок основного тексту, 6 таблиць, 9 рисунків 2 таблиці, 75 джерел.Документ Психологічний супровід як сучасна технологія оптимізації розвитку депривованої особистості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychУ статті розглядається проблема психологічного супроводу дітей та дорослих, особистість яких є депривованою.Документ Розвиток зв’язного мовлення в учнів молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту засобом дидактичних ігор(2020) Васильєва Марина Павлівна; Vasylieva Maryna Pavlivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб’єктом дослідження є процес розвитку зв’язного мовлення в учнів із порушеннями інтелектуального розвитку. Предмет дослідження – розвиток зв’язного мовлення в учнів молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту засобом дидактичних ігор. Мета дослідження – теоретично узагальнити та експериментально перевірити ефективність методики та комплексу дидактичних ігор з розвитку зв’язного мовлення у молодших школярів із порушеннями інтелекту. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено значення усного мовлення для соціального розвитку особистості, розкрито особливості розвитку дітей із порушеннями інтелектуального розвитку, описано специфіку розвитку зв’язного мовлення в молодших школярів із інтелектуальними порушеннями. У другому розділі описано критерії, рівні та методики діагностування розвитку зв’язного мовлення в молодших школярів із порушеннями інтелекту, досліджено стан розвитку зв’язного мовлення в учнів зазначеної категорії на констатувальному етапі дослідження. У третьому розділі описано комплекс дидактичних ігор з розвитку зв’язного мовлення для молодших школярів із порушеннями інтелекту та методику їх проведення, проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження.Документ Розвиток комунікативних умінь у молодших школярів із порушеннями інтелекту засобами арт-терапії(2020) Білан Ірина Олексіївна; Bilan Iryna Oleksiivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб’єктом дослідження єпроцес розвитку комунікативних умінь в осіб з порушеннями інтелектуального розвитку. Предмет дослідження –розвиток комунікативних умінь в учнів молодших класів з порушеннями інтелекту. Метадослідження –теоретично узагальнити та експериментально перевірити ефективність моделі та методики розвитку комунікативних умінь у молодших школярів з порушеннями інтелекту. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі розкрито значення комунікації в розвитку особистості дитини молодшого шкільного віку, висвітлено особливості розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями, описано специфіку розвитку комунікативної сфери в школярів зазначеної категорії. У другому розділі обґрунтовано й висвітлено критерії, рівні та методики діагностування розвитку комунікативних умінь у дітей із інтелектуальними порушеннями, досліджено станрозвитку комунікативних умінь в учнів із порушеннями інтелекту молодшого шкільного віку. У третьому розділі теоретично обґрунтовано і описаномодель розвитку комунікативних умінь в учнів молодших класів із порушеннями інтелекту засобами арт-терапії (на прикладі лялькотерапії), висвітлено методику проведення занять лялькотерапії в спеціальному навчальному закладі та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження.Документ Розвиток комунікативної компетентності молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Люта Людмила Іванівна; Lyuta Lyudmyla Ivanivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб'єктом дослідження є процес комунікації школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Предмет дослідження – розвиток комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи формування комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку. Досліджено трактування поняття «комунікативна компетентність» у сучасних наукових джерелах, зроблено психолого-педагогічну характеристику молодшого підлітка з інтелектуальними порушеннями. Вивчено особливості комунікативного розвитку молодших підлітків з інтелектуальними порушеннями. У другому розділі досліджено стан розвитку комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку, описано критерії, рівні та методику визначення стану комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку, представлено результати констатувального дослідження. У третьому розділі описано розвиток комунікативної компетентності в молодших підлітків з порушеннями інтелекту на основі комплексної програми «Говоримо разом», представлено авторську, описано особливості апробації програми «Говоримо разом» та висвітлено результати формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження здійснено на: VІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (25 листопада 2020 року, м. Суми); VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (19 травня 2021 року, м. Суми); VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року, м. Суми). Загальний обсяг роботи – 102 сторінок, з них – 87 сторінок основного тексту, 5 таблиць, 10 рисунків, 85 джерел.Документ Розвиток соціальної компетентності старших дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Воронюк Діана Віталіївна; Voroniuk Diana Vitaliivna; Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychОб’єктом дослідження є соціальна компетентність особистості старшого дошкільника. Предмет дослідження – особливості розвитку соціальної компетентності старших дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку. Мета дослідження – теоретичне та емпіричне вивчення особливостей розвитку соціальної компетентності серед старших дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку та виявлення умов оптимізації її формування. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі проаналізовано теоретичні засади розвитку дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку. У другому розділі розкрито методику вивчення соціальної компетентності дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку. У третьому розділі обґрунтовано й визначено ефективність застосування програми з розвитку соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» (травень 2021 р., м. Суми); під час участі у VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (листопад 2021 р., м. Суми). Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 62 сторінки, з них – 53 сторінки основного тексту, 44 джерела.Документ Теоретична модель особистісного розвитку дошкільників з порушеннями зору(ФОП Цьома, 2015) Кобильченко Вадим Володимирович; Kobylchenko Vadym VolodymyrovychСтаття присвячена обґрунтуванню сутності й складників теоретичної моделі особистісного розвитку дітей з порушеннями зору в дошкільному віці.