Перегляд за Автор "Kalynychenko Iryna Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Возрастные аспекты спортивного отбора и ориентации детей для занятий сложно-координационными видами спорта(2014) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Скиба Ольга Олександрівна; Skyba Olha OleksandrivnaОпределена степень развития подвижности позвоночника у детей под влиянием целенаправленных тренировочных занятий, как ведущего критерия отбора для занятий сложно-координационными видами спорта. Установлено, что среди шестилетнего контингента детей наблюдается наибольший прирост показателей подвижности позвоночника относительно исходных данных (-1,12±0,47 см и +3,32±0,94 см, p<0,01-0,05 – для подвижности позвоночника вперед и назад и +2,65±0,70 см и +1,81±0,59 см, p<0,001-0,01 – для подвижности позвоночника вправо и влево соответственно). Для юных спортсменов пяти и семи лет характерен несколько меньший прирост соответствующих показателей.Документ Гігієнічні аспекти організації навчально-тренувального процесу у позашкільних навчальних закладах спортивного профілю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Калиниченко Ірина Олександрівна; Скиба Ольга Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Skyba Olha OleksandrivnaМонографія присвячена проблемі фізіолого-гігієнічного обґрунтування організації навчально-тренувального процесу у позашкільних навчальних закладах спортивного профілю. На підставі гігієнічної оцінки внутрішньошкільного середовища авторами розроблено методику комплексної інтегральної оцінки санітарно-гігієнічного благополуччя дитячо-юнацьких спортивних шкіл, визначено провідні санітарно-гігієнічні фактори та їх вплив на морфо-функціональний стан юних спортсменів. Авторами пропонується для впровадження методику прогностичної оцінки успішності спортивної діяльності в різних видах спорту, що дозволяє здійснювати якісний спортивний відбір та орієнтацію дітей вже на етапі початкової підготовки. Крім того, розроблено та обґрунтовано напрямки оптимізації умов та організації навчально-тренувального процесу у дитячо-юнацьких спортивних школах. Монографія орієнтована на широке коло читачів: фахівців профілактичної медицини, лікарів-педіатрів, фахівців у галузі фізичної культури і спорту та студентів медичних і педагогічних спеціальностей.Документ Домедична допомога при невідкладних станах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Латіна Ганна Олександрівна; Latina Hanna Oleksandrivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Заікіна Ганна Леонідівна; Zaikina Hanna LeonidivnaУ навчальному посібнику на сучасному рівні викладені теоретичні основи медичних знань, протоколи надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах, протоколи догляду за пацієнтом та виконання основних медичних процедур та маніпуляцій, для підготовки до практичних занять та самостійної роботи в умовах дистанційного навчання. Запропоновано навчально-методичне забезпечення навчальних дисциплін та програм курсового навчання для студентів та слухачів закладів вищої освіти.Документ Зміни психоемоційного стану педагогічних працівників під впливом ізотерапії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Латіна Ганна Олександрівна; Latina Hanna Oleksandrivna; Заікіна Ганна Леонідівна; Zaikina Hanna LeonidivnaЯкість системи освіти в Україні залежить від рівня професійного здоров'я педагогічних працівників. З'ясування оптимальних шляхів корекції психоемоційного стану педагогів визначає актуальність проведеного дослідження. Мета дослідження - оцінити зміни психоемоційного стану педагогічних працівників під впливом ізотерапії за методикою «Оцінка настрою». Шляхом опитування 102 педагогів м. Суми визначено критерії експрес-оцінки психоемоційного стану. У результаті дослідження встановлено позитивний вплив ізотерапії, що проявляється в підвищенні рівня настрою у 4,12 % опитаних, нормалізації астенічних проявів на 3,24 % та зростанні помірно ейфорійної оцінки навколишніх подій у формі захоплення від творчого процесу на 13,66 %.Документ Комплексні методики кількісної оцінки здоров'язбережувальної діяльності у закладах освіти(2021) Калиниченко Ірина Олександрівна; Антомонов Михайло Юрійович; Латіна Ганна Олександрівна; Тонкопей Юлія Леонідівна; Заікіна Ганна Леонідівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Antomonov Mykhailo Yuriiovych; Latina Hanna Oleksandrivna; Tonkopei Yuliia Leonidivna; Zaikina Hanna LeonodivnaУ монографії представлено сучасний підхід щодо комплексних оцінок ефективності впровадження здоров’язбережувальних технологій в умовах реальної здоров'язбережувальної діяльності у закладах освіти, охорони здоров’я та соціального захисту населення. Використано міжгалузевий підхід щодо розробки інтегральних оцінок з використанням показників фізичного розвитку, функціональних можливостей організму, неспецифічної резистентності організму, психологічних особливостей особистості, гігієнічної оцінки внутрішньошкільного середовища, умов життєдіяльності різних груп населення та медико-генетико-демографічних показників. У монографії висвітлено теоретичні і практичні аспекти застосування здоров’язбережувальних технологій для різних груп населенняДокумент Обґрунтування створення здоров’язбережувального середовища в закладах загальної середньої освіти(2023) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Латіна Ганна Олександрівна; Latina Hanna Oleksandrivna; Заікіна Ганна Леонідівна; Zaikina Hanna LeonidivnaЗабезпечення умов для збереження та зміцнення здоров’я підростаючого покоління передбачає визначення особливостей і тенденцій розвитку дитячого організму, визначення пріоритетних проблем, обґрунтування шляхів профілактики можливих функціональних порушень та патологічних змін. Актуальність створення здоров’язбережувального середовища в умовах закладу загальної середньої освіти підтверджується Державною програмою «Освіта» та «Національною доктриною освіти України у ХХІ столітті», завданнями яких є всебічний розвиток людини, становлення її духовного, психічного та фізичного здоров’я. Мета – обґрунтувати необхідність упровадження здоров’язбережувальних технологій та створення здоров’язбережувального середовища у закладах загальної середньої освіти міста. Методи дослідження: аналіз даних профілактичних медичних оглядів, оцінка показників фізичного розвитку (індекс С. О. Пушкарьова, 1983) та функціонального стану серцево-судинної системи (спосіб оцінки адаптаційно-резервних можливостей (АРМ) організму учнів (С. В. Гозак та спів., 2011)). У дослідженні брали участь 775 дітей 6–17 років ЗЗСО м. Суми. Отримані дані підлягали математичній та статистичній обробці за допомогою прикладної програми Statistica 6.0. Результати. Результати моніторингу стану здоров’я учнів 6–17 років свідчать про гармонійний фізичний розвиток у 54,6±2,4% дітей та середній рівень адаптаційно-резервних можливостей у 64,8±2,3% учнів, що свідчить про середній ступінь ризику розвитку хвороб та резерву здоров’я. Із віком відбувається зростання на 13,4% питомої ваги групи учнів із дисгармонійним фізичним розвитком із недостатньою масою тіла, збільшується у 1,34 рази частка дітей із низьким рівнем адаптаційно-резервних можливостей та знижується у 1,13 рази частка дітей із середнім та високим (у 1,63 рази) рівнями АРМ. Висновки. Обґрунтовано рекомендації для закладів загальної середньої освіти міста щодо впровадження п’ятикомпонентної моделі здоров’язбережувального середовища з такими блоками здоров’язбережувальних технологій: освітньо-виховним, санітарно-гігієнічним, медичним, фізкультурно-оздоровчим та психолого-діагностичним.Документ Основи медичних знань, безпеки життєдіяльності та охорони праці(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Латіна Ганна Олександрівна; Latina Hanna Oleksandrivna; Заікіна Ганна Леонідівна; Zaikina Hanna LeonidivnaНавчальний посібник призначений для більш ефективного засвоєння студентами програмного матеріалу з основ медичних знань, безпеки життєдіяльності та охорони праці на практичних заняттях та під час самостійної роботи. Викладений матеріал дозволить педагогічним працівникам набути досвіду щодо формування здоров’язбережувальних компетенцій у майбутній професійній діяльності. У навчальному посібнику на сучасному рівні викладений алгоритм практичних занять, тестові завдання для оцінки знань та зручні у сприйнятті схеми для самостійної роботи.Документ Особливості динаміки розумової працездатності учнів із різними рівнями прояву граничних невротичних порушень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Калиниченко Ірина Олександрівна; Заікіна Ганна Леонідівна; Латіна Ганна Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Zaikina Hanna Leonidivna; Latina Hanna OleksandrivnaЗ метою аналізу продуктивності розумової працездатності обстежено 267 учнів 7–10 років різної статі та з різними рівнями прояву граничних невротичних розладів із використанням «Дитячого опитувальника неврозів» В. В. Сєднєва та буквених таблиць В. Я. Анфімова. Установлено, що учні з високими рівнями прояву подібних порушень мають вірогідно нижчі показники продуктивності працездатності протягом навчального дня та тижня, що необхідно враховувати в організації навчально-виховної роботи з даною категорією школярів. Виявлені ознаки «інформаційного неврозу» в дітей з високими рівнями граничних невротичних розладів. Показано зв’язок між «невротичним статусом» учнів та продуктивністю їх розумової працездатності протягом навчального дня та тижня.Документ Психофізіологічні аспекти здоров’язбереження під час підсумкової професійної діяльності в екстремальних умовах(2016) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna OleksandrivnaУ статті обґрунтовано використання поняття «підсумкова діяльність в екстремальних умовах». Розглянуто психофізіологічні аспекти передконцертного та передстартового станів з позицій здоров’язбереження. Об’єктом дослідження був феномен передстартового хвилювання в його базових характеристиках. Визначені типові риси сценічного та передстартового хвилювання та розкрито фізіологічні механізми виникнення генералізованого характеру передстартових станів, як пристосувальних реакцій організму у відповідь на зміни емоційного стану. Перспективи подальших досліджень полягають у науковому обґрунтуванні профілактичних заходів щодо попередження психосоматичної патології та наукових розвідок у галузі психогігієни професій із значною напруженістю трудового процесу.Документ Репродуктивне здоров’я жінок раннього фертильного віку: фактори ризику та збереження(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Калиниченко Д. О.; Kalynychenko D. O.Монографія присвячена проблемі наукового обґрунтування системи медико-соціальних заходів щодо збереження та підвищення репродуктивного потенціалу жінок раннього фертильного віку на основі комплексного гігієнічного дослідження. Авторами представлено комплексне дослідження репродуктивної поведінки, репродуктивних умов, соціальних та гігієнічних факторів життя залежно від типів гендерної ідентичності дівчат віком від 17 до 22 років; обґрунтовано алгоритм діагностики репродуктивного потенціалу та систему медико-психологічної та соціальної допомоги; визначено соціально-гігієнічні та психолого-педагогічні умови для формування репродуктивного потенціалу молоді. Авторами пропонуються методи скринінг-діагностики репродуктивного здоров’я та оцінки репродуктивного потенціалу дівчат 17-22 років у дошлюбний період, які можуть бути використані медиками під час профілактичних оглядів для розробки заходів первинної профілактики порушень репродуктивного здоров’я. Монографія орієнтована на широке коло читачів: фахівців профілактичної медицини, лікарів - гінекологів, педіатрів та студентів медичних спеціальностей.Документ Спосіб оцінювання адаптації дітей до навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Антомонов Михайло Юрійович; Antomonov Mykhailo Yuriiovych; Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Латіна Ганна Олександрівна; Latina Hanna Oleksandrivna; Заікіна Ганна Леонідівна; Zaikina Hanna Leonidivna; Колесник А. С.; Kolesnyk A. S.У науково-методичному виданні надано методичні матеріали щодо оцінювання адаптації дітей до навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Для практичного використання методичних матеріалів передбачається використовувати показники вегетативного забезпечення діяльності організму, нейродинамічних властивостей, слухової пам’яті, розумової працездатності та емоційного стану дитини. Призначено для лікарів, психологів з метою діагностики та прогнозування адаптації дітей до навчання у закладах освіти. Розробка буде корисною для науковців у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та 09 «Біологія».Документ Фізіолого-гігієнічні характеристики рухової активності учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna OleksandrivnaОбґрунтовується ефективність фізіолого-гігієнічної характеристики рухової активності школярів за допомогою самооцінки часу, який витрачено протягом доби на різні категорії рухової активності і визначенням середніх добових енерговитрат дітей.