Перегляд за Автор "Dieniezhnikov Serhii Serhiiovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Axiological Potential of Students in the System of Student Government(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii Serhiiovych; Козлов Дмитро Олександрович; Kozlov Dmytro OleksandrovychThe article is devoted to the problem of axiological potential of students in the system of student government. The special emphasis in the article is placed at the theoretical understanding of the essence of the axiological potential of students, the study of significant conditions for the effective realization of students’ values and the development of student government. The authors consider the problem of education of morality, the formation of value orientations of the youth student environment, identify new forms and pedagogical means of influencing student government in an institution of higher education.Документ World Outlook Problems of Transhumanism Ideas(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychСтаття присвячена світоглядним аспектам трансгуманізму. Особлива увага в статті присвячена проблемі використання високих технологій та корінної ломки онтологічних та світоглядних основ людського буття. Значна увага приділена проблемі розвитку інформаційних технологій та когнітивних наук. Антропний, в розумінні трансгуманістів, не є абсолютною онтологічної константою (створеної Богом, Природою або ще якимось Абсолютом). Антропний - це найбільше твір мистецтва самої людини. Саме тому найголовнішим завданням турботи про людину трансгуманісти вважають захист прав людини на його власний розсуд удосконалювати це найбільше твір мистецтва. Етико-онтологічний імператив трансгуманізму говорить: не консервувати буття антропності в повноті всіх її нинішніх кінцівок, патологій і ущербність, а покращувати це буття, використовуючи всю міць технологій XXI століття Однією з важливих проблем залишається і перспектива зміни людського суспільства. У міру того як все більше і більше людей зараз переселяються в міста, люди похилого віку втрачають традиційну сімейну опору і соціальні зв'язки і стрімко скочуються на грань маргіналізації, в розвинених країнах вже сьогодні концепція надійного існування «від колиски до могили» швидко зникає. Розвиток медицини наших днів підходить до рубежу, за яким трансгуманісти передбачають серйозне збільшення тривалості життя. Така тенденція, яка з часом буде наростати, ставить перед суспільством проблеми економічного, політичного, соціального, психологічного, морального плану. Уже в даний момент уряду змінюють пенсійну політику, політику в галузі медичного страхування і обслуговування, розвивають систему навчання протягом усього життя, реагують на багато викликів, пов'язаними з даними проблемами, при цьому використовуючи в якості основи різного роду прогнози.Документ Виклики інформаційного суспільства як чинники трансформацій в управлінні навчальним процесом(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna Ivanivna; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii Serhiiovych; Захарова Ірина Олександрівна; Zakharova Iryna OleksandrivnaУ статті висвітлюється проблема трансформації управління навчальним процесом в онлайн-середовищі в ризико-небезпечних соціальних умовах. На підставі аналізу впливу інформаційного суспільства на психобіологічні механізми суб´єктів пізнавальної діяльності доводиться необхідність змін в управлінні навчальним процесом, а саме, в формах і методах його організації, в характері суб’єктсуб’єктної взаємодії. Пропонується комплекс прийомів управління пізнавальною діяльністю суб´єктів навчального процесу на лекційному занятті. Використання описаних прийомів в ризико-небеспечних умовах сприяє мотивації навчання, забезпечує самоконтроль, сприяє зростанню впевненості суб’єкта навчальної діяльності у своїх можливостях, створює умови для оптимального контролю з боку викладача.Документ Дискусійні питання дворівневої системи вищої освіти України: компаративний аналіз(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychВ статті розглядаються дискусійні питання дворівневої системи вищої освіти України в сучасних умовах. Особливий акцент у статті спрямовано на особливості професійної підготовки кадрів в умовах дворівневої системи вищої освіти в нашій державі. Методологія дослідження представлена у рамках філософського, загальнонаукового, конкретнонаукового та технологічного рівнів; методика дослідження – сукупністю конкретних форм, методів і засобів теоретичних та прикладних досліджень в галузі вищої освіти.Документ Еволюція людини епохи хай-тек: трансгуманістичні перспективи(2014) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті досліджено проблему трансгуманістиного проекту людини в умовах розвитку сучасних технологій. Проаналізовано формування та функціонування комплексу NBICS-конвергенції, та її вплив на біотехносоціальне буття людини; концепт складності у формуванні антропосоціокосмосу, як складної самоорганізованої системи. Особливу увагу приділено проблемі реалізації можливостей розвитку високих технологій, їх впливу на еволюцію людини та антропотехносфери у всій тотальності буття.Документ Исторический экскурс эволюции трансгуманизма(2010) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychВ статье раскрывается проблема возникновения трансгуманизма как философского течения, его основные идеи и направления. При этом особый акцент сделан на влияние наукоемких технологий, по совершенствованию интеллектуальных и физических сил человека. Уточняется сущность и содержание понятия «иммортализм».Документ Концепт постлюдини у трансгуманізмі(2012) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті розглянуто проблему постлюдини у трансгуманізмі. Особлива увага приділена на технологічним можливостям, за допомогою яких, на думку трансгуманістів, можлива радикальна перебудова людини, її генотипу і фенотипу, соціальних відносин та перехід людини на якісно новий виток еволюції.Документ Медійна компетентність як складова професійної підготовки фахівців в умовах інноваційної освіти(2015) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті розглядаються проблеми медійної компетентності як складової професійної підготовки фахівців в умовах інноваційної освіти. Автор розкриває феномен медійної компетентності як інтегративної якості особистості, що проявляється в можливості фахівця вибирати, використовувати, критично аналізувати, оцінювати, створювати й передавати медіакомпоненти в різноманітних видах, формах і жанрах, аналізу складних процесів функціонування медіа в сучасному соціумі. Автор окремо зупиняється на проблемі сукупності особистісних мотивів, умінь, знань, здібностей, які сприяють відбору та використанню, критичному аналізові й оцінці, створенню та передачі медійних компонентів у різноманітних формах у сучасному динамічному процесі інноваційного розвитку освіти.Документ Менеджмент персоналу(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Захарова Ірина Олександрівна; Zakharova Iryna Oleksandrivna; Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii Serhiiovych; Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna IvanivnaУ навчальному посібнику розкрито суть основних категорій менеджменту персоналу, розглянуто роботу з кадрами як систему і пояснено кожну її складову. Навчальний посібник охоплює широкий спектр менеджменту персоналу, максимально адаптований до вимог програми курсу. Викладений матеріал допоможе студентам спеціальності 073 Менеджмент детальніше з’ясувати особливості сучасного процесу управління персоналом, оволодіти знаннями, необхідними для побудови ефективно діючої організації. Тести в кінці посібника дозволять проконтролювати ступінь засвоєння знань.Документ Мережева взаємодія як фактор інноваційного розвитку закладів освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Гудова Тетяна Миколаївна; Hudova Tetiana Mykolaivna; Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychВ магістерській роботі поставлено проблему використання мережевої взаємодії для інноваційного розвитку закладів освіти, обґрунтовано комплекс критеріїв використання мережевої взаємодії для інноваційного розвитку закладів освіти, що включає систему показників та рівні (оптимальний, допустимий, критичний, неприпустимий), розроблено модель використання мережевої взаємодії для інноваційного розвитку закладів освіти, що дозволяє досягти наступних якісних змін в закладах освіти: стратегічної спрямованості інноваційної діяльності, оновлення змісту форм та засобів організації освітнього процесу на основі спільної колективної розподіленої діяльності учасників мережі, перенесення норм та способів, що виникають у мережевій взаємодії в організацію освітнього процесу, інноваційної діяльності, управління; створення мережевої організаційної структури закладів освіти; формування готовності педагогів до інноваційного розвитку закладів освіти.Документ Мережеве проектування як технологія формування інноваційної освітньої діяльності у вищому навчальному закладі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychСтаття присвячена проблемі мережевого проектування як технології формування інноваційної освітньої діяльності у вищому навчальному закладі. Особливий акцент у статті зроблено на аналізі мережевого проектування як способу діяльності, спрямованого на розвиток пізнавально-комунікативної взаємодії в локальних комп’ютерних мережах і глобальній мережі Інтернет та інтерактивних мережевих проектів, що надають додаткові можливості для моделювання навчально-інформаційного середовища, у якому переважає не просто обмін інформацією, а складаються певні способи комунікації, що сприяють інноваційній освітній діяльності у вищому навчальному закладі.Документ Методологічні запити навчально-наукового інноваційного середовища сучасної освіти(2015) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті розглядаються методологічні засади та проблеми організації навчально-наукового інноваційного середовища як системоутворюючого фактору інноваційної діяльності. Автор наводить структуру навчально-наукового інноваційного середовища сучасного інституту освіти, яка розроблена як у класичному, так і в інноваційно-генеративному варіанті. Особливий акцент у статті зроблено на аналіз структурно-функціональної компоненти навчально-наукового інноваційного середовища, що являє собою форми організації та способи ведення типової пізнавальної діяльності студента у професійному та соціокультурному контекстах, у результаті якої створюються нові знання або здійснюється його технологізація, а відповідна йому частина знаннєвого комплексу особистості набуває властивості інноваційності.Документ Методологічні запити реалізації моделі регіонального інноваційного освітнього кластеру(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті розглядаються методологічні запити реалізації моделі регіонального інноваційного освітнього кластеру як цілісного утворення, що включає в себе організаційний, управлінський, технологічний та змістовний рівні. Особлива увага у статті направлена на проблему принципів реалізації регіональної моделі кластеру – системності, наступності, релевантності, безперервності, дискретності тощо. Окремий акцент спрямовано на єдність змістовного, процесуального та результативного аспектів реалізації безперервної освіти в умовах регіонального інноваційного освітнього кластеру.Документ Методологія форсайту в науковому прогнозуванні майбутнього(2015) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychСтаття присвячена проблемам розробки методології форсайту в науковому прогнозуванні майбутнього. Особливий акцент спрямовано на розуміння форсайту як процесу вироблення стратегічних рішень, зокрема, дії, орієнтовані на пошук нелінійних рішень у процесі обмірковування, обговорення, окреслення майбутнього, залучення всіх акторів у відкриту дискусію щодо визначення параметрів бажаного образу майбутнього, націлену на підвищення якості прийнятих у цей момент рішень і прискорення спільних дій по реалізації стратегій його досягнення в майбутньому. Стверджується, що форсайт являє собою комплексний підхід до формування стратегій і, головне, націлений на досягнення кінцевого результату в майбутньому.Документ Мировоззренческие аспекты трансгуманизма(2012) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychСтатья посвящена мировоззренческим аспектам трансгуманизма. Особое внимание в статье уделено проблеме использования высоких технологий и коренной ломки онтологических и мировоззренческих основ человеческого бытия. Значительное влияние уделено проблеме развития информационных технологий и когнитивных наук.Документ Особливості розвитку організаційної культури закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сердюк Анна Олександрівна; Serdiuk Anna Oleksandrivna; Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychВ магістерській роботі уточнено поняття та обґрунтовано сутність організаційної культури закладу вищої освіти стосовно нашого дослідження, на основі конкретизації понятійного поля цього феномену, що дозволяє розглядати його взаємозв'язок та взаємообумовленість із поняттями «культура», «соціальна організація», «організація» , «освіта», «середовище», «простір», «взаємодія», «відносини»; виявлено сукупність теоретичних підходів до вивчення організаційної культури закладу вищої освіти на основі міждисциплінарного аналізу наукових джерел, що розкриває відмінності у її структурно-смисловому наповненні, типології, динаміці, функціях, факторах її розвитку, механізмах функціонування, засобах діагностики; визначено та обґрунтовано методологічні підстави побудови концепції розвитку організаційної культури закладу вищої освіти (системний, синергетичний, діяльнісний, суб’єктний, культурологічний, антропологічний, аксіологічний та процесуальний підходи), що дозволяють розглядати організаційну культуру закладу вищої освіти як цілісну відкриту систему; розроблено концепцію розвитку організаційної культури закладу вищої освіти, що має структурно-змістовну побудову, орієнтована на стимулювання процесів саморефлексії, саморозвитку та самовдосконалення суб'єктів, що дозволяє структурувати їхню взаємодію на основі гуманістичних культурозалежних відносин; обґрунтовано сукупність психолого-педагогічних умов (соціально-педагогічних, суб'єктно-особистісних, організаційно-педагогічних), що сприяють ефективному розвитку організаційної культури закладу вищої освіти.Документ Проблеми формування ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді(2020) Пономаренко Дмитро Олександрович; Ponomarenko Dmytro Oleksandrovych; Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychВ магістерській роботі виявлено соціально-економічні чинники формування життєвих і професійних ціннісних орієнтацій студентської молоді: характер і напрямки соціалізації молоді трансформують суспільну систему; зростає роль освітньо-виховного процесу в підготовці молоді до досягнення життєвих і професійних успіхів в нових умовах; посилюється соціальна небезпека деградації ціннісних орієнтацій молоді в ході трансформації суспільства; зростає необхідність корекції ціннісних орієнтацій у студентської молоді на засадах особистісно-орієнтованого і диференційованого підходів. Розроблено теоретичні основи життєвих і професійних ціннісних орієнтацій (зміст, компоненти, ознаки та типологія). У магістерській роботі визначена система і типи життєвих і професійних ціннісних орієнтацій студентської молоді.Документ Пізнавально-виховний потенціал семінару з трансгуманізму в курсі філософії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychСтаття присвячена проблемі пізнавально-виховного потенціалу семінару з трансгуманізму в курсі філософії у вищий школі у умовах сучасності. Особливий акцент в статті присвячений методичним, організаційним та виховним аспектам впровадження новітніх досліджень в галузі філософії науки з проблем трансгуманізму у навчально-виховний процес вищої школи.Документ Супертехнології штучного інтелекту в трансгуманістичному дискурсі(2013) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті розглядається проблема розвитку штучного інтелекту в трансгуманістичному дискурсі. Особливу увагу приділено ролі штучного інтелекту в еволюційному розвитку людини, зміни її інтелектуальних якостей та впливу на її соціальне буття в контексті функціонування NBICS-конвергенції.Документ Теоретико-методологічні запити створення інноваційних освітніх кластерів(2016) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychУ статті розглядаються теоретико-методологічні запити створення інноваційних освітніх кластерів. Особливий акцент у статті автором приділено аналізові високої концентрації в регіоні незалежних, інноваційно-активних, конкурентоспроможних підприємств і організацій, що демонструють кластерну ініціативу і прагнуть використовувати у своїй діяльності конкурентні переваги багатогалузевої інтеграції, які провокують створення синергетичного ефекту, створення високорозвинених каналів бізнес-комунікацій та вдосконалення загальної інфраструктури. Автор констатує, що перехід до інноваційної економіки, змінюючи заздалегідь сформовану структуру зайнятості населення, супроводжується скороченням неефективних робочих місць, перерозподілом трудящих за видами економічної діяльності, виникненням нових напрямків зайнятості.