Перегляд за Автор "Bedlinskyi Oleksii Ivanovych"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз мовленнєвого відображення буття через риму(2017) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychСпираючись на особливості поетичного відображення світу, у статті подано спробу дослідження свідомості, як процесу взаємодії психічного і мовленнєво-рефлекторного відображень. Рідна мова розглядається як відображення свідомості народу. Поява слова пояснюється через проблиски свідомості зафіксовані в уявленнях з’єднаних зі словом, як результат дії орієнтувального рефлексу. Слово розглядається як орган відображення. У процесі поетичної творчості письменник доторкується до свідомості народу. Аналіз, що здійснює поет, спирається на власне несвідоме, яке є свідомістю народу, збуджує проблиски свідомості тисяч попередніх поколінь, зафіксовані у словах рідної мови, у зв’язках між нейронами, які не тотожні нейронним зв’язкам образів сприймання. Регуляція свідомості здійснюється психічними і мовленнєво-рефлекторними відображеннями, кожен з яких окремо може бути доступним свідомості лише як окремі здогадки, а разом можуть цілеспрямовано регулювати потоки психічних відображень відповідно до вимог активної спрямованої діяльності, забезпечують можливість усвідомлення буття. Механізмом регуляції є утримання у сфері свідомості одного з потоків (психічного чи мовленнєво-рефлекторного) за рахунок мінливості іншого, за постійного уподібнення сталого і змінного.Документ Вплив творчості на розвиток самостійності(Фенікс, 2011) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглядається самостійність підлітка на основі системно-стратегіальної теорії творчості. Встановлено особливості розвитку самостійності у різних підліткових вікових періодах, взаємозв’язки автономності та самостійності підлітків. Виділено рівні розвитку творчих мисленнєвих стратегій та їх вплив на розвиток самостійності молодших та старших підлітків.Документ Конструювання як провідна діяльність підліткового віку(ЖДУ ім. І. Франка, 2010) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті розглядаються особливості вікової періодизації і підстави виділення конструювання як провідної діяльності підліткового віку.Документ Мова як фактор динаміки пасіонарності(2020) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті обґрунтовується вплив білінгвізму та змішаномовності на колективне несвідоме народу взагалі та зміну динаміки пасіонарності етносу зокрема. Мова розглядається, як матриця колективного несвідомого, яка є одним із факторів зміни пасіонарної енергії. Подано результати асоціативного експерименту, в якому взяли участь 360 студентів СумДПУ ім. А.С. Макаренка. У результаті експерименту було встановлено, що змішаномовність зумовлює, у значного відсотку популяції, появу асоціативних реакцій, які можуть впливати на формування норм, цінностей, стереотипів поведінки тощо. Обґрунтовується, що смисли, стереотипи поведінки, гештальти, архетипи тощо, можуть фіксуватися у колективному несвідомому та мові і передаватися нащадкам у процесі опанування рідною мовою, відносно незалежно від сучасної культури. Причини, як пасіонарних поштовхів, так і зниження пасіонарності, пов’язані зі змінами відношень між мовою, колективним несвідомим, середовищем існування, рівнем свідомості особистості та актуальною діяльністю. За природного розвитку етносу зростає кількість та якість засобів відображення загальнолюдських цінностей, як у мові, так і у колективному несвідомому етносу, що і зумовлює зниження пасіонарної енергії.Документ Мовна концепція свідомості(2018) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті обґрунтовується робоче визначення свідомості як «системи мовної репрезентації індивідуальних і колективних здогадок». Мова є системою організації потоків сенсорної інформації у формі кластерів здогадок: асоціативних полів, полів аналогій, комбінацій і реконструкцій, сімей слів зі спільною етимологією, ідіом, інтуїтивних правил побудови слів та речень тощо. Окремі слова розглядаються як складові навчення: умовні стимули, умовні реакції, операнти, підкріплюючі стимули. Поява свідомості пояснюється окремими здогадками індивіда, які асоціюють проблиски свідомості попередніх поколінь, привласнені індивідом у процесі опанування мовою.Документ Проблема періодизації підліткового віку у сучасному суспільстві(2011) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті розглядаються особливості вікової періодизації і підстави виділення конструювання як провідної діяльності підліткової епохи.Документ Психологічна гіпотеза пасіонарних поштовхів теорії етногенезу Л. Гумільова(2019) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychУ статті представлено альтернативний підхід до виникнення пасіонарних поштовхів – найбільш спірної частини «пасіонарної теорії етногенезу». Для вивчення причин масової появи пасіонаріїв, було проведено асоціативний експеримент, у якому брали участь 100 двомовних та 100 змішаномовних осіб, які дали асоціативні реакції на 30 стимулів. Виявлено збільшення асоціацій за контрастом у сучасної української молоді у порівнянні з дослідженнями інших авторів двадцятирічної давності. Встановлено більшу кількість асоціацій за контрастом у студентів, які розмовляють у побуті російською мовою, порівняно з україномовними студентами. У змішаномовних осіб, незважаючи на значне переважання українських слів над російськими в їхній мові, спостерігаються асоціативні реакції більш схожі на асоціації російськомовних аніж україномовних респондентів. Порівнюючи асоціації респондентів у залежності від їх мови у побуті, доводиться, що поширення суржику є однією з причин пасіонарних поштовхів, викликаних зміною домінуючих асоціацій, які можуть передаватися нащадкам в умовах двомовності чи змішаномовності.Документ Психологічні особливості організації провідної діяльності підлітків(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychПосібник доповнює вітчизняні підручники з вікової та педагогічної психології на основі системно-стратегіальної теорії творчості. Розкриті вікові особливості, соціальна ситуація розвитку, проблема кризи та вплив конструювання як провідної діяльності на розвиток психічних новоутворень підліткового віку. Розглянуто засоби розвитку творчих мисленнєвих стратегій у процесі навчання фізичної географії. Запропоновано методичні рекомендації щодо організації позаурочних занять з підлітками. Для студентів, учителів, психологів, соціальних педагогів.Документ Психологія освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaПосібник знайомить студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі структурою і вимогами навчальної дисципліни «Психологія освіти». У посібнику представлено: силабус, як коротка загальна характеристика дисципліни «Психологія освіти» та інструктивно-методичні матеріали із критеріями оцінювання до лекцій, практичних занять, самостійної робити, навчально-дослідної роботи студентів. План вивчення дисципліни подано у вигляді дидактичної картки з активними гіперпосиланнями на всі види робіт. Для студентів ОР «магістр» спеціальності 014 Середня освіта.Документ Розвиток чуттєвої інтуїції студента у процесі навчання(2016) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглянуто інтелектуальний та чуттєвий рівні інтуїції, влив різних рівнів на якість розв’язання творчих задач студентами перших та п’ятих курсів медичного університету. Чуттєва інтуїція розглядається як щонайпотужніший засіб медичної діагностики. Виявлено відсутність істотних змін відношення формальних і образних відповідей (за результатами розв’язання контрольної задачі) у студентів перших і п‟ятих курсів з правильністю розв’язання інших медичних задач та задач на логіку. Відсутність змін відношень свідчить про те, що накопичення теоретичних знань без необхідного сходження від абстрактного до конкретного у процесі практичної діяльності лікаря мало впливає на розвиток інтуїції. У процесі постановки різних діагнозів мисленнєві потоки можуть проходити на різних структурних рівнях організації інтелекту; для кожного з них може бути своя система оцінювання правильності встановлених зв’язків, відношень та узагальнень, але потім потрібно привести все до єдиного знаменника (за словом повинен з’явитися усвідомлений образ, а за образом слово). Без стратегічної організації мисленнєві потоки можуть бути спонтанними, найчастіше спостерігається різке падіння на рівень недиференційованих образів інтуїції й поступове підняття, яке нерідко так і не досягає верхніх рівнів логічного. Стратегічна організація мисленнєвих потоків дає можливість виходу на необхідний для розв’язання задачі інтелектуальний рівень.Документ Роль аналогії в розвитку мислення(2012) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінський Володимир Олексійович; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinskyi Volodymyr OleksiiovychУ статті розглянуто поле аналогії як багаторівневу структуру психічного відображення, значення аналогії в розвитку психіки, особливості розвитку аналогізування дітей та підлітків, розвиток мислення на різних рівнях розвитку поля аналогії.Документ Традиційний та інноваційний підходи до проблеми соціальної адаптації підлітків(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Бедлінський Олексій Іванович; Бедлінська Вікторія Миколаївна; Bedlinskyi Oleksii Ivanovych; Bedlinska Viktoriia MykolaivnaРозглянуто психологічні особливості соціальної адаптації підлітків, розкрито особливості психічного розвитку підлітка у стабільні та перехідні вікові періоди, вплив позаурочної діяльності на розвиток підлітка, взаємозв’язки автономності і самостійності у різних вікових періодах.Документ Формування психологічної культури підлітка процесі навчання географії(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychРозкрито деякі особливості формування психологічної культури у різні підліткові вікові періоди у залежності від опанування мисленнєвих процесів, розвитку творчих стратегічних тенденцій, розміфологізації діяльності дорослих і уявлень про власну майбутню дорослість. Досліджено розвиток мислення підлітка у процесі навчання географії, можливості формування стратегічного мислення у позаурочній діяльності молодших підлітків.Документ Функціонування свідомого і несвідомого народу у його мові(2018) Бедлінський Олексій Іванович; Bedlinskyi Oleksii IvanovychДосліджуються психологічні особливості свідомості народу відображені у мові і мовленні. Виявлено деякі особливості мови пов’язані з буттям кочових і осілих землеробів, які впливають на розвиток свідомості народу. З’ясовано, що, як підґрунтя свідомості, ряд європейських мов, включаючи і німецьку, ближчі до української, ніж російська.