Перегляд за Автор "Basenko Ruslan"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аксіологічний вимір правової освіти сучасного офіцера збройних сил в умовах воєнного стану в Україні(2023) Басенко Руслан; Basenko RuslanУ статті розглянуто теоретико‐концептуальний зміст та виявлено соціокультурне значення правової освіти сучасного офіцера збройних сил в умовах воєнного стану в Україні. Виявлено, що правова освіта військових спрямована на розвиток високого професійного рівня правової свідомості і правової культури майбутнього офіцера, що забезпечує бездоганне дотримання ним правових норм, юридичних актів як під час безпосереднього виконання завдань, так й у повсякденному житті. Аксіологічний вимір правової освіти представлено за трьома основними критеріями – процесуальними (правове навчання та правове виховання) та результативними (розвиток правової грамотності, правової культури та правової свідомості).Аксіологічний вимір правового навчання конкретизовано за кількома аксіологічними кластерами: вивчення основ юридично‐правової підготовки,формування правового складника професійно‐стратегічного мислення,оволодіння змістом військового права як спеціалізованої галузі права тощо. Аксіологічний вимір правового виховання розглянуто під кутом зору громадянського виховання, формування таких якостей як людиноцентризм,гуманізм, справедливість. Натомість аксіологічний вимір результатів правої освіти в цілому проаналізовано під кутом зору правової грамотності, правової свідомості та правової культури як ключових результатів правової освіти.Документ Мартін Лютер та Філіп Меланхтон: ідея цілісної освіти особистості у педагогічному вченні лідерів протестантського гуманізму(2023) Басенко Руслан; Basenko RuslanСтаттю присвячено історико‐педагогічному аналізові змісту ренесансно‐ гуманістичної ідеї цілісної освіти особистості в інтерпретаціях засновників протестантської педагогічної концепції – Мартіна Лютера та Філіпа Меланхтона. Розглянуто соціокультурний контекст діяльності та педагогічних пошуків реформаторів, доведено, що Мартін Лютер здійснив обґрунтування філософсько‐теологічних основ майбутньої протестантської освітньої системи, а Філіп Меланхтон забезпечив розроблення її змісту, організаційно‐інституційної структури та методичного супроводу. Виявлено, що цілісність педагогічного підходу реформаторів до виховання особистості виявилася у розумінні важливості всебічного розвитку людини: інтелектуального, сімейного, морального, фізичного, естетичного, громадянського. Окреслено зміст та висвітлено динаміку започаткованих ними педагогічних реформ. Визначено цивілізаційне значення педагогічного вчення Мартіна Лютера та Філіпа Меланхтона для пошуку відповідей на сучасні освітньо‐педагогічні завдання.Документ Правова освіта як системотворчий складник цілісної освіти сучасної особистості(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Басенко Руслан; Basenko RuslanУ статті проаналізовано теоретико‐педагогічний зміст правової освіти як системотворчого складника концепції цілісної освіти особистості та визначено її значення для трансформації національної освіти України в умовах воєнного стану. Розглянуто сутність концепції цілісної освіти особистості, її принципи та соціокультурне значення. Проаналізовано зміст правової освіти як системотворчого складника цілісної освіти особистості. Виявлено, що поняття «правова освіта» означає цілеспрямований та спеціально організований педагогічний процес передачі та засвоєння сукупності правових знань (фахових чи загальноправових), результатом якого є розвиток правової свідомості та правової культури сучасної особистості. З’ясовано зміст правової освіти, виявлено його складники. Конкретизовано принципи правової освіти: універсальності, системності, активності та співучасті, актуальності, рефлексивності, інтеграції. Визначено цивілізаційне значення правової освіти для трансформації національної освіти України в умовах воєнного стану.Документ «Прочанин католицького ренесансу»: становлення духовно-педагогічних та етико-антропологічних ідеалів Ігнатія Лойоли у рецепціях академічної та конфесійної історико-педагогічної традиції(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Басенко Руслан; Basenko RuslanУ запропонованому дослідженні на основі вивчення академічного й конфесійного історико-педагогічного доробку з анонсованої теми, розкрито християнсько-гуманістичні та філософсько-антропологічні джерела, конкретизовано соціокультурні умови, обґрунтовано об'єктивні й суб'єктивні чинники становлення педагогічної ідентичності та освітньо-виховних практик засновника католицького ордену єзуїтів Ігнатія Лойоли - духовного лідера, геніального організатора й розважливого наставника молоді, який, називаючи себе прочанином, теоретично вибудував і реалізував глибоко продумані духовно- педагогічні смисли, втілення яких стало міцною основою т.зв. католицького Ренесансу, значно послужило переконливим успіхам посттридентського поступу католицької освіти і молодіжної політики.Документ Цілісна освіта особистості в європейських світоглядних системах раннього нового часу: науково‐дослідні треки та методологічні кластери історико‐педагогічного дослідження(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Басенко Руслан; Basenko RuslanУ статті представлено опис та аналіз теоретико‐методологічних засад історико‐педагогічного дослідження ранньомодерної ідеї цілісної освіти особистості, які репрезентовано у розрізі чотирьох науково‐дослідницьких треків: методологічний – опис та пояснення доцільності застосування методологічних підходів, оцінка рівня їхнього евристичного потенціалу; теоретичний – систематизація ключових концептуальних положень, які відіграють роль спрямовуючого вектору для проведення історико‐педагогічної розвідки; методичний – визначення сукупності методів дослідження, пояснення специфіки їхнього застосування; науково‐організаційний – окреслення процесуальної специфіки проведення наукового пошуку, конкретизація його етапів та очікуваних результатів. У методологічному науково‐дослідному треку констатовано, що в дослідженні ранньомодерної ідеї цілісної освіти особистості центральну роль відіграє методологія історико‐педагогічного підходу. Крім того, методологічний функціонал залучених науково‐дослідницьких підходів представлено за п’ятьма методологічними кластерами: філософський (діалектичний, синергетичний, філософія просторово‐часової континуальності); історіософський (цивілізаційний, лінійний); концептуальний (методологія історико‐педагогічної компаративістики, антропологічний, соціокультурний, аксіологічний, діяльнісний, персоналістичний);структурний (системний, проблемний, парадигмальний); інтерпретаційний (історіографічний, джерелознавчий, герменевтичний наративний, міждисциплінарний, функціонально‐прогностичний). В описі методичних засад представлено особливості застосування загальнонаукових, емпіричних та спеціальних методів дослідження. Теоретичний трек акумулював ключові положення сучасної історико‐педагогічної науки, які визначають галузеву специфіку історико‐педагогічної реконструкції ранньомодерної ідеї цілісної освіти особистості. Науково‐організаційний трек дає змогу описати процедуру та специфіку проведення історико‐педагогічного пошуку. Зроблено висновки про те, що дотримання наукової методології дозволить посутньо відтворити зміст та шляхи реалізації ранньомодерної ідеї цілісної освіти особистості, реконструювати її феномен з урахуванням тогочасних умов та суспільних викликів в європейському державно‐політичному та культурно‐релігійному просторі.Документ Історико-педагогічна реконструкція ранньомодерної ідеї цілісної освіти особистості: концептуально-епістемологічні інтенції дослідження(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Басенко Руслан; Basenko RuslanСтаттю присвячено аналізові епістемологічних засад історикопедагогічного дослідження розвитку ідеї цілісної освіти особистості в європейських світоглядних системах раннього Нового часу. Запропоновано авторське бачення дослідницького інструментарію формування історикопедагогічного знання, яке представлено за чотирма концептуальноепістемологічними інтенціями: епістеми, концепти, пріоритети та ризики. Виокремлено та проаналізовано епістеми дослідження, зокрема методологічної дифузії та міждисциплінарного синтезу; континуальності емпіричних, раціональних та інтуїтивних структур формування історикопедагогічного знання; гносеологічної легітимації історико-педагогічного дискурсу. Названо та окреслено евристичні можливості концептів парадигмальності; компаративності; антропологізації, які сприяють всебічному та системному розглядові ідеї цілісної освіти особистості, дають змогу виявити її гуманістичну природу та людинотворчий зміст. Проаналізовано пріоритети епістемології дослідження: історичних першоджерел; історичного контексту; історичної інтерпретації, які дають змогу побудувати дослідницький процес на історично коректних та правильних фактах, сприяють їхній науково правильній інтерпретації. Названо методологічні ризики, зокрема осучаснення педагогічних явищ минулого; механічної екстраполяції педагогічних феноменів минулого на сучасну освітню практику; ризик «ідолів». Зроблено висновки щодо реалізації запропонованої епістемології в дослідженні ранньомодерної ідеї цілісної освіти особистості.