Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Автор "Herman Viktoriia Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дієприкметник в освітній документації: особливості граматичної норми(2021) Отрохова Ольга Павлівна; Otrokhova Olha Pavlivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaДослідження складається зі вступу, де зазначено актуальність, мету, завдання, об’єкт, предмет, методи, наукову новизну, практичне значення, апробацію і впровадження результатів, публікації. У Розділі 1 «Теоретико-методологічні засади функціонування дієприкметникової парадигми в морфологічній системі сучасної української ділової мови» з’ясовано позиції науковців щодо інтерпретації морфологічної природи дієприкметника, а також явище ад’єктивації як спосіб уникнення у ділових текстах дієприкметникових утворень. Наголошено, що на сучасному етапі розвитку української літературної мови активно виявляється явище ад’єктивації дієприкметників, своєрідність і складність виявлення якого зумовлене вживанням слова у невластивій для нього формі. У Розділі 2 «Вживання дієприкметникових одиниць в освітніх документах» висвітлено проблеми граматичного вживання активних дієприкметників в освітніх документах, складні випадки вживання пасивних дієприкметників у освітянських нормативно-правових документах, досліджено дієприкметниковий зворот у документах про освіту, способи заміни активних дієприкметників у нормативно-директивних документах про освіту. Розділ чітко структурований, наповнений достатньою кількістю прикладів. У Розділі 3 подано розроблений для студентів 2 курсу спецсемінар «Норми вживання дієприкметників у діловому мовленні (на матеріалі нормативно-директивних документів про освіту) для гімназій для талановитих та творчо обдарованих дітей (11 клас)». Метою спецсемінару є підвищення компетентності учнів у процесі вивчення наукових поглядів на граматичні норми ділового стилю, лінгвістичного статусу дієприкметника, культуромовного аналізу дієприкметникових одиниць, уживаних у ділових текстах. У висновках подано узагальнення досліджуваного матеріалу відповідно до теми роботи «Дієприкметник в освітній документації: особливості граматичної норми».Документ Лінгвокультуреми в сучасній українській пісні (на матеріалі пісень гурту «Скрябін»)(2020) Дворнік Ганна Миколаївна; Dvornik Hanna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ магістерській роботі досліджено сучасні філологічні студії про становлення та розвиток лінгвокультурології як галузі мовознавчої науки, визначення поняття «лінгвокультурема» у сучасній лінгвістиці. Було виокремлено основні типи лінгвокультурем у пісенній творчості гурту «Скрябін» та розроблено систему вправ та конспект уроку для формування лінгвокультурологічної компетентності учнів 5-9 класів (на матеріалі пісенної творчості гурту «Скрябін»).Документ Мовний стиль українського політика: граматико-прагматична специфіка реалізації(2021) Старченко Анна Олександрівна; Starchenko Anna Oleksandrivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaМагістерська робота присвячена дослідженню граматико-прагматичної специфіки реалізації мовного стилю українського політика. Об’єктом дослідження є політичний дискурс як вид публічного мовлення. Мета роботи полягає в граматико-прагматичному аналізі мовного стилю українських політиків В. Зеленського, Ю. Тимошенко, О. Ляшка. Дослідження складається зі вступу, де обґрунтовано вибір теми дослідження, її актуальність, визначено об’єкт, предмет, мету й завдання дослідження, наукову новизну, теоретичне й практичне значення одержаних результатів, з’ясовано методи дослідження. Першого розділу, у якому досліджено мову як складову державотворення, проаналізовано риси та стратегії політичного дискурсу, визначено поняття «мовний стиль політика» у науковій літературі. Другого розділу, в якому досліджені питання стилістичного потенціалу морфологічних форм і синтаксичних конструкцій у формуванні мовного стилю політика; вживання прикметників, займенників, дієслів та інших морфологічних форм у виступах політиків. Було проаналізовано емоційно-експресивне забарвлення синтаксичних конструкцій у виступах українських політиків. Третього розділу, де визначено особливості використання мовних інструментів у реалізації політичних стратегій та впливу на електорат та використання соціальних мереж як засобу політичної комунікації. Наприкінці розділу викладені поради політикам щодо успішних публічних виступів. У висновках подано основні результати проведеного дослідження відповідно до теми роботи «Мовний стиль українського політика: граматико-прагматична специфіка реалізації». У додатках вміщено тестові завдання для учнів 9 класу в межах роботи наукового гуртка, а також виховна година для учнів 9 класу за темою магістерської роботи.Документ Феномен листів Лесі Українки до Ольги Кобилянської: психолінгвістичний аспект(2021) Замошнікова Вероніка Андріївна; Zamoshnikova Veronika Andriivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaМета дослідження полягає в здійсненні психолінгвістичного аналізу текстів приватного вихідного листування Лесі Українки, адресованого Ользі Кобилянській, а саме у визначенні психолінгвістичних особливостей функціонування конкретних лексем та дослідженні емоційно-експресивної природи лінгвістичних новоутворень. У першому розділі окреслені особливості психолінгвістики як науки, визначені рушії механізму психолінгвістичного аналізу епістолярного тексту та досліджена специфіка психолінгвістичних характеристик писемного мовлення. У другому розділі визначені засоби вербалізації емоційної наснаженості листів Лесі Українки до Ольги Кобилянської та розгорнуто проаналізована психолінгвістична спрямованість звертальних формул у листах. У даному розділі представлене сучасне психолінгвістичне осмислення епістолярних текстів мисткині. У третьому розділі висвітлено специфіку формування мовленнєвої компетентності учнів старших класів під час роботи з листами Лесі Українки до Ольги Кобилянської, а також на основі даних епістолярних текстів узагальнені методичні рекомендації з вивчення теми «Синтаксис» у старшій школі. Матеріали та результати даного дослідження можуть бути використані на уроках української мови в старших класах з метою формування мовленнєвої, синтаксичної та загальнокультурної компетентності здобувачів освіти; під час викладання мовознавчих дисциплін у закладах вищої освіти.Документ Формування риторичних умінь учнів 10‒11 класів на уроках української мови(2020) Сидоренко Оксана Миколаївна; Sydorenko Oksana Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaАктуальність роботи полягає в тому що, на сучасному етапі розвитку національної школи посилилась увага до мовної освіти в країні. Це пов’язано з потребою формування особистості, яка б відзначалася свідомим ставленням до рідної мови, високою культурою спілкування в різних сферах діяльності. Виховання культури мови школярів ‒ це складний і довготривалий процес, який потребує комплексного розвитку особистості, який включає в себе: вивчення правил культури мови, виконання тренувальних вправ, читання класичної та наукової літератури, відвідування театрів та літературних вечорів. А найголовніше ‒ бажання самих учнів до покращення власної риторичної культури. Індивідуальна робота над культурою мови триває протягом усього свідомого життя мовця. Мета роботи – дослідити різні методики формування риторичних умінь учнів старшої школи на уроках української мови й розробити програму з експериментальною перевіркою результатів з формування риторичних умінь учнів засобами навчального діалогуДокумент Функціонування лексико-фразеологічних одиниць в українському політичному дискурсі (на матеріалі мовлення О. Ляшка)(2021) Касяненко Катерина Миколаївна; Kasianenko Kateryna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ зв’язку із сучасною соціально-культурною ситуацією в Україні, постійними політичними змінами, подіями в соціумі, особливої актуальності набуває дослідження політичного мовлення, вивчення засобів конструювання мовного портрета політичних діячів, а також стратегій і тактик комунікативного впливу на поведінку та свідомість особистості. Метою дослідження є лексико-фразеологічна характеристика особливостей політичного мовлення Олега Ляшка. У дипломній роботі теoретичнo oбгрунтoванo вербалізацію політичного дискурсу на матеріалі мовлення Олега Ляшка, репрезентовано особливості політичного мовлення О. Ляшка на лексико-фразеологічному рівні за допомогою конкретних прикладів з політичних промов діяча.