Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Автор "Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Psychological and Pedagogical Principles of the Organization of Distance Learning of Primary School-Aged Children with Cognitive Development Disorder(2022) Sosnich Yuliia; Torop Kristina; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Omelchenko Iryna; Соснич Юлія; Тороп Крістіна; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Омельченко ІринаThe research involved children and parents of primary school-aged children with cognitive development disorder, as well as scientific and pedagogical workers who organized the psychological and pedagogical principles for organizing distance learning. The purpose of the research lies in establishing how effectively children, parents and their teachers cope with online distance learning during the pandemic, as well as investigating the extent to which such educational technology affects the emotional and behavioural state of the child. The research methodology is based on complexity. In the course of the research, the method of pedagogical experiment was used; observation and questionnaire methods were also introduced; the descriptive method, analysis and synthesis were used to review the theoretical material. The hypothesis lies in the fact that distance online education increases academic difficulties, changes the behavioural and emotional picture of a child with cognitive development disorder; consequently, the behaviour and emotional background will be limited by certain parameters, and this requires the active involvement of parents and teachers in the distance work process. The results of the research have revealed that distance education causes a number of restrictions for children with cognitive development disorder, namely: concentration of attention has decreased, anxiety has increased, and sleep has worsened. Behavioural changes predicted increased restlessness and aggression. Parents and teachers have had methodological, academic and everyday difficulties; all participants in the educational process have been more limited in the conditions of online distance learning. A complex of psychological and pedagogical fundamentals of education, additional classes with parents, and consultations with teachers help to cope with negative changes. In the future, it is worth continuing the study of the impact of the using psychological and pedagogical measures in the conditions of distance education, their impact on eliminating difficulties and improving the behaviour and emotional states of all participants in the educational process.Документ Педагогічна деонтологія вчителя-дефектолога(2014) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначаються сучасні підходи до формування професійної культури майбутніх вчителів-дефектологів, в основу яких покладено підвищення рівня професійної підготовки фахівців галузі корекційної освіти та їх етико-деонтологічного рівня, розглянуто такт і етикет вчителя-дефектолога, оцінювання його вчинків та дій з етичних позицій. Корекційно-розвивальна робота з дітьми, які мають порушення психофізичного розвитку, потребує особливих вимог до професійної компетентності педагога, оскільки вона є вирішальним фактором розвитку і навчання. Вирішення поставлених завдань значною мірою залежить від професіоналізму педагога, його культури, духовності, моральності.Документ Педагогічні аспекти діяльності вчителя-дефектолога в роботі із сім’ями, які виховують дітей з особливими потребами(2015) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ статті визначаються сучасні форми й методи роботи вчителя-дефектолога із сім’ями, які виховують дітей з особливими потребами, ураховуючи індивідуальні особливості батьків, типи сімей, міжособистісні стосунки та стилі виховання. Визначено основні завдання корекційної педагогічної роботи в родині, принципи роботи корекційного педагога з такими родинами, методи й методичні прийоми, яким необхідно навчити батьків для застосовування у процесі виховання своєї дитини. Наголошується на тому, що батькам, педагогам та іншим фахівцям необхідно вибрати найбільш оптимальні умови й форми навчання, виховання, фізичного розвитку, що забезпечують нормальне життя таких дітей у суспільстві.