Статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 73
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Проблема «професійного вигорання»: порівняльний аналіз різних професійних груп(2008) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna ViktorivnaУ статті розглядається проблема “професійного вигорання”, аналізується роль синдрому “професійного вигорання” у діяльності фахівців різного профілю. Розглянуті особливості фахової діяльності педагога освітніх закладів для дітей з вадами психофізичного розвитку та фактори, що ускладнюють роботу зазначеної категорії фахівців.Документ Планування обсягу підготовки фахівців як умова забезпечення якості корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з психофізичними порушеннями(СумДПУ імені A.C. Макаренка, 2009) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaУ статті зроблена спроба виявити основні інструменти планування й прогнозування підготовки кадрів для спеціальної освіти в сучасних умовах. Підготовка кадрів відповідно до потреб регіону забезпечить інтенсифікацію, ефективність та якість корекційно-реабілітаційного супроводу розвитку дітей із психофізичними порушеннямиДокумент Професійне вигорання: теоретичний аналіз поняття(2010) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna ViktorivnaУ статті розглядається проблема професійного вигорання, аналізується місце феномену вигорання в структурі інших понять, пов’язаних із професійною діяльністю особистості: стресом, утомою, депресією, професійною деформацією тощоДокумент Інформаційні технології в системі корекційно-реабілітаційної допомоги(Інформаційні технології і засоби навчання, 2010) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaВ статті проведено аналіз існуючих видів діяльності у підсистемах системи корекційно-реабілітаційної допомоги, що належать до різних галузей соціальної сфери. Визначено ієрархічні позиції об’єкту та суб’єктів корекційно-реабілітаційної допомоги в структурі регіональної системи допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. На основі проведеного дослідження реалій впровадження інформаційні технології у різних галузях, які є підсистемами системи корекційно-реабілітаційної допомоги, виділено загальні теоретичні положення, які є суттєвими для визначення параметрів засобів і систем їх інформатизації в процесі корекційно-реабілітаційної допомоги.Документ Нова парадигма системи корекційно-реабілітаційної допомоги як імператив зміни кваліфікаційних характеристик професій(Аксіома, 2010) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaСтаття присвячена аналізу класифікаційних характеристик професій (професіоналів та фахівців), приймаючих участь у процесі корекційно-реабілітаційної допомоги особам з особливими потребамиДокумент Система корекційно-реабілітаційної допомоги: організаційна структура та структура управління(СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2010) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaУ статті розглядається проблема розвитку регіональної системи корекційно-реабілітаційної допомоги та управління нею у світлі нової парадигми у сфері допомоги особам з психофізичними порушеннями.Документ Використання лекції-візуалізації в системі вузівського навчання(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2011) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna Viktorivna; Онісімчук Лілія; Onisimchuk LiliiaУ статті розглядається питання використання сучасних інформаційних технологій під час лекцій. Детально описуються особливості та методика проведення лекції-візуалізації.Документ Диференціація понять „професійне вигорання” та „професійна деформація” в діяльності педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих учнів(2011) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna ViktorivnaУ статті проведено теоретичний аналіз основних психологічних характеристик професійного вигорання та професійної деформації особистості педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих учнів, а також диференціація зазначених феноменів.Документ Сучасні тенденції модернізації підготовки педагогів до професійної діяльності в Україні(Чернівецький національний університет, 2011) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaВ статті автором визначаються сучасні тенденції модернізації підготовки педагогів за спеціальністю «Корекційна освіта (за нозологіями)» до професійної діяльності в Україні у відповідності до сучасних підходів до навчання дітей з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю.Документ Кадрова політика в системі корекційно-реабілітаційної допомоги(Кам’янець-Подільський державний університет імені І. Огієнко, 2011) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaВ статті автором продовжується аналітичний огляд кадрової політики в системі корекційно-реабілітаційної допомоги розпочатий у попередніх публікаціях; зроблено спробу визначити можливості підвищення її якості на інституціональному рівні.Документ Неперервна професійна освіта: проектування вузівської підготовки спеціалістів для регіональної системи корекційно-реабілітаційної допомоги(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaЗдійснено порівняльний аналіз проектування багаторівневої педагогічної системи підготовки кадрів для регіональної системи корекційно-реабілітаційної допомоги, здійснено оцінку реалізації принципу наступності у підготовці кадрів, визначено стратегію подальшого удосконалення розвитку системи підготовки кадрів.Документ Поширеність та особливості прояву професійного вигорання серед педагогічних працівників загальноосвітніх закладів для розумово відсталих учнів(2012) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna ViktorivnaУ статті розкриваються результати дослідження професійного вигорання серед вчителів спеціальних загальноосвітніх шкіл, розглянуті складові професійного вигорання та їх особливості у зазначеної групи фахівців.Документ Карта корекційно-реабілітаційного супроводу осіб з особливими потребами(2012) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaВ статті, на основі попередньо проведеного автором дослідження реалій впровадження інформаційних технологій у різних галузях, які є підсистемами системи корекційно-реабілітаційної допомоги, пропонується введення на рівні регіону карти корекційно-реабілітаційного супроводу осіб з особливими потребамиДокумент Оптимізація діяльності системи корекційно- реабілітаційної допомоги на регіональному рівні(Кам’янець-Подільський державний університет імені І. Огієнко, 2012) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaВ статті автором продовжується аналітичний огляд кадрової політики в системі корекційно-реабілітаційної допомоги розпочатий у попередніх публікаціях; зроблено спробу визначити можливості підвищення її якості за рахунок модифікації підготовки кадрів у вищих навчальних закладах.Документ Дидактична гра як метод самостійної роботи розумово відсталих учнів на уроках історії(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті розглядається проблема застосування методу дидактичних ігор під час самостійної роботи на уроках історії у спеціальній школі. Здійснено аналіз науково-методичних джерел з цього питання. Зазначено, що розвиток самостійності в учнів із розумовою відсталістю у навчанні є однією із головних умов підвищення ефективності навчального процесу, а дидактичні ігри орієнтовані на індивідуальні інтелектуальні можливості учнів якнайкраще підходять для зазначеного виду робіт. Визначено психолого-педагогічні умови для індивідуального застосування дидактичних ігор які оптимізують процес засвоєння навчального матеріалу з історії. Наведено результати дослідження рівня усвідомлення в учнів експериментальної та контрольної груп теоретичного матеріалу з історії та сформованості практичних вмінь самостійного використання засвоєних знань у практичній діяльності.Документ Методика опосередкованого корекційного управління розвитком молодших школярів(2013) Золотарьова Тетяна Вікторівна; Zolotarova Tetiana ViktorivnaУ статті пропонується міжпредметно-внутрішньопредметна методична система опосередкованого корекційного управління розвитком учнів молодших класів, яка складається з синергетичних методів корекції та розвитку. В основі методики покладено принцип завтрашньої радості, принципи синергетики, міжпредметні та внутрішньопредметні зв’язки. Методика сприяє становленню в молодших школярів уміння правильно ставити проміжні та кінцеву цілі, долати труднощі, які виникають у процесі досягнення мети. Зміст методики продемонстровано на прикладі уроків образотворчого мистецтва та математики.Документ Застосування принципів виховної роботи А. С. Макаренка в теорії та практиці корекційної освіти(2013) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaАвтор статті зазначає, що важливим у побудові виховного процесу в спеціальному закладі є вироблення в учнів уміння правильно оцінювати свою діяльність, формування потреби в спілкуванні один з одним та в колективі, вироблення етичних норм поведінки, навичок культури. У статті розкрито принципи виховної роботи А. Макаренка у світлі реалізації в теорії та практиці сучасної корекційної освіти. Основна увага приділена таким принципам: повага й вимогливість; щирість і відвертість; принциповість; піклування й увага, знання; вправа; праця; колектив; сім’я, перше дитинство, кількість любові й міра суворості; покарання й заохочення.Документ Система історичних понять у курсі історії спеціальної школи(2013) Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychУ статті досліджується проблема понять курсу історії спеціальної школи, проаналізовано дослідження науковців загальної та корекційної педагогіки, дається визначення терміну «поняття», вивчаються класифікації історичних понять, які використовуються в масових та спеціальних навчальних закладах, наведено конкретні приклади, розкривається ієрархія історичних понять, на основі якої побудована система понять та описуються взаємозв’язки між елементами понятійної системи курсу історії України для розумово відсталих дітей.Документ Профессиональное выгорание учителей и воспитателей общеобразовательных учебных заведений для умственно отсталых учеников: общее и особенное(Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ», 2013) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Кислицына (Говорун) Марина Викторовна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna ViktorivnaСтаття розкриває результати вивчення професійного вигорання серед вчителів та вихователів спеціальних загальноосвітніх шкіл для учнів з інтелектуальною недостатністю, розглянуто складові професійного вигорання та їх особливості.Документ Корекційно-реабілітаційна допомога особам з психофізичними порушеннями як суспільний феномен та об’єкт спеціальної педагогіки(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013) Дегтяренко Тетяна Миколаївна; ; Dehtiarenko Tetiana MykolaivnaАвтором статті, на основі положень тектології, обґрунтовано необхідність вивчення організаційного досвіду корекційно-реабілітаційної діяльності у різних галузях соціальної сфери; узагальнення та визначення способів організації корекційно-реабілітаційної роботи як людської діяльності. У статті висвітлено результати наукового дослідження з розробки методології корекційно-реабілітаційної діяльності з позицій розгляду її як самостійного виду практичної професійної діяльності в різних галузях соціальної сфери, які нею опікуються. Здійснено аналіз сучасної нормативно-правової бази та узагальнено напрями, об‘єкти та види корекційно-реабілітаційної допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. Зазначено, що першочерговим завданням стає забезпечення взаємодії певних груп людей, які здійснюють свою професійну діяльність під час виконання різних програм допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. Проаналізовано та узагальнено наявні в літературі різні підходи до трактування поняття «методологія» і до його використання в найрізноманітніших видах діяльності. В основу розробки методології корекційно-реабілітаційної діяльності покладена методологія будь-якої людської діяльності, що запропонована О.М. Новиковим, Д.О. Новиковим. Це дозволило визначити методологію корекційно-реабілітаційної діяльності яка відповідає сучасній парадигмі надання допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. Надано: 1) характеристику діяльності: особливості, принципи, умови, норми діяльності; 2) логічну структуру діяльності: суб'єкт, об'єкт, предмет, форми, засоби, методи, результат діяльності; 3) часову структуру діяльності: фази, стадії, етапи діяльності. Автором зроблено акцент на важливості подальших наукових досліджень з цього напрямку.