Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Автор "Semenikhina Olena Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Застосування комп’ютерних математичних інструментів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів математики(2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Прошкін Володимир Вадимович; Proshkin Volodymyr VadymovychУ статті розглянуто проблему підвищення якості підготовки майбутнього вчителя математики засобами інформаційних технологій. Виділено два класи програмних засобів математичного спрямування: 1) системи комп’ютерної математики, в яких використовуються традиційні позначення та способи написання формул (Maple, MatLab, Maxima тощо), ці системи особливо ефективні при розв’язуванні різних прикладних проблем, зокрема задач математичного моделювання в науці, освіті, техніці; 2) програми динамічної математики, у яких передбачено можливість динамічних змін вихідної математичної конструкції, вивчення набору її числових характеристик чи їх відношень у динаміці (GeoGebra, Математический конструктор, Живая математика і подібні до них). Установлено, що під програмами динамічної математики варто розуміти засоби комп’ютерної візуалізації математичних знань, які передбачають динамічне оперування різними математичними об’єктами та можливість оперативного одержання відомостей про їх властивості. Уточнено термін «комп’ютерний математичний інструмент» як віртуальний механізм (алгоритм) комп’ютерної програми (сама програма), що використовується для розроблення, вивчення математичних об’єктів та їх складників через числові й геометричні характеристики зазначених об’єктів. Виділено методичні особливості використання комп’ютерних математичних інструментів: наявність динамічних змін рисунка і спостереження за траєкторіями окремих точок надає напрямки для організації експериментальної та творчої діяльності всіх учасників навчального процесу; можливість попереднього встановлення використовуваних інструментів або розширення набору інструментів, що спрощує процес побудови або обмеження інструментарію; комп’ютер звільняє вчителя від виснажливої перевірки побудов тощо. Подано результати експерименту, пов'язаного із вивченням впливу програм динамічної математики на рівень навчальних досягнень учнів. Доведено позитивний вплив використання програм динамічної математики та відповідного математичного інструментарію на рівень математичної підготовки школярів. Указано на необхідності підготовки майбутнього вчителя математики до використання зазначеного інструментарію у процесі професійної діяльності. Конкретизовано вимоги стандарту педагогічної освіти, потреби навчання шкільної математики основної школи та поширення комп’ютерні інструменти у межах підготовки сучасного вчителя математики.Документ Моделювання процесу формування предметної компетентності вчителя математики на засадах компетентнісного підходу(ТОВ «Видавництво НТМТ», 2017) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav OlehovychУ статті описано структурно-функціональну модель процесу формування математичної компетентності майбутніх вчителів фізико-математичних спеціальностей під час вивчення фахових дисциплін. Описано компоненти моделі: мету, підходи та принципи, складові методики навчання фахових дисциплін, компоненти, критерії та рівні сформованості математичної компетентності майбутніх вчителів математики. Уточнено поняття математичної компетентності, виділено комплекс підходів до її формування (системний, діяльнісний, особистісноорієнтований, інтегративний та компетентнісний), розкрито особливості реалізації цих підходів для формування математичної компетентості майбутніх вчителів математики. Наведено деякі форми організації навчального процесу, зокрема, самостійної роботи студентів для фахової підготовки майбутніх вчителів математики на засадах компетентністного підходу. Запропоновано ввести в навчальний процес вибірковий курс «Вибрані питання шкільної математики зточки зору вищої», сформульовано його мету та основні завдання.Документ Праксеологічний підхід як основа формування вмінь доцільно використовувати програмні засоби предметного спрямування у роботі учителя інформатики(Черкаський державний технологічний університет, 2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaУ статті з позицій праксеологічного підходу автори обґрунтовують необхідність формування у майбутніх учителів інформатики умінь раціонально обрати програмний засіб для розв’язування задач, зокрема, математики. Цим визначається мета дослідження, яка розбивається на такі завдання: 1) вивчити досвід використання праксеологічного підходу у підготовці вчителя; 2) на основі праксеологічного підходу розробити технологію формування умінь у майбутніх учителів інформатики доцільно використовувати ПЗ для розв’язування задач, зокрема, математики; 3) підтвердити ефективність розробленої технології. Об’єкт дослідження – професійна підготовка вчителя інформатики. Предмет дослідження – використання праксеологічного підходу у формуванні вмінь у майбутніх учителів інформатики використовувати ПЗ предметного спрямування. Використані методи дослідження: аналіз, у тому числі контент-аналіз, і систематизація наукових джерел для визначення теоретичного підґрунтя проблеми; узагальнення і зіставлення різних наукових поглядів щодо використання ПЗ предметного спрямування; методи міжгалузевого синтезу для виявлення взаємного впливу інформатики, математики, фізики та інших наук на формування умінь раціонально обрати програмний засіб для розв’язування задач, зокрема, математики; вивчення і узагальнення педагогічного досвіду для перевірки ефективності обраних шляхів у підготовці вчителя інформатики. Результати дослідження – підтверджена доцільність праксеологічного підходу через технологію «одна задача- різні програмні засоби».Документ Про використання GeoGebra в розв’язуванні задач теорії графів(Черкаський державний технологічний університет, 2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaУ тезах розглядається проблема використання GeoGebra в розв’язуванні задач теорії графів.Документ Про комп’ютерну візуалізацію прикладних задач(2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaВ тезах розглядається проблема комп'ютерної візуалізації прикладних задачДокумент Про формування інтелектуально-графічної культури майбутнього фахівця(Київський університет імені Б. Грінченка, 2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena VolodymyrivnaВ тезах висвітлюється проблема формування інтелектуально-графічної культури майбутнього фахівця.Документ Специфический принцип когнитивной визуализации и его использование в подготовке учителя информатико-математического профиля(2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Друшляк Марина Григорівна; Drushliak Maryna HryhorivnaВ статье описан специфический принцип обучения – принцип когнитивной визуализации. Авторами рассматривается трансформация принципов познания и наглядности в принцип когнитивной визуализации, который в условиях информационного пространства предусматривает активное использование программного обеспечения специализированного направления.